Suuri ja virallinen LEGO -ketju

BCAA-valmisjuoma -40%
Kyllä vaan legoilu on pirun kehittävä harrastus. Siinä vaiheessa kun sähkömoottori, sylinterit, hammaspyörät, ketjut ja muut kehittyneemmät tavarat tulivat mukaan, touhu alkoi olla jo varsin teknistä! Sähkömoottorista sai tehtyä erikoissylinterillä kompressorin ja painesäiliökin tuli tuon merialuksen mukana. Sylinterejä ja venttiilejä riitti muutenkin.

Siinä sitten koitettiin kasata mahdollisimman korkealla ja paljon nostavia nostureita, kaivureita sun muita. Noissa piti ottaa aika paljon huomioon, aina kiinnityskohdista ja rakennelmien massatasapainosta rattaiden välityssuhteisiin. Suuria saavutuksia oli ainakin sylinterikäyttöisen toimivan sormenpaksuisille puunpätkille sopivan tukkikauhan rakentaminen ja metrin pituinen monisylinterinen nostopuomi., :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Just kattelin kuvat läpi ja jengi pistäny vissiin kaikki samat leegot listaan mitä itelläki oli. Ihan jäätävän monta noista on ollu itelläki.:D Itekki fiilistelin noita tekniikkaosia ihan homona. Kaiken maailman jänniä moottoreita tuli rakenneltua missä oli monta hammaspyörää ja sylinterit vaan pumppas. Sit alkoi niitä osia olemaan ihan liikaa ja monta laatikollista. Kaikki tuli aina leviteltyä lakanalle ja se oli hienoa ettiä aina kauan jotain ihan pientä osaa.:D Eka aina rakens noi valmispaketit, mut eihän ne kauaa kestäny vaan niistä sit sai osat talteen ja rakens vaan aina omia viritelmiä.

Kauhee nostalgiafiilis kun näki tän langan pumpattuna ylhäällä ja lukasi taas läpi. Löytyisköhän sitä vielä inspiraatiota rakennella jos kävisi faijalla kaivamassa vintistä esiin nuo taas :D. Viimeistään sitten kun joskus hamaassa tulevaisuudessa tulee jälkikasvua.

Jumalauta! En olekkaan ainoa pakkislainen Lego fani! :D Alko vähän kyrsimään kun vuosi sitten tuli annettua kaikki legot pois serkuille. Olis niistä vaan hienoa yrittää taas rakentaa jotain. Technic palikoita oli pari laatikollista, hammaspyöriä ja moottoreita ja pattereita jne. :D
Rakentelin joskus paineilmalla toimivia moottoreita, ne jopa toimi, tosin ei kovin kauaa kun paineilmasäiliö oli liian pieni ja liian vähän painetta kesti. Kompressori olis ollut kiva...
Toinen saavutus mistä oon vieläkin pirun ylpeä oli 3-vaihteinen automaattinen vaihdelaatikko, rasituksen mukaan vaihto vaihdetta isommalle ja pienemmälle. Käveleviä robotteja tuli myös rakenneltua, 4-jalkasia ja 6-jalkasia. Ikinä en saanut toimimaan kahdella jalalla kävelevää, ainakaan kovin hyvin.
Ikuinen vitutuksen aihe oli se että osat loppu kesken ennen mielikuvitusta :D

Voin kyllä myöntää että vielä pari vuotta sitten niistä palikoista tuli välillä jotain yritettyä, ja en häpeä! :D

Oiskohan jossain netissä kaikkien vuosien Lego-luettelot? :kuola: Lapsena jo himosin 90-luvun alun ja 80-luvun lopun Legoja.

Täytyykin huvikseen asentaa taas LDraw. Muistaakseni joskus oli toi koneella ja oli melko helppokäyttönen. Eli sellanen 3d-legosuunnitteluohjelma, voi virtuaalisesti rakennella kaikkea :D Eikä lopu osat kesken!

Kannattaa kokeilla jos on palikat jo muualla pölyttymässä

Ai että tuli vähän tippa linssiin kun bongas noita settejä mitä itellä ollu. En ees muistanu mitä oli ollu, kuvat onneks palautti vähän muistoja.

Mulla on pari junioria velipuolta jotka on muutaman vuoden ajan rakentaneet legoista kokonaisen toimivan kaupungin kaikkine palveluineen. Kaupungille on omistettu oma huone.
Oli muutama vuosi sitten jossai lego-lehdessä jopa julkaistu kuva tästä kaupungista.

img3200076.jpg

Aika jäätävä, varsinkin kun pääsee läheltä katsomaan kaikkia yksityiskohtia.

1zvu3hi.jpg

Mulla oli toi 6973!!! Just eilen mietin, et ois kiva raapia se kasaan.

Ruikutin tollasta isoäidiltä puolituntisen bussimatkan verran ja sain!!!

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
1zvu3hi.jpg

Mulla oli toi 6973!!! Just eilen mietin, et ois kiva raapia se kasaan.

Ruikutin tollasta isoäidiltä puolituntisen bussimatkan verran ja sain!!!

Sain itse tuon joululahjaksi joskus 90-94 ja helvetti soikoon se oli elämäni paras joulu :D Rakensin sen saman iltana ja lentelin koko yön sillä ympäri taloa! Tuon perän aukeava rover-talli oli aivan yber hieno. :)

Eka kertaa törmäsin tähän treadiin. Kiitti sen nostamisesta :) tuli kyllä niin fiilikset esiin tästä ketjusta, että laitoin heti pikkuveljelle viestiä, että kaivetaan joku päivä nuo legot esiin, ja rakennellaan niistä eri juttuja kasaan :)

Kun olen kaupassa joskus sattunut kävelemään Lego-hyllyn ohi, olen ikäväkseni pannut merkille, että Legot eivät ole sitä, mitä joskus ennen. Nykylegoissa tuntuu olevan hirvittävän vähän rakentamista ja muutenkin ne vaikuttavat jotenkin turhan vaatimattomilta 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Legoihin verrattuna.

Kyllä lapsena aina harmitti kun leegot loppui kesken. Rakennettua tuli avaruusaluksia, Titanicceja (ero näiden kahden välillä oli aika pieni :D ) ja kaupunkeja.

Ihan huippu ketju. Legoilla on tullut leikittyä useita tuhansia(?) tunteja. Parhaiten mieleen on jäänyt tämä.
barracuda.jpg

Poika on vasta Duplo-iässä, mutta kohta saa sillekkin(eli mulle) alkaa ostamaan oikeita Legoja.

Tylsintä oli tehdä lego-alukset/rakennukset ohjeiden mukaan. Minä tein ensin ohjeiden mukaan, mutta sen jälkeen palasiksi ja omaa versiota väsäämään. :D
Good memories :)

Kyllä nuo ritarilinnat oli aina parhaita :D Aivan törkeen upeita! Ja pidin myös noista western seteistä todella paljon. Avaruusjututkin oli ihan siistejä. Tuolla on listattuna joitain noita linnoituksia, mahtavia! : http://en.bricker.ru/parts/6066/

On paljon näkyny tuttuja settejä teidän kuvissa. Helkkaristi noita tulikin silloin rakennettua ja kruununa oli massiivinen avaruussukkula jota tuli käytyä ihailemassa leluliikkeessä harva se päivä. Hintaa oli muistaakseni jotain 1000 markkaa, joka tuntui silloin niin kovalta hinnalta ettei sitä koskaan tulisi saamaan. Yhtenä jouluna sen sitten kuitenkin sain ja voin sanoa että se oli elämäni paras joulu.

8480_Space_Shuttle.jpg

Tuo oli ensimmäinen ja ainut rakennussarja jota en meinannut kasaan saada ja tulipa sen takia muutamat itkutkin väännettyä. Sen verran haastava se oli rakentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom