Supersarjat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darvi
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Kaupunki
Helsinki
Onko kokemuksia supersarjoista voimaohjelmissa?

Itse aloitin kokeilun, jossa teen vastakkaisia perusliikkeitä kahden minuutin välein. Apuliikkeissä tahti on kovempi. Koitinpa räjähtävää kapeaa penkkiä ja räjähtävää leuanvetoakin supereina ja hyvin menivät. Näin saan kokonaiskeston pidettyä tunnissa, eli testotasotkin ovat keskimäärin treenin aikana korkeammalla. Sopii minulle, kun en puhtaasti voimaa treenaa, vaan myös lihasmassa on tervetullutta. Treenit eivät mene istuskeluksi, mutta silti palaudun hyvin. Aikaa säästyy ja tuntuu enemmän siltä kuin tekisi jotain.

Huono puoli on, että pitää päästä käyttämään samaan aikaan kahta eri paikkaa ja saa nähdä miten palautumisen käy, kun painot kasvavat. Mutta jos ei muuta, niin ainakin mukavaa vaihtelua normitreeniin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Selvennykseksi, että vastaliikkeiden välinen tauko on kaksi minuuttia eli samaa liikettä teen noin neljän minuutin välein. Jos toi on liian rankkaa, niin voihan sitä pidentää kolmeen minuuttiin ja vielä säästää aikaa.

Liikkeet joita noin teen on:
1. Kapea penkki ja leuanveto.
2. Penkki ja kulmasoutu.
3. Romanialainen mave ja reiden ojennus.
4. Penkille nousu ja jalannosto.

Eli ei mitään tappoliikkeitä kuitenkaan.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
miksi romanialaisen kanssa reidenojennus? turhaa on se :) miksei sen tilalla vaikka etukyykky tms.???
ja mikä toi jalannosto on? varmaan siis se vatsaliike, jalkojen nosto riippuen??

ihan hyvä systeemi mun mielestä, jota itekin käytän joskus ajanpuutteen takia tai vaihteluna. jos noi on samassa treenissä, tekisin kyl penkin ennen kapeeta.

ei toi kuluta mitenkään erityisesti. ihan hyvinhän samaakin liikettä vois tehdä parin minsan tauoilla. siinä mielessä toi ei edes sitä aikaa säästä kauheesti. jos taas tauot on minuutin luokkaa, säästöä jo tulee.

bodyhommissa supersarjojen idea on kyllä tehdä liikkeet ilman taukoa putkeen. vuorottelusarjoja kai olisivat nimeltään noi.

Selkä ei anna tehdä minkäänlaista kyykkyä. Jalannosto on sellaisessa heilurilaitteessa tehtävä yhden jalan nosto. Sellainen laite, mitä yleisurheilijat käyttää. Samassa treenissä on vain 1 ja 3.

Olen käsittänyt, että maksimivoimaa harjoitellessa palautusten pitäisi olla 3-5 min jotkut ovat puhunut jopa yli 5 minuutin palautuksista. Verrattuna 4 minuutin palautuksiin, niin tuleehan tuossa noin puolet säästöä. Voimaa mä nyt treenaankin ja kun saan samaan pakettiin testohyödyn ja ajansäästön, niin ajattelin tarttua siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom