Suomen pahin slummi?

ironchef sanoi:
Kråkkärret:

parviainen1.gif

varissuo_pano_vari.jpg

Tos ylemmäs kuvas näyttää iha ku sielt olis trombi tulossa... hämääkö kuva vai miten on??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä VVO:n ensimmäinen lähiö, eli Malminiitty Vantaalla on ajoittain aika vilkas, tosin välillä sitten tuntuu hyvinkin rauhalliselta. Pe-La yöt tietenkin äänekkäimpiä.

Lasinsiruja on pihalla ja kadulla aina niin että joutuu väistelemään ettei lastenvaunujen renkaat, pyörän renkaat, omat tai lasten kengät, tai lemmikkien tassut puhkoudu. Kiinteistöhuollon siivousmäärällä ei vaikutusta, joka päivä uudet sirut. Ja viime vuoden puolella joku heitettiin parvekkeeltaan alas. :rock:

Vantaan kaupunki teki viime vuonna jonkinlaisen slummi-selvityksen ja ainoa alue joka pääsi vaarallisen alas tuolla mittarilla oli Mikkola.

Hämeenlinnan Katuma on kyllä tietääkseni Suomen pahin alue (poliisit eivät aikoinaan uskaltaneet mennä kutsuttunakaan taloon, kokonaisia kerrostaloja tyhjennetty häädöin (virkavalta, kaupunki ja sos.toimi yhdessä) kaikista asukkaista kun menoa ei saada kuriin jne.)

Lahden Putti oli myös melko mielenkiintoinen talokompleksi, mutta sieltäkin heitettiin kaikki pihalle ja talo rempattiin aivan uusiksi, nyt perhe- ja vanhusasuntoja lähinnä.

rafael30 sanoi:
Näiden lähimaastossa asun sekä päivittäin paikoissa asioin ja tähän mennessä hurjimmat "tilanteet" ovat olleet, kun manne yritti myydä tupakkaa ja känniääliö huusi kovaan ääneen "esbalamwa mmmhhh... perkele!" ja sammui. Kova slummimeininki.

joo ja eilen mä todistin taas drive by shootingin. Jengiläiset tappelee ja ampuu toisiaan huutaen motherfucker I´ll fucking bust a cap in your ass! Lisäksi joka jumalan kulmalla Mellunmäessä ja Kontulassa crack huorat myy itseään ja eniten mua vituttaa ne huumekauppiaat. Kytät ei tee mitään!! Ja mannet, niitä asuu mellunmäessä aivan vitusti. Jokaisella kirves ja kahdenkäden lyömämiekka mukana. Joutu itsekin ostamaan turvaksi asekauppiaalta ysimillisen, kun ei täällä jumalauta edes kauppaan uskalla mennä ilman suojaa. Seuraavasta palkasta ostan luotiliivit. Niin ja ase oli tietenkin luvaton, mut vitut siitä, ei se maksanutkaan kun 10e.

In the ghettooooo...

hohhoijaa tätä meininkiä :david:

EDIT:
siis tämä ei ollut vittuilua Rafael30:lle..

SnakeVee sanoi:
...In the ghettooooo...

Pysykää nyt hyvät immeiset kaukana näistä kamalista neekerimannenistispurgujengiuhkailuslummeista. Teiden varsiin olisi hyvä laittaa slummi alkaa ja slummiloppuu tauluja, vähän niin kuin taajama-alue alkaa ja loppuu nykyään, jotta osaa laittaa lisää hanaa slummien kohdalla ;)

Suomenniemen kunnan keskusta. Kunnassa asukkaita 850 ja noin 11% asukkaista on joutunut väkivallan kohteeksi. Pelottavaa seutua.

D.Yates sanoi:
Ei ole mielestäni Hervanta edes 2. sijalla. Tampereen hirvein paikkahan on keskusta, joka kerää niin nuorison kuin keski-ikäiset, sekä kaikki lähikuntien isänmaallishenkiset jurpot illanviettoon. Vanhan kirjaston puistossakos niitä välienselvittelyjä on pidetty? Keskustassa on myös ollut noita kännyköiden 'lainauksia' ym ryöstöjä välillä paljonkin.

Kakkossijalla on tammela, jossa narkkitiheys lienee tampereen kärkeä. Nekalassa ja Härmälässä on kaikki muuten vain alkoholisoituneet. Härmälässä taisi joku nuori kuolla subutexin käyttöön hiljattain. Pispalassa juoppokulttuuri on aivan omaa luokkaansa.

Hervanta on aika rauhallinen, joskin pahoin kahtiajakautunut. Toisella puolella on 70-luvun elementtitalot ja toisella tyyriit kerros- ja omakotitalot, Nokia, Poliisikoulu, TTKK, VTT, ym.

Bussikuskin kanssa kun jutustelin, niin hirveimmät yölinjat kulkee nykyään Atalaan ja Linnainmaalle. Hervanta on kuulemma rauhallisimmasta päästä.

Vitsi?

Tampereen keskustassa en o kertaakaan pelännyt mitään. On tietysti oma vika, jos oikein kerjää turpiinsa. -Pari etnisten ryhmien välien selvittelyä taisi olla ennalta sovittuja(?)

Itse asuin 6kk Nekalassa ja kokemus sanoo, ettei se viihtyisä paikka ole. Hieman köyhempää seutua, muttei siellä kaikki ole työttömiä alkoholisteja. Ja vaikka olisikin, niin vanhat elämäänsä kyllästyneet juopot ovat rauhallisia. Ehkä pilaavat maiseman, mutteivat aiheuta muuta häiriötä -Ei tarvinnu sielläkään pelätä.

Tammela on loisto paikka! Lähellä keskustaa, hyvät palvelut vain vähän spurguja ja useat rakennukset ovat uusia/peruskorjattuja. Puutammelan ongelmiin tosin lukeutuu tulipalot... Itse viihdyin mainiosti ja takaisin olen menossa.

Eikö Hervanta ole edelleen Suomen suurin lähiö? yli 30 000 ihmistä? Yli 100 eri kansallisuutta johtunee TTY:n vaihto-oppilaista.

No ei Tesomallakaan (Tampere) mitään ihanaa ole. Asuin puoli vuotta siellä ja pakko oli päästä pois. Ainakin se "pihapiiri" oli kyllä semmoinen temmellyskenttä, että hohhoijaa. Ei puhettakaan, että muksuja päästäis keskenään pihalle.

Muutin parin kilometrin päähän ja kaikki on paljon paremmin.

jannepoo sanoi:
Ihmettelen mistä ihmiset repii näitä hervanta antipatioita, lähinnä tuntuu siltä että niitten ihmisten mielestä jotka eivät itse ole asuneet hervannassa se on suorastaan maanpäälinen helvetti.

Täällä on tullu nyt kuutisen vuotta asuttua ja ihan rauhallinen paikka, tottakai kun suht pienellä alueella asuu 40 000(?) ihmistä, sieltä saattaa löytyä pari vähemmän onnistuneesti elon tiellä tallaavaa yksilöäkin, mutta mistäs ny ei noita spugeja löytyis.

Paljon pahempana pitäisin jotain pääkaupunkiseudun lähiöitä mutta koska muillakin tuntuu menevän tämä ghetto-kauhistelu niin paljon metsään niin on varmaan parempi olla arvailematta ilman omakohtaisia kokemuksia yhtään mitään.

En sitten tiedä onko hervanta jossainvaiheessa ollutkin ihan maineensa veroinen mutta enään se ei kyllä sitä ole.
Joo,Hervannan maine juontuu lähinnä 70-80-luvuilta.Oli se kumma kun junnuna pelattiin hervantalaisia vastaa futista,niin just niissä matseissa sattui olemaan ne ronskimmat kähinät.

Ja Lahden Hervannaksi tituleerattu Liipola oli kanssa aika mielenkiintoinen paikka asua,vaikka taitaa senkin maine olla peräisin takavuosilta.

Jyväskylän pupuhuhta. Tutulta viety puolen vuoden aikaan siellä asuessaa 2x auto ja 2x varastettu bensat autosta. Toinen tuttu jätti autonsa yöks sinne, niin ovet oli potkittu sisään.

Itäkeskuksessa metrolinja jakautuu kahtia. Toinen puoli todella mukavaa seutua, puhtaita alueita, lapsiperheitä ja kivoja rakennuksia eli Puotila-Rastila-Vuosaari. Toinen puoli taas ihan satavarmasti Helsingin pahinta aluetta eli Myllypuro-Kontula-Mellunmäki. Kaikki nämä alueet lukeutuvat itä-helsinkiin, mutta itiksessä se jotenki jännästi jakautuu kahdeksi eri maailmaksi.

BadHair sanoi:
No ei Tesomallakaan (Tampere) mitään ihanaa ole.

Ah, Tesoma unohtui! Se menee kyllä kaupunginosien kärkeen Tampereella.

Tampereen keskustassa en o kertaakaan pelännyt mitään.

En minäkään missään pelännyt ole, mutta mulla onkin toki takana vuosia Hervannassa :lol2:

D.Yates sanoi:
En minäkään missään pelännyt ole, mutta mulla onkin toki takana vuosia Hervannassa :lol2:

Tuo on totta. Itse asuin opiskeluaikana Hervannassa. Kun sieltä astuin viimeistä kertaa pois, niin olemukseni oli muuttunut Rambolta näyttäväksi veteraaniksi arpien kera. Vieläkin kun joku tulee pyytämään tupakkaa kadulla, niin silmissä vaan sumenee ja tulee paha flashback...

Zappo sanoi:
Itse asuin 4,5 vuotta kustaa vaasan yläkerrassa.
Kauppiksen kämpissä? En sitten tiedä, oonko vaan sattunut sopivasti paikalle kun siellä on jotain ihme säätöä meneillään, mutta en ole vielä törmännyt yhtä rauhattomaan paikkaan ku Vaasankatu. Kurvi ja Sörnäisten metroasemakin on hyvä paikka bongata avohoitopotilaita/nistejä ja sekoilevia juoppoja. Mä kyllä voisin ihan hyvin asua alueella...

Mä en ole kyllä huomannut, että Kontula/Myllypuro olisi mitenkään erityisen slummia seutua. Onhan siellä juoppoja aika paljon, mutta niitä nyt taitaa olla joka paikassa.

Huhtamo sanoi:
Itäkeskuksessa metrolinja jakautuu kahtia. Toinen puoli todella mukavaa seutua, puhtaita alueita, lapsiperheitä ja kivoja rakennuksia eli Puotila-Rastila-Vuosaari. Toinen puoli taas ihan satavarmasti Helsingin pahinta aluetta eli Myllypuro-Kontula-Mellunmäki. Kaikki nämä alueet lukeutuvat itä-helsinkiin, mutta itiksessä se jotenki jännästi jakautuu kahdeksi eri maailmaksi.

:anssi: Taidat itse asua soppujen kanssa siellä rastilan eedenissä.
Itse asun Mellunkylässä, (1km Kontulasta ja Mellunmäestä) joka on erittäin rauhallista ja kivaa aluetta.Kerrostaloja ei ole ollenkaan vaan ok ja rivitaloja sekä muutama pienkerrostalo.Ryssiä on jonkun verran mutta ei niistä minulle ole haittaa ollut.

masai1967 sanoi:
Itse asun Mellunkylässä, (1km Kontulasta ja Mellunmäestä) joka on erittäin rauhallista ja kivaa aluetta.Kerrostaloja ei ole ollenkaan vaan ok ja rivitaloja sekä muutama pienkerrostalo.Ryssiä on jonkun verran mutta ei niistä minulle ole haittaa ollut.

masai, pakko puuttua asiaan, sillä olen aika varma, ettei Rastilassa asu kovinkaan montaa Somalia.
Meri-Rastilassa gyl.

Hervannasta vielä sen verran, ettei se ole ilmettään ihan itsestään parantanut. Yhteiskunta on pumpannut siihen aika suuren määrän massia. Esim. peruskorjaukset.

masai1967 sanoi:

Olen asunut sekä Kontulassa, Myllypurossa, että Vuosaari-Rastilan välissä n.20vuotta, joten enköhän tiedä mistä puhun. Puhehan oli nyt pahimmista alueista, Mellunkylä on kyllä leppoisaa aluetta, sitä en kiellä, mutta kuten itse sanoit, n. 1km on matkaa Kontulaan ja Mellunmäkeen, joissa meno on jo ihan erilaista. Ei sitä välttämättä joku ohikulkija huomaa, mutta kyllä huomaa, kun asettuu taloksi ja tulee töistä kotiin joka päivä kello 22 siitä ostarin alueen halki. Ja kyllä, Meri-Rastilassa asuu paljon tummaa kansaa, mutta enemmän asuu esim. Pikku-Huopalahdessa. Onko siellä villi meno?? Ei todellakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom