Suomi aikoo palauttaa somalialaisia vastoin YK:n ohjeistusta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dazuri
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aiva sama onko somali vai joku muu.. mun mielestä noi kusipäät jotka riehuu ja tekee tuhoaan jatkuvasti vois karkottaa kaikki jonnekki irakiin ampumaan toisia ku siel kerta muutenki tykätään harrastaa tämmöstä. ei noi vankilat hirveesti noita "konkareita" hetkauta,nehä vaan nauraa poliiseille ja vankiloille.
 
No onpas tämä nyt kun väitellään sanoista suhteellisen pieni osa, joka syyllistynyt rötöksiin.

Vaikka Somalit johtaisivatkin rikostilastoja kun puhutaan suhteellisene määrään kansalaisista, roduista, tai ihan mistä halutaan puhua niin tarkoitin sitä, että jos vastaan tulee nyt tuolla Somali niin todennäköisesti se ei ole rötöstelijä tai väkivaltarikollinen. Mutta semmonen kuva tietysti monelle tulee mieleen. Ja nyt kun näitä asioita pyöritetään lehdissä ja muissa, että nyt lähtee porukkaa koneella kotiin, niin jos päätös pyörretään ja se aiheuttaa tietysti närää, niin tämä antaa bensaa siihen liekkiin että monille tulee kuva väkivaltarikollisesta mieleen kun se musta mies kadulla vastaan tulee.

Kyllähän sen tietysti näkee sitten päällekin osittain, jos heilutaan fubut päällä joukossa ja koitetaan näyttää koviksilta ja satutaan olemaan helsingin keskustassa, niin todennäköisyydet rötöstelijäksi kasvavat eksponentiaalisesti. Enhän minä nyt sillä.. mutta se on tietysti pieni sakki kaikista jotka noita tekee, niinhän se nyt aina menee. Enkä kaipaa tähän mitään linkkejä faktoihin että afrikkalaiset tekevät rikoksia enemmän kun niillä on joku rötös-geeni. Mihinkään rotuväittelyyn en aio ryhtyä tässä.

En puolustanut muutenkaan yhtään ketään, paitsi periaatteessa rehellisiä normaaleja Somaleja jotka täällä ovat, siinä tuskin on mitään väärää, ja jos on niin sitten lähennellään sitä vääränlaista rasismia.

Ja mitä tulee näihin juttuihin niin omassa työpaikassa joka on kohtuullisen suuri, on Somaleita töissä ja ihan hyvin nuo pärjäävät. Luonteenomaista on se, ettei valiteta ja itketä, ei olla kokoajan luottamusmiehen toimistossa keksimässä juttuja eikä motivaatiosaikulla muutenkaan ole näkynyt pahemmin näitä tummahipiäisiä kavereita. Toista voisin sanoa monesta muusta. Eli kyllä niitä positiivisiakin kokemuksia löytyy, ainakin itseltä. Tämä lienee sen verran triviaali asia, että tästä tuskin kannattaa ainakaan tässä threadissa väitellä, tai sille pitää sitten oma viestiketju avata.

Kantani kuitenkin on että minusta voidaan aina ottaa vastaan henkilöitä jotka ovat valmiita tekemään töitä, opiskelemaan ja osallistumaan meidän yhteiskuntaan jollain muulla tavalla kun rikostilastoissa, riippumatta sukupuolesta, rodusta, uskonnosta jne.

Rikolliset voidaan pistää takaisin koneeseen vaikka joka päivä, ja asennevammaisille ei tarvitse kansalaisuutta myöntää muutenkaan. Ne jotka haluavat kehittää omaa elämäänsä rehellisin keinoin ja ovat valmiita rehkimään sen eteen, en ole ainakaan itse heitä kotiin takaisin viemässä.

Ja takaisin aiheeseen, nämä kaverit voidaan viedä kotiin ja mahdollisimman nopeasti ja vähin äänin. Jos eivät pärjää noilla vähän vaarallisimmilla seuduilla niin se on tosi harmi.
 
Duunissa samassa paikassa on yksi somaliasta tullut kaveri, jonka kanssa puhuttu tästä asiasta. Itse hän on opiskellut suomen kielen ja ammatin. Ja häpeää joidenkin maamiestensä toimintaa, sillä samalla hän saa huonon maineen. Hänenkin mielestään on aivan oikein lähettää kyseiset kaverit takaisin ja toivoo että muut ottaisivat mallia tästä ja alkaisivat miettiä tekosiaan.
 
Mun puolesta sellaiset ulkomaiden kansalaiset, jotka ovat syyllistyneet vakaviin rikoksiin (sellaisiin, mistä tuomitaan ehdotonta vankeutta), voikin lähettää kotimaihinsa. Mieluiten tietysti sinne puolelle maatansa, missä ei ole akuuttia sisällissotaa päällä.

Somalian tapauksessa ongelmana on se, ettei siellä ole mitään toimivaa hallitusta, ja maa anarkiassa. Helpompi on palauttaa virolainen rikollinen Viroon. Minun mielestä Suomen vankijärjestelmä on vain suomalaisia rikoksentekijöitä varten. Muut suorittakoot vankilatuomionsa omassa maassaan.
 
Minun mielestä Suomen vankijärjestelmä on vain suomalaisia rikoksentekijöitä varten. Muut suorittakoot vankilatuomionsa omassa maassaan.

Tossa on se ongelma että onko ne somalien Suomessa tekemät rikoksetkin sitten somalialaisia? Jos somali on asunut täällä vuosia ja vaikkapa ryöstää kaupan käyttämällä suomen kieltä, suomalaista puukkoa ja saaden saaliikseen suomalaista rahaa :rolleyes:

Ja pitääkö Lontoossa pommi-iskua yrittävää muslimiterroristia rankaista omassa maassaan, jossa kapitalistien räjäyttämiseen ei välttämättä suhtauduta niin nihkeästi kuin Briteissä?

Eipä ole mitään helppoja nämä ongelmat, helpointa se on niin että Suomi vastaa itse tänne päästämistään roistoista. Jos halutaan estää ulkomaalaisten rikollisuutta täällä niin ei sitten oteta niitä ulkomaalaisia alunperinkään.
 
Duunissa samassa paikassa on yksi somaliasta tullut kaveri, jonka kanssa puhuttu tästä asiasta. Itse hän on opiskellut suomen kielen ja ammatin. Ja häpeää joidenkin maamiestensä toimintaa, sillä samalla hän saa huonon maineen. Hänenkin mielestään on aivan oikein lähettää kyseiset kaverit takaisin ja toivoo että muut ottaisivat mallia tästä ja alkaisivat miettiä tekosiaan.
Asiaäijä! :D Asiaa puhui myös Dayone toivottaessaan tervetulleeksi sellaiset tyypit väriin katsomatta, jotka hoitavat oman tonttinsa (maksavat itse oman leipänsä ja veronsa).

Siihen Afrikan koneeseen vois lykätä kyllä mun puolesta muutakin porukkaa näiden somalialaisten lisäksi: esim. taparikollisia sekä laiskoja yhteiskunnan loiseläjiä ja tuilla kikkailijoita - ja aivan sama, minkä värisiä ja minkä maan kansalaisia ovat!
 
Musta tuntuu että kun tässä threadissa puhutaan "sompuista", tarkoitetaan myös somaliassa syntyneitä Suomen kansalaisia.
Musta tuntuu että täälä puhutaan neekereistä jotka eivät osaa elää Suomen lakien mukaan. Jos mut ryöstettäis niin mulle olis aika sama onko ryöstäjä tullut Suomeen 4- vai 15-vuotiaana, onko Suomen vai ugandan kansalainen vai onko peräti punaniska paljasjalkainen suomalainen. Ainoa ero on se, että somput voidaan karkoittaa ja punaniskat laitetaan linnaan oman maan rajojen sisäpuolella.
Jyrkkä kyllä tälle päätökselle karkoittaa noi rikoksenuusijat.
 
Musta tuntuu että täälä puhutaan neekereistä jotka eivät osaa elää Suomen lakien mukaan. Jos mut ryöstettäis niin mulle olis aika sama onko ryöstäjä tullut Suomeen 4- vai 15-vuotiaana, onko Suomen vai ugandan kansalainen vai onko peräti punaniska paljasjalkainen suomalainen. Ainoa ero on se, että somput voidaan karkoittaa ja punaniskat laitetaan linnaan oman maan rajojen sisäpuolella.
Jyrkkä kyllä tälle päätökselle karkoittaa noi rikoksenuusijat.

Juuri näin, se tosin pitäisi olla niin, että heti kun se ankkurilapsi näpistää ekan tikkarinsa ärrältä niin takaisin vaan samantien. Ja uskomatonta toi itku, että pitäisi sitten ne syntyperäiset suomalaisetkin rikolliset pistää siihen Afrikan koneeseen, se vaan nyt ei yksinkertaisesti ole mahdollista.
 
Musta tuntuu että täälä puhutaan neekereistä jotka eivät osaa elää Suomen lakien mukaan. Jos mut ryöstettäis niin mulle olis aika sama onko ryöstäjä tullut Suomeen 4- vai 15-vuotiaana, onko Suomen vai ugandan kansalainen vai onko peräti punaniska paljasjalkainen suomalainen. Ainoa ero on se, että somput voidaan karkoittaa ja punaniskat laitetaan linnaan oman maan rajojen sisäpuolella.
Jyrkkä kyllä tälle päätökselle karkoittaa noi rikoksenuusijat.
Siis ymmärrykseni mukaan Suomen kansalaisia ei voi karkoittaa minnekkään vaikka ne olisi tullut Somaliasta 58-vuotiaana. Nyt on kyse turvapaikanhakijoista ja pakolaisista joilla on täällä oleskelulupa. Suomen kansalaisuus tarkoittaa ettei enää päde ulkomaalaislait. Korjatkaa jos olen väärässä.

Muussa tapauksessa toivoisin että kaikki romaanit palautettaisiin Romaniaan :) tai mistä lie tänne tulleet. Kovin alkuperäisiä eivät varmasti ole, se olisi vaatinut hakkuun ja lapioon koskemisen hengenpitimeksi.
 
Venäläiset ja virolaiset ne vasta pitäisikin palauttaa, ja pitää muutenkin erillään suomalaisista vangeista. Saastat vain levittävät vankilassa lonkeroitaan paikalliseen paskasakkiin.

Saitko joltain venäläis-/virolaishuoralta hivin vai vetikö sua joku näistä dunkkuun? Taisit käydä niin!

Suurin osa virolaisista on kunnon töissä Suomessa ja myös suurin osa venäläisistä. Luonnevikoja on varmasti kummassakin kansalaisuudessa, mutta ne sentään sopeutuu kulttuuriin ja yhteiskuntaan ja oppii puhumaan meidän kieltämme.
 
Tossa on se ongelma että onko ne somalien Suomessa tekemät rikoksetkin sitten somalialaisia? Jos somali on asunut täällä vuosia ja vaikkapa ryöstää kaupan käyttämällä suomen kieltä, suomalaista puukkoa ja saaden saaliikseen suomalaista rahaa :rolleyes:

Ja pitääkö Lontoossa pommi-iskua yrittävää muslimiterroristia rankaista omassa maassaan, jossa kapitalistien räjäyttämiseen ei välttämättä suhtauduta niin nihkeästi kuin Briteissä?

Eipä ole mitään helppoja nämä ongelmat, helpointa se on niin että Suomi vastaa itse tänne päästämistään roistoista. Jos halutaan estää ulkomaalaisten rikollisuutta täällä niin ei sitten oteta niitä ulkomaalaisia alunperinkään.

Ei ole helppoa ei. Mutta ainakin sellaisiin maihin voitaisiin (en tiedä luovutetaanko jo) luovuttaa tuomitut suorittamaan Suomen laissa asetettua rangaistusta (koska rikos Suomen maaperällä), jotka pystyvät huolehtimaan rangaistuksen täytäntöönpanosta.

Mitä somaliaan ja muihin heikon valtiojärjestelmän maihin tulee, niin ehkä heidän pitäisi suorittaa rangaistuksensa Suomessa ensin, ja sitten vasta pistää koneeseen.

Tuohon ulkomaalaisten karsintaan sisältyy paljon enemmän ongelmia, kuin rangaistusten järjestämiseen. Ketä karsitaan, ja millä perusteella? Hollannissa täytyy suorittaa ilmeisesti joku kansalaiskoe. Kävisiköhän sellainen Suomeen? Suoraan rodun, kotimaan tai uskonnon perusteella suoritettava etninen puhd... karsinta, käy Suomen demokraattisen oikeusvaltion olemusta vastaan. Tietysti voitaisiin pistää pystyyn joku vallankumous, yksi valtio, yksi kansa, yksi Johtaja. :D
 
Tuohon ulkomaalaisten karsintaan sisältyy paljon enemmän ongelmia, kuin rangaistusten järjestämiseen. Ketä karsitaan, ja millä perusteella? Hollannissa täytyy suorittaa ilmeisesti joku kansalaiskoe. Kävisiköhän sellainen Suomeen? Suoraan rodun, kotimaan tai uskonnon perusteella suoritettava etninen puhd... karsinta, käy Suomen demokraattisen oikeusvaltion olemusta vastaan. Tietysti voitaisiin pistää pystyyn joku vallankumous, yksi valtio, yksi kansa, yksi Johtaja. :D

Hitler-kortti esiin, paitsi täällä ei ole pyrkimyksenä vainota ketään vaan ennaltaehkäistä. Tuosta linkistä voisi tietysti jo jotain päätellä. Ei olla kumminkaan niin kaukana muista pohjoismaista vai mitä?
http://www.poliisi.fi/poliisi/supo/home.nsf/pages/797AD50F2119BB38C225715D0039FA6D
 
Hitler-kortti esiin, paitsi täällä ei ole pyrkimyksenä vainota ketään vaan ennaltaehkäistä. Tuosta linkistä voisi tietysti jo jotain päätellä. Ei olla kumminkaan niin kaukana muista pohjoismaista vai mitä?
http://www.poliisi.fi/poliisi/supo/home.nsf/pages/797AD50F2119BB38C225715D0039FA6D

Tosiaan, Tomppa voisi osoittaa itsekritiikkiä olemalla kommentoimatta pari kuukautta. Jännä muuten nähdä tämän pakkotoiston AA-klubin (anonyymit aivopestyt / AKV ja alarik) joutuneen moraalisen dilemman eteen tuolla juutalaiset vs. arabit -ketjussa. Ollakko sitä rasisti (vastustaa rättipäitä) vai antisemitisti (sanoa jotain negatiivista juutalaisista). Näköjään pojilla mennyt sen verran propagandasta kaaliin että antisemitismi on valintatilanteessa näistä kahdesta aina se pahempi...
 
Ollakko sitä rasisti (vastustaa rättipäitä) vai antisemitisti (sanoa jotain negatiivista juutalaisista).

Sä et sitten pysty näkemään muita kantoja kuin nuo kaksi? Tuskin kukaan on Israelia täysin sinisilmäisesti puolustelemassa. Uskon kyllä että sinä haluat tulkita esim. nuo AKV:n täysin faktoihin perustuvat Israelilais-loanheittoväitteiden kumoamiset tuon ensimmäisen mainitsemasi kannan ottamisena, mutta kun se tilanne ei oikeasti ole niin yksinkertainen, enkä itse ole huomannut AKV:n viesteissä tuollaista yksinkertaistamista.

Tieto on valtaa, ja epäfanaattinen faktojen pöytään latominen on aina parempi kuin hieman yksinkertaisten rättipää/jutsku-mielipiteiden puolustaminen, vaikka kanta jäisikin vähän epäselväksi.
 
Näinpä sitten viime yönä asuntoni ikkunasta näköalapaikalta kun 3 somalia ryösti kadulla pariskunnan. Lähinnä suivii se etten ehtinyt testaamaan uunituoretta katanaani somppujen pakoautoon kun oli housut hukassa :itku:
 
Back
Ylös Bottom