Suomi-räpin nykytila?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka monta biisiä fintelligenssillä on jotka kertoo muusta kuin siitä kuinka ne tekee just sitä juttuu mitä haluu ja vaikka läpi harmaan kiven... ei kovin montaa...

Et vissii oo liikoja kuunnellu Fintelligensiä siis?
Kuuntele vanhoja juttuja älä ainoastaan sitä mitä radiosta tulee nykyään.

No voihan vittu...
Kaverikin kehui tota ikosen lättyä ja löytyy nyt myspacesta kuuntelussa.
Hirveä pettymys kun hyvää lupailtiin ja kuraa saatiin(onko toi muuten notkean rotan joku alterego vieläpä?)

Jaa-a, minusta tuo kiekko kuulostaa erittäin tiukalta! Sopivan ysärigangsta-tyyliset biitit, hyvä flow ja ihan asiallisia sanotuksia mitä nyt oon kerennyt kuunnella.
Notkean Rotan altteri, EEHH?! : DD

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fintelligenssin uutta levyä kohtaa oli aikas kovat odotukset, mutta ei se nyt ihan niin hyvä ole kuin odotin. Toisaalta asia voi olla niinkin että kun herrojen kaksi ensimmäistä albumia olivat ainakin niin hyviä että nykyinen materiaali kuulostaa automaattisesti huonommalta. Ei uusi platta kumminkaan mikään susipaska ole; esim. Liian myöhästä on tosi hyvä biisi.

Tosiaan hirveetä odotusta oli tää vuoden alku meikälle, Jontti & Jodarok: Uuden Ajan Avaruususkonto ja OG Ikonen: Mieron Tiellä -albumeita tuli odoteltua pallit hiessä viimeset pari kuukautta. Nyt armeijasta viikonloppuvapailla ja pyöritellyt tässä viikonlopun aikana molempia nyt aika tasaisesti ja jumalauta, en voi muuta sanoa ku POMMEJA!

Uuden Ajan Avaruususkonto oli minulle henkilökohtasesti se eniten odotettu ja perkele, täähän oli juuri sitä mitä mä odotin. Ei todellakaan mitään kertakäyttömatskua vaan tää tulee paukkuun aina ja ikuisesti. Jontin ja Jodarokin yhteistyö toiminut paljon paremmin mitä uskalsin toivoa. Levyn kingeimmät vedot tällä hetkellä tuntuu olevan Murha feat. OG Ikonen & K-Rino, Raskaat saappaat feat. Seyed Ali, Viimeinen valssi ja Vastavallankumous, joka on siis jontin sooloveto ja yksi levyn bonariveisuja. Suosittelen vähintään jokaista suomiräpdiggaria hommaan tän nyt ja heti levyhyllyyn. Mun henkilökohtanen raamattu. K-Rinon murhaavalle verselle :kippis1: :thumbs:

3rd Rail Musicin uusin kiinnitys OG Ikoselta myös uskomattoman pommi debyyttilevy Mieron Tiellä! Gängstimmät taustat mitä suomiräpissä ikinä esillä ollut ja tähän yhdistetty Ikosen todella mahtava flow ja siisti Savon murre, ei voi olla muuta ku todella murhaavaa! Levyn kovimmiks vedoiks omasta mielestäni nostaisin tällä hetkellä ainakin Gangsta paskaa, Funkki takas räppiin, Rankan lailla feat. Jontti ja Liikun vain öisin -veisut.

Melkonen vuodenalku eikä pettymyksiä tullut vaikka näin pelkäsinkin, sillä näitä tuli odoteltua liian antaumuksella. Suomiräp todellakin elää tällä hetkellä kulta-aikaansa ja nämä kaksi teosta on todisteita siitä. Tutustukaa, HETI!

Hitto, meinasin jo oman ketjun perustaa aiheelle mutta en viitsinyt. Jos joku haluaa niin tehköön minä offaan hieman:
Mistä tämä johtuu nykyään että porukka rupeaa pitämään Julma-Henkasta, Pyhimyksestä, Hugesta, Asan uudesta ja sen kaltaisesta musiikista?
Biiseissä tuskin koskaan on edes riimejä, tai oikeastaan mitään muutakaan kunhan vaan elämä on perseestä ja poliisit&lait pahoja mutta sossuraha kelpaa kyllä.
Muutenkin Davo teki tuon tyylin jo aikoinaan(siis sanaasanan perään välillä ilman sen kummempia merkityksiä, mutta hän sentään rimmasi niissä jutuissa).
Minua ainakin harmittaa kun näitä vieläpä nousee aina vain enemmän pinnalle näitä "raakoja ja kovia ug räppäreitä" jotka oikeasti eivät edes räppää ja vetävät tyhjästä suoraan pinnalle.
Ööö... miten et Hugelta kuule riimejä, kun se latoo niitä jonku viis putkee? Asa voitti 40 000 euron arvosen teosto-palkinnon ja on kovassa arvostuksessa lyyrikkona räp-genren ulkopuolellakin. Julma-Henri teki rehellisen levy siitä mitä se on oikeasti olla syrjäytynyt/päihde- tai mielenterveysongelmainen Suomessa ja anto toivoo niille ketkä sitä elää, ja valotti tätä maton alle lakaistua likaista kansaa niille ketkä sitä ei näe. En usko että Henkan seuraava levy jatkaa samaa rataa, kun ei sillä näyttäs olevan hirveetä halua yrittää olla jotain, kunhan kertoo asiat niin kun ne näkee. Pyhi on tuottelias ja hyvä räppää. Ehdottomasti taidollisesti yks parhaista Suomessa.

Mitäpä jos tätä mahtavaa ketjua hieman nostaisi! Luin huumorilla noita aiempia sivuja siinä mielessä että tunnustaudun itsekin ug musiikin ystäväksi! Hugen melkeinpä koko tuotanto iskee minuun kuin sata salamaa.. :)

Kymppilinja feat. Mariska - "Minä" on hyvä biisi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom