Suomen huonoimmat kaupungit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Geisha
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaasa ja Espoo on kyllä mun top-listalla.
+ Helsinki talvella, syksyllä ja keväällä, säiden puolesta. Oikeastaan muutenkin, kun aina tuulee. Liikaa hässäkkää, liikaa ruuhkia ihmismäärään suhteutettuna, jopa yli-inhimilliset ruuhkat tuollaisessa tulitikkurasian kokoisessa kaupungissa. Ylikallista. Maalaisjärki puuttuu asukkaiden päästä. Metrin pätkästä lankkua maksetaan vaikka 100 euroa jos joku pyytää. Järjetöntä on että kaikki on Suomessa keskittynyt Helsinkiin, vaikka eihän se kaupungin vika ole.
Kivahan siellä on kesällä istua terassilla bissellä tai kahveella kun ei tuule ja on lämmintä eikä tartte ajaa autolla.

Helsingissä on liikaa ihmisiä, spurguja ja mamuja. Hullun kallista. Kostea ja viimainen meri-ilmasto tekee syksyistä, talvista ja keväistä vittumaisia.

Jaa meidän iki-ihana raahekin päässyt listalle. No itse koko ikäni Raahessa asuneena en ole törmännyt kyllä paljon ikinä narkkareihin joskus harvoin ehkä kerran vuodessa niitä näkee, musta
vaan tuntuu että ne lähinnä on neljän seinän sisällä kummatin loukossa eikä niitä kyllä pahemmin kadulla nää.

Mutta on tää kyllä aivan surkee paikka. Viikolla täällä ei ole MITÄÄN kadulle ku meet niin saat katsella aika autiota katua etkä todellakaan nää ketään missään. Ei ole kahviloita eikä muitakaan ajaviettopaikkoja.
Ainoa hyvä puoli Raahessa on rytmikellari. Mutta tappeluihin täällä todellakin joutuu melkeinpä väkisin noin miehenä, itse en ole sitten 15 ikävuoden jälkeen joutunut.

Ei kannata tulla tänne edes kesällä, meidän leirintäalueessakaan ei oo mitään kehumista keskellä risukkoa hyttysten syötävänä jossa on uimaranta jolla ei voi uida.

Kaveri tuli kerran käymään Raahessa. Olin just tekulla silloin ja sanoin sille että vedä sinne Slummatin kaupan eteen parkkiin, tuun sinne sitten kun koulu loppuu. Sanoin vielä että pidä ovet lukossa ettei deekut tule ahdistelemaan. Kaveria nauratti. Mutta oli kuulemma mennyt 10min puhelusta kun oli tullut joku äijä Rautaruukin tuulipuvussa koputtelemaan ikkunaan. Kysyi että voitko hakee parit bisset mulle tuolta kaupasta kun mulle ei myydä siellä...

Minkä kaupan? Eikait kummatisa oo ko manun kioski vaan.Tarkotatko rantakadun siwaa? :) No rantakadun siwaan kun päästiin niin se on ainakin tunnetusti "narkki siwa" olin itse siellä kesän töissä ja jos jonkinlaista hiipparia näin... siellä tosiaan näinkin narkkareita kun aiemmin mainitsin etten juuri nää mut nyt muistan nii siellä tosiaa oli, ja oliha noita alkoholisteja ja 60 kymppistä ahdistelijaa ja vaikka mitä. Ei siinä iha ok paikka asua jos tietää mitä tekee.. meleko turvalllista täällä näin yleensä ottaen on kun tietää ettei ärsytä vääriä tyyppejä. :DD eli ei.

Åbo

- Paikoittain lukuun ottamatta jokirantaa, länsipuoli on aika saakelin ruma pahvilaatikkotaloineen. Vanhat hienot rakennukset ovat pitkälti uudempien kyljessä piilossa. Kauppatori on ruma kuin saatana. Joka nurkassa joku Turun kommunistisen osuuskaupan mainos tai joku muu jokeen uppoava paskarakennus. Käsittääkseni paljon on viime vuosisadan puolen välin jälkeen kaavoitettu ja rakennettu lehmänkauppojen seurauksena tuohon torin tuntumaan? Hyvin ovat ainakin onnistuneet pilaamaan ydinkeskustan esteettiset mahdollisuudet. Verratkaa moneen muuhun eurooppalaiseen kaupunkiin, jossa kulkee joki keskellä kaupunkia.

