Suomessa hidasta ja kallistako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Tilasin tossa Floridasta taulun, taulu tuli himaan viidessä päivässä. Postimaksut 6,71€. Kehystys kesti Suomessa 7 päivää ja maksoi 4 kertaa taulun verran. Pelkät postimaksut on Suomessa jo vajaan kympin tommoiselle. Onko täällä homokallista ja hidasta vai mikä mättää?

Jos joku haluaa siistejä ammattikuvaajien tauluja hyvästä mestasta, niin www.allposters.com

taulu.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vau pirun hieno taulu. Joo itsekkin on tullut ihmeteltyä tätä suomen postitushintoja ja muutenkin toimitusaikoja. On tullut tuolta ameeerikan puolelta itsekkin tilattua tavaraa, jotka tulee juurikin noin 5 päivässä ja postimaksut tulevat halvemmaksi kuin suomen sisältä tilattaessa ?!?!? kyllä tässä jokin mättää.

Hieno taulu on! Kohtuuhinnoissa näyttäisivät olevan, ja jos postimaksukaan ei ole tuon suurempi. Olen jo pidempään miettinyt hieman isomman taulun hankkimista tuohon seinälle mutta ei vaan ole löytynyt sopivaa, ei muutakuin surffaamaan.

Mitä taas Suomen postiin tulee niin voi vittu, niin paljon huonoja kokemuksia ettei järkeä.
Viimeksi lähetin pikkupaketin joka oli noin 50*50*32mm kokoinen, no sehän meni vittu "MAXIkirjeeksi" koska paksuus ylitti 30mm, muut mitat olisivat saaneet olla tyyliin 30cm...
Ajattelin vielä ettei se täti sitä mittaa mutta silläpä olikin sellanen muovisabluuna jossa 30mm reikä eikä se siitä mahtunut, teki mieli sanoa että annas ku mä laitan sen mahtumaan siitä..

Toisella kertaa tilasin unohtuneen takin eräästä majatalosta kotiin (300km) no hintaa keksittiin sitten sen verta että oisin voinut samantien ostaa takilleni junalipun...... :lol2:

Pyranha sanoi:
Viimeksi lähetin pikkupaketin joka oli noin 50*50*32mm kokoinen, no sehän meni vittu "MAXIkirjeeksi" koska paksuus ylitti 30mm, muut mitat olisivat saaneet olla tyyliin 30cm...
Ajattelin vielä ettei se täti sitä mittaa mutta silläpä olikin sellanen muovisabluuna jossa 30mm reikä eikä se siitä mahtunut, teki mieli sanoa että annas ku mä laitan sen mahtumaan siitä..

Tuntuu siltä että Suomi on harvoja maita, joissa nussitaan postipaketti jostain vitun sapluunasta läpi. Itse laitoin jokin aika sitten paketin menemään, jossa oli sisällä suklaamuna. Eihän se tietty siitä sapluunasta mennyt. Muuten paketti oli kohtuu hentoinen ja kevyt. Oli pakko heittää se sulkaamuna menemään sieltä kun hintaa tuli kohtuuttomasti lisää. Monella muulla maalla on tapana ainoastaan punnita paketti, ei mitata sitä jollain mikrometrimitalla :david:

Kävin työmatkalla Italiassa ja piru: läppärin virtajohto unohtui Suomeen. Piuhan lähetys(TNT) vuorokaudessa sinne maksoi 120 euroa!! Siis yksi johdonpätkä. Sillä melkein opiskelija lentäisi...

XXL sanoi:
Kävin työmatkalla Italiassa ja piru: läppärin virtajohto unohtui Suomeen. Piuhan lähetys(TNT) vuorokaudessa sinne maksoi 120 euroa!! Siis yksi johdonpätkä. Sillä melkein opiskelija lentäisi...
No tuo on jo ryöstöä, millä se piuha tuli? Yksityiskoneella ja limousinella? Saitko nimmaria? :jahas:

Lähetin alkuvuodesta n. kilon paketin lentopostissa Englantiin ja tämä tuli maksamaan reilu kympin, joten ei se aina niin kalliiksi tule. Mielestäni ainakin kohtuullinen hinta. Tosin 50g lisää painoa olisi tuplannut hinnan, joten piti leikkailla laatikon laitoja jonnin verran...

XXL sanoi:
Eikö Italiassa ole atk-tarvikeliikkeitä? :D Tai niin no, mistäpä sinä pystyit tietämään, että postitus maksaa 10 x enemmän kuin virtapiuha. Älytöntä kiskontaa kyllä.

Njoo, mulla oli alle 3-sentin paksuinen vhs-leffa postitettavana ja ei tietenkään se siitä postin sabluunasta läpi mennyt. Ei ois tarvinnut kun vähän edes yrittää ni ois se siitä mennyt, no tottakai pitää kotiinpäin vähän heidänkin vetää...

Integrandi sanoi:
Tuntuu siltä että Suomi on harvoja maita, joissa nussitaan postipaketti jostain vitun sapluunasta läpi. Monella muulla maalla on tapana ainoastaan punnita paketti, ei mitata sitä jollain mikrometrimitalla :david:

Se sapluuna on samankokonen ku stanttu postiluukku. Eli jos se mahtuu sapluunasta, se mahtuu postiluukkuun. Ja ulkomailla ne punnittee paketin ja sitte täällä päässä ihmetellään että minkäs läpi paketit on vedetty. Ite sain jenkkilästä läjän valokuvia ja setti oli aika raadeltu. Kovasti sitä oli teipillä ja kuminauhalla korjattu, ja olivatpa muistaneet leimata jokaisen teipinpätkän.

Pyranha sanoi:
Mistä sä sen lähetit? Viimeksi kun itse lähetin pakettia niin paketin maksimimitat on 100cm x 60cm x 60cm. Sua on kusetettu siellä toimistossa...

Markku sanoi:
Mistä sä sen lähetit? Viimeksi kun itse lähetin pakettia niin paketin maksimimitat on 100cm x 60cm x 60cm. Sua on kusetettu siellä toimistossa...
Siis maxikirje ja pakettihan on aivan eri asia. www.posti.fi tuolta löytyy tarkat mität, painot ja maksut.

Kyllä sua Markku nyt on kusetettu siellä toimistossa.
"Postipaketti
enimmäiskoko: 120 cm x 80 cm x 60 cm
Jos paketin mitat ovat suuremmat kuin 100 cm x 60 cm x 60 cm, hinnoitellaan se hinnoitellaan Suurena lähetyksenä. "

Mike: Näin tuollaisen samallaisen "taulun" kodin anttilassa valmiiksi kehystettynäkin, tiedä sitten tuosta koosta. Näyttäis tuo sun olevan kyllä isompi. Hintaa en pysty muistamaan, mutta ei se muistaaksen mitään hirveitä ollut.

Tomi sanoi:
Eikö Italiassa ole atk-tarvikeliikkeitä? :D Tai niin no, mistäpä sinä pystyit tietämään, että postitus maksaa 10 x enemmän kuin virtapiuha. Älytöntä kiskontaa kyllä.
Mitä sinä perisit siitä, että kuljettaisit paketin ovelta ovelle vuorokaudessa kun ovet sijaitsevat parin kolmen tuhannen kilometrin päässä toisistaan? Itse en ainakaan keksi kovin edullisia tapoja toteuttaa tuollaista palvelua.

On joskus tullut jenkeistä ja maailmalta tavarat nopeammin kuin suomessa se on kyllä fakta. Mutta on taas käynnyt niinkin että jenkeistä tilattu tavara on hävinnyt ilmeisesti Saksaan ja koskaan ei ole tullut perille(nyt en puhu lisäravinteista enkä roinasta). Kyllähän täällä rahastetaan kaikesta sen minkä vaan voidaan ja kaikesta sitten viellä tingitään kuten nopeudesta.
Mutta Suomen posti taitaa ollakin aika legendaarinen sähläämään noita toimituksia jne. Tuossa eräs kokemukseni postista joku aika sitten.

Viimeviikolla tuli mulle tekstari että huomenna voit noutaa pakettisi xxxx koodilla klo.16 jälkeen postista. No minäpä sitten seuraavana päivänä postiin ja kerroin koodin jne ja eipä täti löytänyt pakettia. Ja neuvoi sitten että tuleppa huomenna.
No sitten seuraavana päivänä uudelleen postiin. Edellä oli mies hakemassa samallalailla monipakettilähetystä samallalailla tuollaisella koodilla. No täti sitä etsimään ja eipä löydy. Sitten alkaa kuulustelu että mistä se paketti tulee ja minkäkokoinen jne. No viimein löytyy yksi paketti kolmesta ja siinnä ei ole niiden kolmen postiennakkolappua joten se kaveri ei saa sitä eikä muitakaan pakettejaan.
Seuraava asiakas on sitten joku huono soomi nainen joka kanssa on vailla pakettiaan koodilla. Postin täti taas alkaa etsimään ja yllätys,yllätys pakettia ei löydy. Sitten taas alkaa kuullustelu että kuka,mistä ja minkä kokoinen paketti? Ja sitten sitä etsitään tuntomerkeillä ja ei löydy.
Minun vuoro: annan koodin ja täti alkaa etsimään ja EI löydy. Ja alkaa kuulustelu että mistä,mitä ja minkäkokoinen. No mulla meni hermot ja sanoin että antaa olla tulen viikon päästä hakemaan jos se olis siihen mennnessä löytynyt ja kuinka ollakkaan niin tällä viikolla se sitten löytyi.

Muutenkin tuo posti on kunnostautunut sillä emännälle tuli kesällä ilmoitus että on paketti tullut kun hän meni sitä hakeemaan niin eipä sitä löytynyt eikä ole tähän päivään löytynyt(olen melko varma että siinnä oli emännän amerikan tädiltä ennakkoperintö noin 1 000 000 dollaria in cash )
Viimeviikolla tuli ilmoitus muijalle että pitäisi hakea paketti jota ei ole haettu 30.10 mennessä joten tämä on toinen muistutus ja sitten se palautetaan. No emäntä pakettia hakemaan ja kuinka ollakkaan sitten siellä postissa sanoivat että se paketti on haettu 27.10 eli pistivät ilmoituksen paketista jonka emäntä on hakenut.

Hieman asiaan liittyen mua ihmetyttää nykyään nuo firmojen pientoimituslisät? mitä hemmettiä ne on? Ainakin jos ostan työpaikalleni jotain tuotteita niin aina pitää olla miettimässä että tuleeko nyt tavarat ilman sitä pientoimituslisää vai ei. Esim. viime vuonna viellä sai 4 auton rengasta niin että ne tulivat ns. ostohinnalla perille. Nykyään pitää tilata 3 sarjaa renkaita että ei tule niitä toimituslisijä. Jotka esim. yhtä sarjaa kohden ovat niin suuret että sillä menee omat katteet.

Yks tuttu gimma oli Kanadassa vaihto-oppilaana. Siellä sen sijoituspaikassa ei ollut oikein hyvä sänky, niin se pyysi isäänsä lähettämään patjan. Kelatkaa: PATJAN!! Kelatkaa: KANADAAN!! Lähestys tuli maksamaan vähän vajaa kolmesataa Euroa. Sillä summalla olis vissiin saanut jo Kanadastakin kohtuullisen patjan.

Tilasin Suomen sisällä kamaa postiennakolla tuossa vuosi kaksi sitten. Tuli 3-4 viikossa lähimpään postiin, kuten luvattu - kyllähän aika on pitkä käsittelyajaksi, mutta ehdot olin hyväksynyt ja odotukseen valmistunut. No, vihdoin tuli lappu postista kotiin. Siinä mainittiin odottamani summa ja vastaanottajan tilinumero, ja asiasta kyseltyäni maksoin sen mainitulle tilille, ja painuin postiin. No jumalauta, olivat pistäneet minulle tulemaan VÄÄRÄN ilmoituslapun, siis sen, jonka perusteella postista osaisivat maksaa postitusmaksun erottelemisen jälkeen oikean summan myyjälle. Minä idiootti olin koko summan postimaksuineen maksanut firmalle, jolta kamaa tilasin. Homman piti järjestyä helposti, eli pyytämällä kyseistä firmaa lähettämään faksin siitä, että olivat rahat saaneet. Oma maksutosite ei kelvannut, mikä nyt sinänsä on ymmärrettävää. Pitkään virkkeseen tiivistettynä viikottaista tiliotetta, jolta maksamani summa olisi selvinnyt, odotettiin muutama kuukausi, kun joka kerta piti odottaa ensi torstaihin enkä lopulta jaksanut joka helvetin torstai rimputella. Kaiken lisäksi posti onnistui välissä hävittämään alkuperäisen lähetyksen, vaikka he sitä lupasivat pitää odottamassa, kunnes asia selviäisi. Pakettia ei oltu lähetetty kuulemma takaisin firmalle, vaan rouvien vahtivien silmien alta se oli jonnekin vain kadonnut. Lopulta, noin puolisen vuotta myöhemmin alkaa homma ottaa sen verran pannuun, että soitetaan firmalle ja he paskanpuhumisen jälkeen suostuvat uuden tuotteen lähettämään kotiosoitteeseen tilalle maksaen itse postimaksun, kadotetun tuotteen mennessä heidän tappiokseen. Siitä voin hattua nostaa.

Olisihan homma mukavasti toiminut, jos itse en olisi munannut ja olisin vain kiltisti käynyt automaatin kautta käteisellä hommat hoitamassa, mutta kyllä hiukan ihmetyttää, ettei myyjän viikottainen tiliote tai mikä lie selviä viikossa tai muutamassakaan ja postikin onnistuu hävittämään koko saatanan paketin.
Enkä muuten enää usko postin virkailijoidenkaan neuvoihin miten postiennakko hoidetaan.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Nyt on sydän taas piirun verran kevyempi.

Mike:

Maksoko noi postarit jenkeistä tosiaan alle 7e tolle kuvalle? Jos, niin mun on kyllä ihan satapakko tilata muutama picci tuolta. Aivan uskomattoman käsittämättömän kauniita kuvia!

Paljons tommoset kehykset sitten oikein maksaa tommoselle ja mistä saa edullisesti?

On kyllä jossain vikaa kun saksasta ostaa auton renkaat ja postikuluja tulee 15e toimitusajan ollessa alle vko, suomessa ostaa esim auton varaosia niin 5kg paketin hinta on halvimmillaan linja-autorahdilla 15e.

Elchubagabra sanoi:
Yks tuttu gimma oli Kanadassa vaihto-oppilaana. Siellä sen sijoituspaikassa ei ollut oikein hyvä sänky, niin se pyysi isäänsä lähettämään patjan. Kelatkaa: PATJAN!! Kelatkaa: KANADAAN!! Lähestys tuli maksamaan vähän vajaa kolmesataa Euroa. Sillä summalla olis vissiin saanut jo Kanadastakin kohtuullisen patjan.

U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A!

Toivottavasti tuo tyttö ei polttanut tupakkaa ettei isäpapan tarvinnut lähettää tulitikkuja tuonne yksitellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom