Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
dmv sanoi:Ketä. Ehdottomasti rumin ja ärsyttävin sana kielessämme. Vielä usein käytetty aivan väärässä yhteydessä mikä aiheuttaa massiivisen vitutuksen joka ikinen kerta.
Ettei olisi ollut pisin ?muffy sanoi:Typerin sana on ainakin epäjärjestelmällistymättömyydellänsäkään. Toi luki joskus aikoinaan kai Guinnesin kirjassa, kohdassa "typerin suomenkielinen sana".
makew sanoi:Toden totta. Varsinkin tämän sanan väärinkäyttö, kun pitäisi sanoa esim.: "Kuka soitti siinä bändissä?, niin sanotaan: Ketä soitti siinä bändissä?.
Todellakin massiivisen ärsyttävää:jahas:
Powerhousu sanoi:Mutta, mutta. Useimmilla jotka näin puhuvat, ei ole aavistustakaan siitä että he puhuvat "väärin". Itsekin olen alueelta jossa sanotaan ketä. Muutin Hämeenlinnaan jossa sanotaan kuka, ja sain kuulla kielioppivirheestäni. Enkä todellakaan tajunnut että "ketä" on jotenkin väärin.
Keksitty esimerkki:
Minä: Yks äijä ketä oli sitäsuntätä...
Kaveri: Kuka!
Minä: No yks äijä.
Kaveri: Ei kun se on kuka, ei ketä.
Minä: ???
Nykyään olen oppinut puhumaan oikein.
Ja muistaakseni suomen kielen pisin yhdyssana on lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas.
makew sanoi:Totta. esim. Porin suunnalta tulevat sanovat usein: Ketä. Missä muissa kunnissa puhutaan näin? Turussa?
dmv sanoi:Ketä. Ehdottomasti rumin ja ärsyttävin sana kielessämme. Vielä usein käytetty aivan väärässä yhteydessä mikä aiheuttaa massiivisen vitutuksen joka ikinen kerta.
Höpöhöpö. Suomen kielessä yhdyssanoilla ei ole teoriassa maksimipituutta. Se vaan vaatii kekseliäisyyttä. Esim tuota yhdyssanaa saa melko helposti jatkettua:Powerhousu sanoi:Ja muistaakseni suomen kielen pisin yhdyssana on lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas.
Pitää paikkansa. Teoriassa osia voi olla kuinka paljon tahansa, joten yhdyssanojen pituutta rajoittaa lähinnä mielikuvitus.Tomi sanoi:Suomen kielessä yhdyssanoilla ei ole teoriassa maksimipituutta. Se vaan vaatii kekseliäisyyttä.