- Ihmiset ovat keskimäärin ääliöitä tai muuten vaan tolloja. Kai tänne on vaan valunut liikaa ulkokummajaisia ja tympeitä mulkkuja? Aidot turkulaiset edustavat ääripäitä: joko puheliaita ja sosiaalisia humoristeja tai vitun kylmiä dillejä. Nuorempi sukupolvi rassaa hermoja. Kellään ei ole enää tapoja tai kunnioitusta. Vittuilu ja "ai mää vai?" hallitsevat vuorovaikutustaitoja. Small talk sujuu vain ja ainoastaan senioriväen kanssa. Ei ettäkö pitäisi hypätä ventovieraan kanssa syvälliseen keskusteluun, mutta kohtelias ja asiaankuuluva sananvaihto ei ole liikaa varmasti kellekään. Kiitos on monesti harvinainen termi. Turun lähikunnissa asuu myös paljon lantaritareita, joiden kanssa kannattaa käydä keskusteluun lähinnä lobotomialeikkauksen jälkeen.

- Talvella on yleensä paska keli. Loskaa ja shittiä, jäätä ja haljenneita kalloja. Nyt nähtävästi poikkeus tavanomaiseen. Julkinen liikenne kusee ja kaupungin hallinto on miehitetty paviaaneilla. Sitten täällä on vielä niitä hienopieruja ja muka kaupunkilaisia, jotka saisivat halata puimuria.

Hajottaa ihan vitusti olla näin hieno ja täydellinen näiden vatipäiden keskuudessa...

;)

Raahesta löytyy kyllä monenlaista hiihtäjää vaikka pieni paikka onkin:) Mikäs senki nimi oli joka soittaa sitä kitaraa siinä kävelykadulla? Joku pillu-erkki tai jotain sinne päin:D Serkku asuu tuolla ja se joskus kertoki niistä Raahen pummeista mut nyt en kyl kuollakseni jaksa muistaa yhtään niistä kertovia tarinoita...

Joo pillu-erkkihän se.. mun ensimäinen asunto sijaitsi erkin yläkerrasa ja oikein mukava heppu oli näin naapurina. :D Ei kuulunu kyllä huorittelua ja piti pihan kunnossa. Pummeistahan noita tarinoita on joo, niistä kylläkin suurinosa taitaa olla nykypäivänä kuollut kun ei nykyään enää näy. Erkkiä ny näkkee edelleen joskus.

Minä ku nyt sieltä etelänpuolelta muutin tänne Ouluun niin täytyy kyllä sanoa että on tämä kumma paikka. Ihmisissä ei sinänsä mitään vikaa sillä kaikki on kohteliaita ja aina löytyy joka jonka kanssa heittää läppää eilisistä uutisista. Mutta semmosia aivan outoja asioita täälä kyllä on, niistä ensimmäisenä liikenne, MITÄ vittua!? Siis ihan sama meenkö tohon lähikauppaan vai ydinkeskustaan niin aina menee hermot. Uskokaa nyt helvetti että täälä ei osata ajaa autolla ja se on fakta.

Tätä on nyt kyllä pakko kompata täysillä, näin 4kk Oulussa asuneena. Siis toi liikenne on niiiiin vehkeestä, matkalla Raksilasta keskustaan menee 99% kerroista hermot.

Hyvin ovat ainakin onnistuneet pilaamaan ydinkeskustan esteettiset mahdollisuudet. Verratkaa moneen muuhun eurooppalaiseen kaupunkiin, jossa kulkee joki keskellä kaupunkia.

- Ihmiset ovat keskimäärin ääliöitä tai muuten vaan tolloja. Kai tänne on vaan valunut liikaa ulkokummajaisia ja tympeitä mulkkuja?

Samaa mieltä. Kauppatorin lähiympäristö on ihan helvetin ruma, mutta jokirannasta löytyy paikkoja joista tykkään.

Ihmiset ovat täällä ihan omaa luokkaansa, sen huomaa palveluammatissa erityisen hyvin :jahas: Koko kaupunki täynnä nyrpeitä paskoja, jotka eivät osaa tervehtiä tai kiittää, muista käytöstavoista puhumattakaan. Nuorista mulla on enemmän positiivisia kokemuksia, ainakin verrattuna entisen kotikaupunkini (pikkukaupunki) nuoriin.

Julkinen liikenne kusee

Eikä kuse. Täällä nimenomaan julkinen liikenne toimii. Bussit tulevat ajallaan, niitä menee aika usein (ennen 10min välein, muuton jälkeen max. 20min välein) eikä lipun hinta ole kovin paha.

Edit.
Niin ja mä itse inhoan Helsinkiä aika paljon. Siellä on Suomen törkeimmät kassat ja se on Euroopan tylsin pääkaupunki.

1. Espoo
Iso kaupunki vailla keskustaa. Kaikki rakennettu kuin asuttaisiin jenkeissä. No vittu ei asuta. Asukkaat on muutenkin keski-ikäisiä nokia insinöörejä, jotka suhaavat farmari-volvoillaan kotoo töihin ja takaisin sellon kautta kattomaan 1.8 teini-ikästä pentuaan ja kultasta noutajaansa. Paikka missä on elämältä sahattu kulmat pois.

Nurmijärvi/Tuusula
Nää ei oo kumpikaan kaupunkeja vaan jotain kylien yhteenliittymiä missä on PAKKO olla auto, kun kaikki on täysin hajallaan.

Nää on aika hyvin sanottu :D varsinkin Espoojuttu. Ohan toi aika totta, vaikka täälläkin on puolensa.

Helsinki

Kaikki landepaukut ketkä eivät ole sopeutuneet omaan ympäristöön muuttavat tänne, valaistumisen jälkeen he ovatkin city ihmisiä. Ainoa ihmisryhmä mikä voittaa juntteudessa nämä uudis hesalaiset landepaukut ovat 23. sukupolvessa olevat puhdasveriset Helsinkiläiset ketkä puhuvat nenä pystyssä suu vaahdoten omista ylväistä sukujuuristaan. Espoo, Vantaa aivan sama kuin antaisi perseenreijän yläosalle, alaosalle ja sivuille eri nimen kuin perseenreikä. Kaupunkilla kun liikkuu niin pitää näyttää kiireelliseltä ja tärkeältä, imago on kaikki kaikessa. Kun lande paukku muuttaa Helsinkiin niin silloin ei voi enään edes puhua suomea vaan pitää ruveta vääntää slangia jota ei nykyään osaa kukaan. Keskustaan kun menee niin rupeaa miettimään oliko se ihan oikeasti tässä. Suomen ainoa kaupunki joten voivatkin olla ylpeitä statuksestaan.
Suomi on sarvikuonojen maa ja Helsinki on se sarvi.

:)

Eikä kuse. Täällä nimenomaan julkinen liikenne toimii. Bussit tulevat ajallaan, niitä menee aika usein (ennen 10min välein, muuton jälkeen max. 20min välein) eikä lipun hinta ole kovin paha.
Niin, paitsi että kuskeiksi palkataan vanhoja juoppoja ja muutetaan paikoittain reittejä hyödyttömän pitkiksi. Lippujen hintoja nostetaan samalla kun ihmisiä rupeaa yhä enemmän nyppimään kuskien ihmisystävällinen palvelu. Ja tuosta aikatauluhommasta vielä sen verran, että uudet kuskit, jotka ovat nykyään korvanneet lähes kaikki vanhat tutut naamat, eivät ole oikein sisäistäneet lähtöajan ja pysäkille saapumisajan yhteensovittamista. Toisin sanoen eräillä venyy tupakkitauot joskus jopa viiteen minuuttiin yli määrätyn ajan ja sitä sitten kompensoidaan ylinopeudella ja äkkinäisillä kiihdytyksillä juuri kun isket rahat tiskiin.

Sinänsä paikallisbussin kuljettajan homma on isoissa kaupungeissa melkoista koiranvirkaa, varsinkin niillä muutaman tunnin työvuoroilla.

^^
Meillä on tainnut olla vaan ihan erilainen tuuri noiden bussien/kuskien suhteen. Mä käytän pelkästään tota yhtä linjaa, mutta niissä busseissa ainakin on yleensä ihan mukavat kuskit. Saattaa tosin johtua siitäkin, että mä itse moikkaan yleensä hymyillen ja pirteänä ;)

Saattaa tosin johtua siitäkin, että mä itse moikkaan yleensä hymyillen ja pirteänä ;)
Niin, mahdollisesti. Se vaan tuppaa olemaan vaikeaa enää siinä kohtaa, kun astuessasi bussiin ovenkaan vielä sulkeutumatta kuski tallaa kaasun pohjaan, jolloin pääset testaamaan hampaitesi vahvuutta kortinlukijaa vasten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom