Niin. Tämän takia aluksi meinasin jättää ketjun perustamatta, koska arvasin että minä saan tästä vain henkilökohtaista flamea niskaan kun kehtaan sanoa etten itse tykkää noista
Mutta asiaan. Siis ei ollut tarkoitus loukata teistä ketään jotka tykkäätte ko. artisteista jutun ei ollut tarkoitus rajoittua juuri noihin, ne nyt vain tulivat ensin mieleen, vaan kaikkiin saman lajin räppäreihin.
Mikä tässä on niin pyhää että kun sanoo että noilla heeboilla ei ole RIIMEJÄ(se on eriasia kuin sanoma) niin ruvetaan heti vetämään että no onhan se vaikeaa kun vain cheekkiä kuuntelee tms? Haluaisin juuri keskustella aiheesta. Miksi kukaan ei ole ikinä selittänyt minulle mitä näissä nykyajan tyypeissä on niin paljon parempaa kuin esim. Trilogiassa, Steenissä, Leijonassa, Avaimessa, Fintelligenssissä, Ezkimossa, Skandaalissa ja kyllä jopa Cheekin ja Elan joistain biiseistä tykkään. Miksi kaikki muu räppi on "baarirenkutusta vailla sanomaa"?
Johtuuko se kenties tästä:
Ööh no minkäs me sille voidaan. En mäkään ymmärrä miksi jengi diggailee jotain Metallicaa.
Oliko kaikki paremmin sillon ku Elastinen & Cheek oli ainoat suositut suomi-räppärit?
Sun kannattaa muotoilla pointtis vähän paremmin, tosta saa sen kuvan ettet sä vaan tajua.
Eli ei olla edes kuunneltu sitä suomiräppiä? Ei ole ollut sellaista aikaa jolloin Elastinen ja Cheek olivat "ainuita pidettjä", itseasiassa ovat varmaan aina olleet suomen vihatuimpia.
Ja tosiaan tuo osui oikeaan _minä en ymmärrä_ siksi halusin avata keskustelun, sillä tiedän etten ole ainoa joka ko. asiaa ihmettelee.
Ettei vaan kuulijoita kiinnostaisi biisien aiheet ja sanoma? Siinä missä nuo mainitsemasi harrastavat synkistelyä, on cheekit ja elat ja muut kumppanit tiukasti "baarirenkutuslinjalla" ja kevyemmällä asialla/sanomalla. Esim. Julman blogia lueskelleena taitaa olla kohtuu kovia tapahtumia takana, että aivan turhasta tuskin ne jätkät keksii aiheita biiseihinsä. Se ovatko jotkut "raakoja ja kovia ug-räppäreitä lienee jokaisen päätettävissä musiikin, kuultujen ja luettujen juttujen perusteella.
Ehkä kaikkien biisien ei tarvi olla niin justiinsa loppuun asti fiilattua matskua, jotta se uppoaa kuulijaan. Mikäs tässä on sitten se varsinainen ongelma? Sitä kuunnellaan mistä tykätään, olkoon artisti mikä tahansa. Ei kai tässä ole mitään yleistä linjaa mitä pitää kuunnella ja mitä ei.
Kyllä. Ainakin itseäni kuulostaa pääosin _vain_ sanoma&riimit. Siksi monet sellaiset jotka rimmaavat hyvin mutta omaavat raa´at taustat iskevät paremmin kuin nämä jokeltajat joilla on niin hieno saundi takana.
Muuttaako se suomenkieltä että kertoo synkistä aiheista ? Sanoista tulee riimejä kun ne kertoo huumeista?
Enpä ole väittänyt etteivätkö tarinat tosiaan voisi olla totta, mikseivät olisi? Ei minulla ainakaan ole syytä epäillä, jos joku sanoo jotain kokeneensa biisissä. Toisaalta sekin on jännä että jos Cheek sanoo olleensa kova jätkä ja paskaa on tullut niskaan niin porukka repeilee himassa "just, porvarikakara" mutta sitten kun tällainen tyyppi jolle on luotu imago oikein Kunnon Rikollisena sanoo että on tapettu ja kuoltu monesti ja vielä porskutetaan niin sitä ei edes saisi epäillä?
Ja nimenomaan jokainen kuunnelkoon mitä tykkää, mutta (enkä nyt väitä että täällä olisi juuri niitä tyyppejä) yleensä nykyään törmää siihen ongelmaan rap "piireissä" että jos et kuuntele niitä joista homma lähti niin olet käytännössä homo ja "et vaan ymmärrä".
Niin joo ja olen kuunnellut ehkä kaiken mistä olen kuullut/mitä olen löytänyt väliltä Avain-Ässä ja on tullut nähtyä hyvää sekä myös nurjaa puolta elämästä eli olen itsekkin johonkin perehtynyt.
PS: Joo karkasi vähän myös itsellä lapasesta ja alennuin melko provosoivaan tekstiin, mutta nyt on lauantai ja puoliyö joten suotakoon myös tekstin sekavuus anteeksi.(ja provoillahan se keskustelu tänne sytytetään). Ja niille jo etukäteen pahoittelut jotka vetävät taas herneitä nenään.
Puidaan kerrankin tämä aihe läpi