Suunhoito - Kenellä on paras hammasharja?

Neuvostoliitto

Pertti
VIP
Ikä
46
Voi elämä, että hampaanpesusta on tullut aikamoista avaruustiedettä. Avokki toi duunista hammasharjan jonka hinta on jotain 150e :hyvä:. Harja tuli postilaatikon kokoisessa boksissa ja oli tungettu täyteen piuhaa, harjaspäätä ja laturia. Mukana oli tietysti itse komeus eli Oral-B® Triumph™ with SmartGuide™
ProfessionalCare™ 9910
. Koskaan ei ole ennen jännittänyt ennen hampaiden pesu näin paljoa, koska tuo laite kuulemma OPETTAA pesemään hampaat oikein ja HÄLYTTÄÄ jos käyttäjä sooloilee.

Tässä hieman tiivistettynä speksejä tuosta laitteesta:

-Pyörivä ja sykkivä harjausliiketeknologia
-40000 sykkivää liikettä ja 8800 sivuttaisliikettä minuutissa
-Ammattimainen 2 minuutin ajastin (auttaa sinua vaihtamaan suun neljännestä 30 sek välein)
-4 harjaustapaa: puhdistus, pehmeä, hieronta ja kiillotus
-Edistyksellinen Oral-B FlossAction-harjaspää
-4 hammaslääkärien inspiroimaa ProBright-harjaspäätä
-Visuaalinen paineensietotunnistin
-Ainutlaatuinen keskusyksikkö
-Interaktiivinen langaton SmartGuide-näyttö
-Kannettava SmarPlug-laturi
-Harjaspäänvaihdon ilmoittava indikaattori
-Digitaalinen kello
-Matkakotelo
-Tyytyväisyystakuu: 30 päivän täysi palautusoikeus jos et ole harjaan tyytyväinen

Ai niin, minulla ei ole koskaan ollut hampaissa reikää. Pääsen siis tällä laitteella kuuhun.

promotion_tsg.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
H0h0. Tarttis alkaa välineurheilemaan tässä asiassa näemmä, tuommonen olis reté.

Ei paljoa Colgate 360 mikä-liellä ole sanomista tuolle, vaikka kuinka pesis posketkin ja kielen ja mitä noita nyt on.

Ei mullakaan ole hampaissa reikiä, joten mä tuun sinne kuuhun seuraksi.

Joo systeri sai kans lahjaksi jonkun hammasharjan joka alkaa muistaakseni tärisemään hiljalleen, kun on aika vaihtaa puolta. :D Lisäksi siinä oli joku härpäke, joka hälyttää jos painaa liian kovaa. Pitäis varmaan itekki hommata joku tommonen, niin kohta hampaat kiiltäisi. :)

Haha! :lol2:
Itsellä on tollanen Golgaten 29thb (0,60e) maksanut hammasharja, hyvin toimii ;)

Joo, tuon superkoneen hinnalla saisi euron Golgate harjoja noin 37,5 vuodeksi jos harjaa käyttäisi keskimäärin sen suositellun 3kk.

Toi on varmasti kehitysvammasille suunniteltu?
Siis näkeekö tuosta monitorista sen hetkisen tilan ja se samalla opastaa oikeaoppiseen harjaukseen? Monitori vissiin kiinnitetään esim. peilikaappiin kiinni?
Kaikkee ne kiinalaiset keksii :D

Aika 1337!

Ryssä harjaa reikää tolla. Itse ostan aina parin euron harjoja ja reikiä ei ole. Hammaskiveä jaksavat aina lekurissa rapsuttaa.

Pelkään hammaskiven poistoa ihan simona, ihan kauheeta hommaa. Tuo vehje varmaan osaa nekin poistaa kivuttomasti.

Mallintaako tuo suun 3-ulotteisesti myös? Vois katsoa screeniltä mistä kannatta harjata. Onko siinä java-tuki? Henkilökohtaista harjausohjelmaa varten.

Noh, joko olet koitellut? Onko laatua?
Kannattaako tuollainen ostaa?

Just ajelin ekan kerran tuolla hampaat ja on muuten ihan vitun puhtaat. Tuntuu samalta kuin hammaskiveksen poiston ja pastaputsin jälkeen, sillai sileät ja liukkaat. Hieman totuttelua tosin vaatii kun tärisee niin perkeleesti ja eikä itse tarvitse nytkyttää harjaa edestakaisin. 2min meni kuin siivillä tuolla ajellessa ja 30 sek välein ilmoitti vibralla milloin harjattavaa pintaa pitää vaihtaa. Muita ominaisuuksia en vielä ehtinyt testata, mutta onhan tuo toki hyvä vehje jos haluaa 150e hammasharjaan sijoittaa.

Taas uusi tuote uusavuttomille :D Paljonkohan maksaa nuo vaihtoharjat tuohon?

Itsekin käytän noita halpisharjoja, useimmiten liian pitkällä vaihtovälillä vielä, eikä reikiä tai hammaskiveä tai mitään muutakaan ole ollut.

Taas uusi tuote uusavuttomille :D Paljonkohan maksaa nuo vaihtoharjat tuohon?

Itsekin käytän noita halpisharjoja, useimmiten liian pitkällä vaihtovälillä vielä, eikä reikiä tai hammaskiveä tai mitään muutakaan ole ollut.

varmaan aika paljon. itellä on saman valmistajan toinen malli parituhatta pienemmällä malliluvulla. olisko 4,50e per harja ne perusversiot joissa sinisten harjasten värin häviäminen kertoo vaihtotarpeen.

täytyy sanoa että hiton hyvä toi sähköhammasharja on, ei tartte sekkarilla ottaa aikaa ja joka paikkaa tulee harjattua yhtä hyvin kun 30sek/neljännessuu ajastin siinä harjassa.

mutta varmasti myös halpisharjalla pärjää tosi hyvin. jos on sitä mieltä että päälle 50e on rahnaa sijoittaa johonkin mitä ei ihan oikeesti tartte ja jota ilman voi myös elää yhtä hyvin, niin sit suosittelen praunia.

Eiköhän tämä ole tarkoitettu niille paskasuille jotka eivät ole viitsineet tai eivät ole osanneet harjata hampaita. Tämä on sitten viimeinen keino hampaiden vaihdon jälkeen saada nämä pesemään hampaat kunnolla.

Mulla on saman valmistajan 8500-sarjan sähköharja ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Suussa on ihan erilainen puhtauden tunne kuin normiharjailun jälkeen, ja ikenet ei rasitu läheskään yhtä paljoa. Lisäksi harjanpää on niin pieni että sillä saa puhdistettu sellaisia paikkoja joihin ei normiharjalla ole mitään asiaa.

Hampaiden hoito on sen verran arvokasta (ja tietysti sairaan ärsyttävää) puuhaa nykyisin että olen valmis maksamaan satasen jos sillä voi vähänkin ennaltaehkäistä hoitotarvetta.

Melkein tekisi mieli kokeilla, kun jää kumminkin se avaruusmatkailu tältä eliniältä väliin. Ei tuon lähemmäs alien-teknologiaa ole varmaan asiaa.

Kysyin perusputsauksessa hammaslääkäriltä, että mitä suosittelee niin sanoi että "mitä ikinä nyt teetkin, jatka sitä". Eli halvimmilla harjoilla + hammaslankaimella, mutta huolellisesti mennään.

Mun saaman käsityksen mukaan sähköhammasharjat ehkäisee tehokkaammin hammaskiveä. Mulla on Oralin vähän vanhempi malli, eikä koskaan ole hammaskiveä rapsuteltu poies.
Kai pitäs vielä erikseen ostaa aikoinaan Hyppönen&Enbuske Experiencessä lanseerattu japanilainen kielenpuhdistaja...Total domination pöpöille.

Löytyykö pakkikselta hammashoidon ammattilaisia?
Omat ikenet on melko helposti tulehtuvaa sorttia, vaikka pesen aamuin illoin ja käydä hammaslankaa iltaisin.

Törmäsin netissä Waterpik nimiseen yritykseen, onko kenelläkään kokemuksia tai kuullu tuotteesta minkäänlaista kommenttia?
WP-100.png

http://www.waterpik.com/oral-health/products/countertop-dental-water-flosser/WP-100/

Tällä hetkellä käytössä normaali hammasharja, mutta aion ostaa sähköhammasharjan en ole vielä päättäny, minkä mallin ostan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom