Suomen pahin slummi?

Lyhyesti ja yksinkertaisesti koko STADI! Vittumainen paikka asua monestakin eri syystä, todellinen suomen bronx ja slummien ehdoton valtias

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kråkkärret:

parviainen1.gif

varissuo_pano_vari.jpg

Spoonie_Luv sanoi:
Suomessa ei ole slummeja. Joka on toista mieltä, niin :kuvia:

Aika moni on äänestänyt Suvelaa joten pitänee laittaa kamera reppuun ja fillaroida ottamaan kuvia :D
Omasta mielestäni paikka on rauhoittunut 2000-luvulla, ei muutama ghettoblaster saa mua vaihtamaan tien toiselle puolelle. Suvela on mulle vähän kuin koti kun on täällä sen ympäristössä tullut muutama vuosikymmen elettyä.

stranger sanoi:
Omien kokemusten mukaan Helsingin "mukavin" alue rajoittuu aika kivasti Jakomäki-Kontula-Mellari akselille, vaikka eiköhän toi Jakomäki pahimmista ajoistaan ole hiukan rauhoittunut. Elämysmatkoja kaipaaville suosittelen ainakin Kontulan ostarilla sijaitsevia baareja.

Ainakin JAkis ja Kontula rauhoittuneet. Hyvin sitä on niiden läpi uskaltanut iltasella kulkea ja mummokin asui 20 vuotta Kontulassa, joista 5 viimeistä yksin ennen muuttoa Kurkimäkeen ;) Ihan maineensa vankeja nuo paikat.

Mellunmäki ja Merirastila (Helsingin Mogadishu) on kyllä synkkiä alueita. Mellussa niitä narkkeja tuntuu liikkuvan kuin kirppuja hipin hamppukasvissa ja eiköhän toi Merirastilan lempinimi jo kerro aika paljon kys. alueesta. En muuttaisi noihin paikkoihin, vaikka muualle Itä-Helsinkiin voisin hyvin asettua asumaan.

Korso on kyllä hieno paikka, tuli joskus viime vuoden puolella vietettyä tuolla useampikin päivä. Vähän arveluttavan näköistä porukkaa siinä juna-aseman lieppeillä pörräsi ja baareissa (jonne alaikäinen pääsi helposti :rolleyes: ) oli menoa.

Myto sanoi:
Omasta mielestäni paikka on rauhoittunut 2000-luvulla, ei muutama ghettoblaster saa mua vaihtamaan tien toiselle puolelle. Suvela on mulle vähän kuin koti kun on täällä sen ympäristössä tullut muutama vuosikymmen elettyä.

Ite olen asunut täällä nyt noin 3vuotta ja jo tänä aikana tää paikka on muuttunu huomattavasti. Nykyään jopa ihmettelen et asuuko samassa rapussa muita itteni lisäks :)

Sale sanoi:
Kaketsu ja rajakylä +tuira = oulun ghetot

Missä Toppila?
Asuintalojen parkkihalleihin tehdään keikkaa joka yö,mannet ja huumehörhöt terrorisoi aluetta päämajanaan Evakko baari.Henkirikoksia ollut lukemattomia ja kaiken lisäksi alue näyttää Kosovon pommitetulta kaupungilta vanhoine viljasiiloineen jne ja riehuipa eräs keihäänheittäjäkin tässä vähän aikaa sitten juuri Toppilan salillaan..

JammuSetä sanoi:
Omalla listallani aika korkealle sijalle pääsee kuopion Petonen. Löytyy mm. kaupungin vuokra-asuntoja ja muutama tyypillinen pieni lähiökuppila, joista ehkä legendaarisimmassa maineessa on Karhunpesä.

Viikottaiset narkkarien puukkohippaset ovat arkipäivää ja melkein kuukausittain joku härveli tiputtelee ohikulkijoita haulikolla parvekkeelta tms.

Myös ampumaratana tunnettu....

Spoonie_Luv sanoi:
Suurin virhe on epäsosiaalisen aineksen kasaaminen yhteen pisteeseen. Siellä sitten mannet, yksinhuoltajat, bensanhaistelijat ja skeittailijat raiskaavat toinen toisiaan.

Keräähän se ongelmia. Mutta ei ole järin mukavaa se sosiaalidemokraattinen tampereen mallikaan, että kovan rahan omakotilähiön keskelle paukautetaan n. kappaletta vuokrataloja joihin asutetaan pahimmat sosiaalitapaukset. Eipä pääse keskiluokka ylpistymään, kun tojotasta pöllitään yön aikana renkaat :jahas: .

tseif sanoi:
Eikös tuossa parisen viikkoa sitten joku eukko tappanut itsensä? Hyppäsi parvekkeelta tms. :D Mutta tosissaan, ei Jamppa nykyään ole paha paikka asua. Tai ei ainakaan tarvitse alitajuisesti pelätä puukkoa tulevan kylkeen jos sattuu hoipertelemaan kotio lauantai yöllä.
Juu Jamppa on vaan maineensa vanki, ei siellä ole ollut kunnolla tapahtumaa ainakaan kymmeneen vuoteen. En tosin haluaisi muuttaa sinne haltianpolun pohjoispäähän, sen verran kirjavaa sakkia siellä asuu.
Nim." Jampassa kiintöistöhuoltoa kesätyökseen tehnyt"

Spoonie_Luv sanoi:
Tietty jotain 70-luvun elementtihelvettejä löytyy joka paikasta, mutta rumat kerrostalot ja karvahattubaarit eivät vielä täytä slummin tunnusmerkkejä. Esimerkiksi Venäjällä tämä suomalainen "slummi" olisi viimeistä huutoa ja paremman väen asumispaikka.

Suurin virhe on epäsosiaalisen aineksen kasaaminen yhteen pisteeseen. Siellä sitten mannet, yksinhuoltajat, bensanhaistelijat ja skeittailijat raiskaavat toinen toisiaan.

Joo, ei tarvitse mennä kuin tuohon rajan taakse viipuriin niin pääsee näkemään omin silmin mitä on kurjuus. Vittu monta korttelia taloja joissa on laudat ikkunoissa ja tiet niin kuopilla, että hädintuskin pystyy kävelemään.

Aika monessa kaupungissa nuo kaupungin halvat vuokrakämpät on yhdessä läjässä ja siellä on sitten nistiä ja jengiä.

Sale sanoi:
Kaketsu ja rajakylä +tuira = oulun ghetot
Kaketsua ei kyllä tohon enään nykyään voi listata on niin rauhallinen paikka, elää jostain syystä vielä siinä vanhassa paska maineessaan.
Välivainio on kyllä karseen näköinen paikka siitä ostarin kulmilta katsottuna, sitä sanoisin slummiksi.

Kalju sanoi:
Eikös Vantaan korso ole aika sakkasta aluetta?? Linnavenkuloita ja narkkeja pullollaan. Sinne vetäytyy tietyssä vaiheessa porukka, halvemmat vuokrat kai. Asuuko kukaan siellä?? siis palstalaisista?? Mulle se on tuttu paikka lähinnä radiomafiasta. :lol2:
Korso on ihan mukava paikka, ei mitään vikaa. Tuota keskustaakin on remontoitu aika lailla viime aikoina, ei meinaa tunnistaa samaksi paikaksi kuin 6 vuotta sitten kun muutin.

Vuokrat tosiaan on halpoja ja alueella asuu suhteellisen paljon ulkomaalaisia (minun talossani esim. varmaan yli puolet), opiskelijoita ja erilaisia sosiaalitapauksia. Mutta eivätpä nuo sosiaalitapaukset ole minua häirinneet, päinvastoin, ne joita näkee pihalla/kauppareissulla säännöllisesti moikkaavat niin kuin kuka tahansa tavallinen ihminen puolituttua. Muutaman kerran olen herännyt viikonloppuyönä siihen kun jossain joku vetää vaimoaan (tai vastaavaa) turpaan, tai kapakasta jatkoille saapuva porukka vähän elämöi pihalla. Ihan normaalia elämää siis.

Tietysti jos jotakuta häiritsee rauhallinen keski-ikäinen kaljaporukka kaupan vieressä istuskelemassa kauniina lauantaiaamuna, niin sitten kannattaa harkita jotain muuta asuinaluetta. Mutta esim. verrattuna Espoon Matinkylään jossa asuin noin 10 vuotta sitten, täällä on oikein rauhallista ja turvallisen tuntuista.

Sälli sanoi:
Asuukos kukaan vuosaaressa? Saattais olla muutto siihen rastilan metropysäkin liepeille, minkälaista seutua se mahtaa olla?

Itse en muuttais. Jos vuokki on sydäntä lähellä, niin aurinkolahteen sitten ennemmin.. Siellä vuosaaressahan oli tuossa joku aika sitten suomi-somalia maaotteluita jonkin verran, isommalla porukalla siis. Mutta mun puolesta saa suomipojat antaa vauhtia minkä ehtivät, on noi somalian pojjaat senverran pieniä tyttölapsia lähiaikoina raiskanneet... :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom