Suomalaisten hiekkalaatikkoleikit ja eri kuppikunnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
kaisa sanoi:
... ja kaikki noin sata työntekijää naisia...

Tämän on niin totta. Edellisessä duunissa työkaverit olivat pääasiassa naisia ja voi sitä kateuden määrää. Yhdelläkin työntekijällä on hyvin tienaava lääkärimies ja sitä naista periaatteessa hyljeksyttiin siinä työyhteisössä. Ihmettelin asiaa, kun tulin naisen kanssa hyvin juttuun, kunnes työkaveri (nainen) kertoi syyn. Ja kukaanhan ei myöntänyt perimmäistä syytä. Sen piti lukea "rivien" välistä.

Sama pätee myös miehiin. Kesätöissä ollessani hyvä kirvesmies, n. 45 v, tuli yhtenä päivänä uudella, suhtkoht kalliilla autolla töihin. Voi sitä kuittailun määrää, vaimon huorissa käymisestä aina pankkiryöstöön asti, mihin hän joutui. Kuulin jälkikäteen, että mies oli kiinnostunut sijoittamisesta ja oli tehnyt vuosien mittaan sievoisen tilin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä tuli duunissa organisaatiomuutos. Jengi syynäs ne muutoskaaviot ja uudet nimitykset kammalla läpi. Kun porukalla itsellä ei työnkuva muuttunut pätkääkään, niin sitten tuli kommentteja: "Voivoi, mitenköhän toikin tuossa työssä luulee pärjäävänsä?" "Minkä takia ton lapsi (yli 25w) on päässyt tänne taloon töihin?" "Miks tolla lukee asiantuntija, ja tolla esimies?" Omassa työyksikössä on porukkaa, jotka on tiputettu esimiestehtävistä asiantuntijoiksi, kun taidot ei ole riittäneet vastuulliseen asemaan. Näiden kommentit on kaikkein katkerimpia. Vittu että tekis mieli potkia tollaset pihalle koko talosta muuta työ(ttömyys)ympäristöä saastuttamaan.

Näitäkin suomalaisia luonteenpiirteitä analysoidaan "ulkopuolisen" silmin hienosti Roman Schatzin kirjassa "Suomesta, rakkaudella/From Finland, with love" (WSOY 2005, ISBN 9510304158).

Kannattaa lukea ehdottomasti, saa nauraa itselleen. :)

Bateman sanoi:
Näitäkin suomalaisia luonteenpiirteitä analysoidaan "ulkopuolisen" silmin hienosti Roman Schatzin kirjassa "Suomesta, rakkaudella/From Finland, with love" (WSOY 2005, ISBN 9510304158).

Kannattaa lukea ehdottomasti, saa nauraa itselleen. :)

:5: todellakin! Vedet silmissä nauroin kun luin tuota kirjaa. :lol2: Sitten jossain vaiheessa aloin miettiä, että onko herra Schatz seurannut mua... :nolo: ;)

Uskoisin, että joka puolella maailmaa ollaan kateellisia siitä naapurin paremmasta autosta ja isommasta talosta. Se on sitten eri asia, että pitääkö se kateus ilmentää katkeruutena. Itse en tosin tällaiseenkaan ilmiöön ole juuri enää yläasteen jälkeen törmännyt. Pystyn hyvin myöntämään, että olen itsekin joillekin ihmisille kateellinen joistakin asioista. Tottakai se aiheuttaa kateutta, että joku kaveri kehittyy nopeammin kuin itse ja joku saa parempia numeroita tenteissä. Mutta tämä johtuu myös hyvin pitkälti omasta laiskuudesta. En myöskään jaksa olla katkera tällasista asioista. Toisaalta, kun Pullakin tuosta valmistuu, saa hyvän työpaikan ja komean auton, niin saa se edelleen mennä kehunsa hakemaan jenkeistä. Ei kuulu minun perisuomalaiseen luonteeseeni taivastella ja onnitella saavutuksista kovin paljoa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että olisin katkera noista, kateellinen kyllä, mutta onhan se kiva jos toisella menee hyvin. Sama juttu myös minulle täysin tuntemattomien ihmisten osalta. Jos jollain on uusi mersu, niin ei siitä tartte katkera olla.

Tuossa on oikeestaan 2 asiaa mitä en voi ymmärtää, naisten keskinäinen tappelu työpaikoilla (aina) ja sitte se että ollaan jollekin kateellisia joka omalla panoksellaan saavuttaa jotain, esim uus auto tai talo.
Tuo ensimmäinen tuntuu olevan hyvin yleistä, mulla on sellanen mielikuva että työporukassa missä on miehiä ja varmasti myös erimielisyyksiä riittää mutta kuiteski työt saadaan tehtyä ilman juoruiluja.

Jotenki tuntuu että mitä vanhempi ihminen niin sitä enemmän sitä kateellisutta/epäluuloa ym riittää.

Täytyy myöntää että kyllä itselläki joskus kateeksi käy jos jollain on helvetisti rahaa ilman työtä mutta siinä vaiheessa pitää vaan ajatella että mitä helvettiä se kadehtiminen hyödyttää, ei se tilannetta muuta.

Kötö sanoi:
Autoista kannattaa olla vähiten kateellinen, voit vaikka ajatella että olet ollut paljon fiksumpi kuin kalliin auton omistaja, olet käyttänyt rahasi viisaammin etkä ole tuhlannut niitä ruostuvaan rautaan.

No just:jahas: Autothan ovat pelkkää ruostuvaa rautaa, vähän kuin tyhjät maalipöntöt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom