Itse olen ollut natomyönteinen "aikojen alusta", minusta Suomi teki suuren virheen kun ei liittynyt yhtaikaa baltian maiden kanssa.Joo kyllähän tämä Natoon liittyminen on hyvä juttu. Suorastaan pakollinen tässä maailmantilanteessa. Aiemmin olin vastaan, mutta viime keväänä mieli muuttui.
Tämä. Hybridivaikuttaminen varmasti jatkuu, mutta iskuja tai pieniä vihreitä miehiä ei enää niin todennäköisesti nähdä. Riskit olisivat liian suuret provosoijalle.Ryssään ei voi yhtään luottaa ja yksikin ohjusisku itärajan tälle puolelle olisi liikaa. Nyt eivät uskalla edes provota.
Näinpä.Tämähän ei tosiaan ole mikään voitto siinä mielessä, että Suomella alkaisi mennä paremmin kuin aikaisemmin mutta se varmistaa aika tehokkaasti, jottei mene entistä huonommin, lähinnä investointien kannalta kohonneen maariskin muodossa. Edelleen tämä maa on kuitenkin talouskasvun kelkasta pudonneiden joukossa. Totta kai on myös tärkeä juttu, että Venäjän kynnys erikoisoperoida Suomessa on nyt niin korkea, ettei sitä varmasti tapahdu.
Pidän varmistunutta jäsenyyttä hyvänä ja äärimmäisen tärkeänä asiana, mutta en juhli, koska mitään ei ole voitettu.