Suosikkikirjanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mariko
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mikä on ollut mieleenpainuvin lukukokemus? Suositelkaa himolukijalle mitä kannattais kirjastosta seuraavaksi napata mukaan!

Mä voin aloittaa: Jos historialliset seikkailuromaanit kiinnostaa, yks parhaista on ehdottomasti James Clavell: Shogun. Mielettömän hieno kirja 1600-luvun Japanista, sotaa, rakkautta, japanilaista samuraihenkeä ja paljon muuta!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Agatha Christie - Kymmenen pientä neekeripoikaa

Ainoa kirja jonka olen lukenut kahteen kertaan. Valitettavan harvoin tulee muuten kirjoja luettua.

Meikä on sivistymätön ja olen lukenut vähän, mutta muutama huippukirja on jäänyt mieleen.

Väinö Linna: Täällä Pohjantähden Alla

J.R.R. Tolkien: The Silmarillion

Tuo Silmarillion on niinkun niin mahtava fantasiatarina, että tippa on linssissä sitä lukiessa.

Originally posted by Mariko
Eli mikä on ollut mieleenpainuvin lukukokemus? Suositelkaa himolukijalle mitä kannattais kirjastosta seuraavaksi napata mukaan!

Mä voin aloittaa: Jos historialliset seikkailuromaanit kiinnostaa, yks parhaista on ehdottomasti James Clavell: Shogun. Mielettömän hieno kirja 1600-luvun Japanista, sotaa, rakkautta, japanilaista samuraihenkeä ja paljon muuta!!

(Meilläkin Shogun odottaa hyllyssä lukemistaan.. Kun olisi vaan aikaa joskus..)
*Samaa aihepiiriä on Eiji Yoshikawan Musashi, sellanen 1000 -sivuinen samuraieepos, myynyt ihan hirveitä määriä Japanissa. Kertoo samurai Miyamoto Musashin tarinan.

*J.M. Untinen-Auel: Luolakarhun Klaani. Kertoo Ayla -nimisestä tytöstä, joka menettää perheensä ja päätyy neandertalilaisten kasvattamaksi.

*Sitten pitää vielä suositella kunnon fantasiafriikkinä Margaret Weissin & Tracy Hickmanin vanhempaa tuotantoa../vaihtoehtoisesti muutama vuosi sitten ilmestyneitä Hengen Miekka ja Soturiveljet -kirjoja, joihin on tiivistetty muutaman tuhannen sivun tapahtumat..

Maa, Vesi, Tuuli ja Tyhjyys :D

Taru sormusten herrasta, papillon (ja banko tähän perään vielä)

Pitää toi Musashi hakea lainaan isovanhemmilta, aika paksu :D

David Eddingsin koko tuotanto
Robert Jordanin koko tuotanto
R.A. Salvatore koko tuotanto
Margaret Weis & Tracy Hickman duon koko tuotanto
George R.R. Martinin sarja A song of ice and fire

Varsinkin toi A song of ice and fire sarja on aivan suatanan hyvä!!! pusipusismak!!! Parhaita kirjoja mitä olen ikinä lukenut. Erittäin tummasävytteistä fantasiaa, mikään ei ole pyhää eikä varsinkaan päähenkilöiden henkikullat :D . En tiedä onko suomeksi ollenkaan saatavilla itse luin kirjat englanniksi.

Olen himolukija, myönnän.

Innostuin liikaa, myönnän.

Dan Simmons - Hyperion 1-2, ehkä Endymion 1-2 myös. Kesäyön kauhu, huiii!
Robert Jordan - Wheel of Time/Ajan pyörä koukuttaa myös.
R.A Salvatore - Joittenkin mielestä sekundafantasiaa, mutta Drizztin tarina iski alusta lähtien.
Stephen King - Musta Torni "trilogia", josta viis osaa olen lukenu :p
Dean Koontz - Ääniä yössä, Pimeyden vanki, Ilman pelkoa
E. Pennala - Lujuusopin perusteet :jahas:

<niinja>Terry Pratchett, Neil Gaiman - Hyviä enteitä, ihan loistava maailmanloppukirja </niinja>

Tolkien: lotr
Douglas Adams: Linnunradan käsikirja liftareille (viisiosainen trilogia)

Douglas Adams: Dirk Gentleyn holistinen etsivätoimisto

Bruce Dickinson: The Adventures Of Lord Iffy Boatrace

R.A. Salvatoren Drizzt kirjat ovat todella hyviä ja viihdyttäviä. Tämän lisäksi vain englannin kielellä ilmestyt the Cleric Quintet on kanssa tarkastamisen arvoinen.

Platon - Valtio
Carl von Clausewitz - Sodankäynnistä
Tuo sodankäynnistä yllätti totaalisesti, etenkin kun alkoi vertaamaan sodankäynnin peruskuvioita normaaliin elämään :thumbs:

Ja sitten vielä ehkä vähän aihepiiriä sivuten!
Sirkka Lassila - Uusi Käytöksen Kultainen Kirja
Ihan vain ettei mene jauhot suuhun ku tulee tilanne päälle! Todella hyvä perusteos ihan jokaiselle!

Mulla on näihin vakiovastaus:

Mika Waltari - Sinuhe Egyptiläinen

Mutta oikein antoisaa ja suht helppoa viihdelukemista ovat Patricia Cornwellin Kay Scarpetta -sarja sekä Ilkka Remeksen koko tuotanto, oma suosikkini on Ruttokellot. Ja tää Ikiyö aiheutti myös aikamoisia kauhunväreitä..

Originally posted by Mariko

Shogun on kyllä oiva kirja, myös muut kyseisen kirjailijan tuotokset ovat tutustumisen arvoisia.
Itse olen aikamonen kirjafriikki, himassa on jotain satoja kirjoja, ja lisää tulee ostettua( myös ) luettua tasaiseen tahtiin.
Leon Uris nimisen hepun tuotantoon kannattaa myös tutustua,mm.Taisteluhuuto ja Mila 18 ovat hyviä.

http://koti.mbnet.fi/seija10/lista.html

Tuossa sulle tutustumisen arvoinen lista

Shogunia :3: vaikuttavampi samuraikirja on Eiji Yoshikawan Musashi. :5:

Nietzschen tuotanto on osittain aika viihdyttävää ja aivotoimintaa vilkastuttavaa lukemista, esimerkkeinä Iloinen Tiede :4: ja Epäjumalten Hämärä :5:. Ei kannata lukea sekavaa, lähes runomuotoista Zarathustraa :1: ensimmäisenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom