Suomalaisviha

Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by Kallo
Erittäin hyvin sanottu. Ei kannatais puhua asioista, mistä ei tiedä mitään.

Niinpä... Koskee myös toisinpäin. Voi olla, että muualla Suomessa ei oo mitään pakolaisongelmaa, mut Helsingissä se on ainakin totista totta.

Omasta puolesta en valita, mut siin vaiheessa, ku naiset ja lapset ei uskalla liikkua enää ulkona joillakin alueilla (ulkomaalaisjengien takia), niin jotain alkaa olla pahasti vialla!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by stranger
Niinpä... Koskee myös toisinpäin. Voi olla, että muualla Suomessa ei oo mitään pakolaisongelmaa, mut Helsingissä se on ainakin totista totta.

Tästä on ollut muutaman kannssa aika hyvät väännöt..
Jollekin joka asuu jossakin metässä on aika vaikeaa kertoa somaleista yhtikäs mitään.Varsinkin kun kyseinen henkilö alkaa muuttumaan punaiseksi ja puhe on samaa toistoa....rasisti sä oot rasisti!Mitä pahaa ne on sulle tehnyt??Mä en oo ikänä nähnyt täällä metsässä yhtään pahaa somalia...:)

Originally posted by AKV
Jyväskylästä.

Nyt sun kuuluu vastata että "eihän-siellä-landella-ees-oo-somppuja-joten-et-sä-mistään-mitään-voi-tietää". :rolleyes:

En tiedä sinusta, mutta minä kohtaan työssäni päivittäin maahanmuuttajia, sekä lapsia että aikuisia. Olen havainnut sellaisen yllättävän seikan, että he ovat ihmisiä kuten me muutkin, sekä vikoineen että hyvine puolineen. Voitko kuvitella? :confused:

En tiedä mitä teet työksesi, enkä lähde sitä edes arvailemaan, mutta sehän on itsestäänselvyys että somalit osaa miellyttää ihmisiä ja olla tarpeen vaatiessa jopa ystävällisiä,mitä luulet AKV jos somalinuorukainen menee sosiaalitoimistoon täyttämään lappuja ja uhkaa raiskata virkailijan ja hänen poikansa ja lopuksi varastaa virkailijan lompakon ja kännykän,niin miten kävisi avustusten kanssa? Se somali käyttää järkeään ja vie ne arvotavarat siitä pihalla istuvalta invalidiltä ja raiskaa ne ihmiset ravintolaillan jälkeen..

Originally posted by Kimi
En tiedä mitä teet työksesi, enkä lähde sitä edes arvailemaan, mutta sehän on itsestäänselvyys että somalit osaa miellyttää ihmisiä ja olla tarpeen vaatiessa jopa ystävällisiä,mitä luulet AKV jos somalinuorukainen menee sosiaalitoimistoon täyttämään lappuja ja uhkaa raiskata virkailijan ja hänen poikansa ja lopuksi varastaa virkailijan lompakon ja kännykän,niin miten kävisi avustusten kanssa? Se somali käyttää järkeään ja vie ne arvotavarat siitä pihalla istuvalta invalidiltä ja raiskaa ne ihmiset ravintolaillan jälkeen..

http://www.kansanuutiset.fi/kotimaa.htm

Caisan johtaja Johanna Maula äänivyöryn syistä:

Halme ratsasti tietämättömyydellä ja pelolla
- Vaikeneminen ei nyt todellakaan ole kultaa.

Kulttuurikeskus Caisan johtaja Johanna Maulan mielestä syyt Tony Halmeen Helsingissä saamaan äänivyöryn tulee selvittää perinpohjin.

Kannattaa lukea!Takuu naurut :lol2: :lol2:

Edit:Johannan parhaat....

Suomen lainsäädännössä löytyy selvät pykälät siitä, että toista kansanryhmää vastaan kiihottaminen on rangaistava teko. Maula katsoo Halmeen sanailusta löytyvän paljon ainesta, johon asianomainen viranomainen voisi puuttua.

Maulan käsitys tarpeesta tutkia Halmeen puheiden lainmukaisuus vain vahvistui, kun hän työpaikallaan näki, miten tieto tämän saamasta kannatuksesta vaikutti maahanmuuttajiin.

-Eräskin afrikkalainen lääkäri oli masentunut, ja kauhuissaan. Hän ei voinut ymmärtää miten maahanmuuttajia voidaan solvata tuolla tavoin ja mitä yksityinen ihminen voisi tehdä.

Syrjäytymisestä puhuminen ei ole mitään uuden asian esille ottamista, mutta siitähän tässä on kysymys, aloittaa Maula pohdiskelunsa syistä, joka on saanut yli 16 000 ihmisen antamaan äänensä Halmeelle.

- Osattomuuden tunne, vaikutusvallan puute, näkemys siitä, että kukaan ei ole ajanut minun asioitani. Nämä tuntemukset kanavoituvat protestina, jonka kanavoitumista Halmeen äänestämisenä pitää muuta kuin hyvin valitettavana

Pelko on hyvin suurena tekijänä vaikuttamassa kantaväestön suhtautumiseen maahanmuuttajia kohtaan. Epätoivoiselta tuntuva reagoiminen, vihan purkamiselle kohteen etsiminen vieraasta (siis ulkomaalaisesta) on suorastaan ymmärrettävä, kun ihmisellä on pelko omasta tulevaisuudesta. Vieras, vieraalta tuntuva on uhka, kun tuntee, ettei itse pärjää.

Johanna Maulalla on itsellä hyvin kansanvälinen tausta, joten hän myöntää joskus unohtavansa, että kanssakäyminen vieraan kulttuurin ihmisen kanssa voi olla vaikeata henkilölle, jolla vastaavaa kokemusta ei ole.

- Olen itse kokemustaustaltani erilainen sikäli, että olen jo lapsena asunut Afrikassa. Tulen myös suvaitsevaisesta suvusta, hyvin avaran ja liberaalin maailmankuvan ympäristöstä.

Me, jotka työskentelemme maahanmuuttajien kanssa näemme jo nyt, että monet todella lähtevät täältä, sanoo Maula ja pitää tätä Suomen kannalta kaikkea muuta kuin hyvänä asiana.

Tämä oli ehdottomasti paras!!!

Johanna Maula sanoo, että häntä inhottaa puheet työhaluttomista ulkomaalaisista.

- Mistähän johtuu se, että minä en ole sellaisia täällä Caisassa tavannut. Näen päinvastoin joka päivä heitä, jotka pyytämästä päästyään pyytävät päästä tänne töihin, He hakevat töitä täältä, koska muualta töiden saaminen on niin valtavien ennakkoluulomuurien takana.

Tämä työtä vaille joutuminen on Maulan mukaan erityisesti ulkomaalaisille miehille ongelma. Monet heistä tulevat kulttuureista, joissa mies on voimakkaasti perheen pää. Heille on kova koettelemus, jos eivät saa työtä ja pysty vastaamaan odotuksia, joita perheestä vastaavaan heidän kulttuurissaan kohdistuu.

Kyllä tuossa Maulan jutussa oli asiaakin. Suomi ei todellakaan ole liian houkuttelva maa hyvin koulutetulle ja sivistyneelle ihmiselle.

Originally posted by Nat_Ural
Kyllä tuossa Maulan jutussa oli asiaakin. Suomi ei todellakaan ole liian houkuttelva maa hyvin koulutetulle ja sivistyneelle ihmiselle.

Ei varmasti ,mutta me ollaan tässä käsitelty enemmän tota steissillä loisivaa somali"laumaa" ei jotakin mustaa lääkäriä.
Sellaiset ovat aina hyvä asia.:kippis1:

Älä ois pistäny tota linkkiä,ku V-käyrä meni jo katosta läpi. Elikkä:

"Eräskin afrikkalainen lääkäri oli masentunut, ja kauhuissaan. Hän ei voinut ymmärtää miten maahanmuuttajia voidaan solvata tuolla tavoin ja mitä yksityinen ihminen voisi tehdä"

Voi että,ihan masentuu kansanedustajan sanoista.

"Täältä lähtevät maahanmuuttajista ensimmäisenä ja suurimmalla todennäköisyydellä kaikkein parhaiten koulutetut ja kaikkein kielitaitoisimmat.

Poismuutto on itse asiassa jo alkanut, ja lähtijät ovat juuri tätä koulutettua väkeä. Esimerkiksi Helsingistä ulkomaille muuttajista oli viimeisimmän tilaston mukaan lähes joka kolmas ulkomaalainen.

- Ei Suomi mikään houkuttelevaa maa ole, valistaa Johanna Maula Halmetta ja muita väärää käsitystä viljeleviä"

Niin käyvät täällä kouluttautumassa ja lähtevät sitten ulkomaille ja maksavat verot muualle,sekö on oikein?? Sitten semmoset laiskat ja tyhmät paskat jotka ei jaksa kouluttautua niin jää tänne hyvän sosiaaliturvan turvin,ei saatana!

Aika kummalliselta tuntuu jos pystyy vakavalla naamalla sanoa ettei ole kuullut Tony Halmeesta juuri mitään ennen vaaleja,mutta mä en ole ikinä kuullut kultturikeskus caisasta enkä Johanna Maulasta.

Originally posted by Kimi
Aika kummalliselta tuntuu jos pystyy vakavalla naamalla sanoa ettei ole kuullut Tony Halmeesta juuri mitään ennen vaaleja,mutta mä en ole ikinä kuullut kultturikeskus caisasta enkä Johanna Maulasta.

caisasta oon kyllä kuullut.Vuokrakin on kuulemma aivan saatanallinen ja on turha kysyä ketkä sen maksaa...Johanna Maulasta en ole onneksi kuullut ennen........nykyään :itku:

Originally posted by maximillian
Kuinka monta somalia tunnet? Siis en puhu nyt siitä "tiedän yhden tyypin joka..."jne vaan ihan oikeasti kuinka monta somalia on sun kaveripiirissä?

Raiskaajia ja kusipäitä löytyy joka rodusta yllinkyllin. Kiinnostaisi se että missä nämä kaikkein negatiivisimmin suhtautuvat henkilöt asuu?

Mulla on aika paljonkin eri kansallisuuksia kaveripiirissä ja somalitkin on tuttuja. Tiedän kusipää/sossunvedättäjä tyyppejä niin suomalaisissa kuin muissakin kansallisuuksissa.

Itse kaveripiiriini ei kuulu yhtään. Mutta kavereiden kautta olen tavannut somaleita hyvin monta eri tapausta ja kaikki kyllä on kuulunu tohon mainitsemaani ryhmään. Ja sitten tietenki nää kokemukset päälle. Hyvä esimerkki oli viime viikonloppuna eräässä bilepaikassa jossa somali pölli jonkun suomalaisen takin naulakosta. Pihalla sitten kuulin heidän puhuvan keskenään kuinka oikeutettua se oli koska suomalaiset ovat niin rasistisia ja että takkien varastaminen on ok kunhan ei pölli omilta "veljiltä".
En väitä etteikö varmasti olisi myös ihan suht asiallisiakin somaleita olemassa mutta suurin osa tuntuisi olevan tätä huonompaa sakkia. Näin minun kokemuksieni mukaan.

Johanna Maula puhuu Tony Halmeesta: "Pidän hänen maahanmuuttajavastaisista puheistaan keskustelemista tärkeänä myös siksi, että ei kellään ole oikeutta toimia maan lakia vastaan."

Maula varmaan on muistanut valistaa sanomaansa myös rakkaille somalikavereilleen!

:blow:

nii siis vielä toi että asuinpaikkani on Vantaa.
Kyllä asia on näin että joka ikinen kerta kun on ollu joku massatapahtuma esim vappu tjms ni siellä on somalit ja mannet ja muut tummat pojat ollu aina haastamassa riitaa ja pöllimässä toisten ihmisten puhelimia ja muuta vastaavaa.
Ei myötätuntoa heru täältäkään kyllä yhtään.
:curs: ;)

Originally posted by taisteluorava
. Kuitenkin taas taitaa olla niin, että prosentuaalisesti somaleista on enemmän sosiaalipummeja kuin suomalaisista

Oletko muuten koskaan ajatellut sitä, miten vaikeata somalien on saada työtä. Tämä on mainittu aikaisemminkin, mutta Helsingin Sanomissa oli puolisen vuotta sitten juttu afrikkalaisesta (mustaihoisesta) tohotoritason miehestä, joka oli yrittänyt yli 100:sta eri paikkaa saada työtä Suomesta, mutta yhdestäkään paikasta ei sitä ollut saanut. Ei siis edes siivoushommia. Mistäköhän johtuu?

Palkkaisitko sinä somalin? Jos et, niin turha valittaa.

Originally posted by Agony
Oletko muuten koskaan ajatellut sitä, miten vaikeata somalien on saada työtä. Tämä on mainittu aikaisemminkin, mutta Helsingin Sanomissa oli puolisen vuotta sitten juttu afrikkalaisesta (mustaihoisesta) tohotoritason miehestä, joka oli yrittänyt yli 100:sta eri paikkaa saada työtä Suomesta, mutta yhdestäkään paikasta ei sitä ollut saanut. Ei siis edes siivoushommia. Mistäköhän johtuu?

Olet oikeassa. Onhan se vittumaista kun on niitä "kunnon" somppujakin, jotka haluaisivat työtä, mutta eivät sitä saa.
Tässä tapauksessa sympatiani on kyllä somalin puolella.
Valtion kuntineen tulisikin palkata työttömiä maahanmuuttajia aktiivisemmin, jos on näyttöä että pakolainen on yrittänyt hakea työtä yksityisiltä markkinoilta tuloksetta. Itse voisin jopa palkata somalin, jos olisin yrittäjä ja somali hakisi paikkaa, olettaen että somali olisi tehtävään sopiva. Nostan hattua aktiivisille, työtäkarttamattomille, rehellisille somaleille.

Tietysti koulutusta vastaavaa työtä on erittäin vaikea saada ilman kunnollista kielitaitoa. Myös ennakkoluulot esimerkiksi somalialaista lääkäriä kohtaan olisivat korkealla. Henk koht. en kyllä luottaisi kehitysmaasta tulleen, suomea taitamattoman lääkärin ammattitaitoon.

Originally posted by Agony

Vai tohtoristason,koulut käyny varmaan ugandassa ja osaa keitää parit rohdot ja tanssia sadetanssin :thumbs:

ja luultavasti ovat luullet työhakemusta jonkin sortin vitsiksi :D

Originally posted by taisteluorava
Valtion kuntineen tulisikin palkata työttömiä maahanmuuttajia aktiivisemmin, jos on näyttöä että pakolainen on yrittänyt hakea työtä yksityisiltä markkinoilta tuloksetta. Itse voisin jopa palkata somalin, jos olisin yrittäjä ja somali hakisi paikkaa, olettaen että somali olisi tehtävään sopiva. Nostan hattua aktiivisille, työtäkarttamattomille, rehellisille somaleille.

Muista mainita tuo seuraavan kerran kun keskustellaan siitä, että suomeen pitää saada lisää ulkomaalaisia töihin. Mielestäni rotuun kohdistuva erottelu on väärin vaikka sen tekisikin vähemmistön hyväksi. Minä palkkaisin sopivimman _ihmisen_, en somalia tai suomalaista.

Originally posted by sekosammy
Vai tohtoristason,koulut käyny varmaan ugandassa ja osaa keitää parit rohdot ja tanssia sadetanssin :thumbs:

ja luultavasti ovat luullet työhakemusta jonkin sortin vitsiksi :D

Tuo tutkinto taisi muistaakseni olla suoritettu Helsingin Yliopistossa. Eli oli asunut Suomessa jo pidempään. Mutta työtä ei siitä huolimatta herunut.

Kyllähän noista maahanmuuttajista työtätekeviäkin löytyy, esimerkkinä voisi ottaa vaikkapa näitä kebap-yrittäjiä. Ravintolat ovat usein auki aamusta iltaan ja vieläpä sunnuntaisinkin. Ja sitten on näitä kaikenmaailman suomalaisia isänmaan toivoja joiden mottona on "nekerit painukaa vittun!!111" ja jotka potkivat joka viikonloppu kyseisistä paikoista ikkuna paskaksi jne...
:curs:

Suurin osa näistä äidin pikku mussukoista taitaa itse elellä sosiaalivaroin kaiket päivät kaljaa kiskoen, ilman minkäänlaista yritystäkään menestyä elämässä. Ennemmin pyöritään kaupungilla kännissä ja hakataan "neekereitä" kuin käydään koulussa ja koitettaisiin oppia jotakin hyödyllistä (yhteiskuntahan sen heidän ns. koulunkäynninkin maksaa). Pahimmassa tapauksessa nämä maailmanpelastajat viruvat linnassa, ja yllätysyllätys, taas yhteiskunnan elättinä. Ja sitten vielä huudellaan että ne vie meiltä työpaikat... No voih, iso paha "karvakäsi" tulee ulkomailta ja vie näiltä sankareilta mahdollisuuden luoda uraa kebap-yrittäjänä. :itku:

Se on totta että ulkomaalaisten rikoksia ei saa katsoa sormien läpi sen enempää kuin suomalaistenkaan. Se on kuitenkin myös totta että ihan jokaikisestä kansanryhmästä löytyy yhtä lailla niitä kunnon kansalaisia ja kuin kusipäitäkin.

Originally posted by SamiJ
Kyllähän noista maahanmuuttajista työtätekeviäkin löytyy, esimerkkinä voisi ottaa vaikkapa näitä kebap-yrittäjiä. Ravintolat ovat usein auki aamusta iltaan ja vieläpä sunnuntaisinkin.

Kuten edellä totesin, ovat useat turkkilaiset, arabit, vietnamilaiset, kiinalaiset sekä thaimaalaiset ahkeria yrittäjiä pitäen kioskeja ja ravintoloita. Mutta ilmottakaa mullekin kun näette somalin isännöimän grillin...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom