Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaveri kertoo tappaneensa muijan ja hankkiutui ruumiista eroon, miten helvetissä se on mitään muuta ku murha??
Voihan ruumiin hävittää tapon tai kuolemantuottamuksen jälkeenkin, ei se vielä murhaa tee.

Kaverihan on tunnustanut kuolemantuottamuksen ymmärtääkseni, ei tappoa. Ja kun ei ole ruumista, tekovälinettä eikä silminnäkijöitä ja tekopaikkakin on putsattu, pahapa siinä on mitään muuta todistaa.

Eihän se että jätetään tuomitsematta murhasta tarkoita että oikeus on vakuuttunut siitä ettet ole tehnyt murhaa, vaan syyttäjä ei ole saanut oikeutta vakuuttuneeksi siitä että olet.

Voihan ruumiin hävittää tapon tai kuolemantuottamuksen jälkeenkin, ei se vielä murhaa tee.

Kaverihan on tunnustanut kuolemantuottamuksen ymmärtääkseni, ei tappoa. Ja kun ei ole ruumista, tekovälinettä eikä silminnäkijöitä ja tekopaikkakin on putsattu, pahapa siinä on mitään muuta todistaa.

Eihän se että jätetään tuomitsematta murhasta tarkoita että oikeus on vakuuttunut siitä ettet ole tehnyt murhaa, vaan syyttäjä ei ole saanut oikeutta vakuuttuneeksi siitä että olet.

Niin ja vaikka ruumis löytyisi, niin ei sekään vielä murhaa tee.

Ja vaikka havaittaisiin että uhria on ammuttu päähän kolme kertaa, niin ei sekään ole vältämättä murha, jos on älkkipikaistuksissaan tehty, ehkä vaan tappo, ei siinä mitään suunnitelmallisuutta ole todistettu.

Ja jos syytetty sanoo, että kyllä mä tätä suunnittelin ja sen murhasin, niin se nyt jos mikä osoittaa, että syytetty täyttä ymmärrystä vailla ehkäpä jopa täysin syyntakeeton, eli ei voi murhasta tuomita.

Joka tapauksessa lieventäviä asianhaaroja aina paljon ja hovissa alenee.

Onhan se kiva ettei vankiloissa ole paljoa porukkaa ja murhatilastoissa minimaalisesti tapahtumia, mutta uhri ja omaisethan sen hinnan Suomessa maksaa, kun oikeus tapahtuu vain ja ainoastaan tekijän näkökulmasta.

Niin ja vaikka ruumis löytyisi, niin ei sekään vielä murhaa tee.

Ja vaikka havaittaisiin että uhria on ammuttu päähän kolme kertaa, niin ei sekään ole vältämättä murha, jos on älkkipikaistuksissaan tehty, ehkä vaan tappo, ei siinä mitään suunnitelmallisuutta ole todistettu.

Ja jos syytetty sanoo, että kyllä mä tätä suunnittelin ja sen murhasin, niin se nyt jos mikä osoittaa, että syytetty täyttä ymmärrystä vailla ehkäpä jopa täysin syyntakeeton, eli ei voi murhasta tuomita.

Joka tapauksessa lieventäviä asianhaaroja aina paljon ja hovissa alenee.

Onhan se kiva ettei vankiloissa ole paljoa porukkaa ja murhatilastoissa minimaalisesti tapahtumia, mutta uhri ja omaisethan sen hinnan Suomessa maksaa, kun oikeus tapahtuu vain ja ainoastaan tekijän näkökulmasta.
Joo ei löytyminen murhaa tee, mut sit vois ees arvuutella kuoliko niin kun tekijä väitti, eli yhdestä lyönnistä päähän.

Murhan tekee se että on hankkiutunut ruumiista eroon. Vai onko tossa joku juttu kun ei ole ruumista niin ei voi syyttää murhasta.

Mitä vittua taas jälleen kerran? 3 kuukautta ehdollista. Toivottavasti on edes lapsi otettu huostaan.

Ei tuossa ny käräjäoikeuden tuomarin tartte mikään einstein olla. Isukki kypsynyt lapsen huutoon ja That's it. Törkeä pahoinpitely josta olisi ihan hyvin voinut lätkäistä jopa 24kk ehdotonta (keskimääräinen tuomio ehdottomissa). Mutta ei .... täällä vitun hölmölässä suvaitaan.

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Ei tuossa ny käräjäoikeuden tuomarin tartte mikään einstein olla. Isukki kypsynyt lapsen huutoon ja That's it. Törkeä pahoinpitely josta olisi ihan hyvin voinut lätkäistä jopa 24kk ehdotonta (keskimääräinen tuomio ehdottomissa). Mutta ei .... täällä vitun hölmölässä suvaitaan.

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
Tätä en ymmärrän tässä meidän oikeusjärjestelmässä että jos väkivalta kohdistuu omaan lapseen, sukulaisuussuhdetta ei käytetä koventamisperusteena. Joissain maissa käytetään. Olen nähnyt (pahoinpitely)tuomioita joissa tuomiota on nimenomaan alennnettu koska uhri on ollut oma lapsi. Oma yleinen oikeustaju sanoisi että jos väkivalta kohdistuu perheenjäseneen, erityisesti omaan lapseen, olisi se peruste koventaa. Kärsimys ja seurausperusteillakin. Läheisen tekemä väkivalta on useimmiten pitkällä aikavälillä haitallisempaa kuin tuntemattoman.

Löytyykö täältä viisasta sanomaan voinko saada syytteet tästä? 3 vuotta sitten baarin jälkeen olin taxi jonossa kaverini kanssa joka ajautui lyömään kahta miestä.. No kaveri tietenkin lähti pois tilanteesta ja lähdin sit perään jolloin kytät ottivat minut kiinni.No siitä sairaalaan poliisin kyydillä jossa uhrien kaverit sanovat etten se ollut minä.

Nyt kolme vuotta myöhemmin heidän kaverit yllättäin syyttää minua vaikka kukaan ei muista minkä näkönen lyöjä oli. Ainoa minuun viittaava on lähes samanlainen lippis joka lyöjällä oli. Tämä siis menossa syyskuussa käräjille... Millä helvetillä todistan etten se ollut minä... Jos kaveri tulee minun käräjille, joutuuko se sit tunnustaessaan maksaa minun käräjät vaikka häntä ei syytetäkkään..?? Kiitos jo etukäteen vinkeistä

Löytyykö täältä viisasta sanomaan voinko saada syytteet tästä? 3 vuotta sitten baarin jälkeen olin taxi jonossa kaverini kanssa joka ajautui lyömään kahta miestä.. No kaveri tietenkin lähti pois tilanteesta ja lähdin sit perään jolloin kytät ottivat minut kiinni.No siitä sairaalaan poliisin kyydillä jossa uhrien kaverit sanovat etten se ollut minä.

Nyt kolme vuotta myöhemmin heidän kaverit yllättäin syyttää minua vaikka kukaan ei muista minkä näkönen lyöjä oli. Ainoa minuun viittaava on lähes samanlainen lippis joka lyöjällä oli. Tämä siis menossa syyskuussa käräjille... Millä helvetillä todistan etten se ollut minä... Jos kaveri tulee minun käräjille, joutuuko se sit tunnustaessaan maksaa minun käräjät vaikka häntä ei syytetäkkään..?? Kiitos jo etukäteen vinkeistä
Ne haluaa painostaa sut kertomaan kuka se kaveris oli. Väärä tuomio aivan mahdollinen tässä maassa.

Vähän omituiselta kuulostaa. Pitäishän tässä olla ensin esitutkinta missä sua kuullaan. Ja asianomaiset uhrit nostamassa keissiä, eikä "kaverit". Syyttäjä sitten päättää syyttääkö vai ei. Jos olet syytettynä niin sitten ihan lakiasiantuntijaa tarttet jeesaamaan.
Mutta siis esitutkinnassa sun pitäis kertoa että kuka sen teki, ja scoudet lähtee sitten tekemään lisää esitutkintaa hänen kanssaan.
Sinällään syytettyä ei varmaan voi lennosta vaihtaa ja pistää häkkiin todistajaa syytetyn sijaan. Et eri keissi.

Vähän omituiselta kuulostaa. Pitäishän tässä olla ensin esitutkinta missä sua kuullaan. Ja asianomaiset uhrit nostamassa keissiä, eikä "kaverit". Syyttäjä sitten päättää syyttääkö vai ei. Jos olet syytettynä niin sitten ihan lakiasiantuntijaa tarttet jeesaamaan.
Mutta siis esitutkinnassa sun pitäis kertoa että kuka sen teki, ja scoudet lähtee sitten tekemään lisää esitutkintaa hänen kanssaan.
Sinällään syytettyä ei varmaan voi lennosta vaihtaa ja pistää häkkiin todistajaa syytetyn sijaan. Et eri keissi.
Joo on ommu esitutkinta jossai kielsin kaiken, en lähde kuitenkaa kertomaan oikeeta tekiää, se on niiden homma saada kiinni, uhrit siis ei muista teki mutta nämä todistajat muka muistaa vaikka väärin muistavatkin..

Joo on ommu esitutkinta jossai kielsin kaiken, en lähde kuitenkaa kertomaan oikeeta tekiää, se on niiden homma saada kiinni, uhrit siis ei muista teki mutta nämä todistajat muka muistaa vaikka väärin muistavatkin..

Jos esitutkinnassa ovat tunnistaneet sinut tekijäksi niin se on sitten tuuripeliä kumman puolelle tuomioistuin kääntyy. Toki jos tilanteessa ollut poliisipartio on kirjannut ylös, ettei sinua tapahtumahetkellä tunnistettu tekijäksi, niin silloin saa vahvan ässän peliin. Itse en ottaisi syytettä kaverin puolesta ja olettaisin että kaveri kävisi ihan itse selvittämässä tapahtuman.

Matkapuhelimen valokuvista ilmeni, että mies on käyttänyt aiemminkin kännykkää ajon aikana.
AMMATIKSEEN kuorma-autoa ajanut mies räpelöi kännykkäänsä ajon aikana Raahessa syyskuussa 2019. Pitkällä suoralla hän törmäsi tien vieressä ajaneeseen polkupyöräilijään. Mies huomasi pyöräilijän vasta kuultuaan törmäyksestä aiheutuneen tömähdyksen.

Pyörällä liikkeellä ollut nainen kuoli Raahen sairaalassa kaksi kuukautta myöhemmin tajuihinsa tulematta. Välitön kuolinsyy olivat päähän aiheutuneet vaikeat vammat.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi marraskuussa 2019 ammattikuljettajan 9 kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä kuolemantuottamuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta

Uhrin omaiset valittivat tuomiosta Rovaniemen hovioikeuteen. Heidän mielestään miehen rangaistusta olisi kovennettava ja kärsimyskorvauksia korotettava. Hovioikeus ei muuttanut käräjäoikeuden tuomiota.

......
Suomessa ihmishenki on halpa kun liikenteeessä hölmöillään. Tuomiot tällaisissa tapauksissa ovat näemmä pääsääntöisesti ehdollisia.

Mitä vittua taas jälleen kerran? 3 kuukautta ehdollista. Toivottavasti on edes lapsi otettu huostaan.
Mä en ymmärrä miksi lapsiin kohdistuva väkivalta on Suomessa aina lievemmin tuomittavaa kun aikuiseen. Sitä lievempää, mitä pienempi lapsi.

Vahingossa lipsahti sormi läpi poskesta? Ei nyt viitsitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom