Suomalaisviha

Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by taisteluorava
Tuolla somaleiden sisäisen kurin puutteella tarkoitin, että jos "kunnon" somalit haluavat että heidän maineensa ei mustaannu, niin voisivat pitää lauman riehuvat yksilöt kurissa. Muttakun näitä häirikköyksilöitä on niin paljon, ehkä jopa enemmistö, niin "kunnon" somaleiden on heitä vaikea hallita.

Siis kaikkihan ovat yksilöitä, miten kukaan voi vastata toisen teoista? Pystytkö sinä pitämään naapurin Pertin rötösvimman aisoissa :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by AKV

Antaa olla. En jaksa enää vääntää teikäläisten kanssa kättä tästä asiasta. Kun ei mene jakeluun, niin ei mene. Työssä saa jo tarpeeksi paljon yrittää saada ihmiset tajuamaan & oppimaan, en jaksa samaa en vapaa-ajalla. Uskokaa mitä haluatte.

vaadit ihmisiltä aika paljon. Tämä yhteiskunta pyrkii tekemään ihmisistä rasisteja melkein samalla intensiteetillä kuin TV-shop myymään tekaistuja tuotteita. Hyvin monet tuntemani nuoret ihmiset ovat rasisteja, monet ovat jopa henkilökohtaisesti joutuneet ulkomaalaisten hyökkäysten kohteksi.

Moniko täällä ymmärtää somalian kulttuuria? Minä en ymmärrä ja luulen sen olevan useimmille käsittämätön. Moniko somali ymmärtää suomalaista kulttuuria? Tällaisessa tilanteessa sokealla vihalla on hyvä kasvualusta. On tosiasia, että esim. monet somalit näkevät naiset ja naisellisuuden erilaisena ominaisuutena kuin suomalaiset. Tätä taustaa vasten on helpompi ymmärtää hyökkäyksiä myös suomalaisia naisia vastaan. Toisaalta suomalaisten naisten pitäisi ymmärtää tällaiset riskit paremmin. Lisää juttua aiheesta:
http://www.uta.fi/tyt/avoin/verkko-opinnot/sosiaaliantropologia/yksilo2.html

Titenkin suuri osa somaleistakin ymmärtää, että suomessa on erilaiset käyttäytymisnormit ja lait kuin somaliassa ja haluavat toimia asianmukaisesti, eivät kuitenkaan kaikki. Tosiasia on, että Suomelta ja suomalaisilta vaaditaan uhrauksia, jos alkeellisesta kulttuurista tulleet pakolaiset aiotaan sopeuttaa tänne onnistuneesti.

Taas näyttää jostain humaniikan laitokselta pyrkivän pintaan niitä, joiden mielestä kaikille pitää antaa kaikki ilmaseks. Siellähän sitä on valtion suuressa laarissa vaikka kuinka paljon.
Pakolaiset ja muut lorvit elätetään yhteisillä rahoilla, eihän ne kenenkään rahoja oo. Niillähän on hätä. Etenkin, jos on savannin tummaa lihaa, niin sillon ei saa pahaa sanaa sanoo tai on välittömästi rasisti, ihan niinku kaikki likaset suomalaiset. Opettaako ne siellä ymmärrystieteen laitoksella ihmiset häpeen, sitä mitä ne on, suomalaisia ?

Mutta asiaan. Voisko joku kertoo mulle, miksi niitä neekereitä pitää tänne ylipäänsä ottaa? Kuten on jo todettu moneen kertaan, töitä ne ei tee, eikä mun mummo tai isä söiskään vanhainkodissa velliään somalin lusikasta.
Suomalaisen kulttuurin ja asenteiden on ihan turha odottaa muuttuvan seuraavan sukupolven aikana, varsinkin kun maahanmuuttajat ei yhtään yritä olla edukseen.

Ja sanokaa mun sanoneen, että suurin osa tästä valtavasta työvoimantarpeesta, jota kovasti ymmärtäjä-ämmät mediassa toitottaa on ihan tarkoitushakusella laskennalla saatua hypetystä. Sitä enemmän on sosialisteilla äänestäjiä, mitä enemmän on äänioikeutettuja vähemmistöjä.

Originally posted by Andy
Siis kaikkihan ovat yksilöitä, miten kukaan voi vastata toisen teoista? Pystytkö sinä pitämään naapurin Pertin rötösvimman aisoissa :confused:

Totta toinen puoli... ;)

Somaliyhteisö voisi kuitenkin helpommin eristää häiriökäyttäytyjän joukostaan. Häiriökäyttäytyjä on periaatteessa "riippuvainen" somaliyhteisöstä kaikella tavalla. En ole "riippuvainen" naapurin pertistä, eikä pertti minusta. Tietysti yhteiskunnan tulisikin eristää pertti joukostaan, laittamalla hänet vankilaan. Vankilaan laittaminen myös "painostuskeinoksi" somaleille, mutta myös osaltaan varmasti toimisi häirikön eristäminen somaliyhteisöstä. Näin kunnolliset somalitkin näyttäisivät halunsa puuttua asiaan ja pyyhkisivät otsaltaan "roskasakin" leiman. Täten myös somaleiden arvostus nousisi suomalaisten silmissä

edit.

Nat_Ural: Mielestäni suomalaisten ei tarvitse tietää somalialaisesta kulttuurista saati sitten sopeutua siihen.
Kuten vanha sanontakin sanoo: Maassa maan tavalla, tai maasta pois!

"Somaleista 77 prosenttia on työttöminä."

"Selvityksessä kävi ilmi, että 1998 kaikkiaan 247 kertaa rikosilmoituksessa väkivallanteosta epäillyksi oli merkitty somalialainen. Sama henkilö saattoi olla epäiltynä monta kertaa. Suomessa asuu yli 5 000 somalialaista." (5%) :eek:

:blow:

Originally posted by taisteluorava
Totta toinen puoli... ;)

Nat_Ural: Mielestäni suomalaisten ei tarvitse tietää somalialaisesta kulttuurista saati sitten sopeutua siihen.
Kuten vanha sanontakin sanoo: Maassa maan tavalla, tai maasta pois!

Karkea fakta on kuitenkin se, MAAHANMUUTTAJIEN on sopeuduttava MEIDÄN kulttuuriimme, MEIDÄN tapoihimme, MEIDÄN ehtoihimme, MEIDÄN lakeihimme. MEIDÄN ei tarvitse sopeutua ENSIMMÄISEENKÄÄN maahanmuuttajien mukanaantuomaan tapaan, tyyliin. Joka muu väittää, tervemenoa!

Originally posted by 45shelley
Karkea fakta on kuitenkin se, MAAHANMUUTTAJIEN on sopeuduttava MEIDÄN kulttuuriimme, MEIDÄN tapoihimme, MEIDÄN ehtoihimme, MEIDÄN lakeihimme. MEIDÄN ei tarvitse sopeutua ENSIMMÄISEENKÄÄN maahanmuuttajien mukanaantuomaan tapaan, tyyliin. Joka muu väittää, tervemenoa!

Nyt puhutaan ASIAA!!!

Originally posted by Nat_Ural
On tosiasia, että esim. monet somalit näkevät naiset ja naisellisuuden erilaisena ominaisuutena kuin suomalaiset. Tätä taustaa vasten on helpompi ymmärtää hyökkäyksiä myös suomalaisia naisia vastaan. Toisaalta suomalaisten naisten pitäisi ymmärtää tällaiset riskit paremmin.

:curs:

Originally posted by AKV
Jokainen somali on siis rikollinen, koska sun tuttuja ei ole yrittänyt koskaan ryöstää kukaan suomalainen. Asia selvä. :thumbs:

Ei kun ihan oikeasti, nyt en tiedä pitäisikö itkeä vain nauraa. Jos päättelykyky yms. on tuota tasoa, niin miten sä olet ylipäätään selvinnyt tuohon ikään asti hengissä? :(

Muuten se penkki maximi nousi,kiitos tämän topicin. 90% Helsingin somaleista on varastanut tai tehnyt muun rikoksen,tämän kuulin Helsingissä työskenneeltä poliisilta ja se sano myös et ne kuormittaa ihan mahdottomasti Helsingin poliisilaitosta. Heti on rasisti jos ei tuommoista toimintaa voi hyväksyä,en tarkoita et sinua vaan ylipäätänsä yhteiskuntaa jossa ei voi maahanmuuttajia ei voi kyseinalaistaan...

Originally posted by 45shelley

Aivan! Mutta kyllä minun mielestä on ihan jees jos suomalaiset saisivat vaikutteita muistakin kulttuureista,mutta somalialaisten kulttuurilla ei kyllä ole paljon annettavaa. :whip:

Oli muuten hyvät keskustelut maahanmuuttajien ja suomalaisten välisistä konflikteista tänään sosiaalipsykologian tunnilla.

Originally posted by MuayThai
Aivan! Mutta kyllä minun mielestä on ihan jees jos suomalaiset saisivat vaikutteita muistakin kulttuureista,mutta somalialaisten kulttuurilla ei kyllä ole paljon annettavaa. :whip:

Todellakin mutta somaleilta emme tarvitse mitään:rolleyes:

Originally posted by MuayThai
Muuten se penkki maximi nousi,kiitos tämän topicin. 90% Helsingin somaleista on varastanut tai tehnyt muun rikoksen,tämän kuulin Helsingissä työskenneeltä poliisilta ja se sano myös et ne kuormittaa ihan mahdottomasti Helsingin poliisilaitosta. Heti on rasisti jos ei tuommoista toimintaa voi hyväksyä,en tarkoita et sinua vaan ylipäätänsä yhteiskuntaa jossa ei voi maahanmuuttajia ei voi kyseinalaistaan...

Aivan, usein kun puhutaan "arasta" aiheesta niin kaikki negatiivinen informaatio otetaan vastaan mutta ei yhtään sitä positiivista sanomaa tai edes neutraalia. On kyse ennakkoluuloista.

Sama juttu pätee myös huume keskusteluun, Yleisesti huumeiden vastustaja ei ota mitään muuta informaatiota vastaan kuin negatiivista jota pursuaa joka tuutista, Ja sitten kun joku yrittää esittää erillaisia näkökantoja niin hänet tyrmätään täysin.

Uskotko tosiaan että 90% Hki somaleista on tehnyt jonkun rikkeen kun rehti rehellinen suomalainen poliisi on sinulle sanonut niin? Onko mahdollista että tällä poliisilla on hiukan ennakkoluuloja noita kauhistuttavia tummahipiäisiä otuksia kohtaan?

Yleensä en ota kantaa näihin juttuihin mutta nyt on pakko tuoda esille pari omaa mielipidettä.

1. Somalit ovat pakolaisia. Mutta miten ihmeessä suurin osa on salskeita nuoria miehiä eikä vanhuksia, naisia tai lapsia :confused:
Ja jos joku heittää sen kortin pöytään että niille voi käydä miespuolisina huonosti jossain heimosodassa, niin luulen ettei naisille tai lapsille tipu sen enempää mersua..

2. Miksi somalit eivät sitten sopeudu, tai yritä sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan. Syitähän on monia, meidänkään suhtautumisemme ei aina varmaan ole parhaimmasta päästä, pointtini on se että ainakin yrittää pitää. Jos itse joskus menen ulkomaille töihin tms. niin kyllä minä maassa maan tavalla yritän parhaani mukaan elää, jos mahdollista. Samalla tavalla kuin Norja ja muut maat rekrytoivat työntekijöitä; ensin kieli, ja työtaidot ja sitä kautta yhteiskuntaan. Jos minulla olisi valta niin kaikille ulkomaalaisille kielikurssit ja kokeet. Sitä jota ei homma kiinnosta ja ei edes yritäkään sopeutua tai oppia kieltä niin tervemenoa..

Edellä olevalla koitan sanoa sitä että Suomi voi ottaa pakolaisia humanitaarisen avun nimissä, KUNHAN apu kohdistuu oikeaan paikkaan / henkilöihin. Plus se että väärinkäytöksen mahdollisuus on minimoitava. Esimerkkinä Euroopasta tuli viime vuonna Romaanipakolaisia Suomeen vain "kokeilemaan" hommaa koska oli viidakkorumpu kertonut että maassa saa palvelua.

Ja jos rikosrekisteriä kertyy tai löytyy ennestään niin potku perseelle vaan.

Sitten kerron vielä että rasismini on sellaista että minulle on ihan p*skanhailea minkävärinen tai mistä maasta tai kuusta on kotoisin, jos menee vieraaseen maahan, yrittää sopeutua ja tulla toimeen omillaan niin asia homma , mieleläni kunnioitan sellaisia ihmisiä. Lapset ja vammautuneet yms. ovat eri asia pakolaisena koska he eivät omaa mahdollisuuksia elättää itseään.

Kun somalit aloittivat invaasionsa maahamme, puhuttiin pakolaisista. On totta, että Somaliassa oli sisällissota tai oikeammin konflikti (voiko sitä luokitella sodaksi jos Yossuf ampuu kalashnikovilla sarjoja ilmaan) ja ihmiset pakenivat maasta. Anyway sota loppui vuosia sitten, mutta kiinnostaako somaleita kotiinpaluu? Ei! He ovat nyt maahanmuuttajia, joilla on sanakirja auki kohdasta rasisti.

Huutamalla rasisti ovet aukeavat ja sosiaalitäti antaa kyyneleet silmissä lahjakortin, jolla saa uudet Bronx tyyliset tuulihousut. Onhan se kauhea tarina kun pikkuveljellä on polio, isä astui miinaan ja äitillä kasvaa viikset. Ei voi syyttää maahanmuuton seurauksena amerikkalaiseksi ghetto diileriksi muuntautunutta somalia, sillä somali tekee vain mitä on oppinut.

Originally posted by luudanvarsi
Aivan, usein kun puhutaan "arasta" aiheesta niin kaikki negatiivinen informaatio otetaan vastaan mutta ei yhtään sitä positiivista sanomaa tai edes neutraalia. On kyse ennakkoluuloista.

Sama juttu pätee myös huume keskusteluun, Yleisesti huumeiden vastustaja ei ota mitään muuta informaatiota vastaan kuin negatiivista jota pursuaa joka tuutista, Ja sitten kun joku yrittää esittää erillaisia näkökantoja niin hänet tyrmätään täysin.

Uskotko tosiaan että 90% Hki somaleista on tehnyt jonkun rikkeen kun rehti rehellinen suomalainen poliisi on sinulle sanonut niin? Onko mahdollista että tällä poliisilla on hiukan ennakkoluuloja noita kauhistuttavia tummahipiäisiä otuksia kohtaan?

Joo poliiseilla ja syyttäjillä on todella negatiivinen asia monia asioita esim. ulkomaalaisia/huumeita yms. kun ne näkevät vain ääripäät. En itse usko että ihan 90% somaleista rikoksia tekevät ja sen takia laitoinkin tuon mun "lähtee" niin jätin sen teidän päätettäväksi paljon tuosta luvusta on ilmaa kun se on poliisin sanomaa. Ja oon sun kanssa todellakin samaa mieltä tuosta huumehysteriasta,jossa järkevätkin mielipiteet päihdepolitiikasta mitätöidään tyyliin "mitä jos bussikuski ajaa pilvessä" vaikka ei välttämättä liity aiheeseen milläänlailla.

"Esim espanja olisi ollut paljon parempi vaihtoehto."

Arvaa vain ottaisiko Espanja heitä vastaan.

ps. taisi tretin aloittaja saada mitä halusi.

Asiaahan voidaan katsoa niiin monelta kantilta.. Mutta:

..Kuinka monelta pakkislaiseltakin on kysytty, että mitä "mömmöjä" tai "aineita" hän käyttää, kun on kertonut käyvänsä salilla tai saanut lihasta varteen?
.. Eli ne ennakkoluulot koskevat myös teitä, meitä ja minua.
Ajatelkaapahan tätä kun seuraavan kerran sanotte jotain viisasta.
En siis ota kantaa, vaan muistutan ennakkoluulojen ja asenteiden turmiollisesta vaikutuksesta järjenkäyttöön.:D

Originally posted by Narutumppu
Asiaahan voidaan katsoa niiin monelta kantilta.. Mutta:

..Kuinka monelta pakkislaiseltakin on kysytty, että mitä "mömmöjä" tai "aineita" hän käyttää, kun on kertonut käyvänsä salilla tai saanut lihasta varteen?
.. Eli ne ennakkoluulot koskevat myös teitä, meitä ja minua.
Ajatelkaapahan tätä kun seuraavan kerran sanotte jotain viisasta.
En siis ota kantaa, vaan muistutan ennakkoluulojen ja asenteiden turmiollisesta vaikutuksesta järjenkäyttöön.:D

Erittäin hyvin sanottu. Ei kannatais puhua asioista, mistä ei tiedä mitään.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom