Suomen Energiayhtiö Oy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Onko pakkislaisialla tietoa ja kokemusta ko. lafkasta? Puhelinmyyjä soitti juhannusaattoa edeltävänä päivänä ja tarjosi 7% halvempaa sähköä. Sanoin että haluan tutustua firman toimintaan nettisivujen avustuksella

http://www.energiayhtio.fi

Kannattaako 51-neliöisen kaksion kohdalla joku 7% säästö siinä määrin, että sähköntoimittaja kannattaisi oikeasti vaihtaa? Varmaankaan sähkön laadussa ei hirveitä eroja huomaa, hohohoo. Ei millään jaksaisi mitään puhelin- ja paperirumbaa tai mitään muutakaan yllätysshittiä. "Etkö lukenut pienellä printattua? Siinähän luki, että sähkön kytkennästä veloitamme 50 e sekunnilta, ja asentajamme ovat valmistuneet sokeiden & kädettömien ammattikoulusta viime viikolla..."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sähkön hinta ylipäätään tuo 7% halvempi vai onko kenties niin, että sähkö olisi 7% halvempaa mutta vastaavasti sähkönsiirtokustannukset korkeampia. Laskussa kun nuo siirtomaksut on lähes puolet koko summasta.

Edit: Ite kun katoin niin tuolla lafkalla sähkö maksaa 4,2cnt/kWh, mulla on nyt 4,51cnt/Kwh eli oishan siinä muutaman prossan ero. Sähkönsiirrosta en sit löytänyt mitään sivuilla.

mxm sanoi:
Sähkönsiirrosta en sit löytänyt mitään sivuilla.
Sähkön siirron laskuttaa eri firma (helsingin energialaitos sielläpäin?) ja se ei luonnollisestikaan muutu vaikka sähkön toimittajaa vaihtaa.

Ainakin saat kaksi laskua yhden sijaan, kun toimittajalta ja jakelijalta tulee molemmilta omansa. Näin ainakin oli, kun muutin Hki->Espoo, ja ajattelin pääseväni kätevästi vaan vaihtamalla HE:lle yhteystietoni. Olisi tullut sitten laskut HE:ltä ja E.ON:ltä.

7%.. olisi noin 3.5e/kk (kyllä, aika tuhti lasku omassa kaksiossa). Puhelinmyynti olisi ainakin omalla kohdallani varmistanut kieltäytymisen :D

Joo, suomen energian sähkö ei ole läheskään yhtä laadukasta, kuin helsingin energialaitoksen tuottama sähkö höhöhöhöhööö :D

Ihan oikeasti kannattaa nyt soittaa sille nykyiselle sähkönjakelijalle ja kertoa, että on saanut kovan tarjouksen em. lafkalta, onko teillä tarjota vastaavaa, muuten vaihtuupi...

Itse en digaile noita jutskia, koska silloin tulee aina kahdesta paikasta lasku.

se on vähän niin ja näin näissä pienissä kämpissä kun säästö on niin hemmetin pieni loppupeleissään.. Ja monesti vielä ei välttämättä tiedä täysin varmaksi, asuuko kämpässä vuotta pitempään tms.

Noh enivei, itse en vaihtaisi, juuri tuon paperi/laskurumban takia.

Mulla oli sähkösopimus Fortumilla kun asuin saunallisessa kaksiossa, sähkölaskut oli 17 € (siirto ja sähkö) per kuukausi sen jälkeen kun sähköyhitöt laski sähkön hintaa. Parin prosentin säästön takia turhaa vaihtaa yhtiötä.
Kilpailuttaminen turhaa, Fortum ei laske hintaa näin pienelle 'asiakkaalle'.
Jos on suora sähkölämmitys niin kannataa vaihtaa halvempaan yhtiöön vaikka sähkönsiirto pysyisi toisella yhtiöllä.

Pieni kulutus = pieni säästö.
Mikäli haluat kilpailuttaa kunnolla sähkösi niin se vaatii sit vähän sitä vaivannäköä.

Ota tarjoukset useammalta lafkalta,esim.http://www.energiamarkkinavirasto.fi löytyy jotain hinta taulukkoa sekä yhteystiedot yhtiöihin.

Jostain kumman syystä suurimmat eli Vattenfall ja Fortum ovat lähes poikkeuksetta myös kalleimmat sähkönmyyjät.

Yussi sanoi:
Jostain kumman syystä suurimmat eli Vattenfall ja Fortum ovat lähes poikkeuksetta myös kalleimmat sähkönmyyjät.

Ite saan ainakin Fortumilta halvinta sähköä mitä oli tarjolla! :thumbs:

MJ45 sanoi:

Sama vika, Fortum teki selkeästi parhaan tarjouksen.

Mitä tulee kahteen laskuun, jos on eri firma sähkönmyyjänä ja siirtäjänä. Mulla oli aikaisemmin sähkösopimus Vattenfallin kanssa ja Fortum hoiti siirron, mutta Vattenfallin kanssa sain sovittua niin, että myös sähkönsiirto laskutetaan heidän kauttaan ja he hoitavat sen Fortumille.

metalman sanoi:
se on vähän niin ja näin näissä pienissä kämpissä kun säästö on niin hemmetin pieni loppupeleissään.. Ja monesti vielä ei välttämättä tiedä täysin varmaksi, asuuko kämpässä vuotta pitempään tms.

Noh enivei, itse en vaihtaisi, juuri tuon paperi/laskurumban takia.

Ei siitä vaihtamisesta mitään paperi rumbaa tule. Netissä 5min tai asiakaspalveluun soittamalla sama aika. Uus myyjä hoitaa kaikki paperi hommat sinun puolesta.

MJ45 sanoi:
training_day sanoi:
Sama vika, Fortum teki selkeästi parhaan tarjouksen.

Paljonko maksatte sähköstä?

J@rno sanoi:
Paljonko maksatte sähköstä?

Mulla on tällä hetkellä perusmaksu 1,25€/kk ja sähkön hinta 3,85snt/kwh

Onko nyt kukaan vaihtanut tähän Suomen Energiayhtiöön?
Äsken mulle soitettiin ko. lafkasta ja tarjottiin 7% halvempaa sähköä, toisaalta en pistäis yhtään pahitteeksi säästöä mutta jotenkin epäilyttää vaihtaa lennosta sähköyhtiötä.
Toisaalta, ihan samahan se on, mistä se virta telkkariin tulee, kunhan hinta on edullisempi.

Joo, Fortumhan ilmoitti viime viikolla nostavansa sähkön hintaa vain 19 %.

Helppoa rahaa lähes vaivatta, kannattaa poimia etu kotiin. Sähkön hinnankorotuksetkin olisivat maltillisempia, jos kuluttajat jaksaisivat näissä asioissa olla yhtä aktiivisia vaihtajia kuin vaikka kännykkäliittymissä.

Muutin 3 viikkoa sitten uuteen kämppään. Tampereelta Espooseen.
Sain siirrettyä entisen sopimuksen ( 2. vuoden sopimus. solmittu talvella 2004 - 2005 ) Fortumilta uuteen asuntoon.

Jamppa asiakaspalvelussa sanoi etteivät olisi pystyneet tällä hetkellä mitenkään tarjoamaan samaa sopimusta mutta sopimuksen siirtäminen kuitenkin onnistui.

Hinta:
1.25€/kk + 3,68c/kWh

Ei mikään hirveä säästö mutta jotain kumminkin.

Nostetaanpas vähän tätä. Nmittäin menin vaihtamaan juuri sopparini tuolle Suomen Energiayhtiölle. Lupailivat juuri tuota 7% halvempaa sähköä ja lisäksi halusivat antaa yhden kuukauden ilmaiseksi, joka sitten saikin tekemään vaihtopäätöksen, koska viidenkympin säästö on jo tuntuva vaikkakin vain kertaluontoinen.

Eli onko se sähkö teillä toiminut? :)
Tai paremminkin; oletteko havainneet tuon lafkan olevan kusetusta vai ihan asiajuttu?

Kaapeli sanoi:
Eli onko se sähkö teillä toiminut? :)
Tai paremminkin; oletteko havainneet tuon lafkan olevan kusetusta vai ihan asiajuttu?

Ööh, hä? No joo, oon mä itekin vähän ihmetellyt, että miten tää homma menee. Tein sopparin ja mulle tuli joku lappu sieltä, en oo tosin sen jälkeen saanut mitään laskua tai muutakaan vahvista firmalta. Kyllä mulla ainakin valot palaa, että eiköhän se sähkö toimi:D

No minulle lupailivat laskua vasta joskus ensivuoden alussa ja tammikuu tosiaan ilmaiseksi. Joku sopimuslappunen pitäisi myös tulla.
Mutta olisi hauskaa, jos jollain olisi lasku ja voisi suoraan sanoa oliko se sitten oikeasti halvempi kuin entinen. Yritin tentata, että sisältääkö se -7% kaikki siirtomaksut sunmuut härpäkkeet eli onko se pois lopullisesta hinnasta, mutta ei tuo puhelinmyyjätyttönen osannut kuin vakuutella, että on se halvempaa. Saas nähä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom