Suorinjaloin mave suorinselin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teettekö sj mavea suoralla selällä vai kiinnitättekö selkään mitään huomiota? Itse olen kokeillut molempia tyylejä ja päädyin siihen, että tätä liikettä on todella vaikeaa tehdä suoralla selällä (tällöin tanko jätetään reisien puoliväliin, eikä lasketa maahan asti) ja siksi olen tehnyt liikettä ala kuplavolkkari. Tämä ei ainakaan toistaiseksi ole sattunut selkään ainakaan pahasti.

Miten juuri Sinä teet tätä liikettä ja oletko kokeillut molempia tyylejä?
Voitko perustella miksi oma tyylisi on parempi kuin toinen?
Onko kuplavolkkarin leikkiminen salilla vaarallista?

En kyllä saa minkäälaista tuntumaa takareisille, jos päästän selän mutkalla. Niin, teen siis liikettä juuri takareisiä silmällä pitäen. Muutenkaan kissanselällä veto ole välttämättä terveellistä.

itse teen suorinjaloin vetoa 35-45% painoilla selkä oikeipyöreänä eli "huonolla tekniikalla" erinomainen alaselän apuliike se antaa tukevuutta pohja-asentoon kyykyssä ja vedon loppun.takareisiä jos haluaa reenata kannattaa tehdä liike selkä kaarella.

Suorin jaloin ja suorin selin oon tehny, tosin ei ihan alas saakka kärsi laskea, johonkin 5-10sentin päähän lattiasta jää. Toki meneehän se lattiaan saakka mutta pohkeissa alkaa tuntua aika ilkeältä.:)

Itse joustan polvista aivan hieman kun romut käy ala asennossa. Mutta vain hieman, näin selkä on pysynyt paremmin kontrollissa, mutta takareidet on takuulla saanut tarkoitetun rasituksen.

Jep, tuo polvien pieni joustu kuuluu ehdottomasti asiaan. Tuo jämäkkyyttä ja kunnon tuntumaa myös alaselälle.

Meidän mimmien parissa tuo liike on erittäin suosittu. Mie teen sen myös suorin selin. En voi perustella sitä muulla kuin että en ite ainakaan uskalla köyristää selkää. Teen sitä sen verran kovilla painoilla. En tietysti voi sanoa, etteikö saisi köyristää, se lie jokaisen oma asia, niin kuin myös se, mihin haluaa kohdistaa liikkeen, millä painoilla sen tekee ja missä kunnossa selkä muuten on. Tehdäänhän julleakin köyryselkäversiona, mutta sen kanssa on myös oltava varovainen.

Mie teen sen lähinnä takakäpälille ja pepulle, mutta eipä sinä päivänä tarvi tehdä enää alaselälle erillistä liikettä, ottaa se sen verran sinnekin. Ja teen sen korokkeella seisten siten, että sormet lähes hipovat nilkkoja ala-asennossa. Silleen saan siitä nannempaa jaloille ja muillekin lihaksille. Totta kai pikkuinen jousto polvista ala-asennossa, eikä muutenkaan tönkkösuorin jaloin. Ei koskaan viimeiseen voimanrippeeseen saakka. Sen verran, että kiva tuntuma on lihaksissa.:kippis1:

Suoralla selällä ja melkeen maahan asti. Ottaa myös takareisiin, mutta selkätreeninä sen teen.

Ehdottomasti en köyristä selkääni.
Jalat polvista notkautettuna niin ettei ole lukossa.
Tankoa en laske alemmaksi kuin noin puoliväliin säärtä, rasitus pysyy maksimaalisesti takareisillä.

Originally posted by Sam225
Ehdottomasti en köyristä selkääni.
Jalat polvista notkautettuna niin ettei ole lukossa.
Tankoa en laske alemmaksi kuin noin puoliväliin säärtä, rasitus pysyy maksimaalisesti takareisillä.

Samoin täällä, mutta lasken ehkä hitusen alemmaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liike kuin liike: kun selkä alkaa pyöristyä loppuu sarja saman tien. Tämä erityisen totta maastavedoissa, kyykyssä ja kulmasoudussa.

Ok.
Aika yksimielistä on näköjään porukka ollut täällä...
Ehlkä ens kerralla annan vielä tolle suoralle selälle toisen mahollisuuden!

olen tenyt aina maastavedon suorin jaloin ja myös selkä suorana.teen liikkeen alaselkää varten,enkä siinä sivussa ole huomannut että liike kävisi kovin kummoisesti takareisiin.ja vaikka liikkeen tekisi takareisiä varten selkä mutkalla niin kyllähän siinä alaselän lihaksetkin rasittuu.mielestäni parempia ovat takareisille tarkoitetut laitteet.ei rasitu muut paikat,ainoastaan takareidet.

Suoralla selällä ehdottomasti! Ottaa niin pirusti peppuun että ai ai :hmmm: !
Mitä isommat raudat niin sen enemmän siitä tulee ainakin mulla "kokovartaloliike" eli ottaa enemmän alaselkäänkin, mutta tekniikasta ei tällä selällä tingitä. Kerrassaan mainio liike ei voi muuta sanoa...

Liike selkää myöden

No nehän on eri liikkeitä nuo. Suorinjaloin ja selkä tikkuna ottaa juuri takareiteen ja persiiseen, kun suorinjaloin ja selkä pyöreänä tehty nosto ottaa itse selkään oivallisesti. Polven yläpuolelta voimatelineessä suorinjaloin ja selkä pyöreänä tehtyjä vetoja kutsutaan joissain piireissä nimellä KAZ LOCKOUTS. Kaz ei ole ääni joka tulee selästä nostoa suoritettaessa, vaan viittaa tuohon voimamiekkoseen jonka mukaan liike on nimetty.

Itse teen se aina korokkeelta koetan hieman "pyllistää" samalla, jolloin selkä on kaarella hieman. Selkä kumarassa en tee suorin jaloin mavea koskaan.

Minäkin teen tuon selkä suorana. Eli niin sanottua romanialaista maastavetoa . Tuossa linkissä tuo setä menee kyllä huomattavasti alemmas kuin minä.
Eli pyrin työntämään persuksen taaksepäin ja liike tapahtuu lantiosta. Pyöreällä selällä en ole uskaltanut tehdä, kun on ollut pari vuotta sitten selkäongelmia .

Mä oon tehny sj mavee jalat melkein suorana polvet ei kuitenkaan lukos. levee haara-asento ja varpaat osottaa ulospäin.selkä suorana ja tanko vähän polvien alapuolelle.jos laskisin alemmaks ni selkä pyöristys. joka ei oo hyvästä. ottaa takareisiin ja alaselkään hyvin. teen myös hyvää huomenta liikettä samas asennos ja että selkä pysyy suorana.tosi hyvä takareisille ja alaselälle.housut vaan alkaa kiristää ku peppu ja vyötärö kasvaa.

Back
Ylös Bottom