Suorin jaloin maastaveto vs. romanialainen maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite oon tehnyt lähinnä suorin jaloin maastavetoa. Voi olla hiukan tyhmä kysymys, mutta ottaako romanialainen mv enemmän takareisien alaosaan? Ja suoritustapakin on vielä hakusessa. Kaikki koneet on ainakin mun takareisien kehityksen kannalta olleet täysin hyödyttömiä. Joidenkin olen nähnyt treenaavaan selkäpenkissä takareisiä. Tietoa, onko toimiva?

Kannattaa ottaa mieluummin romanialaista mv:tä jos haluaa takareisiä kasvattaa. Mulla ainakin suorin jaloin mv ottaa liikaa alaselkään, ei saa keskitettyä rasitusta takareisiin. Eron huomaa kun ojentaa vaikka ilman painoja suorin jaloin polvet lukossa sormia lattiaan. Tämän jälkeen tekee saman polvet hieman koukussa niin huomaa kuinka venytys ottaa enemmän takareisiin, kokeilemalla löytyy paras asento. Kannattaa vetää about polvien alapuolelta ja jättää yläasennossakin vähän vajaaksi ettei venytys poistu takareisistä. Varsinainen maastaveto on sitten erikseen..

Maddoxx sanoi:
Kannattaa ottaa mieluummin romanialaista mv:tä jos haluaa takareisiä kasvattaa. Eron huomaa kun ojentaa vaikka ilman painoja suorin jaloin polvet lukossa sormia lattiaan. Tämän jälkeen tekee saman polvet hieman koukussa niin huomaa kuinka venytys ottaa enemmän takareisiin, kokeilemalla löytyy paras asento.
Tämän vuoksihan SJMV tehdäänkin nimestään huolimatta jalat hieman koukussa. :arvi:

Pecman sanoi:
Tämän vuoksihan SJMV tehdäänkin nimestään huolimatta jalat hieman koukussa. :arvi:

Jep. En koskaan tee sitä jalat tikkusuorana, en ees pystys tekeen kun ihan olemattomilla painoilla. Sopivasti jalat koukussa niin hyvin kulkee ja takareidet tykkää!

Minä olen saanut jalat tikkusuorina paremman rasituksen takareisille sjmavessa. Onko tästä mitään haittaa jos treeni menee perille esim. suureneeko loukkaantumisriski?

Kai se on pituudesta ja sitäkautta välityksistä kiinni miten kukin tekee ja parhaalta tuntuu. Jos selkä pysyy noston ajan kontrollissa ja ei pahalta tunnu, niin eipä siinä kait sen suurempaa onnettomuusriskiä ole.

Taidetaan käyttää joo, minä nimittäin teen kyllä täysin ton romanialaisen maastanoston kuvan mukaisesti. Mun mielestä toi keveri tossa ekassa linkissä tekee kyllä ton SJMV:n niin päinvittua kun vaan voi, luulis tossa selän paukkuvan takkuuvarmasti jos tolleen vetelee...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Taidetaan käyttää joo, minä nimittäin teen kyllä täysin ton romanialaisen maastanoston kuvan mukaisesti. Mun mielestä toi keveri tossa ekassa linkissä tekee kyllä ton SJMV:n niin päinvittua kun vaan voi, luulis tossa selän paukkuvan takkuuvarmasti jos tolleen vetelee...
Ihan samaa mieltä.. vaikka en kyllä tiedä sitten että onko tolla joku tarkoitus että vedellään lahnana. Näyttää joltain kuntoutus-liikkeeltä joka on tarkoitus tehdä pelkällä tangolla, ilman suurempia romuja.

ojuni sanoi:
Ihan samaa mieltä.. vaikka en kyllä tiedä sitten että onko tolla joku tarkoitus että vedellään lahnana. Näyttää joltain kuntoutus-liikkeeltä joka on tarkoitus tehdä pelkällä tangolla, ilman suurempia romuja.

Niinpä, mutta ei toi kyseinen sivusto kuitenkaan ole kuntoutusliikkeiden esittelyä varten. Katoppas huvikses vaikkapa kulmasoutua tangolla, siinäkin tekniikka on ihan järkyttävää.

Olen tehnyt maastavetoa nyt TÄYSIN suorin jaloin ja ottaa kyllä hyvin takareisiin, mut alaosaa en saa niillä kipeiksi. Ennestäänkin alaosa on todella surkea, keskitakareisi parempi. Puolikkaat reisikoukistuslaitteessa? En usko, että toimii.

yleensä kun puhutaan suorin jaloin maastavedosta, niin tarkoitetaan käytännössä tuota romanialaista tyyliä (englanniksi yleensä käytössä termi stiff-legged deadlift). jos takareisiin haluaa maksimirasituksen niin tuo tulisi suorittaa nimenomaan siten, että selkä pysyy täysin suorana, jalat koukistuvat ja perse työntyy kunnolla taakse, eikä tankoa päästetä paljon polven tasoa alemmaksi (vrt. hyvää huomenta -liike)...

punttipiru sanoi:
yleensä kun puhutaan suorin jaloin maastavedosta, niin tarkoitetaan käytännössä tuota romanialaista tyyliä (englanniksi yleensä käytössä termi stiff-legged deadlift). jos takareisiin haluaa maksimirasituksen niin tuo tulisi suorittaa nimenomaan siten, että selkä pysyy täysin suorana, jalat koukistuvat ja perse työntyy kunnolla taakse, eikä tankoa päästetä paljon polven tasoa alemmaksi (vrt. hyvää huomenta -liike)...

Aijaa... en ookkaan tienny :D oon aina pitäny SJMAVEa jotenki ikävänä liikkeenä ku oon luullu et jalat on ihan tikkusuorana ja oon nyt viime aikoina tehny just tota sun kuvailemaa tapaa ja luullu et se on romanialainen MAVE ja SJMAVE on tommonen mnkä se äijä teki siin ekas linkis (en kyllä tekis ku selkä näyttää pyöristyvän nii pahasti). Ja toi sun kuvailema tapa ottaa kyllä loistavasti takareisiin ku työntää perseen tarpeeks taakse ja selkä pysyy suorana :rock:

Oli tuo kyllä jotain aivan vitun hirveetä katottavaa :hyvä:

Back
Ylös Bottom