Suorin jaloin maastaveto vs. romanialainen maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on tapana tehdä tuota suorinjaloin maastavetoa ihan polvet lukossa, mutta en kylläkään tee sitä korokkeelta ja teen hieman isommilla (siis halkaisijaltaan) levypainoilla, niin selkäni ei mielestäni pyöristy juuri ollenkaan. Pystyn nostamaan paljon enemmän tikkusuorin jaloin kuin jalat koukussa, koska ilmeisesti minulla on suhteessa vahva alaselkä (olen aloittelija). Liikkeen tekeminen ei satu tai tunnu ikävältä millään tavoin.

Mikä on teidän kantanne, kannattaisiko silti opetella tekemään polvet hieman koukussa? En halua loukkaantua. Tällä hetkellä vaikka yrittäisin pitää polvia koukussa, ne tuppaavat väkisin napsahtamaan lukkoon sinne taka-asentoon.

Mulla on tapana tehdä tuota suorinjaloin maastavetoa ihan polvet lukossa, mutta en kylläkään tee sitä korokkeelta ja teen hieman isommilla (siis halkaisijaltaan) levypainoilla, niin selkäni ei mielestäni pyöristy juuri ollenkaan. Pystyn nostamaan paljon enemmän tikkusuorin jaloin kuin jalat koukussa, koska ilmeisesti minulla on suhteessa vahva alaselkä (olen aloittelija). Liikkeen tekeminen ei satu tai tunnu ikävältä millään tavoin.

Mikä on teidän kantanne, kannattaisiko silti opetella tekemään polvet hieman koukussa? En halua loukkaantua. Tällä hetkellä vaikka yrittäisin pitää polvia koukussa, ne tuppaavat väkisin napsahtamaan lukkoon sinne taka-asentoon.

Niin, en tiedä mitä merkitystä levypainojen halkaisijalla on, sillä ei tuossa liikkeessä ole mitenkään tavoiteltavaa päästä lattiaan asti vaan niin pitkälle kuin takareidet antavat periksi. Oleellista liikkeessä on mielestäni se, että tuntuman saa takareisille. Ala-asennossa tuntuu kunnon venytys. Hiukan erikoiselta kuulostaa tuo, että tikkujaloin liikkuu paljon isommat painot. Mutta ei siinä mitään jos tekniikka on kunnossa. Kokeile eri tyylejä ja vertaa seuraavan päivän kiputiloja. Silloin kun SJMV oikeasti menee perille, niin käveleminen käy työstä.

Tuossa mielestäni oikein puhdas tekniikka:

http://www.youtube.com/watch?v=DHbFIlGD3-k

Ja tuossa vastaavasti aivan kauhea:

http://www.youtube.com/watch?v=HU0RrV2XESw&feature=related

Mulla on aika vetreät takareidet, saan helposti esim. kengät jalassakin kämmenet maahan ja kyynärpäät vielä koukkuun silleen suorilta jaloilta.

Se just voi vaikuttaa, että en ole vielä kauhean pitkää aikaa treenannut, ja olen aina treenannut tikkujaloin. Vielä vähän aikaa sitten sain silleen enemmän ylös kuin normaalissa mavessa, nyt enää saman verran:) (siis kun mave on kehittyny)

Vielä semmoinen kysymys, että siis ton liikkeen pointtina ei ole saada niitä painoja lattiaan astiko? Tähän mennessä olen aina laskenut painot lattiaan asti ja siitä taas ylös.

Unohda polvet kokonaan! Olennaista on perseen työntäminen taakse, jolloin polvet koukistuu automaattisesti sen minkä tarvii (katso videot).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom