Suomen nuoriso

"Jos sun lysti on niin käet yhteen lyö". Nykyään varmaan joku tuostakin tekisi rikosilmoituksen eläinrääkkäykseen kiihoittamisesta.

:D

Sä oot kyllä panostanu viime päivinä pakkispostauksiin kunnioitettavan paljon. Terve sielu terveessä ruumiissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätähän tämä nykytouhu on. Lapsena leikittiin "mustista" eli kuka pelkää mustaa miestä? Nykyään oma muksu leikkii jumppakerhossa leikkiä, että kuka pelkää peltotöitä. Eli varmaan pelotellaan tuolla lapsia jo pienestä pelkäämään töitä :D Ilmankos pelkäänkin mustia miehiä kun niitä näkee kaupungilla :D Joulutortut yms. muut kukkahattutäti jutut pistää vaan niin vituttamaan, että ei rajaa.

Me lapsena leikittiin leikkiä nimeltä "Viimeinen pari uunista ulos" jonka opettaja oli meille opettanut.

Nykyään tuokin ope varmaan istuisi vankilassa antisemitismistä syytettynä,:)

Pientä yleistystä taas ilmassa. Löytyy näitä vatipäitä, jotka eivät tiedä/piittaa veteraaneista sen enempää kuin koulutuksesta/asepalveluksesta. Näitä on kuitenkin harvassa. Suurin osa nuorisosta arvostaa sotaveteraaneja, ja saamaansa koulutusta, ja ovat mielellään menossa inttiin. Te ''nuorisonalistajat'', katsokaa välillä itseänne. Olitteko muka niin paljon parempia?

finland-unemployment-rate.png

Käytännössä Suomessa vallitsi öljykriisiä lukuunottamatta liki täystyöllisyys. Nykyisiä tilastoja on siivottu kaikenlaisilla harjoittelu, kuntouttava työtoiminta paskalla.

Töitä sai ennen käytännössä vähän tyhmempikin. Hyviä uria on tehty pelkällä kansakoulupohjalla. Nykyisin elämä on huomattavasti epävarmempaa. Mitä helvetin väliä muutenkin on jollain taulutelkkarilla jos työttömyyden vuoksi itsekunnioitus on nollassa? Telkkari on pelkkää materiaa, työ luo tarkoituksen omalle olemiselle ja myös silloin yhteiskunta ikäänkuin tunnustaa yksilön täydeksi jäseneksi. Työttömistä tunnutaan puhuttavan kuin jostain haittaeläimistä.

Tätähän tämä nykytouhu on. Lapsena leikittiin "mustista" eli kuka pelkää mustaa miestä? Nykyään oma muksu leikkii jumppakerhossa leikkiä, että kuka pelkää peltotöitä. Eli varmaan pelotellaan tuolla lapsia jo pienestä pelkäämään töitä :D Ilmankos pelkäänkin mustia miehiä kun niitä näkee kaupungilla :D Joulutortut yms. muut kukkahattutäti jutut pistää vaan niin vituttamaan, että ei rajaa.

Tämä on hauskaa jo senkin takia, että mustalla miehellä ei tarkoiteta mitään tummaihoista, vaan Pyhää Jaakkoa.

Ei se mitään, kielletään.

Mulle tuli mieli kuva tost hemmosta, ettei järki oikein luista...
Mulle tuli mielikuva täst keskusteluketjusta, ettei järki oikein luista saati kunnioitus paista...

Siis oikeasti. Tämä seuraava avautumiseni ei ole kenellekään yksittäiselle ihmiselle osoitettu, mutta mitä merkitystä sillä on, jos jollain skeittaripojalla onkin hieman toisenlainen ajatusmaailma ja näkökulma elämään? On ainoastaan positiivista, että ihmiset heräävät ajattelemaan omilla aivoillaan - ei tässä sentään mitään massan mukana kulkevia lampaita olla. Muutenkin on aiheuttanut ihmetystä jo pitkään tämä kyseinen ilmiö, että kun yksi epäonnistuu, niin muut kokoontuvat joukolla ilkkumaan ympärille kuin jotkut kapiset hyeenat konsanaan. Anteeksi voimasanani, mutta mitä helvettiä, saanen kysyä?

Ihmiset taitavat keskimäärin sittenkin olla katkerampia, kyynisempiä ja tyytymättömämpiä elämäänsä kuin olen ajatellutkaan.

Toi tyhjäpää on ilmeisesti joku skeittaaja ja siksi Linnassa? Ei niinkään skeittaamiseen, vaan hiphopiin liittyen tuli mieleen tosi tarina.

Ala- ja yläasteella koulussa oli räppiä kuuntelevia tyyppejä, joista osa jopa alkoi tekemään räppiä itse. Yläasteella kaikkien mielestä eniten "hiphop" oli kuitenkin eräs Aki. Miksikö? Joka viikko jätkällä oli yhdet tai kahdet uudet hiphop-merkkivaatteet päällä. Reilun satasen farkkua ja satasen hupparia ja sitä rataa. Aki kuunteli näissä kalliissa merkkivaatteissaan Avainta ja julisti kyttien olevan "natsisikoja" ja porvareiden olevan "paskoja homoja". Porvareita vastaan tuli kuulemma taistella, Aki julisti kerrankin 500 euron Rocawear-takki päällä... kovaa tekstiä 100 k/vuosi tienaavan paperityöläispariskunnan pojalta. Akista ajattelin jo silloin, että hänestä tulee vielä jotain isoa ja meissä nuorissa on tulevaisuus.

1466286_624810827561212_731683199_n.jpg

Mulle tuli mielikuva täst keskusteluketjusta, ettei järki oikein luista saati kunnioitus paista...

Siis oikeasti. Tämä seuraava avautumiseni ei ole kenellekään yksittäiselle ihmiselle osoitettu, mutta mitä merkitystä sillä on, jos jollain skeittaripojalla onkin hieman toisenlainen ajatusmaailma ja näkökulma elämään? On ainoastaan positiivista, että ihmiset heräävät ajattelemaan omilla aivoillaan - ei tässä sentään mitään massan mukana kulkevia lampaita olla. Muutenkin on aiheuttanut ihmetystä jo pitkään tämä kyseinen ilmiö, että kun yksi epäonnistuu, niin muut kokoontuvat joukolla ilkkumaan ympärille kuin jotkut kapiset hyeenat konsanaan. Anteeksi voimasanani, mutta mitä helvettiä, saanen kysyä?

Ihmiset taitavat keskimäärin sittenkin olla katkerampia, kyynisempiä ja tyytymättömämpiä elämäänsä kuin olen ajatellutkaan.

Mä tarkoitin tolla ettei järki luista sitä, että ehkä jännitti tai alkomahoolillakin oli vaikutusta... en niinkään tarkoittanut pojan älyllisiä lahjoja. Kyllä varmaan jokaisel on joskus ollu pää jumis?! Mä kyl siitä mainitsin myöhemmin, mut et vissiin oo lukenut koko ketjua?

Mä tarkoitin tolla ettei järki luista sitä, että ehkä jännitti tai alkomahoolillakin oli vaikutusta... en niinkään tarkoittanut pojan älyllisiä lahjoja. Kyllä varmaan jokaisel on joskus ollu pää jumis?! Mä kyl siitä mainitsin myöhemmin, mut et vissiin oo lukenut koko ketjua?

En vissiin sitten :) Ei kyllä ollut tuo minun postauksenikaan kenellekään henkilökohtaisesti osoitettu, ainakaan en tarkoittanut sitä niin. Pahoitteluni kärkevästä sävystä siis ja kiitos, kun selvensit.

Näin ihan btw tuli mieleeni pari kysymystä, jotka haluan ihan piruuttain heittää ilmoille (saa vastata jos huvittaa), kas näin;

a) kuinka paljon ihmisen tulee aikuisiässä tienata, esimerkiksi per kuukausi, jotta on, arvoisa lukija, sinun silmissäsi ns. hyvä tyyppi ja "kelpaava", arvokas ihminen? (Kysyn, koska oletin joidenkin pitävän rahaa ihmisarvon mittarina)
b) onko esim. työtön taiteilija sinun mielestäsi arvoton ihminen? Entä rapajuoppo mies/nainen? Millä itse määrittelet ihmisarvon?

Vähän kävi heppoja kyllä sääliksi. "Aikaisemmin ei ole näin hyökätty" - Katso kuvat ja video mellakoijien runnomista hevosista! - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat Ehkä olisi voinut pelkästään mellakkapoliisilla ton vetää.

Sinänsä kyllähän nää keissit jotain heijastelee jos eliitti pitää juhliaan mellakka-aitojen takana. Sinänsä kun sanotaan että vitun nuoriso niin muistan minä Oulun kristalliyönkin, vaikkakaan en ollut paikalla sielläkään. Näistä suurin osa lienee jotain mun ikäluokkaa.

ps. en jaksa paljon tuomita kumpaankaan suuntaa enkä myöskään ollut paikalla, ennen kun joku ehtii vetää jotain johtopäätöksiä.

edit: typoja, läppäreiden näppikset on paskoja.

Vähän kävi heppoja kyllä sääliksi. "Aikaisemmin ei ole näin hyökätty" - Katso kuvat ja video mellakoijien runnomista hevosista! - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat Ehkä olisi voinut pelkästään mellakkapoliisilla ton vetää.

Sinänsä kyllähän nää keissit jotain heijastelee jos eliitti pitää juhliaan mellakka-aitojen takana. Sinänsä kun sanotaan että vitun nuoriso niin muistan minä Oulun kristalliyönkin, vaikkakaan en ollut paikalla sielläkään. Näistä suurin osa lienee jotain mun ikäluokkaa.

ps. en jaksa paljon tuomita kumpaankaan suuntaa enkä myöskään ollut paikalla, ennen kun joku ehtii vetää jotain johtopäätöksiä.

edit: typoja, läppäreiden näppikset on paskoja.
Tästähän oli myös Korporaatiossa juttua että on aika kummallista että poliisi käyttää hevosia tuolla tavalla tuollaisessa tilanteessa hyväksi. Koska eihän se nyt mennyt niin että hevosien kimppuun olisi hyökätty jatkuvasta. Kyllä siinä vaiheessa poliisi olisi varmasti poistunut hevosineen paikalta. Jokaisen videon minkä olen tuolta nähnyt niin poliisi on käyttänyt hevosia lähinnä väkijoukon hajoittamiseen ja hallitsemiseen. Eli jostain syystä on kuviteltu että jos me nyt ratsastetaan noita ihmisiä päin niin kyllä ne väistyy.

Itse en kyllä ole nuorisolle ainakaan yhtään kateellinen. Paljon epävarmemmat kortit on heti kättelyssä jaettu turhan monelle, kuin aikaisemmilla sukupolvilla. Tosin pätee kyllä melkein kaikkiin, jotka ovat aikuistuneet 90-luvun laman jälkeen.

Tosin nykynuoriso on myös paljon kansainvälisempää ja kielitaitoisempaa porukkaa, joten siltä kantilta maailma on enemmän auki.

Tästähän oli myös Korporaatiossa juttua että on aika kummallista että poliisi käyttää hevosia tuolla tavalla tuollaisessa tilanteessa hyväksi. Koska eihän se nyt mennyt niin että hevosien kimppuun olisi hyökätty jatkuvasta. Kyllä siinä vaiheessa poliisi olisi varmasti poistunut hevosineen paikalta. Jokaisen videon minkä olen tuolta nähnyt niin poliisi on käyttänyt hevosia lähinnä väkijoukon hajoittamiseen ja hallitsemiseen. Eli jostain syystä on kuviteltu että jos me nyt ratsastetaan noita ihmisiä päin niin kyllä ne väistyy.

Joo ja kai se oli vielä poliisien syy että hepat mätkittiin mailoilla verille. Itse menivät eteen kun anarkistit heilutti keppejään... Mun mielestä poliiseilla olis pitäny olla hevosten lisäksi mukana vielä haulikko ja suolapanoksia, niin johan olisi jo anarkistienkin hymy hyytynyt.

Noista nuorista voin sanoa sen verran, että kyllä niitä kunnolisiakin nuoria löytyy tosi paljon (todennäköisesti reilu enemmistö). Kuitenkin itseäni hävettää helvetisti, kun myös näistä Helsingin ns. rikkaista asuinalueista tulee myös paljon sellaisia rikkaanperheen kakaroita jotka luulee elävänsä jossain getossa. Katsoisin että ongelma ei ole missään tietyssä sukupolvessa, vaan liian vapaassa kasvatuksessa, jossa lapsille ei aseteta rajoja. Ongelmaa vielä pahentaa se että nykysin lapset saa kännykän jo tyyliin ekalla luokalla koulussa tai sitä ennen. Se linnanjuhlien haastattelu nyt kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Kun luin ton Ihmisapinan tekstin ni itselle tuli mieleen "eiran mafia" aikoinaan, kunnon mikki hiiri paperigangstereita. Mitä helpommat olot ni sitä "heikompia" ihmisistä tulee, niin fyysisesti kuin henkisesti. Mitä enemmän vanhemmat lahjoo lapsiaan 15te mopoautoilla ja muilla ni sitä vähemmän lapset tajuaa oikeasta elämästä mitään, luulee että kaikki vain tulee ku vähän inisee. Ei opi yhtään että kaikki pitää ansaita ja elämässä tulee myös pettymyksiä, epäonnistumiset ja pettymiset niinkuin myös onnistumiset muokkaa persoonaa( build up your character).

Kun luin ton Ihmisapinan tekstin ni itselle tuli mieleen "eiran mafia" aikoinaan, kunnon mikki hiiri paperigangstereita. Mitä helpommat olot ni sitä "heikompia" ihmisistä tulee, niin fyysisesti kuin henkisesti. Mitä enemmän vanhemmat lahjoo lapsiaan 15te mopoautoilla ja muilla ni sitä vähemmän lapset tajuaa oikeasta elämästä mitään, luulee että kaikki vain tulee ku vähän inisee. Ei opi yhtään että kaikki pitää ansaita ja elämässä tulee myös pettymyksiä, epäonnistumiset ja pettymiset niinkuin myös onnistumiset muokkaa persoonaa( build up your character).
Äidinkieltäkään nuoriso ei tunnu osaavan pätkääkään, vaan joka paikkaan lisäillää kaikenmaailman täytesanoja enklanniksi. Opiskelu se karaisee luonnetta jos mikä.

Tuli nyt katsottua tuo video siitä 13:00 kohdasta noin 15 asti ja pakko kysyä, että mitä tuosta? Siinä on vaa valittu huono haastateltava jolla on mielipide, mutta joka ei saa sitä puettua sanoiksi. Ei se mitenkään ketään veteraania haukkunut tai mitenkään muuten asiattomasti käyttäytynyt.

Etkö löytänyt mitään muuta kuin äidinkielen osaamiseni tosta postauksesta? Kertoo sinusta paljon, osui ja upposi. Minulla ei ollut mahdollisuutta opiskella, kuulun siihen viimeiseen ikäluokkaan milloin muutamassa Suomen eri kasvatuslaitoksessa ei ollut mitään oikeuksia meillä. Englannin kielenkäyttö johtuu siintä että olen asunut paljon ulkomailla ja suomen kielestä ei löydy välttämättä justiinsa niitä oikeita sanoja. Mitä pehmeämpi kasvatus ni sitä pehmeämpiä tulee äidin kullannupuista, pyytää 18v lahjaksi uuden 400te Ferrarin ja ei saa kuin uuden 300te Lambon, OMG!

Vesitykillä ois pitäny ruiskia noita vasurinalkuja, eiköhän kylmä vesi olis kummasti jäähdyttäny tunteita parin asteen pakkasessa ja "kiakko viaraat" olis melko nopeesti menny kotiin vanhempien luo itkemään poliisisedän ilkeyttä.

Suositut

Back
Ylös Bottom