Suuri ja virallinen LEGO -ketju

BCAA-valmisjuoma -40%
Hah, muutkin ovat siis harrastaneet tätä. :hyvä: Itse en raaskinut käyttää tähän omia legoja koska aina joku osa meni rikki, mutta kaverin legot olivat sitäkin suuremmassa käytössä.
haha ite oon kanssa leikkinyt tuota autonmurskausta pikkuveljien kanssa :D

itekin hokasin että mullahan on ollut ihan vitusti leegoja kun kolahtaa samantien takaraivossa kun näkee kuvan sellaisen paketin kannesta joka itelläkin on ollut.

kaverilla oli se hullu avaruustukikohta, mä sain kälyisen "hairaketin" vai mikä lienee se olikaan. ei lämmittänyt vaikka siinä oli sellaiset taivuteltavat "kädet":D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Perhana noita teidän tekniikkalegojanne. Ei mulla vaan. Ensin niitä ei ollut edes olemassa ja sitten kun alkoi olla, niin eihän niitä meille ostettu.

Siispä kääpä rakensi tekniikkalegonsa itse. Jos jonkinlaista paristolla käyvää sähkömoottori-junanrengasratas-kuminauhavetohihnavipeltäjää kulki lattialla, mikä nopeammin, mikä hitaammin, mikä ei rakentajan suureksi harmiksi ollenkaan.

Kaverilla oli hiukan teknompia legoja ja hänen kanssaan tehtiin sitten alakerran rappusiin komea köysirata gondoleineen. Sille sitten sattui kaikenlaisia "onnettomuuksia", milloin kannatinvaijeri katkesi, milloin vetokoneisto petti juuri kun hissi oli yläasemalla (= korkealla porrasaukon seinällä vaijerinkannatinruuvin tuntumassa).

Siinä oli muodostamallamme tutkimuslautakunnalla selvittelemistä kun pikku legoukkoja ja -akkoja kaiveltiin raunioista esiin vahinkoja arvioiden. Lopulta alter egomme raivaus- ja rakentajatiimi pääsi töihin ja kohta uusi entistä ehompi gondoli kohosi korkeuksiin entistä tehokkaamman koneiston vetämänä...

Good times.

-k

EDIT: Nyt tuli mieleen eräs melko väkivaltainen leego-leikki. Tehtiin pikkuveljen kanssa leegoista autoja, joita pistettiin törmäämään toisiinsa käsivoimalla. Se auto jolla lähti ekana renkaat alta hävisi. Rengastyyppiä oli vain yhtä, ja auton sai rakentaa vain tietyn kokoisista paloista (eli ei mitään suuria paloja). Välillä meni käsi naarmuille, mutta ei sen vakavammin. Nykyään sitten tykkään kattella kaikenlaista romurallia ja muuta vastaavaa. D

:D Heh ite kanssa vääntäny tota skidinä. Meillä oli vaan sääntönä, että autossa pitää olla mukana kuski. Kun kuski lentää ulos, on hävinnyt. Jos pyörät lähtevät, ei autolle saa antaa enää vauhtia, loogista :D Melko taktis- strateginen peli :whip:

Legon Exploriens -sarja oli kyllä ehdoton suosikkini penskana. Tuota emoalusta kävin joka saakelin päivä kuolaamassa Itäkeskuksen Ihme&kumma -lelukaupassa varmaan puolen vuoden ajan. Ja sain kuin sainkin sen joululahjaksi! :dance2::dance: Ja ikää oli tuolloin ~8v.

6982-1.1105127515.jpg

6856-1.jpg

6899-1.jpg

Lapsuuden kodissa on edelleen mun ja siskon vanhat legot tallessa. Niitä on sellainen muutama kymmenen litran ämpäri täynnä :D Sain ekat legot muistaakseni 3 vuotiaana ja kasailin niistä jotain vielä yläasteellakin :nolo: Nykyään vanhempien hoitolapset leikkii niillä innokkaasti.

:worship::worship: Lego :worship::worship:

Haa! Oli mulla tuommoinenkin! Tai oikeastaan tuo oli 3 vuotta vanhemman isoveljeni :) Aivan törkeesti kyllä löytyy noita legoja. Oikein hirvittää kuinka paljon noihin kaikkiin on mennyt rahaa.

Mielestäni kovimpia olivat Exploriens-, Aquanauts-, Ice Planet 2002- ja Space Police II -sarjat.

6175-1.1105127502.jpg

6879-1.1105158269.jpg

6897-1.1182619017.jpg

Nyt tuli tippa silmään noita hyviä aikoja muistellessa. Oletteko huomanneet, että nyky-Legot ovat lähempänä Playmobileja kuin vaikkapa 90-luvun alun Legot? Aika vähän rakentamista vaikuttaa noissa nykyisissä olevan ja muutenkin ovat jotenkin valjuja. Itse rakensin aikoinaan Lego-lentotukialuksen ja pari hävittäjään/taisteluhekon kyytiin. Noista avaruuslegoista sai hyvin osia sellaisiin.

Pakkohan tähän on vastata kun näinkin hienon tredi tuli eteen.
Itselleni legot ovat olleet todella tärkeitä, kun niillä on 3 vanhasta asti rakenneltu kun duplot jäi.
Leegot ovat vielä kaikki vintissä tallessa, ja eivätkä ole mihinkään lähdössä niin kauan kuin henki pihisee :D.

Pistetään ne hienoimmat setit mitkä on penskana saatu.

lego6082.jpg

lego6097.jpg

lego6289.jpg

lego6296.jpg

lego6769.jpg

lego6949.jpg

lego6939.jpg

lego6180.jpg

Sen verran touhukas olen että jos luppoaikaa olisi vaikka viikonloppu ja rahtaisin ja pyyhkisin pölyt leegoista, voisi niistä syntyä taas vaikka mitä. Ohjeetkin ovat kaikki tallella, vaikka aina modifioituina versiona useimmat kasasin, ainakin castle leegoista.

Viimeisenä jokaisen castle-leegoista pitäneen unelma: http://www.youtube.com/watch?v=r1ARmjiGLWQ
voi luoja kun vieläkin tekis mieli tuollanen kasata jos ois mahdollista :D.
Suosittelen kaikkia katsomaan tuon videon

6979-1.jpg

Veljeni sai tuollaisen joulupukilta jouluna 1997. Minähän sen hänelle rakensin ja muistan vieläkin tuolloin 5-vuotiaan veljeni pitkään kestäneen hymyn, kun hän esitteli tuota joulupäivänä meillä käyneille vieraille. Itselläni vastaava tapaus oli 8-vuotissyntymäpäivänäni, kun sain mummolta lahjaksi poliisiaseman, jossa oli mukana jousitetuilla renkailla varustettu maasturi ja hieno kopteri.

6398-1.jpg

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tällä hetkellä kun itse heiluu tuolla Prisman viihdeosastolla, niin aina välillä tulee kuolattua noita legojakin. Suurimmaksi osaksi ne ovat kyllä aivan surkeita verrattuna oman ajan huippulegoihin, aivan niin kuin Judis mainitsikin. Mutta yksi Technicci siellä hyllyssä on, jonka haluaisin kasata.

8297-1.1237527891.jpg

Miten monet teistä on leikkinyt LEGOilla lapsena? Ovatko LEGOT olleet vain poikien leikki vai löytyykö Pakkikselta myös LEGO-tyttöjä ;)

Täältä löytyy yksi LEGO-tyttö :) Eli on tullut rakenneltua koko pieni ikä legoja ja nyt innoissani teen sitä siskojen muksujen kanssa (joilla on kunnon lego villitys päällä) :) Varmaan yritetään tartuttaa tälle masuasukillekkin sitten legovillitys :)

Omat suosikit oli kyllä lähinnä noita tyttöjen juttuja, eli heppalegoja ja sitten Fabuland legoja, joilla oli eläinten päät, niitä kertyikin sitten ihan älyttömästi. Me rakennettiin pieniä kaupunkeja jne. Nyt ne minun ja siskojeni legot ovat siskojen lapsilla ja hyvässä käytössä

Tässä muutamia, mitä varastosta löytyi :) (toi saitti on aivan ihana, tulee niin paljon muistoja mieleen)
lego6355.jpg

lego6379.jpg

lego3629.jpg

Lisäks löytyi mulla jotain vähän "poikamaisempaakin", kuten:
lego6385.jpg

Onkos kukaan koskaan käynyt näissä LEGO Landioissa?

Me käytiin pienenä Tanskan LEGO landissa ja se oli niin hieno kokemus, että sinne pitää ehdottomasti päästä sitten omankin muksun kanssa.

Omasta kokoelmastani löytyi mm.
6075-1.jpg

1998-1.jpg

Mä oisin halunnu niitä poliisi-legoja, mutta jostain syystä sain aina vaan tota Castle-sarjaa.

E. Ennen pidin tota ylempää linnoitusta kaveripiirini kovimpana juttuna, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna ei toi niin kummonen ollutkaan.:(

'Tyhmää kun nykyleegot ovat semmoisia tylsiä, suuria palikoita. Esim. linnojen seinät/tornit ovat lähes valmiita ja ne vain laitetaan alustalle. Sama pätee moneen muuhunkin.

Täällä Saksassa on ihan Lego-kauppoja. Niissä on aika upeita rakennussarjoja myynnissä. Liekö samoja Suomessa, en tiedä, mutta esim:

lego-taj.jpg

Lähtee noin 300 eurolla:
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=10189&cn=245&d=100

Tuossa muuten tuollaista vähän harrastelijamaisempaa tarjontaa muutoinkin:
http://shop.lego.com/ByTheme/Leaf.aspx?cn=245&d=100

Tästä esim. Star-Warsia:
10179-0000-xx-13-1.jpg

Itselläni on pikkuleegoja varastossa aivan mieletön määrä, kaikki valmiiksi koottuna ja ohjeetkin tallessa. Samoiten Technic-legoja. Muksut saavat nuo parin vuoden päästä.
Tällä hetkellä mennään Duploilla, joita niitäkin on aika läjät junaratoineen jne.

Oiskohan olemassa jotain puhdistusmenetelmää jolla saisi legot vaivattomasti putsattua? Meinaa meillä on lego-laatikoita kaksi ja ne haisee sisältä sellaseelta vanhalta kellarilta. Ja ois hyvä että nää pystyis antaan seuraavalle sukupolvelle. (ja ohan se ihan stnan siistiä penkoa niitä legoja :D)

Omat suosikkini Lego-ajoilta ovat keskiaikateemat (Robin Hood, ritarit yleensä, merirosvot, jne.). Viimeisin Lego-aihe, jonka parissa vielä puuhastelin, oli se Shogun-härdelli. Lepakkoritarit olivat myös hienoja. Tuli ihan joku Vlad Tepes mieleen, kun niillä kikkailin luk...ööh...ala-asteella.

Pakko sen verran tunnustaa, että vielä 7-luokan jälkeisenä kesänä ennen siirtymistäni 8-luokalle, leikin serkkuni kanssa Star Wars-legoilla. Tai oikeastaan rakentelin vain aikani kuluksi kaikenmoista. Se on joku primitiivinen pakkotila vaan ruveta väkertämään aina kun näköpiirissä on Legoja. Ja ei ole itsekehua sanoa sitä tässä kohtaa, mutta olin suhteellisen luova Legojen parissa.

Mutta Dubloilla aloittelin kuten useimmat perustollot...

Lego

Legokyntiset veivät mukanaan Lego-kirahvin Lego-peniksen Saksassa.

Noin 15 000 Lego-palikasta valmistettu 30-senttinen Lego-elin kuului kuusi metriä korkealle Lego-kirahville, joka on seissyt Berliinin Legoland Discovery Centren edustalla vuodesta 2007.

IMG_4355_full.jpg

Verkkokauppa.comin feikki-"Legot"

(Jopas jotain, Lego-threadi! :hyvä:)

Krhm...

Verkkokauppa.com:iin (fyysiseen kauppaan) on ilmestynyt feikki-"leekoja". Niitä on ainakin kolmea, neljää eri merkkiä siellä. Valikoimasta löytyy autoja, kaivureita ym, mutta myös aika noheva, joskin epä-legomainen taistelulaiva. Soltuilla rynkkyjä, konekiväärejä ja muuta. (Lego-firman palikkasarjoistahan ei modernia sotakalustoa ole ikinä pahemmin löytynyt.)

Pulju mainostaa, että sarjat ovat yhteensopivia Lego-yhtiön tuotteiden kanssa. Sen verran suoria rip-offeja tuotteet olivat, että väite voisi jopa pitää paikkansa. Mutta enhän minä sitä uskonut, vaan ostin testisetin poikien riesaksi. (= "Iskä anna minunkin välillä!" ;) No ei vais...)

Kassalle mukaan siis punainen F1-auto, 3,90 eur. Koottuna n. 18 cm pitkä.

Kysymys kaikkien huulilla on, mitä selvitys paljasti?? No, tuote näyttää ja tuntuu Legolta, mutta:
- laatu on heikohkoa, sekä materiaalin että valun osalta
- kaikki osat eivät pysy kunnolla kiinni toisissaan
- osien mitat vastaavat aitoja Legoja vain osittain: numikat osuvat kohtalaisesti yksiin, mutta esimerkiksi levymäiset osat ovat auttamatta liian paksuja

En jaksanut niristä kaupalle epäyhteensopivuudesta. Sama meille, kun ei noita meidän perheeseen enempää osteta (joskin aitoja Legoja varmaan muutoin kyllä. Btw: jouluun enää neljä kuukautta! :D)

Ei taida Lego-yhtiöllä olla hätäpäivää palikkamarkkinoilla, jos vaihtoehdot ovat tälläisiä. Mahtaisi Legoja harrastavaa muksua harmittaa, kun kummi toisi synttäriksi jonkun epäyhteensopivan "rinnakkaistuotteen".

Tuo nyt on tietysti vain yksi tuote, ja merkki, mutta en lahjaa valitessani ottaisi riskiä laadun, yhteensopivuuden tai "aitouden" suhteen.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom