Floodataan nyt iltalehteä vaihteeksi. Mitäs mieltä jengi on nuykyisestä aseenkantolupa järjestelmästä? Entä siitä sopiiko murtovaras ampua, jos se kotiin tyrkkää?
Mä oon sitä mieltä, että aseenkantolupa ei ole mikään yleinen oikeus ja aseen hankkimiseen pitää olla joku muukin syy kuin kodin puolustaminen. Mä en kaipaa kaduille yhtään pyssyä lisää. En edes koteihin, koska vahinkojen määrä on varmasti suoraan suhteessa aseiden määrään.
Mä oon sitä mieltä, että aseenkantolupa ei ole mikään yleinen oikeus ja aseen hankkimiseen pitää olla joku muukin syy kuin kodin puolustaminen. Mä en kaipaa kaduille yhtään pyssyä lisää. En edes koteihin, koska vahinkojen määrä on varmasti suoraan suhteessa aseiden määrään.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200606264699570_uu.shtmliltalehti sanoi:"Suurimpaan osaan kuolemantapauksista liittyvät Suomessa aseiden sijasta nyrkit ja puukot, Suomen kansallisen kivääriyhdistyksen puheenjohtaja Runo K. Kurko sanoo. (JARNO JUUTI)
Monille kirjainyhdistelmä NRA tuo mieleen kolme asiaa. USA:n kansallisen kivääriyhdistyksen NRA:n (National Rifle Association), NRA:n ex-puheenjohtajan, ex-Hollywood-tähden Charlton Hestonin sekä Michael Mooren kohudokumentin Bowling For Columbine.
Dokumentissa kritisoidaan amerikkalaisten asehulluutta, jota NRA Mooren mukaan etunenässä edustaa.
Nyt myös suomalaiset aseharrastajat ovat saaneet oman etujärjestönsä, NRA of Finlandin. Yhdistyksen puheenjohtaja Runo K.Kurko ei tosin tunnustaudu Suomen Hestoniksi.
- Heston on toki mukava ja miellyttävä mies. Suomessa vallitsee täysin vääriä mielikuvia NRA:sta. Moorea pidän erittäin vaarallisena hahmona, jo 60-luvulta lähtien USA:n NRA:han kuulunut Kurko jylisee.
- Michael Moore on parasiitti, joka pyrkii sensaatioon hinnalla millä hyvänsä.
Kotirauha pyhä asia
NRA:n asialistalla on Suomen hätävarjelulainsäädännön muuttaminen: kotiin tunkeutuva pitää voida pysäyttää tarvittaessa keinolla millä hyvänsä.
- Kotirauhan on oltava pyhä. Kaikilla ei ole asetta kotona, mutta kaikki mahdolliset keinot väkivaltarikollisten varalta pitäisi olla"