Yleensä en ota kantaa näihin juttuihin mutta nyt on pakko tuoda esille pari omaa mielipidettä.
1. Somalit ovat pakolaisia. Mutta miten ihmeessä suurin osa on salskeita nuoria miehiä eikä vanhuksia, naisia tai lapsia
Ja jos joku heittää sen kortin pöytään että niille voi käydä miespuolisina huonosti jossain heimosodassa, niin luulen ettei naisille tai lapsille tipu sen enempää mersua..
2. Miksi somalit eivät sitten sopeudu, tai yritä sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan. Syitähän on monia, meidänkään suhtautumisemme ei aina varmaan ole parhaimmasta päästä, pointtini on se että ainakin yrittää pitää. Jos itse joskus menen ulkomaille töihin tms. niin kyllä minä maassa maan tavalla yritän parhaani mukaan elää, jos mahdollista. Samalla tavalla kuin Norja ja muut maat rekrytoivat työntekijöitä; ensin kieli, ja työtaidot ja sitä kautta yhteiskuntaan. Jos minulla olisi valta niin kaikille ulkomaalaisille kielikurssit ja kokeet. Sitä jota ei homma kiinnosta ja ei edes yritäkään sopeutua tai oppia kieltä niin tervemenoa..
Edellä olevalla koitan sanoa sitä että Suomi voi ottaa pakolaisia humanitaarisen avun nimissä, KUNHAN apu kohdistuu oikeaan paikkaan / henkilöihin. Plus se että väärinkäytöksen mahdollisuus on minimoitava. Esimerkkinä Euroopasta tuli viime vuonna Romaanipakolaisia Suomeen vain "kokeilemaan" hommaa koska oli viidakkorumpu kertonut että maassa saa palvelua.
Ja jos rikosrekisteriä kertyy tai löytyy ennestään niin potku perseelle vaan.
Sitten kerron vielä että rasismini on sellaista että minulle on ihan p*skanhailea minkävärinen tai mistä maasta tai kuusta on kotoisin, jos menee vieraaseen maahan, yrittää sopeutua ja tulla toimeen omillaan niin asia homma , mieleläni kunnioitan sellaisia ihmisiä. Lapset ja vammautuneet yms. ovat eri asia pakolaisena koska he eivät omaa mahdollisuuksia elättää itseään.