Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi ristus mikä rikollinen. Odotan jo innolla paskalehtien syväanalyysiä kalapuikkopojasta, vanhempien haastattelua ja artikkelia jossa poika itse kertoo mikä hänet on tiputtanut kaidalta tieltä...

"Hän oli aivan normaali poika..."
"Kun koulu ei maittanut, alkoi haaveilu makeammasta elämästä ja kalapuikoista kiinnostaa"
"Halusin vain leveämmän leivän pariin"
"Ilta-Paska: 'Yritti kouluammuskelua sytkärillä - Rapea kalabaliikki tuhosi nuoren miehen elämän'"
"Hän ei saanut lapsena tarpeeksi rakkautta ja kalapuikkoja"
"Nyt puhuu kalapuikkopoika: 'Liian vähän, ei riitä' "
"Tulin uskoon ja aloin fruitarianistiksi"

(Joo, olen itsekin menettänyt hermoni joskus aikanaan kouluruokalassa pieniin annoksiin, joten sympatiat täältä. Tosin sillon sai pienellä paikkakunnalla pyytämällä hakea muiden jälkeen lisää.)

Edit. Eikö nuo sytkärit ole kuitenkin ihan sytkärin kokoisia? Miten joku voi luulla sitä aseeksi?

onha niitä sellasia sytkäreitä jotka on pistoolin kokosia ja täysin saman näkösiä. kyl se saattaa jonku verran hämätä muutaman metrin päästä katottuna.

onha niitä sellasia sytkäreitä jotka on pistoolin kokosia ja täysin saman näkösiä. kyl se saattaa jonku verran hämätä muutaman metrin päästä katottuna.
mä en oo viel nähny kertaakaa 1:1 sytkäripistoolia :eek: niitä minipistoolisytkäreitä oon kyl.

Aivan oikein soittaa poliisi koululle jos jollain on siellä ase nähty, vaikka olisikin lopulta vain sytkäri. Kaveri taisi nauttia kalapuikkoepisodin julkisuudesta sen verran, että nyt haki tarkoituksella jo seuraavaa kohua. Ensi viikolla sitten oikea ase.:rolleyes:

Mulla on tommonen sytkäripistooli, joka on tuotu kait Venäjältä tai Virosta ja näyttää kyllä ihan aidolta mutkalta. Siinä toimii liikkuvat ja kaikki.

Olen minäkin vienyt kuula aseen kouluun. Koulun jälkeen yleensä harrastetaan ja meikäläisellä se sattu oleen softaus.

Olen minäkin vienyt kuula aseen kouluun. Koulun jälkeen yleensä harrastetaan ja meikäläisellä se sattu oleen softaus.
Et varmaan pitänyt sitä esillä sielä?
Eipä toi aseen näkösen sytyttimen kanssa heiluminen jätä mitään tulkinnanvaraa, tottakai soitetaan poliisit.

Rikoslaista:
Toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapito

Joka järjestyslain 10 §:n vastaisesti pitää yleisellä paikalla hallussaan toisen vahingoittamiseen soveltuvaa esinettä tai ainetta taikka ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavaa esinettä, on tuomittava toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapidosta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edit. Eikö nuo sytkärit ole kuitenkin ihan sytkärin kokoisia? Miten joku voi luulla sitä aseeksi?

"Näyttää poliisin virka-aseelta

Koulun tyhjentämisen aiheuttanut sytytin on yhdeksänmillisen Beretta-käsiaseen näköinen ja kokoinen.

- Meillä on samantyyppiset virka-aseet, ja jos tätä viiden metrin päästä katsoo, ei ole varma, kumpi se on, rikoskomisario Juha Juurinen kertoo.

- Jokelan ja Kauhajoen tapahtumien jälkeen oli todella typerää tuoda tuollainen kouluun. Kaveri oli aika nöyrää poikaa tuolla puhutuksessa, Juurinen toteaa."

IL

Todella tarpeellinen esine ja tottakai se pitää kouluun tuoda näytille. Tolla 13-vuotias pikku-aleksi sai varmasti lisää mainetta ja kunniaa tupakkapaikalla ja tytötkin tykkää... :jahas:

Et varmaan pitänyt sitä esillä sielä?
Eipä toi aseen näkösen sytyttimen kanssa heiluminen jätä mitään tulkinnanvaraa, tottakai soitetaan poliisit.

Rikoslaista:

Olen olen. Esitellyt kavereille kun on vertailtu niitä. Tosin tämä on ollut ennen kouluampumisia.

Kohta varmaan kun joku näkee jonkun kädessä kymmenen metrin päästä lompakon niin sitäkin luulaan aseeksi.

Olen olen. Esitellyt kavereille kun on vertailtu niitä. Tosin tämä on ollut ennen kouluampumisia.

Kohta varmaan kun joku näkee jonkun kädessä kymmenen metrin päästä lompakon niin sitäkin luulaan aseeksi.
No onko se nyt sun mielestä ihmeellistä, jos täsmälleen aseen näköistä esinettä luullaan aseeksi? Ja on ehkä vähän eri asia vertailla kaverien kanssa replika-aseita tai sitten osoitella replikalla sellaisia ihmisiä, jotka eivät mitenkään voi tietää, että kyseessä ei ole oikea ase. Jälkimmäinen on täysin yksikäsitteisesti rikos, ja toivon että tästä tuolle kalapuikkosankarille myös annetaan asianmukainen tuomio.

Kuvitellaanpa tällainen tilanne, että olisit vaikka kotimatkalla baarista ja nurkan takaa ilmestyy manneporukka pistoolien kanssa uhkailemaan sua. Sitten jälkikäteen kun käy ilmi, että nehän oli vaan leikkiaseita, niin ei ole mitään ongelmaa vai?

"Poliisit ampuivat 19 kertaa vuonna 1999 New Yorkissa Guineasta muuttanutta katukaupustelijaa Amadou Dialloa, koska luulivat tämän lompakkoa aseeksi. Kaikki neljä syytteen saanutta poliisia vapautettiin. Menehtyneen uhrin perheelle maksettiin 3 miljoonan dollarin korvaukset."

No onko se nyt sun mielestä ihmeellistä, jos täsmälleen aseen näköistä esinettä luullaan aseeksi?

Ei ole mutta ei ole kovin vaikeata todeta että se onkin sytkäri tai replika.

Kuvitellaanpa tällainen tilanne, että olisit vaikka kotimatkalla baarista ja nurkan takaa ilmestyy manneporukka pistoolien kanssa uhkailemaan sua.

Tietääkseni ketään ei ole uhkailtu tällä sytkärillä. Ja onko sun mielestä yhtä todennäköistä että 15 vuotiaalla koululaisella on käsiase kuin että manneporukalla on käsiase?

Ei ole mutta ei ole kovin vaikeata todeta että se onkin sytkäri tai replika.
No on se aika helvetin vaikeeta vaikka kymmenen metrin päästä. Ja jos mua joku osoittelis tommosella niin en kyllä hirveesti viittis jäädä ottamaan selvää sen aitoudesta.

Tietääkseni ketään ei ole uhkailtu tällä sytkärillä. Ja onko sun mielestä yhtä todennäköistä että 15 vuotiaalla koululaisella on käsiase kuin että manneporukalla on käsiase?
Eikös siinä uutisessa jotain ollut, että se oli osoitellut muita oppilaita sillä. Ja ei oo yhtä todennäköistä tietenkään, mutta kun näitä kouluampumisia kuitenkin Suomessakin on ollut ja tuo tyyppi vielä on ilmeisen tunnettu ongelmatapaus, niin ymmärrän kyllä täysin tuon reaktion. Toivottavasti joutuu ainakin maksamaan tuon poliisioperaation kustannukset.

Suositut

Back
Ylös Bottom