Suositelkaa kestävää pelihiirtä

Kaupunki
Helsinki
Hemmetti soikoon, 2 vuotta vanha Logitech G5:n rulla ei toimi enää. Mikähän siinä on? Voikohan sitä korjata?

Noh, suositelkaa hyvää pelihiirtä, langallinen, hintaluokka 50-60 euroa. Ois hyvä, jos jollakin on hiiri kestänyt kovassa käytössä yli 2 vuotta, ettei koko ajan tarvitse ostaa uutta hiirtä sen takia ettei rulla toimi.

Esim tää: http://www.jimms.fi/tuoteinfo/AC-EDGE3200-LE?pid=1319983011716

Tai: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/48628/cmmxb/Razer-Imperator-Gaming-Mouse-pelihiiri

logitech-fantasy-collection-takes-design-to-your-computer-mice-1.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Logitechin mx518 ollu käytössä jo melkein 5 vuotta eikä mitään moitittavaa. Jos siis näitä enää valmistetaan, niin suosittelen :thumbs:

Logitechin mx518 ollu käytössä jo melkein 5 vuotta eikä mitään moitittavaa. Jos siis näitä enää valmistetaan, niin suosittelen :thumbs:

Heh, mulla on ollut kaks noita 518 ja molemmat hajonnut vuoden sisällä. Kuinka paljon käyttte oikeesti hiirtä? Mä siis hakkaan sitä aivan vitusti päivässä, pelit, normikäyttö jne. Mx oli hyvä hiiri, mutta tosiaan hajos molemmat. Nyt vituttaa että tää G5kin on hajoamassa.

Tämä

Heh, mulla on ollut kaks noita 518 ja molemmat hajonnut vuoden sisällä. Kuinka paljon käyttte oikeesti hiirtä? Mä siis hakkaan sitä aivan vitusti päivässä, pelit, normikäyttö jne. Mx oli hyvä hiiri, mutta tosiaan hajos molemmat. Nyt vituttaa että tää G5kin on hajoamassa.
Sattunu sit maanantaikappaleita sulle :D Kyllä mä oon tällä pelannu ihan helvetisti ennen, mut nyt datailu on lähinnä pelkkää netissä oloa. Rullakin tässä on vielä kuin uusi, ei yhtään väljästi pyörähtele.

Luin jostain, että jos jokin pöly tai pienen pieni hius menee rullakammioon (tai sinne alle), niin se saattaa aiheuttaa bugisuutta. Puhaltelin nyt aivan vitun kovaa sinne, ja tuntuu että se ehkä vähän parani.

Pitää jostain kaivaa paineilmaa ja ampua sinne oikein kunnolla !

btgw,

G5 on hemmetin paljon parempi hiiri kuin 518, laserhiiri anyhow versus optinen on vissiin parempi. Mutta kädessäkin tämä on vähän kivompi ja noilla punnuksilla saa hiirestä mukavan painavan.

Mx518 on kyllä hyvä hiiri, ei siitä mihinkään pääse. Oma on nyt nelisen vuotta vanha ja toimii ihan kuin uusi. Pelattua tulee ihan liikaakin, joten kovassa käytössä se on olut täälläkin. Erinomainen valinta vieläkin.

Täältäkin lähtee ääni mx518, käyttäny vaikka kuinka monta vuotta ja ei mitään merkkejä hajoamisesta.

Mulla on tällä hetkellä G5 käytössä ja tulee olemaan varmaan vielä jonkin aikaa, mutta jos/kun vaihto tulee eteen niin Razerilta löytyy parikin aika kiinnostavaa mallia.
Kenelläkään Razereista kokemusta?

http://www.logitech.com/en-roeu/mice-pointers/mice/devices/4259

Tuollanen on ollut +5 vuotta käytössä (melkeinpä jokapäivä, itse käyttänyt tai muut käyttäny), kyllähän tällä hyvin cs:ssää pelaa ja netissä on, varmaankin 5 kaverilla sama hiiri ja kaikki on kehunut tuota hiirtä. Oma mielipiteeni on yksinkertaisesti että helevetin hyvä.

+ 2 kaveria on helevetin kovia pelaamaan cs:ssää tai black opsia tai mitä lieneekään eli pelaavat oikein kunnolla ja ei oo kertaakaan moittinu tätä hiirtä.

Ainoo mikä vituttaa (joskus harvoin) on tuo "palaa edelliselle sivulle" nappi kun vaikka pakkiksella kirjoittaa pitkän viestin ja painaa tuota nappia vahingossa juuri ennen viestin lähettämistä.

Luin jostain, että jos jokin pöly tai pienen pieni hius menee rullakammioon (tai sinne alle), niin se saattaa aiheuttaa bugisuutta. Puhaltelin nyt aivan vitun kovaa sinne, ja tuntuu että se ehkä vähän parani.

Pitää jostain kaivaa paineilmaa ja ampua sinne oikein kunnolla !

btgw,

G5 on hemmetin paljon parempi hiiri kuin 518, laserhiiri anyhow versus optinen on vissiin parempi. Mutta kädessäkin tämä on vähän kivompi ja noilla punnuksilla saa hiirestä mukavan painavan.
Ota se hiiri ihan reilusti auki. Niiden tassujen ja tarrojen alla on ruuvit, joilla hiiren saa auki. Sitä pitää vähän repiä auki, kun kaikki ruuvit ovat auki. Oman G5:n rulla toimi todella huonosti. Avatessa löysin rullan ympäriltä ison pölytupon, joka lähti oikein nautinnollisesti irti. Toimi hyvin tuon operaation jälkeen. Takuu siitä toki lähtee ja tassutkin saattavat ottaa vähän osumaa, mutta parempi vaihtoehto kuin hiiren vaihto. Vaikka onkin tuollaista high tech laser-tekniikkaa niin aika hyvin tuota saa ronkkia.

Ota se hiiri ihan reilusti auki. Niiden tassujen ja tarrojen alla on ruuvit, joilla hiiren saa auki. Sitä pitää vähän repiä auki, kun kaikki ruuvit ovat auki. Oman G5:n rulla toimi todella huonosti. Avatessa löysin rullan ympäriltä ison pölytupon, joka lähti oikein nautinnollisesti irti. Toimi hyvin tuon operaation jälkeen. Takuu siitä toki lähtee ja tassutkin saattavat ottaa vähän osumaa, mutta parempi vaihtoehto kuin hiiren vaihto. Vaikka onkin tuollaista high tech laser-tekniikkaa niin aika hyvin tuota saa ronkkia.

Kiitti ohjeista! Tätä hainkin täältä, että joku osais neuvoa! Nyt se näyttäis toimivan kun puhalsin, eli sit seuraavaks ku alkaa takkuilla, niin revin sen auki.

Razer DA, mx518, Microsoft IME 3.0. Tossa on parhaimmat hiiret mitä on koskaan tehty ja mitä olen myös itsekin kokeillut. Vanhoissa Razereissa oli heikkoutena kaapeli joten niitä kanttii välttää.

Ja sensorilla ei ole väliä kuin jos sattuu pelaamaan nopeatempoisia FPS-räiskintöjä kuten CS tai Q3, joissa optinen hakkaa laser-hiiret 10000-0. Sanoisin melkeinpä että alusta(=hiirimaton valinta) on tärkeämpi kuin itse hiiri.

EDIT: Tai no Deathadderia ei enää taida saada kuin 3G-mallina jossa on jokin infrapuna-sensori, en suosittelis sitäkään. Ja kattelin noita sun linkkejä niin älä ainakaan DPI:n mukaan mene eurojasi tuhlaamaan. Ei kukaan tarvitse yli 400 DPI:tä.

Ihmeellistä jos joku saa mx518 hajoamaan ilman voimakeinoja. Itsellä käytössä ollut nyt kai 6 vuotta, ja hiiri alkaa olla siinä pisteessä että se on kulunut kohta puhki sieltä missä sormia eniten pidetään :D

Ja tosiaan optinen > laser jos raaskii panostaa hiirimattoon edes parikymppiä.

Täältä ääni mx518:lle myös, nyt noin 4 vuotta ollut aktiivisessa käytössä eikä mitään ongelmaa. Mitä nyt päällyskumi vähän kuoriutunut pois joistakin kohdista

Kenelläkään Razereista kokemusta?
Kommentoin tähän, vaikka ei oikein päde ketjun kysymykseen.

Mulla on ollut kaksi Razeria, eli eka Diamondback sekä sitten eka Mamba. Tuo ensimmäinen, eli DB, kesti n. 5 vuotta kunnes rulla päätti ruveta hinkkaamaan jotain reunaa vasten ja vasen nappi tuntuu unohtavan jotkin klikit. Eli kyllähän tuo jo kesti, aika hyvä siis. Mamba sen sijaan oli mun ensimmäinen langaton pelihiiri, ostin sen maaliskuussa ja nyt sitten viimeisen kuukauden sisällä siitä irtosi kummastakin sivusta nuo kumit joten vein takuuseen ja otin rahat takaisin. Mamba oli tuntumaltaan ihan hyvä, mutta akku ei kestänyt kokonaista päivää... eli tarkoitan kun teen eka duunia 8 tuntia ja sitten illalla vaikka pelailee. Sai sentään langalliseksi vaihdettua, mutta pitäisihän sen olla aina langaton jos on. Plus tuon Mamban dock alko nirsoilee äskettäin ja vaati tarkan asennon toimiakseen.

Mamban laadun takia en enää ostanut uutta Razeria, vaan hain langattoman Cyborg R.A.T. 9:n Gigantista tällä viikolla:

Cyborg-R.A.T.9-Wireless-Gaming-Mouse_PGP10.jpg

Moni tyrmää heti kärkeen välinepelaamiseksi, mutta tämä on oikeasti jämäkämpi kuin yksikään aiempi kokeilamani hiiri vaikka siinä on kolme osaa jotka voi joko vaihtaa tai asentoa muuttaa. Se on myös erittäin painava vs. moni muu, mutta koska se liukuu helvetin hyvin niin paino tuo vain vakautta menoon. Plus tuo punainen nappi on aivan luksus, eli sitä pohjaan pidettäessä tiputtaa hiiren nopeuden haluamalleen tasolle joka mulla on 50% sen hetkisestä DPI asetuksesta. Eli useimmiten esim. BF3 sniperillä normi DPI kun skannailee ja kun osuu joku tyyppi kohdalla niin pidän tuota pohjassa ja vakautuu tähtäämien. Tuossa on myös rullan alapuolella 4 DPI tason keinukytkin (tasot voi valita) joka toimii hyvin, ja etenkin BF3 tankeissa ja autojen aseissa pitää heittää lisää DPI lennosta koska muuten kääntyy pirun hitaasti tähtäys vs. jalan.

Tämä mun on langaton versio, eli 9, mutta saa vajaaseen 80€ hintaan langallisena eli versio 7. Tampereen Lielahden Gigantissa oli ihan kokeiltavana tuo R.A.T., niin sai mallailla käteen. Tosin eihän siellä voi kokeilla eri osia ym... mutta kannattaa katsoa video tuon säädöistä jos jotain kiinnostaa. Tossa mainostyylinen esimerkki säädöistä, mutta paljon lyhyempi kuin oikeat videot jossa säädetään tuota:

Harkitsin pitkään myös Roccat Kone+:aa josta on lukenut paljon hyvää, mutta sekin on yli 60€ hiiri.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom