Suomi - tuhansien sääntöjen ja pakkojen maa

Tänään oli Helsingissä pyöräilijöitä pysäytetty kypärättä ajamisesta. Pikkuhiljaa suosituksesta tuleekin pakko(yllättäin). Mitä mieltä uudesta laista ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota, onks meillä jo kypäräpakko?.
Kyllähän se henkiä säästää varmaan tuo kypärä.
Mä en kyllä kaytä, koko ikäni olen ilman ajanut ja ajan vastedeskin.

:curs: :curs:

Originally posted by Jortsu
Ihan oikein. Mitä järkeä on laissa minkä noudattamatta jättämisestä ei ole rangaistusta?

Niin, tämä kypärälakihan on nimenomaan sellainen. Suomessa uskotaan jostain syystä lakien lähettävän kansalaisille signaaleja paremmasta elämästä. Täällä kansalaiset nähdään valtion holhouksessa olevina henkilöinä, ei täysivaltaisina yksilöinä. Sellainen vain kuuluu hyvinvointivaltion ominaisuuksiin, samoin kuin korkeat itsemurhatilastot :)

Miksi rullaluistelijoilla ei ole kypäräpakkoa?

Miksi hiihtäjillä ei ole kypäräpakkoa?

Miksi luistelijoilla ei ole kypäräpakkoa?

Miksi kävelijöillä/koiran ulkoiluttajilla?Miksi?

Miksi omalla lihasvoimalla tapahtuvaan liikkumiseen puututaan näin?
Eikö maassamme enää saa satuttaa itseään/määrätä omasta ruumiistaan?
Kypärän poisjättäminen kun ei toisillekaan ole näemmä koskaan vaaratilanteita aiheuttanut?

Eli tarkoituksenani ei ole parjata kypärän hyödyllisyydestä, vaan itsemääräämisen vapaudesta sekä sääntöjen liiallistamisesta.

Milloin meillä on niin paljon sääntöjä ja määräyksiä, että "jo lapsikin tietää" mitä niistä "saa" rikkoa?

:curs:

Originally posted by Nat_Ural
Täällä kansalaiset nähdään valtion holhouksessa olevina henkilöinä, ei täysivaltaisina yksilöinä. Sellainen vain kuuluu hyvinvointivaltion ominaisuuksiin, samoin kuin korkeat itsemurhatilastot :)
Silloin kun mahdolliset seuraukset esimerkiksi kypärän käyttämättä jättämisestä ei millään tavalla lankea muille on minulle AIVAN sama mitä kukakin itselleen tekee.

Originally posted by Jortsu
Silloin kun mahdolliset seuraukset esimerkiksi kypärän käyttämättä jättämisestä ei millään tavalla lankea muille on minulle AIVAN sama mitä kukakin itselleen tekee.

Tottahan ne lankevat korkeampien terveydenhuoltomenojen muodossa. Kuolleet eivät myöskään maksa veroja, joten kypärän puutteen takia kuollut aiheuttaa sinulle tulevaisuudessa suuremman verokertymän. Toisaalta siinä taas sitten säästetään, jos se kuollut sai enemmän yhteiskunnan tukija kuin maksoi veroja... Nämä ovat todella vaikeita ja syvällisiä kysymyksiä.

Ompas pöhköä.

Kypärää täytyy pitää päässä mutta esimerkiksi tupakointi, josta aiheutuu huomattavasti enemmän kustannuksia ja haittaa, on edelleen sallittua :rolleyes:

Tyypillistä byrokratiaa / pilkunnussintaa / holhousta (tai mitä ikinä onkaan) jälleen kerran. Jotkut eivät osaa keskittyä olennaiseen ja sitten rupeavat viilaamaan jotain helvetin pientä asiaa, josta seuraa vaan vitutus ja se että pyöräilyn suosio laskee(ei hyvä asia kansanterveydelle:) ).

Kuolleet eivät myöskään maksa veroja, joten kypärän puutteen takia kuollut aiheuttaa sinulle tulevaisuudessa suuremman verokertymän.

[OFFTOPIC]
Ehdotan että eläkkeellä olevat ihmiset eivät saa käyttää kypärää, säästetään huomattavasti terveydenhoitokuluissa. Ihanaa kun kansan toimintaa ohjataan kustannustehokkaasti.
[/OFFTOPIC]

Originally posted by taisto
[OFFTOPIC]
Ehdotan että eläkkeellä olevat ihmiset eivät saa käyttää kypärää, säästetään huomattavasti terveydenhoitokuluissa. Ihanaa kun kansan toimintaa ohjataan kustannustehokkaasti.
[/OFFTOPIC]

:lol2:
Eikä esim. ikuiset opiskelijat kuten allekirjoittanut.

Originally posted by kilkkinen
Tänään oli Helsingissä pyöräilijöitä pysäytetty kypärättä ajamisesta. Pikkuhiljaa suosituksesta tuleekin pakko(yllättäin). Mitä mieltä uudesta laista ?

Niinhän se oli ton autoveronkin kanssa alussa liimailtiin tarraa lasiin ja päättäjät huus yhteen ääneen -tää on vain kaksi vuotta.

Miten se nyt menikään se vanha suomen tunnus... "SF" sovjet finland :lol2:

[
Mä en kyllä kaytä, koko ikäni olen ilman ajanut ja ajan vastedeskin.

Laki vaatii, mutta ei ole rangaistavaa olla käyttämättä.

Jospa jotain sitten tapahtuu, niin eipä tarvitse vakuutusyhtiöiden korvata vapaa-ajanvakuutuksista, koska pyöräilijä rikkoi lakia ja ajoi ilman kypärää. Muistakaa, että seuraamuksia lain rikkomisesta voi syntyä muullakin lailla kuin sakkojen muodossa.

.
Jospa jotain sitten tapahtuu, niin eipä tarvitse vakuutusyhtiöiden korvata vapaa-ajanvakuutuksista, koska pyöräilijä rikkoi lakia ja ajoi ilman kypärää. Muistakaa, että seuraamuksia lain rikkomisesta voi syntyä muullakin lailla kuin sakkojen muodossa.

Aijaa mä ainakin olen käsittänyt, ettei käyttämättä jättäminen vaikuta korvauksiin yms. :confused:

Joo just tälläset pistää vihaksi :curs:
Laittaisivat edes kunnon sakot käyttämättä jättämisestä, täysin pelleilyä tällänen :curs:

Originally posted by -ö-
Laki vaatii, mutta ei ole rangaistavaa olla käyttämättä.

Oletko tosta aivan varma, en nyt oikein tota heti purematta niele. Ei oikein ole kypärä päässä ikinä viihtynyt... (ei järkikään tosin)

Originally posted by Narutumppu
Miksi rullaluistelijoilla ei ole kypäräpakkoa?

Miksi hiihtäjillä ei ole kypäräpakkoa?

Miksi luistelijoilla ei ole kypäräpakkoa?

Miksi kävelijöillä/koiran ulkoiluttajilla?Miksi?

Miksi omalla lihasvoimalla tapahtuvaan liikkumiseen puututaan näin?
Eikö maassamme enää saa satuttaa itseään/määrätä omasta ruumiistaan?
Kypärän poisjättäminen kun ei toisillekaan ole näemmä koskaan vaaratilanteita aiheuttanut?

Eli tarkoituksenani ei ole parjata kypärän hyödyllisyydestä, vaan itsemääräämisen vapaudesta sekä sääntöjen liiallistamisesta.

:curs:

Ei tässä maassa ole omasta ruumiistaan saanu moniin vuosiin itse päättää...

Aika omituiseksi alkaa tämä valtion touhu mennä. Ihme holhousta meikäläisenkin mielestä.

Kesällä ei ole mitään sitä kypärän käyttöä vastaan mutta talvella saattavat pipo tai karvahattu olla hippasen lämpimämpiä. Arvatkaa kaksi kertaa käytänkö talvella kypärää.

Kohta on kuntosaleillakin varmaan ainoina sallittuina välineinä kuminauhat vastuksina - painojen sijasta. Ettei vaan tapahdu mitään vahinkoja.

Onko tietoa, että ketä on kypäräpakko -lain aloitteen tekijä?

Tottahan ne lankevat korkeampien terveydenhuoltomenojen muodossa.
Tätä minä oikeastaan tarkoitinkin. Anteeksi, en aloita tästä taas mitään veroväittelyä.

En minäkään holhoamisesta pidä, mutta sitten jos ei holhota, ihmisten pitää myös olla valmiita kantamaan seuraukset valinnoistaan - ITSE.
Dragon
Kohta on kuntosaleillakin varmaan ainoina sallittuina välineinä kuminauhat vastuksina - painojen sijasta. Ettei vaan tapahdu mitään vahinkoja.
Tämä nyt oli vähän saivartelua. Kuinka yleisiä kuntosalikuolemat / vakavat vahingot ovat? Käsitykseni mukaan pyöräilyonnettomuudet kuitenkin ovat. Onko esimerkiksi turvavyön käyttöpakko myös ahdistavaa holhousta?

tuli noista Ankan kypäristä mieleen, että millaisest kriteerit pyöräilykypärällä on? Vai kelpaako mikä tahansa viritelmä joka on hieman pipoa jäykempää matskua? :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom