Suomi-räpin nykytila?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.youtube.com/watch?v=5TIARdOFXME&feature=related

Suosikkini tällä hetkellä: Steen1 - Sydän.

Uskoisin, että ainakin osasyy Pyhimyksen loistavan melankoliselle tunnelmalle biiseissään on Stenkan ansiota, eikös kyseinen herra tee biittejä Pyhimykselle..?
Ja ei Stenkan oma tuotantokaan ole mitään iloista settiä, vaan biiseistä toiseen teemana on lähinnä vitutus, heh.
Meitsi on laajentamassa kuvauksia Suomi-räppiin. Steen1 on kuvattu jo yhteen toiseen proggikseen, komea kuva. Mutta promoista on jo puhuttu, kuvia sitten näkyy meitsin portfoliossa ajan kanssa. Jotenkin haluan tukea kavereiden proggiksia ja kuvilla on oma paikkansa aina promopuolella.

Tuli mieleen yks Elastisen haastis radiossa n. 5 vuotta sitten. Siinä hän puhui Mase:sta (siis tämä Puff Daddyn sidekick, Mo' money mo' problems), että kuinka hän piti miestä sinä hetkenä kovimpana räppärinä mitä maailmasta löytyy. Mase kuitenkin päätti lopettaa räppiskenen, koska halusi opiskella pastoriksi. Muutama vuosi myöhemmin hän teki paluun ja jatkoi räppäämistä, mutta ilman kirosanoja johtuen uudesta virastaan. Elastinen piti tätä hyvin tekopyhänä ja täydellisenä kelkan kääntämisenä eikä tästä lähtien kunnioittanut Masea enää pätkääkään. Tämä haastis on tosiaan usean vuoden takaa joten tuo tarina meni suurin piirtein noin, ei ole tarkkaa muistikuvaa.

Kuitenkin pidän tuota tapausta hieman samanlaisena kuin Elastisen omaa kelkan kääntämistä. Toki uskonnolliset seikat eivät koske tässä, mutta pidän tuota tyylin muutosta yhtä lailla tekopyhänä juttuna. Elastinen on valmis muuttamaan tyylisuuntaansa enemmän klubisuuntaan ja tyhjänpäiväisiin riimittelyihin parisuhteista ainoastaan sen takia, koska se myy paremmin ja sitä soitetaan klubeilla. Aiemmin pidin Elastisen tyylistä ja riimittelystä, mutta tuo nykyinen on niin noloa, että se "rispekti" mikä mulla oli häntä kohtaan, on kadonnut.

Tämä nyt vain on jäänyt mieleen noinkin monen vuoden takaa...

Olen vilpittömän iloinen Stenkan puolesta, että kuulijakunta on jo alkanut pääsemään yli siitä surullisen kuuluisasta 100% Vihaa ja Väkivaltaa -biisistä. Uudempi tuotanto on niin loistavaa, että kaveri ansaitsee jo tunnustuksen niiden ääliömäisten "vittu luulet olevas joku kovakin gangsta" -heittojen jälkeen. Kiitos ja anteeksi.

Noinhan se vähän oli. Elastinen käytännössä vaihtoi kuulija kunnan. Itselleni upposi ekalta lätyltä jotkut biisit, mutta niitä en ole klubeilla kuullut koskaan :D. Mutta toisaalta kukapa sitä ei haluaisi rahaa, kun H:kin hetkeksi otti taukoa kuvioista niin olihan tuo aika "itsestään selvä" tapaus, vaikkakin ikävä. Laiho on todella hyvä tekemään myös muunlaista kuten Fintelligensissä kuulut ja esim. tyttö sinä olet tähden Kärki Ryhmän biisithän oli vissiin tehnyt Ela(tätä kyllä vähän ihmettelin kun se.. no se joku nimi pakoilee juuri nyt mutta räppäri kuitenki oli itsekkin leffassa)

Ihan ensimmäiset biisit genrestä kuulosti ihan kamalalta uholta ja edelleen joku H pitää sitä samaa naurettavaa uhoa päällä, joka on niin kornia, ettei sitä kykene kuuntelemaan. Onneksi aika on tuonut muitakin artisteja, joita kuuntelee paljon mieluummin.

Mä tykkään tästä videosta ja kappaleesta sen vuoksi, että Asa pesee koko videon pienellä featilla videon lopussa. Siis Jeppsikamaa/Pojat teki soppaa.

Mä pidän tosta kun Ela ja Uniikki bostailee hihattomissa ja on niin jeejee, sitten koko setti muuttuu.

http://www.youtube.com/watch?v=jnn1ZUbl64c

Parhaat suomiräpit tehtiin varmaan välillä 1995-2005. Suurin osa vuosituhannen vaihteessa ja alussa. 95% on silti ihan paskaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
TOA, SCB, Raimo ja muut Olarin porukat, Ceebrot, Memmy, Juhani, 1näinen ratsastaja, Fintelligens, TKK, Liisanpuisto, Damn the Band, Sere, Sinisetpunasetmiehet, Fellaz, Murmut, Diapolix jne. Onhan noita.

Cheek ja Laiho taitaa myydä koko scenessä eniten tänä päivänä. Oikeesti jengi diggailee niitä frendeiltä salaa. Sitten on tietysti vielä Asa, jota ostetaan ihan vaan sen puolesta kun se teki joskus vuosituhannen alussa oikeesti vitun kovan levyn.

Jotenkin mun on vaikea uskoa tota. Siis joo, varmasti myyvät eniten Suomessa, mutta sehän nyt on selvääkin miksi. Rahaa on takana ja kuulijakunta on suunnattu muualle kuin itse räpin kuuntelijoihin. Veikkaan, että näiden kahden kuulijakunta koostuu enemmän mimmeistä kuin kundeista, koska he tekevät musaa mitä voi tanssia.

On kuitenkin vaikea uskoa, että suurin osa suomiräpin kuuntelijoista diggailis noita kahta. Mä en löydä noista hirveesti sellaista mikä liikuttais sitä kuulijakuntaa, jos mietitään riimittelyä. En tiedä, ehkä mä aliarvioin Cheekkiä ja Elaa turhan paljon ja menen tässä tapauksessa liikaa omien henkilökohtaisten mielipiteiden mukaan. Tuo väittämä vain kuulosti hieman erikoiselta.

Siitä olen osittain samaa mieltä, että Punainen Tiili on varmasti edesauttanut nykyistä levymyyntiä jonkin verran, mutta onhan siltä nyt hyvääkin settiä tullut vielä senkin jälkeen.

OT Diippii shittii:rolleyes:

TOA, SCB, Raimo ja muut Olarin porukat, Ceebrot, Memmy, Juhani, 1näinen ratsastaja, Fintelligens, TKK, Liisanpuisto, Damn the Band, Sere, Sinisetpunasetmiehet, Fellaz, Murmut, Diapolix jne. Onhan noita.
Hohhoijakkaa mitä sontaa.. Tosin makuasioistahan ei voi kiistellä.

Punainen tiili on kovin suomalainen räp albumi koskaan, ja tulee varmaan olemaankin sit' aina. Onhan tuo Asan tyyli ehkä vähä muuttunu mutta tykkään silti sen uudemmista biiseistä esim tuo vaaranmaa jne. "Monimuotosii" ja "Sanat ei tehny tätä laulua" on jo aika outoja biisejä mutta tykkään niistä silti ihan hulluna. Elaa en kuuntele enkä voikkaan kuunnella enää yhtään, hyi helvetti mutta H menee edelleen ja itse tykkäsin Lähelle on pitä matka albumista tosi paljon, siinä oli IMO tosi hyviä biisejä, ja H sentään tekee just sellasta musaa mitä haluaakin kuin myös Asa. Kuten jo sanoin en pysty käsittämään miten joku voi kuunnella Elaa saati sitten Cheekkiä.

edit. saa nähdä millanen on genssejen uus levy..vai joko se on tullut?
edit2. tässä vielä nuo Asan biisit mistä puhuin jos joku niitä ei ole kuullut
Monimuotosii http://www.youtube.com/watch?v=pxjdNr1DIyI
Sanat ei tehnyt tätä laulua http://www.youtube.com/watch?v=tWkOVJxn_YM

Olihan tuossa salomahan listassa kuitenkin:
Memmy, Fintelligens ja "muut olarin porukat" joihin sisältyy siis käytännössä Börsta(vaikka davo ei olekkaan olarista, mutta mukana vahvasti menossa) ja nyttemmin Reilukerho ja Seremoniamestari(koko Tampereen skene on aivan loistava muuten kannattaa tsekata).
Ja siitä vähän niille jotka ei tykkää Lahtimeinignistä ja H-sta jne:
http://www.youtube.com/watch?v=wGqHMEMmG2o yksi tähän astisen suomiräpin kovimpia settejä.

Kyllää....

Kyllä osavia tekijöitä löytyy: esim: Pyhimys, Huge L, Tommishock, Juju, Kimarr ja Lavis ja monia monia muita.

Itse odottelen kovasti Fintelligenssin uutta albumia, senhän piti vissiin ilmestyä jo lokakuussa vaan eipä oo kuulunut. Mitä herrojen soolotuotantoon tulee niin Elastisen tyyli on tosiaankin muuttunut rajusti Elaksis Kiven jälkeen; Anna Soida ja E.L.A eivät kummatkaan sisällä kuin oikeestaan pari tykkiä biisiä. Iso-H:n Lähelle on pitkä matka on sen sijaan ihan saatanan hyvä levy. Sinänsä jännä juttu etten jaa Iso-H:n enkä Asan/Avaimen poliittisia mielipiteitä mutta tykkään silti kummankin tuotannosta.

Muistaneeko kukaan enää Tulenkantajia? Jumankauta että se niitten debyyttialbumi on hieno!Tulee kuunneltua edelleen tiuhaan tahtiin. Lieneenkö ainoa suomalainen murre-räp poppoo? Jos nyt sitä saamelais-Amokkia ei lasketa? Olisivat saaneet kaverit jatkaa mutta onneksi ainakin Hannibal ja Soppa ovat tehneet musaa senkin jälkeen...

Fintelligensin uusi on ilmestynyt jo.

"voi vittu... levy läpikuuntelus, kolme ekaa menny ja tähä mennes kaikki kertoo siitä kuinka menestyneitä jätkät on........................"

Fintelligensin uusi on ilmestynyt jo.

"voi vittu... levy läpikuuntelus, kolme ekaa menny ja tähä mennes kaikki kertoo siitä kuinka menestyneitä jätkät on........................"

öööö luin juuri että sen pitäisi ilmestyä vasta 12.11? Huijaako Wikipedia?:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom