Suomen pahin slummi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asun ite Suvelassa pari vuotta ja aikamoinen slummihan tää on. Tosin kuulemma muuttunut valtavasti parempaan suuntaan.
Mielestäni maahanmuuttajia täällä ei mitenkään älyttömästi ole. Tottakai enemmän kuin westendissä sun muissa hienostolähiöissä.

Originally posted by RikHard
Ei nyt sentään liioitella. Suomessa vuonna 1999 tehtiin 142 henkirikosta. Jampassa ei varmaankaan tehty kolmasosaa niistä.

Oon asunut Jampassa noin 5 vuotta enkä ole kuullut kenenkään tapetun sinä aikana. Maine on mitä on ja onhan siellä ostarin ympärillä spuget, mutta jossainhan niidenkin täytyy elää...

phy73 sanoi:
Oulun Rajakylä.

Jos Rajakylästä räjäyttäisi Kulkurin (baari) ja siinä heti välittömässä läheisyydessä olevat 2-3 seiskakerroksista taloa, niin Rajakylä olisi aivan tavallinen, kiva asumalähiö.

Suomessa ei ole slummeja. Kysykää vaikka nykynuorisolta. Tyypithän on ihan hukassa, kun ei kerta kaikkiaan löydy tarpeeksi ankeata paikkaa, missä voisi virittää tynnyriin tulen ja räbäyttää vähän battlee siinä ympärillä. Steenit, weenit, elastiset ja nää muut molopäät, perkele. Pelkkää kurjuuden romantisointia. Lyödään pikkuvarvas hiekkalaatikon reunaan ja heti on hirvee ghettomeininki päällä. Silmät vaan kiiluu hupun sisältä.

Tietty jotain 70-luvun elementtihelvettejä löytyy joka paikasta, mutta rumat kerrostalot ja karvahattubaarit eivät vielä täytä slummin tunnusmerkkejä. Esimerkiksi Venäjällä tämä suomalainen "slummi" olisi viimeistä huutoa ja paremman väen asumispaikka.

Suurin virhe on epäsosiaalisen aineksen kasaaminen yhteen pisteeseen. Siellä sitten mannet, yksinhuoltajat, bensanhaistelijat ja skeittailijat raiskaavat toinen toisiaan.

Jos sulla on huumeongelma, sä asut Kontulassa
Jos sä oot somalialainen, silloin Merirastilassa
Samaan aikaan mu mä pistän tätä paskaa purkkiin
Hallitus tunkee kaikki syrjäytyneet nurkkiin

Halvat stadin kämpät idäs, ei voi sanoo sattumaksi
Avohoitopotilaita pyörii täällä riesaks asti
Jengi douppaa, eikä kukaan haluu puuttuu
Voitsä pysyy kuivilla, ku naapuri pitää huumeluukkuu?

Onks siel itähelsingissä oikeesti tommonen paskameininki mitä tuo Steen1 tilittää?

Varissuon/Lausteen alue ja Jäkärlä on kanssa hauskaa aluetta ja osa Ilpoisista...

Olin joskus käymässä Kotkan Karhulassa ja siinäpäs vasta paikka! On kyllä ghettolistan kärjessä suomessa... :eek:

Reiska79 sanoi:
Itse olen asunut 1983-2002 kaukovainiolla ja sulautunut hyvin joukkoon joskus nuorempana kun aivot eivät olleet vielä järin kehittyneet.

Ja mulla meni vuodet 1969-1983 Kaukovainiolla eli näyttää meillä olleen vuoron vaihto ;-)

Vartuin kaupungin vuokra-asunnossa finninaamaiseksi teiniksi ja ei se Kaketsu kyllä mikään karmee slummi ainakaan silloin ollut. Kanahaukantiellä ne kolme 8krs kerrostaloa pitävät senkin paikan mainetta sitkeästi ylhäällä.

Kokkolassa nyt ei ole kuin koivuhaka jonne ängetään Kännihörhöt sekä Sudani-pakolaiset.

ps. Pääkaupunkiseudulla käyneen voisi sanoa että on tullut Johannes Burgiin tai muuhun Afrikkalaiseen kaupunkiin sama pätee Tukholmaan.

TALLINNA miellyttävin paikka. :worship:

ironchef sanoi:
Olin joskus käymässä Kotkan Karhulassa ja siinäpäs vasta paikka! On kyllä ghettolistan kärjessä suomessa... :eek:

Onko varma ettei se paikka ollut Karhuvuori?

Karhulahan on ihan ok, mutta Karhuvuoressa on paljon työttömiä, toki sekin nykyään varsin siisti, verrattuna 80-luvun alun "kovaan" maineeseen.

Suomen pahin slummi?

Helsingissä esim. Katajanokka, Eira, Kuusisaari. Espoossa esim. Westend, Haukilahti. Miksikö? Välitetään vielä vähemmän lähimmäisestä kuin esim. Kirstinmäessä jossa sentään saatetaan puukolla kutitella kainalon alta ihan vierastakin ihmistä:D

Spoonie_Luv sanoi:
Suomessa ei ole slummeja. Kysykää vaikka nykynuorisolta. Tyypithän on ihan hukassa, kun ei kerta kaikkiaan löydy tarpeeksi ankeata paikkaa, missä voisi virittää tynnyriin tulen ja räbäyttää vähän battlee siinä ympärillä. Steenit, weenit, elastiset ja nää muut molopäät, perkele.

Ei vittu!! :hyper:
Saanko ottaa tosta itelleni uuden sigun? Saanko pliis??

Toi tiivistää niin nerokkaasti suomalaisen räpin perusongelman. :5:

janne31 sanoi:
Oon asunut Jampassa noin 5 vuotta enkä ole kuullut kenenkään tapetun sinä aikana. Maine on mitä on ja onhan siellä ostarin ympärillä spuget, mutta jossainhan niidenkin täytyy elää...

Eikös tuossa parisen viikkoa sitten joku eukko tappanut itsensä? Hyppäsi parvekkeelta tms. :D Mutta tosissaan, ei Jamppa nykyään ole paha paikka asua. Tai ei ainakaan tarvitse alitajuisesti pelätä puukkoa tulevan kylkeen jos sattuu hoipertelemaan kotio lauantai yöllä.

tarkemo sanoi:
Onko varma ettei se paikka ollut Karhuvuori?

Karhulahan on ihan ok, mutta Karhuvuoressa on paljon työttömiä, toki sekin nykyään varsin siisti, verrattuna 80-luvun alun "kovaan" maineeseen.

Saattaa olla että se oli toi vuorikin. Ei niin tarkkaan muista kuin et se oli joskus 93 ja paikka oli niin luotaan työntävä kuin vain olla voi.

Force sanoi:
Jos sulla on huumeongelma, sä asut Kontulassa
Jos sä oot somalialainen, silloin Merirastilassa
Samaan aikaan mu mä pistän tätä paskaa purkkiin
Hallitus tunkee kaikki syrjäytyneet nurkkiin

Halvat stadin kämpät idäs, ei voi sanoo sattumaksi
Avohoitopotilaita pyörii täällä riesaks asti
Jengi douppaa, eikä kukaan haluu puuttuu
Voitsä pysyy kuivilla, ku naapuri pitää huumeluukkuu?

Onks siel itähelsingissä oikeesti tommonen paskameininki mitä tuo Steen1 tilittää?
:lol2: Toi Merirastila-juttu meni aika nappiin. Ei täällä mitään slummeja ole, kaikki asunnot on uudenkarheita. Harvoin täällä puukotetaan ketään, tuppaa vaan ärsyttämään, kun kokoajan ollaan lainaamassa kännykkää. Muutaman kerran ollu mustien ja valkosten välien selvittelyjä erään koulun kentällä, mutta ei siellä ole kukaan kuollut(mun tietääkseni). Omalle kohdalle sattuneita: kerran heitetty kivi ikkunasta sisään ja pyörä varastettu.

Edit: ja mähän en sitten asu merirastilassa, vaan siinä vieressä

Jos joku väittää itäkeskus-mellunkylä akselia spurgujen keskukseksi, niin mahtaa olla kirjoittaja vähintään Aatos Erkko. Aivan täyttä paskapuhetta. Noilta seuduilta löytyy hki:n kalleimpia lähiöitä. Jos ei usko, niin etsii etuovi.comista vartiokylä-marjaniemi alueilta asuntoja. Jatkaa tuosta eteenpäin, niin tulee vuosaari-merirastila, jotka kuuluu aivan eri planeetalle, kun esim. Espoo alkaen haukilahdesta poispäin. Ja missään nimessä en sano, että pystyisi edes puhumaan huonoista asuinalueista, vaan puhtaasti hinnan perusteella.

ehkä vastaajat on käsittäneet kysymyksen väärin ja etsivät suomen parhaita asuinalueita.

Satuin itsekin eksymään tässä viikolla Jakomäkeen ja täytyy sanoa, että paikkaa on siistitty isolla kämmenellä.

ps. veneestä käsin itä-helsingin ghetosta saa parhaimman kuvan, kuinka köyhää siellä on. Köyhät kun tuntuu rakentavan asuntonsa vähän syrjään, ettei niitä aina tieltä näy ja joskus aitaavatkin pihansa(jotain hämärää täytyy olla).

ironchef sanoi:
Saattaa olla että se oli toi vuorikin. Ei niin tarkkaan muista kuin et se oli joskus 93 ja paikka oli niin luotaan työntävä kuin vain olla voi.

"Paikka oli niin luontaantyöntävä kuin vain voi olla"

Kuulostaa kuvantarkalta kuvaukselta Karhuvuoresta.
Karkkari on Kotkan Kontula.

Pecman sanoi:
Ei vittu!! :hyper:
Saanko ottaa tosta itelleni uuden sigun? Saanko pliis??

Toi tiivistää niin nerokkaasti suomalaisen räpin perusongelman. :5:

Be my quest, ole vieraani :rock: Varmasti nämä räpeltäjätkin lopulta tajuavat ongelman ja värväytyvät joukolla armeijaan. Onneksi suomalaisille rock- ja bluesväelle riittää vielä tavallinen, vaatimaton, vaakasuora räntäsade.

Suomessa ei ole slummeja. Joka on toista mieltä, niin :kuvia:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom