Kenelläkään Razereista kokemusta?
Kommentoin tähän, vaikka ei oikein päde ketjun kysymykseen.
Mulla on ollut kaksi Razeria, eli eka Diamondback sekä sitten eka Mamba. Tuo ensimmäinen, eli DB, kesti n. 5 vuotta kunnes rulla päätti ruveta hinkkaamaan jotain reunaa vasten ja vasen nappi tuntuu unohtavan jotkin klikit. Eli kyllähän tuo jo kesti, aika hyvä siis. Mamba sen sijaan oli mun ensimmäinen langaton pelihiiri, ostin sen maaliskuussa ja nyt sitten viimeisen kuukauden sisällä siitä irtosi kummastakin sivusta nuo kumit joten vein takuuseen ja otin rahat takaisin. Mamba oli tuntumaltaan ihan hyvä, mutta akku ei kestänyt kokonaista päivää... eli tarkoitan kun teen eka duunia 8 tuntia ja sitten illalla vaikka pelailee. Sai sentään langalliseksi vaihdettua, mutta pitäisihän sen olla aina langaton jos on. Plus tuon Mamban dock alko nirsoilee äskettäin ja vaati tarkan asennon toimiakseen.
Mamban laadun takia en enää ostanut uutta Razeria, vaan hain langattoman Cyborg R.A.T. 9:n Gigantista tällä viikolla:
Moni tyrmää heti kärkeen välinepelaamiseksi, mutta tämä on oikeasti jämäkämpi kuin yksikään aiempi kokeilamani hiiri vaikka siinä on kolme osaa jotka voi joko vaihtaa tai asentoa muuttaa. Se on myös erittäin painava vs. moni muu, mutta koska se liukuu helvetin hyvin niin paino tuo vain vakautta menoon. Plus tuo punainen nappi on aivan luksus, eli sitä pohjaan pidettäessä tiputtaa hiiren nopeuden haluamalleen tasolle joka mulla on 50% sen hetkisestä DPI asetuksesta. Eli useimmiten esim. BF3 sniperillä normi DPI kun skannailee ja kun osuu joku tyyppi kohdalla niin pidän tuota pohjassa ja vakautuu tähtäämien. Tuossa on myös rullan alapuolella 4 DPI tason keinukytkin (tasot voi valita) joka toimii hyvin, ja etenkin BF3 tankeissa ja autojen aseissa pitää heittää lisää DPI lennosta koska muuten kääntyy pirun hitaasti tähtäys vs. jalan.
Tämä mun on langaton versio, eli 9, mutta saa vajaaseen 80€ hintaan langallisena eli versio 7. Tampereen Lielahden Gigantissa oli ihan kokeiltavana tuo R.A.T., niin sai mallailla käteen. Tosin eihän siellä voi kokeilla eri osia ym... mutta kannattaa katsoa video tuon säädöistä jos jotain kiinnostaa. Tossa mainostyylinen esimerkki säädöistä, mutta paljon lyhyempi kuin oikeat videot jossa säädetään tuota:
Harkitsin pitkään myös Roccat Kone+:aa josta on lukenut paljon hyvää, mutta sekin on yli 60€ hiiri.