Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

No herra on hyvä ja tutustuu itse siihen Halla-Ahon tapaukseen ja sano sen jälkeen vielä rehellisesti että se ei ollut ennalta sovittu poliittinen tuomio! Kato paljon oon maailmaa kiertänyt ni paljon on myös tuttujakin. Jos olet jutellut monen asianajajan kanssa ni mitä mieltä ne on ollut Suomen ihmisoikeustilanteista ja olettamuksen perusteella annetuista tuomioista? Etenkin huumejutuissa annetaan ihan olettamuksen perusteella paljon tuomioita. Voit itse mennä selailee finlexiä jos haluat, sieltä löytyy varmasti vaikka kuinka paljon kaikkea. Olisi joskus hauska jos Suomessa tehtäisiin julkinen selonteko kaikista salaisista pakkokeinoista ja millä perusteilla ja "todisteilla" niitä on haettu ja myönnetty, olisi hupaista luettavaa.

Suurempi osa "järjettömistä" tuomioista tunnutaan antavan tuomareiden puutteellisen osaamisen tai laiskuuden johdosta. Ei siinä mistään mehevästä poliittisesta suhmuroinnista ole kysymys. Ja eipä kukaan asiassa ole kokeneempi ole vielä mulle tullut kielimään tästä sun suuresta salaliitosta.

Olen analysoinut Halla-Ahon keissiä melkolailla mm. aikoinaan myös täällä, maahanmuutto-ketjussa. Ja voin sanoa rehellisesti, etten sen perusteella näe järkiperusteita uskoa sun megalomaaniseen hyväveliverkoston salajuoneen.

Ja mähän pyysin sulta tekstiä, enkä kehuskelua elämänkokemuksesta. Ja mitä tuli: "Etsi ite" ja "mutku mulla on niitä tuttuja, jotka sanoo että"... On se nyt kumma, jos ei mies pysty iltasanomia ja kuulopuheita tanakampaan tekstiin, jos kerran niin pirusti kaikesta tietää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En halua täällä julkisilla foorumeilla sanoa niitä esimerkkejä, ne tietää ketkä tietää, ei ole tarvetta selitellä niitä asioita täällä, eipähän tule valkoinen haulikko tai mikään muukaan vierailulle. Palatakseni siihen H-A juttuun ni onhan se täysin kaksinaismoraalinen tuomio, vääntämällä väännetty. Se on jotenkin jännä että kaikki mitä Persut sanoo ni niistä väännetään syytteitä ja muuta paskaa mutta sitten joku Maija Vilkkumaa tai Hazard tai jalkapalloileva wannabe kovis tai Jari Tervo ni saa sanoa ihan mitä vain ja sen takia koska heillä on sananvapaus, minä luulin että sananvapaus on kaikille sama, mutta Suomessa se ei ole. En palaa tähän aiheeseen enää eli turha kysellä mitään, ei saada tästä järkevää keskustelua aikaiseksi, kummallakin on oma näkemys.

En halua täällä julkisilla foorumeilla sanoa niitä esimerkkejä, ne tietää ketkä tietää, ei ole tarvetta selitellä niitä asioita täällä, eipähän tule valkoinen haulikko tai mikään muukaan vierailulle. Palatakseni siihen H-A juttuun ni onhan se täysin kaksinaismoraalinen tuomio, vääntämällä väännetty. Se on jotenkin jännä että kaikki mitä Persut sanoo ni niistä väännetään syytteitä ja muuta paskaa mutta sitten joku Maija Vilkkumaa tai Hazard tai jalkapalloileva wannabe kovis tai Jari Tervo ni saa sanoa ihan mitä vain ja sen takia koska heillä on sananvapaus, minä luulin että sananvapaus on kaikille sama, mutta Suomessa se ei ole. En palaa tähän aiheeseen enää eli turha kysellä mitään, ei saada tästä järkevää keskustelua aikaiseksi, kummallakin on oma näkemys.

Jos sulla on niin valtavasti tietoja ja kontakteja, niin tuskinpa jokaisen faktan julkaiseminen on haulikkoriskin alla. Tää sun läppä ei nyt vaan mee läpi.

Ja ei tästä varmaan järkevää keskustelua saada aikaseksi, kun sulla ei oo mitään mitä sanoa. Olen jo pyytänyt lisäinfoa useampaan otteeseen, mutta kun ei sulta tule muuta kun no-mutku -reaktioita. Jos sä esität täällä väitteitä, niin yritä edes varautua esittämään niille tukea. Verifioimaton perimätieto ja kyllä-mä-tiedän -fiilistely ei ole keskustelua.

Halla-Aho ei ole tyhmä, tajusi varmasti mitä sanomisista seuraa. Ihan naurettavaa väittää, että oikeuden tuomiot olisi jotenkin poliittiseen suuntaukseen kallellaan tai perustuisivat johonkin muuhun, kuin Suomenlakiin.

Erona on se että toinen perustelee ja toinen arvailee :)

Ehkä hiukan off topicia, mutta mitäköhän veikkaatte Hyvinkään ampujan tuomioksi? Hänethän tuomitaan tänään iltapäivällä.

Ehkä hiukan off topicia, mutta mitäköhän veikkaatte Hyvinkään ampujan tuomioksi? Hänethän tuomitaan tänään iltapäivällä.

Sai elinkautisen. Toivottavasti saa monta uutta ystävää vankilan suihkussa.. siitä tulee vankilan isoimpien ja rumimpien mörköjen ämmä

Nyt kannattaa Erttuli lopettaa televisiosarjojen kattominen, ei tee hyvää todellisuudentajulle. Ihan oikea tuomio toi ek, ainut probleema että tuli nuorena henkilönä tehtyä rikos ni pääsee muutamaa vuotta aikaisemmin todnäk. pois.

Kiitos vinkistä mutta en juurikaan katso telkkaria. Tarkotin lähinnä toivovani että kaveri pistetään koville, kun tuollasta paskaa menee tekemään. Ei varmana muut vangit hyvällä katso vaikkeivat mitään mallikansalaisia ole itsekään.. mutta ajatelkaapa sitä että tuo pääsee jo päälle 30 vuotiaana vapaaksi, vai alle? Onko mitään järkeä että 2 murhasta ja monesta murhan yrityksestä saa vain vajaa 15 vuotta vai mitä onkaan. Mallia muista maista imo ja 30 vuotta vähintään. Jo yhdestä murhasta pitäisi saada 15 vuotta ja tuplat tämän kaverin tapauksessa vähintään.

Jokainen lusii vankilassa omaa tuomiota, se on selvää ja ei kuulu muille, ellet ole jammu, rotta, vasikka, sitten kuuluu ja kunnolla.

Halla-Aho ei ole tyhmä, tajusi varmasti mitä sanomisista seuraa. Ihan naurettavaa väittää, että oikeuden tuomiot olisi jotenkin poliittiseen suuntaukseen kallellaan tai perustuisivat johonkin muuhun, kuin Suomenlakiin.
Vastaan vähän myöhään, mutta menköön. Voit vaikka paskantaa raamatun väliin eikä sinua pidettäisi Suomessa kuin idioottina. Kokeilepa tehdä sama koraanille, niin saat varmasti vähintään sakkotuomion, jos pysyt elossa niin kauan. Laki on toki sama kaikille, mutta se miten lakia tulkitaan, on eri asia.

Eikä Halla-aho sanonut mitään, mistä pitäisi olla seuraamuksia. Mielestäni jenkit ovat lihavia ja katolilaisissa on paljon pedofiileja. Nyt minullekin pitäisi antaa sakkotuomio (vrt. Halla-ahon somali- ja islamjutut).

En tiedä, enkä jaksa kysyä tutuilta. Oma veikkaus että jossakin Bermudan kolmion alueella ja tarkempi veikkaus bunkkeri mahdollisesti rikoksen laadusta johtuen ja jostakin häiriöistä.

Mun mielestä henkirikosten uusijoille pitäisi yksinkertasesti asettaa kuolemantuomio voimaan. Yhdenkään ihmisen henki ei ole rahassa mitattavissa, ja kaksi henkirikosta ei vain voi olla minkäänlainen sattuma yhdelle ihmiselle.

Tämä ei ole Suomessa tapahtunut juttu, mutta mitä jos tekijä olisi lapsi/nuori? Kuolemanrangaistus iästä riippumatta vai joku ikäraja sille?

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288544862553.html

Mä en millään pysty käsittämään tätä kuviota: kaveri istuu murhasta 22 vuotta ja ulos päästyään parin kuukauden päästä toistaa koko homman. Ei ilmeisesti minkäänlaista oppimiskykyä. Kuinka ihmeessä tuo kaveri on oppinut varomaan kuumia ja teräviä asioita?

Onko ymmärryskykysi oikeasti noin rajallinen vai trollaatko? On monia syitä tappaa ja olla tappamatta. Vankilan pelko on vain yksi. Ja vaikka toistaa yhdessä asiassa virheen, niin millä perusteella siitä seuraa, että tekee vain virheitä? Kykenetkö sinä oppimaan.

Ei nyt ihan vielä tule julki, mutta voitaisiin laittaa veikkaus pystyyn, että paljonko Eerikan isä sekä puoliso saavat kakkua. Itse veikkaan joko hullun papereita tai 8 vuotta. Voi olla, että tuomittaisiin elinkautiseen, mutta eihän suomella ole varaa pitää ihmisiä vankilassa joten kyllä he alle 8 vuodessa ulos pääsee. Hyvä suomi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom