Suomessa hidasta ja kallistako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
HITB sanoi:
No tuo pientoimituslisähän on ihan perusteltua niille, jotka tilaavat vain vähän tavaraa kerralla. Esim vanhemmilla on leipomo ja kaikki asiakkaat, jotka tilaavat vain vähäsen tavaraa joutuvat maksamaan sen pientoimituslisää. Eihän se kovin kannattavaa ole toimittaa esim 20 sämpylää ja 5 pullaa johonkin 25km päähän autolla. :)

No joo.... tuollaisessa tapauksessa kyllä ymmärrän mutta esim. meillä duunissa on yleisempiä renkaita varastossa ihan tarpeeksi mutta sitten ei todellakaan ole järkeä pitää jotain 266/45/18 renkaita varastossa. No jos asiakas haluaa ostaa sellaiset niin on aina niin ja näin että kannattaako tilata niitä kun se toimituslisä maksaa niin paljon ja kun välttämättä sitten ei muuta tarvia varastoon. Ja kumminkin sarja renkaita on pakattu samanlaiselle lavalle kuin että siinä olisi 4 sarjaa niitä. Elikkä tuntuu hieman rahatukselta, minun mielestäni.

Muuten tuosta ulkomaalta toimituksesta viellä: Aikaisemmin esim jenkeistä tilatus ammunta harrastukseen liittyvät osat(ei mitään luvan varaisia vaan muuta) tulivat aivan suoraan kotia postin kautta tai sitten jonkun lähettipalvelun kautta niin nykyään ne menee tulliin ja sieltä soittavat että pitäisi tulla hakemaan tavaraa. Ja samalla pirunmoinen tiukkaaminen että mitä nämä ovat. Vaikuttaako tässä sitten EU vai mikä mutta Saksasta tilatessa ne tulevat suoraan postiin tai kotia.

Joskus muuten isän firmalla oli eräs tuote saatava näytille Suomeen Unkarista nopesti niin laittoivat sen aamulla Unkarissa Finnairin mukaan niin iltapäivällä oli jo Kuopiossa, hintaa en kylläkään tiedä mutta kaipa se paketti ei business luokassa matkustanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Tilasin tossa Floridasta....

Tuliko tuo suoraan ilman mitään tullin maksuja jne?
Miksihän pirussa sitten mitä mä olen jenkeistä tilannut niin aina ne menee tulliin ja siellä pitää siellä maksaa veroja jne?

japa sanoi:
Tuliko tuo suoraan ilman mitään tullin maksuja jne?
Miksihän pirussa sitten mitä mä olen jenkeistä tilannut niin aina ne menee tulliin ja siellä pitää siellä maksaa veroja jne?
Ovelle asti toi posti. Mitään extrakuluja ei tullut. Ei siinä vaikka tulisikin, 21€ ei todellakaan ole paha hinta ammattikuvaajan kuvasta.

Mike sanoi:
Ovelle asti toi posti. Mitään extrakuluja ei tullut. Ei siinä vaikka tulisikin, 21€ ei todellakaan ole paha hinta ammattikuvaajan kuvasta.

minkäslainen on kuluttajansuoja tilattaessa ulkomailta? Eikös tililtä voi käytännössä nostaa kuinka paljon vaan rahaa jos antaa noi kysytyt tiedot?
Kiinnostas vaan tietää ettei mee kaikki rahat pöntöstä alas!!11! :hyper:

Itse olin positiivisesti yllättynyt, kun tilasin viritinvahvistimen Saksasta. Paketin paino oli 16,9kg ja koko suhteellisen iso. Rahtikulut olivat kuitenkin vain 20€.
Suomessa olisi taatusti maksanut PALJON enemmän tuon lähettäminen.

ToughGrip sanoi:
Lähetin alkuvuodesta n. kilon paketin lentopostissa Englantiin ja tämä tuli maksamaan reilu kympin, joten ei se aina niin kalliiksi tule. Mielestäni ainakin kohtuullinen hinta. Tosin 50g lisää painoa olisi tuplannut hinnan, joten piti leikkailla laatikon laitoja jonnin verran...

Mutta yritäpäs postittaa Englannista Suomeen päin!! Ei tule onnistumaan ei todellakaan halvalla... Suomi ei kuulu Englannin johonkin EUhalpahintapostitus-maihin. Itse tuli lähetettyä 5 pakettia vuosi sitten briteistä Suomeen, yksi paketti maksoi aina sen 60-80 PUNTAA!!!!!!!!!!!!!!!!
ei todellakaan tehnyt hyvää kukkarolle. Halvemmalla olisin taas kerran lentänyt. Finskillä. Business luokassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom