Originally posted by Kimi
En tiedä mitä teet työksesi, enkä lähde sitä edes arvailemaan, mutta sehän on itsestäänselvyys että somalit osaa miellyttää ihmisiä ja olla tarpeen vaatiessa jopa ystävällisiä,mitä luulet AKV jos somalinuorukainen menee sosiaalitoimistoon täyttämään lappuja ja uhkaa raiskata virkailijan ja hänen poikansa ja lopuksi varastaa virkailijan lompakon ja kännykän,niin miten kävisi avustusten kanssa? Se somali käyttää järkeään ja vie ne arvotavarat siitä pihalla istuvalta invalidiltä ja raiskaa ne ihmiset ravintolaillan jälkeen..
http://www.kansanuutiset.fi/kotimaa.htm
Caisan johtaja Johanna Maula äänivyöryn syistä:
Halme ratsasti tietämättömyydellä ja pelolla
- Vaikeneminen ei nyt todellakaan ole kultaa.
Kulttuurikeskus Caisan johtaja Johanna Maulan mielestä syyt Tony Halmeen Helsingissä saamaan äänivyöryn tulee selvittää perinpohjin.
Kannattaa lukea!Takuu naurut :lol2: :lol2:
Edit:Johannan parhaat....
Suomen lainsäädännössä löytyy selvät pykälät siitä, että toista kansanryhmää vastaan kiihottaminen on rangaistava teko. Maula katsoo Halmeen sanailusta löytyvän paljon ainesta, johon asianomainen viranomainen voisi puuttua.
Maulan käsitys tarpeesta tutkia Halmeen puheiden lainmukaisuus vain vahvistui, kun hän työpaikallaan näki, miten tieto tämän saamasta kannatuksesta vaikutti maahanmuuttajiin.
-Eräskin afrikkalainen lääkäri oli masentunut, ja kauhuissaan. Hän ei voinut ymmärtää miten maahanmuuttajia voidaan solvata tuolla tavoin ja mitä yksityinen ihminen voisi tehdä.
Syrjäytymisestä puhuminen ei ole mitään uuden asian esille ottamista, mutta siitähän tässä on kysymys, aloittaa Maula pohdiskelunsa syistä, joka on saanut yli 16 000 ihmisen antamaan äänensä Halmeelle.
- Osattomuuden tunne, vaikutusvallan puute, näkemys siitä, että kukaan ei ole ajanut minun asioitani. Nämä tuntemukset kanavoituvat protestina, jonka kanavoitumista Halmeen äänestämisenä pitää muuta kuin hyvin valitettavana
Pelko on hyvin suurena tekijänä vaikuttamassa kantaväestön suhtautumiseen maahanmuuttajia kohtaan. Epätoivoiselta tuntuva reagoiminen, vihan purkamiselle kohteen etsiminen vieraasta (siis ulkomaalaisesta) on suorastaan ymmärrettävä, kun ihmisellä on pelko omasta tulevaisuudesta. Vieras, vieraalta tuntuva on uhka, kun tuntee, ettei itse pärjää.
Johanna Maulalla on itsellä hyvin kansanvälinen tausta, joten hän myöntää joskus unohtavansa, että kanssakäyminen vieraan kulttuurin ihmisen kanssa voi olla vaikeata henkilölle, jolla vastaavaa kokemusta ei ole.
- Olen itse kokemustaustaltani erilainen sikäli, että olen jo lapsena asunut Afrikassa. Tulen myös suvaitsevaisesta suvusta, hyvin avaran ja liberaalin maailmankuvan ympäristöstä.
Me, jotka työskentelemme maahanmuuttajien kanssa näemme jo nyt, että monet todella lähtevät täältä, sanoo Maula ja pitää tätä Suomen kannalta kaikkea muuta kuin hyvänä asiana.
Tämä oli ehdottomasti paras!!!
Johanna Maula sanoo, että häntä inhottaa puheet työhaluttomista ulkomaalaisista.
- Mistähän johtuu se, että minä en ole sellaisia täällä Caisassa tavannut. Näen päinvastoin joka päivä heitä, jotka pyytämästä päästyään pyytävät päästä tänne töihin, He hakevat töitä täältä, koska muualta töiden saaminen on niin valtavien ennakkoluulomuurien takana.
Tämä työtä vaille joutuminen on Maulan mukaan erityisesti ulkomaalaisille miehille ongelma. Monet heistä tulevat kulttuureista, joissa mies on voimakkaasti perheen pää. Heille on kova koettelemus, jos eivät saa työtä ja pysty vastaamaan odotuksia, joita perheestä vastaavaan heidän kulttuurissaan kohdistuu.