Suomalaisten hiekkalaatikkoleikit ja eri kuppikunnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Pulla sanoi:
Laitetaan tähän nyt sitten vielä samalle kuitille suomalaisten suvaitsemattomuus ja sulkeutuneisuus. Nämä kaksi asiaa vituttavat ehkäpä ensteksi eniten. Jos vaikka otat ja luet tuon Arizona-tredin läpi tuolta VIP-osiolta ja mietit olisiko homma sujunut yhtä hienosti ja olisivatko samanlaiset kokemukset olleet mahdollisia jos tilanne olisi ollut toisinpäin? Ei todellakaan.

Eli siis oletetaan että olisin ollut usalainen rehellinen kunnon kansalainen tulosas Suomeen tekemään projektia ja maksamaan veroja muutamaksi kuukaudeksi. Ensinnäkin jos en olisi samaa ihonväriä, niin olisin välittomästi vitun naapuri/rullahuuli/karvakäsi/homo ja koska en puhuisi täydellistä suomea niin luonnollisesti minut toivotettaisiin kaupan päällisiksi vitun kuuseen opettelemaan puhumaan. Kavereita ei olisi, koska luonnollisesti muualta kuin täydellisestä Suomesta tulevat kantavat kaikki kuppaa/tippureia/syfilikstä/ebolaa ja heidät on parempi jättää omiin oloihinsa. Näinhän se menee :)

Juu ja koska varmasti kärkevimmät jo hakkaavat sammankonpäitä näppiksellä, niin huomautettakoon, että EI, ei USA tai mikään muukaan maa ole minun mielestäni täydellinen. Optimaalinen vaihtoehtohan olisi ainakin minun mielestäni joku välimallin vaihtoehto Suomen ja USA:n väliltä.
sanoisin että suomessa porukka vain on suorasukaisempaa ja antaa suoraa palautetta, kun taas jenkkilässä lähes kaikki kehutaan maasta taivaisiin vaikkei aihetta olisikaan. esim jos menisin jenkkeihin ja puhuisin englantia mitä en juurikaan osaa, niin varmaan sanottas että vau kauanko olet asunut täällä kun sulla ei edes aksentti paista läpi puhuessasi(vaikka todellisuus ois mika häkkis englantia). osaksi ainakin teko pyhyyttä jenkkien touhu sanon minä:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pulla sanoi:
Ei vitussa. Ei ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa.

Suomalainen ei helkkarissa voi olla onnellinen toisen puolesta. Lue nyt vaikka Lottovoittajien kertomuksia elämän muuttumisesta voiton jälkeen. Jos mä Suomessa sanon, että perustin firman ja homma alkoi rullaamaan sen verran mukavasti, että sain vihdoin ostettua CLK Mekkerin, niin jokainen kommentti on että "mitä sitä nyt tollasia...", "jaaha, taitaa olla ukolla noussut kusi päähän..." tai "mahtaa olla äijällä pieni qlli kun pitää tollasia jatkeita ostella..." ei saatanassa sanota, että "hitto vie on ukolla hieno auto. Kunpa minäkin vielä joskus..." :)

Niin edittinä noihin mun aiempiin postauksiin, että vaikka jenkit mun mielestä paskanpuhumisen ja selkäänpuukottamisen osaakin erittäin hyvin niin toisten taloudellisen menestymisen ja yrittämisen suhteen ne ei TODELLAKAAN ole niin NIHKEITÄ kun Suomessa.

Olis pitäny varmaan selventää aiemmin, mutta eikös tää nyt oo jo niin itsestäänselvä asia kaikille muutenkin. Siitä amerikkalaisesta unelmasta, rääsyistä rikkauksiin, pitäis kertoo selvemmin niille suomalaisillekin sosialisteille, jotka kittaa kaiket päivät kotona kaljaa, nostaa työttömyyskorvauksia ja kiroo naapurin menestymistä. (voi vetää herneet ihan vapaasti):thumbs:

Pulla sanoi:
Ensinnäkin jos en olisi samaa ihonväriä, niin olisin välittomästi vitun naapuri/rullahuuli/karvakäsi/homo ja koska en puhuisi täydellistä suomea niin luonnollisesti minut toivotettaisiin kaupan päällisiksi vitun kuuseen opettelemaan puhumaan. Kavereita ei olisi, koska luonnollisesti muualta kuin täydellisestä Suomesta tulevat kantavat kaikki kuppaa/tippureia/syfilikstä/ebolaa ja heidät on parempi jättää omiin oloihinsa. Näinhän se menee :)
Mistä päin suomea olet maailmalle lähtenyt? Ilmeisesti jostain pieneltä herätysliikkeen kalvamalta paikkakunnalta :) Ei kuulosta lainkaan tutulta.

Enkä ole kateuteenkaan törmännyt miltään suunnalta oikeastaan koskaan. Ehkä mulla vaan menee niin huonosti ettei kenelläkään ole mitään kadehdittavaa.

mä aloin taloa rakentaan ja ei menny kuin pari päivää tontin ostosta niin jo joku kusipää ilmoitti työkkäriin että nyt se rakentaa itelle taloa! ja heti päivärahat poikki! vittuun kateelliset köyhät
Tuo mahtaa pistää jo vituttamaan.

On ihan vapauttavaa käsittää se, että toisen menestys ei ole minulta pois.
Usein ihmiset kadehtii kaiken lisäksi aivan helvetin turhia ja merkityksettömiä asioita, kuten jotain autoja, jotka ovat joillekin jokin statussymboli, vaikka oikeasti kyseessä on älytön saastuttava kasa peltiä. Ihan niinkuin joku auto tai hieno talo takaisi onnen elämässsä.

Toisaalta voi ajatella, että koska ihmiset eivät synny samoihin olosuhteisiin ja samoin edellytyksin, on ymmärrettävää että kateutta esiintyy. Tässäkin tapauksessa kadehtimiseen käytetty energia olisi viisaampaa käyttää johonkin tuottavampaan ja/tai hyödyllisempään.

Eleonoora sanoi:
Mutta suvaitsevaisuudesta.. Kuinka moni mun lisäksi voi sanoa, että homous on ok? Että se on normaalia ja hyväksyttävää eikä mikään sairaus.

Mun mielestä toi menee vähän samaan kategoriaan kun uskontokysymykset. Olkoot kunhan ei tuu tuputtaan sitä muille. Ainakin ihan sama mulle mitä kukin puuhaa omassa makuuhuoneessan tai yleensäkään missään jos siitä ei oo muille hirveetä haittaa(naiivia, idealismia)

No suurinpiirtein näinhän sen pitäis ainakin teoriassa mennä...mutta se nyt vaan on niin, että hetero miehen silmään miestenkeskinen :haart: aiheuttaa välittömän :urjo: Se on jonkinlainen luonnonlaki, turha sitä suvaitsemattomuudeks haukkuun on alkaa.

Sitä mä en ymmärrä kun lesboilla ei oo mitään tarvetta alkaa väänteleen ääntään tai kasvattaa kaljamahaa, partaa tai alkaa kovin näkyvästi muutenkaan äijjäileen(ainakaan niissä filmeissä mitä mä oon kattellu :kuola: ) niin minkä takia homoilla se naisellisuus joskus menee vähän yli(paradoksi) Pitäishän sen periaatteessa olla ok, jos kaverit koittaa olla omia itsejään, mutta vähän kyllä nää perinteiset arvot hankaa tässä suhteessa vielä ainakin itsellä vastaan...

Huvittavinta tossa sairaalloisessa kateellisuudessa on se itselle valehtelu, jotain ei voi saada niin sitten sävelletään lorua päähän miksi minä en sitä edes tarvitsisi ja oikeastaan se on ihan paska auto/talo/vaimo/paska, edelleen oon kateellinen silti.

Kaipa se ihailu tai lievä kateus voi olla hyvästäkin jos se ajaa sua tekemään kovemmin töitä ja yrittämään lujempaa!

Oikeinkirjoitustaito on ihan jänispaskataito, imekää kuraa!

Eiche sanoi:
Huvittavinta tossa sairaalloisessa kateellisuudessa on se itselle valehtelu, jotain ei voi saada niin sitten sävelletään lorua päähän miksi minä en sitä edes tarvitsisi ja oikeastaan se on ihan paska auto/talo/vaimo/paska

Tuohan on sitä sosialismia. Jos sitä ei itse pysty mihinkään niin vikahan on aina muissa eikä siinä, että itse on laiska&tyhmä.
Nuorena, kun olin byggalla duunissa niin kaikista kovimmat muiden kyttääjät ja paskan puhujat olivat järjestäin kommareita.

Nojaa, en kyllä ihan sulata noita kommentteja suomalaisista. Hieman hiljaisia ja "juroja" - kyllä. Kateellisia rasistipaskiaisia - Ei.

Kyllä ainakin tässä meidän frendiporukassa ollaan oikeesti inoissaan toisen onnistumisisista. Koskee asia sitten lapsen saantia, uutta autoa/taloa tai vaikka liksankorotusta.

Lisäksi tuohon suomalaisten suhtautumiseen ulkomaalaisiin tai muihin vähemmistöihin: kyllä varmaan noita k*sipäitä löytyy ja paljon, jotka pieksee jotaa pizzanvääntäjiä, MUTTA kyllä tuokin on vit*nmoista yleistämistä. Pari frendiäni on homoja, muutama asuu siellä "karvakäsien maassa" ja deittailee ei-suomaisen kanssa jne.
Ei paljoa haittaa. Hyvä vaan jos ovat onnellisia.

:piis:

Eleonoora sanoi:
Mun mielestä kans toi ei ole enää niinkään nuorison ongelma.
Mutta suvaitsevaisuudesta.. Kuinka moni mun lisäksi voi sanoa, että homous on ok? Että se on normaalia ja hyväksyttävää eikä mikään sairaus.

Ei mitään homo keskusteluita tähän threadiin, pliiiiiis!

Mutta tosta kateellisuudesta, esim. autokerhojen suhteen. Mä en ymmärrä mitä järkeä on perustaa jotain porcce kerhoa (siis enempää kun yksi) maassa jossa niitä porcceja on jo muutenkin sairaan vähän. Mikä se hyöty on? Itse ajelin nuorempana kevarilla ja oli omasta mielestä ihan sairaan hauskaa olla jossain kokoontumisajoissa isojen karvanaamaisten Harrikka miesten kanssa väittelemässä hyvään sävyyn eri moottoripyörien paremmuudesta (oma Aprilia oli tietty paras). Sellainen hyvä yhteismeininki isossa porukassa, eri merkkienkin välillä.

Kyllä mäkin olen kateellinen esim parille mun frendille, kun niillä on sellaiset v70:t kaikille herkuilla minkä mäkin haluisin, mutta tässäkin tapauksessa molemmat tekee vähintään kahta duunia, ja batteryäkin taitaa kulua välillä aika paljon..:nolo:
Joskus huomaa olevansa pirun kateellinen jostain, asemasta, taidoista, materiaalista tms., ja sit tajuaa oman kateutensa, niin ei se oo ihan helppoa vaihtaa se kateellisuus "voimaksi" tehdä itse kovemmin duunia päästäkseen samaan kuin se kateuden kohde.

Tohon Pullan kommenttiin jenkeistä, niin ainakin itse toivon tosi usein, että Suomalaiset ottaisivat mallia jenkkien tavasta kannustaa toisiaan esim. yrittämisen suhteen. Siinä meillä olis paljon opittavaa.

neutraali sanoi:
sanoisin että suomessa porukka vain on suorasukaisempaa ja antaa suoraa palautetta, kun taas jenkkilässä lähes kaikki kehutaan maasta taivaisiin vaikkei aihetta olisikaan. esim jos menisin jenkkeihin ja puhuisin englantia mitä en juurikaan osaa, niin varmaan sanottas että vau kauanko olet asunut täällä kun sulla ei edes aksentti paista läpi puhuessasi(vaikka todellisuus ois mika häkkis englantia). osaksi ainakin teko pyhyyttä jenkkien touhu sanon minä:)

No mitä sitten?
Kummasta käytösmallista tulee faktisesti parempi olo: Siitä, että kehutaan, kannustetaan ja ollaan sosiaalisia vai siitä että ollaan kateellisia, latistetaan ja jurotetaan/pysytellään "hajuraon" päässä?

Mä en tajua tota perustelua siitä, että suomalaiset ovat NIIN rehellisiä että se jotenkin oikeuttaa sen käytännön tason junttimaisen umpimielisyyden ja kateuden.

Mua ei ainakaan vähääkään kiinnosta, mitä kaikki puolitutut/tuntemattomat musta ns. oikeasti ajattelee. Samapa se mulle on, mahtuuhan tähän maailmaan mielipiteitä. Mutta sen sijaan mua kyllä kiinnostaa se, miten kaikki ihmiset YLEISESTI toisiinsa reagoi: elekieli, sosiaalisuus, iloisuus ym. Miellyttävä ja kohtelias käytös on AINA kiva yllätys.

subotai sanoi:
---

Kyllä ainakin tässä meidän frendiporukassa ollaan oikeesti inoissaan toisen onnistumisisista. Koskee asia sitten lapsen saantia, uutta autoa/taloa tai vaikka liksankorotusta. --

Nimenomaan kaveriporukassa näin, mutta sitten kun siirrytään työpaikalle, kaupan parkkipaikalle tai muuten vaan naapurustoon silmäilemään niin asenteet on tota mitä täällä on toitotettu. Jos ei, niin haluan muuttaa sinne missä olet! :D

Suvaitsevaisuudesta, jotenkin perstuntumalta toi tuntuu liittyvän suoraan henkilön älykkyyteen tai jonkinlaiseen kokemusperäiseen viisauteen.

Pulla sanoi:
Näiden omakohtaisten kokemuksieni perustella olen tehnyt johtopäätoksen, että seläntakana paskanpuhuminen ja kateellisuus ovat molemmat lähes varmasti keksitty Suomessa.

Tämä on niin totta, niin totta. Yksi parhaita esimerkkejä on työpaikat täällä Suomessa. Auta armias jos olet yhtään parempi tai yhtään huonompi kuin työpaikan keskiarvohenkilö. Siitä lähtee käyntiin sellainen rumba että ei mitään rajaa sillä dissauksen määrällä. Sen sijaan että keskityttäisiin töihin aletaan kyttäämään jotain aivan järjettömiä asioita tyyliin "hei sä olit 2 minuuttia liian pitkään ruokatunnilla!". Tyhmempikin ymmärtää miten tämä vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin ja työtehoon tällaisessa työpaikassa.

Sama pätee kyllä laajemminkin suomalaisessa keskinkertaisuuksien yhteiskunnassa. Ei niinkun vittu millään voida iloita siitä että joku on pikkuisen nopeampi tai tehokkaampi tai koulutetumpi tai paremman näköinen tai nostaa enemmän penkistä. Heti alkaa dissaaminen sen sijaan että annettaisiin tunnustusta ja kannustettaisiin muitakin kehittämään itseään sen hemmetin keskiarvon paremmalle puolelle.

Kun suomalainen näki ennen vanhaan että joen yläjuoksulta tulee tuoreita puunlastuja niin se otti kirveen ja lähti tappamaan sitä "perkelettä" joka yrittää rakentaa talon paremmalle paikalle kuin hän. Eikä tämä ole muuttunut miksikään, jokainen joka on vähänkin erilainen koetaan uhkaksi. Ikinä ei ajatella niin päin että mitä mahdollisuuksia se tarjoaa kun on vaikkapa erilaisia työntekijöitä firmassa.

P.S. Tai vaikka erilaisia kirjoittajia internetin keskustelufoorumeilla. Voi vittu kun muistelee tiettyjä aikoja tietyillä internetin keskustelupalstoilla. Paras esimerkki on eräs laihdutusfoorumi missä itsensä kaikkitietäväksi Guruksi julistanut henkilö piti huolen siitä että hän dissauttaa kaikki eri tavalla laihduttavat pois keskusteluista. Ja mikäs sen kätevämpää kuin rekrytoida siihen vielä "gurun" apulaiset mukaan. :D

Porukka vaahtoaa Suomalaisten kateelisuudesta ja sun muusta, mutta samaan aikaan haukutaan muita. Juuri näin!:david:

Samanlaisia paskahousuja me ollaan, kuin muunkin maalaiset/väriset/homoiset:kippis1:

D.Yates sanoi:
Enkä ole kateuteenkaan törmännyt miltään suunnalta oikeastaan koskaan. Ehkä mulla vaan menee niin huonosti ettei kenelläkään ole mitään kadehdittavaa.
Sama täällä. Puheiden mukaan suomessa on niin paljon kateellisia mutta enpä ole kovinkaan usein huomannut mitään varsinaista kateutta.

Jonkun verran mua ihmetyttää, että toisten ihmisten haukkuminen tuomitaan aika yksiselitteisesti mutta kateelliseksi saa sanoa ketä vaan. Se on aina totta ja paikkansapitävää vaikka haukkuminen olisi täsyin perusteetonta. Onko kodinputkimiehen lisäksi muitakin, joilla olisi jotain konkreettista haittaa ollut muiden kateudesta vai onko tämä threadi vain oman egon buustausta?

Kyllä mä myönnän, että olen silloin tällöin kateellinen toisille ihmisille mutta eipä se nyt vielä ole kamalasti elämää haitannut ja ei - mulla ei mene asiat helvetin hyvin mutta ei mitenkään helvetin huonostikaan. Aika tasapainoista :)

Battle sanoi:
Porukka vaahtoaa Suomalaisten kateelisuudesta ja sun muusta, mutta samaan aikaan haukutaan muita. Juuri näin!:david:
Katos kun oli just samat ajatukset mielessä. Gimi faiv!

Asiat, joissa ihmisten itsekehulla ja muiden haukkumisella ei tunnu olevan mitään rajaa:

-Minä en ole kateellinen, muut on aina niin saatanan kateellisia
-Minulla on hyvä itsetunto, muilla huono

Olen huomannut, että aiheellinenkin kritiikki pistetään helposti kateuden piikkiin: "Se haukkuu vaan mua, kun mulla on isompi talo ja parempi auto."

Dragon sanoi:
Onko kodinputkimiehen lisäksi muitakin, joilla olisi jotain konkreettista haittaa ollut muiden kateudesta vai onko tämä threadi vain oman egon buustausta?!

jokainen vois pistää omakohtaisia kokemuksia! jos niitä siis löytyy? kuka kertoo tylyimmän siis pahimman tarinan ihmisten kateellisuudesta joka on tuonut sinulle suurta rahallista yms. haittaa saa palkinnoksi sotkun kahvi+munkki lippun

Myönnän, olen kateellinen, Ollilan Jorman palkasta, Aatos Erkon omaisuudesta, Colemannin lihaksista sekä Frederikille naisista.

Autoista kannattaa olla vähiten kateellinen, voit vaikka ajatella että olet ollut paljon fiksumpi kuin kalliin auton omistaja, olet käyttänyt rahasi viisaammin etkä ole tuhlannut niitä ruostuvaan rautaan.

training_addict sanoi:
Se on jonkinlainen luonnonlaki, turha sitä suvaitsemattomuudeks haukkuun on alkaa.

No mitäs muutakaan se on kuin suvaitsemattomuutta?

Mut joo, tää homo-kysymys on aika vahvasti :offtopic: .

Kyllä tätä kateutta löytyy monissa muodoissa muualtakin kuin Suomesta.
Perus Suomalainen kateus vaan tahtoo usein mennä siihen asteeseen että ystävyys suhteetkin hajoaa.

Liian usein ihmiset on kateellisia tämmösestä materiaalisesta hömpötyksestä.Siinä sitten pilataan oma onnellisuus samalla kun toisten omaisuuksia kadehditaan.

Silloin olisi asiat aika hyvin jos osaisi olla iloinen jokaisesta asiasta/omaisuudestaan josta joku toinen on kateellinen:rolleyes:

protsku sanoi:
Tämä on niin totta, niin totta. Yksi parhaita esimerkkejä on työpaikat täällä Suomessa. Auta armias jos olet yhtään parempi tai yhtään huonompi kuin työpaikan keskiarvohenkilö. Siitä lähtee käyntiin sellainen rumba että ei mitään rajaa sillä dissauksen määrällä. Sen sijaan että keskityttäisiin töihin aletaan kyttäämään jotain aivan järjettömiä asioita tyyliin "hei sä olit 2 minuuttia liian pitkään ruokatunnilla!". Tyhmempikin ymmärtää miten tämä vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin ja työtehoon tällaisessa työpaikassa.

Valtiolla kun on hommissa (=porukka ei vaihdu ikinä, vaan samat tyypit pyörii suunnilleen samoissa hommissa eläkeikään saakka) ja kaikki noin sata työntekijää naisia (alle 10 miestä koko porukassa), niin tämä on ah, kovin totta. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom