Suuri ja virallinen LEGO -ketju

BCAA-valmisjuoma -40%
Kaupunki
Helsinki
Eihän tätä aihetta voi olla jättämättä rauhaan, sillä niin monen meidän elämää ovat LEGOT koskettaneet. Hauskat kuvat ketjusta voisi tänne siirtää Off Topicin.

Kuvaava postaus Ossipenalta ;)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2552865&postcount=13599

Sit kun siirrytään niihin hammasrattaisiin, moottoreihin ja siihen ohjelmoitavaan systeemiin, jää suklaat hyllylle ja keskivertoa paremmat pimperotkin voi tyrkätä pois rakentelujen tieltä :D

Miten paljonkaan pienen lapsen kehitystä auttaa juuri LEGOjen kanssa värkkääminen ja leikkiminen; luovuus, logiikka, hahmottaminen, kärsivällisyys, kekseliäisyys, hauskuus.

Miten monet teistä on leikkinyt LEGOilla lapsena? Ovatko LEGOT olleet vain poikien leikki vai löytyykö Pakkikselta myös LEGO-tyttöjä ;)

Samalla voitaisiin listata mitä kaikkia LEGO-teemoja on lapsena kerännyt/saanut.

Itselläni oli tosiaan tuosta Space-teemasta melko montaa eri sarjaa:

-M-Tron
-Blacktron 1 & 2
-Space Police 1 & 2
-Ice Planet

Täältä löytyvät kaikki avaruusteemat, bongatkaa omanne:

http://www.peeron.com/inv/theme/LEGO/SYSTEM/Space

i3705y.jpg

Joulun hienoin lahja oli Ice Planetin jättialus, Deep Freeze Defender:

1zvu3hi.jpg

Käsittämätön vehje pienelle naskalille leikkiä. Tuon rakentaminenkin kesti tovin.

Tukikohtia en kuitenkaan koskaan saanut, niiden hinta oli jo sitä luokkaa. Mutta kyllä tosiaan niistä unelmoitiin. Vieläkin tulee melkein himo kasata jokin noista upeista LEGOista:

2gxoi3b.jpg

Saati mitä kaikkea muuta käsittämätöntä LEGOista onkaan rakennettu. Kuvia voi tänne postailla:

03.lego.art.jpg

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Itse olin enemmän tekniikan miehiä.:D Nämä mulla ainakin oli:

8422-1.1178163013.jpg

8853-1.jpg

TK95-16.jpg

Huomaa nelipyöräohjaus^

Ja tästä kaikki alkoi, eli meikäläisen eka Lego Technic laite :haart:
1951257310_15d2e12499.jpg

Lisäksi mulla oli ainakin joku auto ja formula, joista en löytäny kuvia. Toki noista syntyi myös lukuisia itse suunniteltuja hökötyksiä. Voi pojat niitä jouluja, kun pääsi uusista Legoista rakentelemaan!:hyper:

Tää tyttö rakasti legoja! Mä en vaan koskaa saanu mitää tommosia hienoja vaan jouduin kärvistelee niillä peruspalikoilla, mut ainaki pääs mielikuvitustaan käyttämää :D Arvatkaapa vaan kuinka paljon pikkuveljien legot houkuttelee aina ku käy porukoilla pyörähtämässä ;)

Itse olin enemmän tekniikan miehiä.:D

Lisäksi mulla oli ainakin joku auto ja formula, joista en löytäny kuvia.

Itse muistan myös jonkun Technic formulan, jonka näin kaverilla. Olisko ollut esim tämä:

8440-1.jpg

Mahtaakohan tämä olla totta?

lego-volvo.jpg

Kuvia:
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2004-Volvo-XC90-LEGO-Replica.htm

Kyllä se näyttäisi olevan totta. Ihan tajuttoman hieno on!

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=4ZjMiV-kdBk

The Volvo XC90 made of LEGO bricks was built by LEGO Master Model Builders, members of an elite team of talented artists who design, create and maintain the thousands of LEGO brick models at LEGOLAND® California. Constructed at the U.S. headquarters for LEGO Systems, Inc. in Enfield, Conn., the Master Builders began production of the Volvo XC90 in January 2004. Noted as one of the top-three most gratifying projects of its kind for the Master Builders, the intricate stages of assembly were captured with time-lapse photography.

Voisi oman pihan eteen parkkeerata LEGOista tehdyn Bugatti Veyronin seuraavaksi ;)

Top 10 Strangest Lego Creations:
http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/top-10-strangest-lego-creations
han_lego.jpg

Legot on kyllä jotain niin siistiä! Penskana tuli rakenneltua ihan sairaana, vanhempien luona on vieläkin sellainen sängyn alle työnnettävä vuodevaatelaatikko täynnä lego-palikoita! Muistan kuinka saatoin parikin päivää värkätä jotain Super-isoa avaruusalusta ja siihen kaikenlaisia autoja ja aluksia yms. Pahinta sitten olikin kun yritti sillä avaruusaluksella leikkiä, se oli niin iso ja painava että se ei meinannut kestää ja aina välillä se sitten putosikin ja sitten erittäin vittuuntuneena äkkiä kasaamaan sitä :D

Hmm.. Oon huomenna menossa pariksi päiväksi vanhempien luokse käymään, alkoi hiukan himottaan rakennella jotain helvetin siistiä.. Mitähän porukat sanoo kun tämmönen iso mies levittelee legoja pitkin lattioita ja rakentelee innoissaan avaruusaluksia :D

Ja tästä kaikki alkoi, eli meikäläisen eka Lego Technic laite :haart:
1951257310_15d2e12499.jpg

Lisäksi mulla oli ainakin joku auto ja formula, joista en löytäny kuvia. Toki noista syntyi myös lukuisia itse suunniteltuja hökötyksiä. Voi pojat niitä jouluja, kun pääsi uusista Legoista rakentelemaan!:hyper:
Toi oli myös mun ensimmäinen Technicci, en vaan saanut sitä ikinä valmiiksi.:( Nyt kun tota kuvaa kattelen, niin taisin oikeasti olla keskivertoa tyhmempi kakara.:lol2:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hauska thread. Googlatkaapas "old lego sets" ja kuvahaku niin tulee kuvia vanhoista legoseteistä. Tulipa pikkanen flashback kun näki kansikuvia vanhoista itse omistamista seteistä sekä niistä joita vain sai haaveilla kuvastoista mutta joita vanhemmat ei ikinä ostanut :)

Merirosvot, jedit, ritari ja avaruusmiehet taisi olla omia suosikkejani. Tälläsiä muistan:
lego7101.jpg

lego5905.jpg

lego6013.jpg

EDIT: Nyt tuli mieleen eräs melko väkivaltainen leego-leikki. Tehtiin pikkuveljen kanssa leegoista autoja, joita pistettiin törmäämään toisiinsa käsivoimalla. Se auto jolla lähti ekana renkaat alta hävisi. Rengastyyppiä oli vain yhtä, ja auton sai rakentaa vain tietyn kokoisista paloista (eli ei mitään suuria paloja). Välillä meni käsi naarmuille, mutta ei sen vakavammin. Nykyään sitten tykkään kattella kaikenlaista romurallia ja muuta vastaavaa. :DD

Olihan noita kakarana ihan matkalaukku koko 34:n verran. Aluksi perussettiä 4-vuotiaasta ylöspäin, ja sitten tuolla kolmannella luokalla ja siitä eteenpäin kuudenteen asti oli technic-legot kovassa huudossa.

Viimeisenä "legovuotena" tuli noilla technic-legoilla kaverin kanssa pidettyä ns. autokauppoja. Eli kummallakin oli legoista rakennetut autoliikkeet ja varaosaliikkeet, sekä tietenkin autot. Sitten käytiin toiselta ostamassa osia ja tuunailtiin niitä kaaroja :p Rahana toimi peruslegojen kirkkaat "yhden ruudun lättänät palikat".

Aivan mahtavaa.

Bongasin tuolta osan mitä löyty itseltä...

lego4030.jpg

alltoys_show.php3
Makso näköjään 270 euroa :o

lego6086.jpg

lego6235.jpg

lego6394.jpg

lego6636.jpg

Olihan noita, johtui osittain siitä että sain kolmen vuoden ajan kerran kuussa valita mieleisen legon kaupasta :whip:

EDIT: Nyt tuli mieleen eräs melko väkivaltainen leego-leikki. Tehtiin pikkuveljen kanssa leegoista autoja, joita pistettiin törmäämään toisiinsa käsivoimalla. Se auto jolla lähti ekana renkaat alta hävisi. Rengastyyppiä oli vain yhtä, ja auton sai rakentaa vain tietyn kokoisista paloista (eli ei mitään suuria paloja). Välillä meni käsi naarmuille, mutta ei sen vakavammin. Nykyään sitten tykkään kattella kaikenlaista romurallia ja muuta vastaavaa. :DD
Hah, muutkin ovat siis harrastaneet tätä. :hyvä: Itse en raaskinut käyttää tähän omia legoja koska aina joku osa meni rikki, mutta kaverin legot olivat sitäkin suuremmassa käytössä.

Olihan noita, johtui osittain siitä että sain kolmen vuoden ajan kerran kuussa valita mieleisen legon kaupasta :whip:
Joku on kasvanut kultalusikka perseessä... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom