Supersarjat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusushi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jusushi

V.I.P
Ekaksi, kokeilin searchii, mutta en löytäny etsimääni tai sit en osaa käyttää...
Mutta asiaan: ajattelin kokeilla supersarjoja hauiksille ja ojentajille.
Tehdäänkö yhdellä treeni kerralla vain ns. yksi supersetti eli esim. hauis tangolla ja ojentajat taljassa vai myös toinen lisäksi esim. hauis käsipainoilla ja ranskalainen punnerrus...? Vai reenataanko loput liikkeet normaalisti?
sekava selitys, mut toivottavasti joku hokas... ;)

Oon joskus kokeillu supersarjoja, enkä saanut niistä sen enempää hyötyä. Jos kuitenkin haluat supersarjoja kokeilla, niin mielestäni yksi setti per lihasryhmä riittää. Joku voi olla muuta mieltä, mutta minun mielestäni on turha tunkea ohjelmaa täyteen erikoistekniikoita.

Mä tein yhdessä vaiheessa supersarjana keskitetyn hauiskäännön käsipainolla ja heti perään ranskalaista käsipainolla, penkillä istuen. Kaksi supersarjaa tein, ja kyllä se ihan hyvin potkii.

Toisena vaihtoehtona tein tangolla kummatkin.

On niitä kyllä tehokkaampiakin erikoistekniikoita, kuten pakkotoistot ja negatiivinen lasku ovat toimivia systeemejä, samoin tehokkaat pudotussarjat (ei jätetä yhtään sitä taukoa siihen).

Mä oon tehny nyt hauikselle ja ojentajalle supersarjaa melkein joka treenikierrossa. Kattoo nyt jos ne kädet alkais pikkuhiljaa kasvamaan. :)

Originally posted by Tomba
Mä oon tehny nyt hauikselle ja ojentajalle supersarjaa melkein joka treenikierrossa. Kattoo nyt jos ne kädet alkais pikkuhiljaa kasvamaan. :)

Joka treenikierrossa? Käsitinköhän nyt ihan oikein? Mikä mahtaa olla treenikiertosi pituus? Itse olen nimittäin siinä luulossa/tiedossa elänyt ettei supersarjoja tulisi tehdä hirvittävän usein,siinä on omat vaaransa.

Jaa mitkä vaarat? Olen kyllä aina kerennyt palautumaan hyvin, vaikka tekisin miten täysillä ton treenin, niin silti ei ole hauikset tai ojentajat kipeenä seuraavana päivänä. Ja tossahan lukee että MELKEIN joka treenikierrossa. Hauis + ojentaja treenipäivien välillä on aina 5 lepopäivää. Eli treenikierron pituus on ajattelutavasta riippuen 5 tai 6 päivää.

Vaaroista en tiedä mutta oon huomannut että jos erikoistekniikoita käyttää liian usein niin niistä häviää puhti, toimii parhaiten "shokki"periaatteella, mulla ainakin ei yleensä lihakset ole koskaan treenipäivän jälkeen kipeät, sitten joskus vetäset yllättäen pudotussarjaa, pakkotoistoa tms. niin saa lihakset aika shokin ja seuraava päivä ollaan kuin rautakanki. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom