Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokenut poliisi on hieman eri asia kun joku mosuri.

TONNIT PAUKKUU!! :dance:

Pistooli on lähitaisteluase josta tulee erittäin epätarkka kun ruvetaan ampuman suuremmista etäisyyksistä kun 20 metriä.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710046672642_uu.shtml

Huolestuttava merkki. En sano, etteikö kyseinen henkilö olisi ajanut ylinopeutta, mutta minusta Suomessa ei saisi jaella sakkotuomioita tuollaisella mutu-tuntumalla. Nythän siis tuon perusteella voitaisiin jaella mielivaltaisia sakkoja, sen perusteella että se ja se auto kiihdytteli ihan varmaa ylinopeutta kun siitä kuulu nii miehekkäät äänetkin. :david:
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710046672642_uu.shtml

Huolestuttava merkki. En sano, etteikö kyseinen henkilö olisi ajanut ylinopeutta, mutta minusta Suomessa ei saisi jaella sakkotuomioita tuollaisella mutu-tuntumalla. Nythän siis tuon perusteella voitaisiin jaella mielivaltaisia sakkoja, sen perusteella että se ja se auto kiihdytteli ihan varmaa ylinopeutta kun siitä kuulu nii miehekkäät äänetkin. :david:

"Käräjäoikeus totesi katselmuksessaan, että auton matala rakenne nosti teon vaarapotentiaalia, kosta sitä ei pysty havaitsemaan liikenteessä samalla tavalla kuin tavallista henkilöautoa."

:joulu5:
 
"Käräjäoikeus totesi katselmuksessaan, että auton matala rakenne nosti teon vaarapotentiaalia, kosta sitä ei pysty havaitsemaan liikenteessä samalla tavalla kuin tavallista henkilöautoa."

:joulu5:

Jeps.. miksi sitten päästää tuollaisia autoja suomen liikenteeseen ollenkaan kun ne on niin matalia = vaarallisia.
 
"Käräjäoikeus totesi katselmuksessaan, että auton matala rakenne nosti teon vaarapotentiaalia, kosta sitä ei pysty havaitsemaan liikenteessä samalla tavalla kuin tavallista henkilöautoa."

:joulu5:

Lähtökohtaisesti täysin väärä asetelma teon rangaistavuutta punnittaessa.

Mikä on "vaarapotentiaalia nostavan matalan" auton minimikorkeus? Metri? 90cm? Vähemmän? Miten paljon??

Saisinko sakot esim. Hummerilla, joka kiihtyisi ja jarruttaisi viritettynä samalla matkalla samaan tilannenopeuteen? Jos en, mikä muu auton ominaisuus subjektiivisista ominaisuuksista vaikuttaa "vaarapotentiaalia nostavalla" tavalla? Väri? Melu?
Miten käy sähköauton? Vetyauton?

Pitäisikö liikennelainsäädäntöä alkaa sorvaamaan uusiksi sen perusteella, millaisella riskitekijällä kukin on liikenteessä? Korkeat vakuutusmaksut = selkeä riski jalankulkijoille = pitää ajaa kusi sukassa ettei saa sakkoja?

Pitäisikö alle jäänyttä jalankulkijaa pitää tilanteessa syyllisenä, mitäs käveli alle, Hummerihan olisi ollut selkeästi havaittavissa; olihan se iso kuin kivitalo?!?

Ja ennen kaikkea:
Miksi faktuaalisesti todettu jarrutusmatka ja sen mukaan todettu tilannenopeus eivät riittäneet tuomion arvioinnissa?
 
Toisaalta ei tiedä, oisko edes kypärä äijää pelastanut. Kun pää edelä tulee kenttään niin siinä ottaa myös kaularanka aika hyvin osumaa. Ite kun oon pyörällä temppuillut ennen niin en käyttänyt ikinä kypärää - helvetin tyhmää ja ihme, että ei isompia vammoja tullut. 10 vuotta sitten tosin ei kypärät olleet vielä niin IN kuin nykyään...
 
Itseä ihmetyttää aina kun joku kuolee jossain päin, esim. onnettomuus muilla mailla, ei suomalaisia osallisena. Sitten suomalaisella foorumilla toivotellaan jaksamista omaisille :jahas:

Ei kypärää :david:
 
offtopic:
Suomen posti antoi potkut postinjakajalle tänä vuonna, kun tämä ei suostunut työnantajan antamista varoituksista huolimatta käyttämään pyöräilykypärää postinkuljetusreissuilla.
 
Itseä ihmetyttää aina kun joku kuolee jossain päin, esim. onnettomuus muilla mailla, ei suomalaisia osallisena. Sitten suomalaisella foorumilla toivotellaan jaksamista omaisille :jahas:

Sama juttu.. luuleeko porukat et ne omaiset käy lukemassa kaikki nettifoorumit läpi jaksamisten toivossa. Ihmisiähän kuolee koko ajan ihan vitusti niin miksei joka sekunti perusteta jaksamista ja näitä helvetin RIP ketjuja??? :curs:
 
Sama juttu.. luuleeko porukat et ne omaiset käy lukemassa kaikki nettifoorumit läpi jaksamisten toivossa. Ihmisiähän kuolee koko ajan ihan vitusti niin miksei joka sekunti perusteta jaksamista ja näitä helvetin RIP ketjuja??? :curs:

Joskus mutta onneksi hyvin harvoin ihmiset huomaavat uutisen, joka koskettaa heitä jostain syystä ja he tuntevat surua. Sitten he ilmaisevat surunsa ja saavat lohdutusta itselleen lähettämällä nettiin RIP-tyylisiä viestejä.

Joo vitun luuserit, kuolisivat pois.
 
Oon nähnyt usein, kun nuoret temppuilee fillareilla Laasossa. Taitavaa menoa, vahinko, että kävi näin.

PS. Kypärä ei auta, kun niska menee poikki tms.
 
Miksi Jorma Räty sai varauksetta RIP - ketjun? Miksei ko. ketjussa whinetty että "hei kelatkaa oikeesti se oli vaan yx jätkä ei jaksa tälläsii tredei AAAAAARGGHghghg" ja sitä siirretty viralliseen RIP - threadiin?
 
Mä sain sen käsityksen, ettei tän pitänytkään olla mikään RIP-threadi, vaan jotain kypärävalistukseen liittyvää.

Turha sitä on enää voivotella, ettei kypärää ollut. Tuskin kyseisellä henkilöllä olisi sitä ollut kuitenkaan, vaikka kuinka sitä nytten valitellaan. Ja tässä tapauksessa tuskin olisi kypärästäkään hyötyä ollut, ^.
Olisihan se tietysti mahdollista, että kypärän liukas pinta olisi antanut hieman myöten laskeutuessa, eikä niskaan ja päähän olisi kohdistunut niin suurta voimaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom