Suomalaisten hiekkalaatikkoleikit ja eri kuppikunnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Kyllä ei voi kun avautua taas kerran!:wall: :wall: :wall:

Siis tämä Suomalaisten LOPUTON kateus ja siitä seuraavat hiekkalaatikkoleikit. Mä en oikeasti ymmärrä kuka hyötyy että tässä maassa on miljoonia pieniä kuppikuntia? Just eilen juteltiin muutamasta hyvästä esimerkistä.
Kaikkihan tietää kuinka yleisiä Porschet on Suomessa, tai Alfa Romeot. Molempia on aika vähän, mutta niille molemmille pitää olla omat merkkikerhot. Tai toi Boogien matkan kustantaminen Pakkiksen taholta saa toisen sponssin lopettamaan yhteistyön. Ja kuka taas hyötyi?
Vartijat itkee kun Pam ei tee mitään, pitäis laittaa pystyyn taas joku uusi yhdistys, johon sit liittyy 5 jäsentä. Ja homma pelittää...
Tai sit kaikki avustusyhdistykset. Niitä on oikeesti varmaan yli kymmenen tuhatta erilaista.
Eri autokerhojakin on Suomessa satoja. On varmaan hyvät alennukset kun jäseniä on koko maassa alle kymmenen, mutta ompahan perkele oma kerho!

Kuka tosta pienten lasten hiekkalaatikkoleikeistä oikein hyötyy?

Mitä Mayor's sai kuvaamisen kieltämisellä aikaan? Nousiko kävijämäärät?
Mitän Alfa Romeo kerho on hyötynyt siitä kun jäsenmäärä on, ja pysyy pienenä? Isommat alennukset?
Mitä KP hyötyy siitä että on olevinaan autuaan tietämätön tästäkin sivustosta? Onko esim. fitneksen taso noussut enemmän?
Kuka varasti mun kaukosäätimen?
Jos kaveri on töissä toisessa vartioimisliikkeessä on se automaattisesti paska. Hyöty tästäkin dissauksessa on mikä?

Kylläpäs helpotti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eppu Normaalia mukaillen "Tuhansien kateellisten paskojen maa"...

Suomalaiset ovat vaan niin saatanan kateellisia, että ei mitään järkeä. Tällä hetkellä vituttaa jälleen kerran tämä kateellisuus.

mä aloin taloa rakentaan ja ei menny kuin pari päivää tontin ostosta niin jo joku kusipää ilmoitti työkkäriin että nyt se rakentaa itelle taloa! ja heti päivärahat poikki! vittuun kateelliset köyhät:curs:

Tässä nyt viimeisen muutaman vuoden aikana olen saanut mahdollisuuden tutustua maailman muutamaan eri kolkkaan ja useaan eri kultuuriin ja niiden edustajiin.

Näiden omakohtaisten kokemuksieni perustella olen tehnyt johtopäätoksen, että seläntakana paskanpuhuminen ja kateellisuus ovat molemmat lähes varmasti keksitty Suomessa :)

Ei muuta.

Höpöhöpö, samoja ilmiöitä esiintyy muuallakin. Muualla ne vaan verhotaan tunneverhon taakse, Suomessa ne ilmaistaan suoraan, koska ollaan niin saatanan juroja.

Jep, kateus on ihan osa kulttuuria. Vilpitönkin kehuminen voidaan ilmaista jotakuinkin näin: "Ei hitto miten magee auto sulla on! Ei oo saatana reiluu, vittu kun tommosen sais! Toivottavasti ajat puuta päin!"

Tottakai tuollaiset asiat kavereille sanotaan leikillään mutta sanamuodoista näkee mitä ihan oikeasti ajateltaisiin jollei auton omistaja olisikaan hyvä kaveri vaan vaikka naapurin mulkku. Olen koittanut parhaani mukaan kitkeä itsestäni kateutta, se on tunne jota ei edes voi kunnolla valjastaa hyötykäyttöön, pelkkää sielua jäytävää syöpää. Aina kun olen kateellinen sanon itselleni että "Saatanan apina, vittuako siinä kateellisena olet? Hommaa ittesi samaan asemaan jos tosiaan haluat äläkä vingu!"

Melkein joka päivä tekisi mieli sanoa sama jollekin kanssaihmisellekin. Mä olen kateellinen niille jota tämä kateus ei vituta.

Ei vitussa. Ei ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa.

Suomalainen ei helkkarissa voi olla onnellinen toisen puolesta. Lue nyt vaikka Lottovoittajien kertomuksia elämän muuttumisesta voiton jälkeen. Jos mä Suomessa sanon, että perustin firman ja homma alkoi rullaamaan sen verran mukavasti, että sain vihdoin ostettua CLK Mekkerin, niin jokainen kommentti on että "mitä sitä nyt tollasia...", "jaaha, taitaa olla ukolla noussut kusi päähän..." tai "mahtaa olla äijällä pieni qlli kun pitää tollasia jatkeita ostella..." ei saatanassa sanota, että "hitto vie on ukolla hieno auto. Kunpa minäkin vielä joskus..." :)

Siinäkin on asiansa, että jossain Ämeriikässä voipi asua aika rauhassa. Suomessa et edes synkimmässä metsässä ole turvassa huhuilta.

Edit: Ei se kateus ole suomalainen ilmiö.

Pulla sanoi:
Näiden omakohtaisten kokemuksieni perustella olen tehnyt johtopäätoksen, että seläntakana paskanpuhuminen ja kateellisuus ovat molemmat lähes varmasti keksitty Suomessa :)

Jos Pulla jenkkejä meinaat niin niitä pahempia seläntakana puhujia ja selkäänpuukottajia saa kyllä mun mielestä hakea. Kasvokkain ne on tosi hyvää pataa kaikkien kanssa, mutta todelliset mielipiteet voi olla jotain ihan muuta. Tää on tosin vaan mun oma mielipide perustuen siihen mitä itte sitä meininkiä aikoinani kattelin ja ei oo kyllä käsitykset tosiTV-ohjelmien perusteella paljoa muuttunu.

training_addict sanoi:
...käsitykset tosiTV-ohjelmien perusteella paljoa muuttunu.
Niin, onhan KAIKKI ne suomalaisetkin sitä mitä me voidaan nähdä Karpolla on asiaa ohjelmassa ja Big Brotherissa, vai mitä? :)

Toi autokerhoilu on kyl ihan siistiä,kun samanmieliset kokoontuu rupattelemaan ja viettämään aikaa yhdessä.Ei kait siinä mitään.

Ihmisiä tuntuu vaan kiinnostavan tosi paljon kuinka toinen tienaa ja sen perusteella jaotellaan eri ryhmiin.Jakkupuku ylenkatsoo jotain rasvakouraa,vaikka todellisuudessa tämä saattaa tienata hyvät tilit taidoillaan ja pimeistä hommista vielä muhkea bonus siihen päälle.Laman tullen kukaan ei kaipaa jakkupuvun koulutodistuksia vaan sitä putkimiestä kun paskat tulvii olkkariin...

SniffDaddy sanoi:
Siinäkin on asiansa, että jossain Ämeriikässä voipi asua aika rauhassa. Suomessa et edes synkimmässä metsässä ole turvassa huhuilta.

Edit: Ei se kateus ole suomalainen ilmiö.

Mulla on perse auki ku Tuuran putki mut onnex emäntä sai tänään lainaa...
Jos saadaan se talo, mitä on kateltu niin takuulla on nuapurit katteellisia mut eivät ymmärrä, että joudun kuivattamaan kaikki lihakseni loppuelämäni näkkäriä syömällä, on meinaan velekoo sit nii ettei :kakka: lle taivu...
Ja tarkoitushan EI OLE TEHDÄ KETÄÄN KATEELLISEX;monesti kun jotain asiaa oikein kovasti haluaa, joutuu tekemään uhrauksia saavuttaakseen haluamansa!
Ei nää bodytittelit oo tuonu mulle mehtee ja rantaviivoo niinku "parempien lajien edustajille"... :curs:
t. nimimerkki "kadonneen protskusponsorin metsästäjä" :rolleyes:

Laitetaan tähän nyt sitten vielä samalle kuitille suomalaisten suvaitsemattomuus ja sulkeutuneisuus. Nämä kaksi asiaa vituttavat ehkäpä ensteksi eniten. Jos vaikka otat ja luet tuon Arizona-tredin läpi tuolta VIP-osiolta ja mietit olisiko homma sujunut yhtä hienosti ja olisivatko samanlaiset kokemukset olleet mahdollisia jos tilanne olisi ollut toisinpäin? Ei todellakaan.

Eli siis oletetaan että olisin ollut usalainen rehellinen kunnon kansalainen tulosas Suomeen tekemään projektia ja maksamaan veroja muutamaksi kuukaudeksi. Ensinnäkin jos en olisi samaa ihonväriä, niin olisin välittomästi vitun naapuri/rullahuuli/karvakäsi/homo ja koska en puhuisi täydellistä suomea niin luonnollisesti minut toivotettaisiin kaupan päällisiksi vitun kuuseen opettelemaan puhumaan. Kavereita ei olisi, koska luonnollisesti muualta kuin täydellisestä Suomesta tulevat kantavat kaikki kuppaa/tippureia/syfilikstä/ebolaa ja heidät on parempi jättää omiin oloihinsa. Näinhän se menee :)

Juu ja koska varmasti kärkevimmät jo hakkaavat sammankonpäitä näppiksellä, niin huomautettakoon, että EI, ei USA tai mikään muukaan maa ole minun mielestäni täydellinen. Optimaalinen vaihtoehtohan olisi ainakin minun mielestäni joku välimallin vaihtoehto Suomen ja USA:n väliltä.

Pulla sanoi:
Niin, onhan KAIKKI ne suomalaisetkin sitä mitä me voidaan nähdä Karpolla on asiaa ohjelmassa ja Big Brotherissa, vai mitä? :)

Eikö...:lol2: Joo, vuoden mä sitä touhua siellä itte kattelin, lähinnä tähän perustan omat mielipiteeni. Riippuu varmasti tietysti paikastakin missä oleskelee, mutta tuskin se touhu muutamassa vuodessa kovin paljoo on muuttunu ...:piis:

Pulla sanoi:
Laitetaan tähän nyt sitten vielä samalle kuitille suomalaisten suvaitsemattomuus ja sulkeutuneisuus. Nämä kaksi asiaa vituttavat ehkäpä ensteksi eniten.

Ton mä voin kyllä allekirjoittaa, mutta en mä sitäkään nää enää niin nuorison ongelmana. Enemmänkin se koskee näitä varttuneempia jääräpäitä, jotka ei oo muuta maailmaa nähny kun telkkarista tai sitten sillä vuosittaisella lomamatkalla Madeiralle...;)

Boogie sanoi:
Mulla on perse auki ku Tuuran putki mut onnex emäntä sai tänään lainaa...
Jos saadaan se talo, mitä on kateltu niin takuulla on nuapurit katteellisia mut eivät ymmärrä, että joudun kuivattamaan kaikki lihakseni loppuelämäni näkkäriä syömällä, on meinaan velekoo sit nii ettei :kakka: lle taivu...
Ja tarkoitushan EI OLE TEHDÄ KETÄÄN KATEELLISEX;monesti kun jotain asiaa oikein kovasti haluaa, joutuu tekemään uhrauksia saavuttaakseen haluamansa!
Ei nää bodytittelit oo tuonu mulle mehtee ja rantaviivoo niinku "parempien lajien edustajille"... :curs:
t. nimimerkki "kadonneen protskusponsorin metsästäjä" :rolleyes:

Hihii! Puuki, oot äijä!!!! :) Mulla on velkaa, notta ei ees kuselle riitä etunoja. :whip:

Edit: Joo, ja tajusin viestin "pienen" sarkasmin. :D

Kateellisuus on kyllä kumma juttu. :rolleyes: Itse muistan, kun joskus olin kateellinen jostain toiselle ja saatoin miettiä, et onkohan kukaan kateellinen mulle. Onneksi tajusin sit jossain vaiheessa, että elämän tarkoitus ei ole tehdä toisia kateellisiksi. :) On kauheaa, jos ostaa uuden auton ja joku pistää sen takia välit poikki tai muuta vastaavaa. :jahas: Jos joku ostaa hienon/kalliin auton tai talon tai jonkun muun vastaavan, niin mä ainakin voin käydä ihan suoraan kehaisemassa, et kuinka näyttää kivalle tms, eikä se ole mitenkään vaikeaa. Olen vain rehellinen.
Lukiossa muutamat oli mulle jostain (ilmeisesti ulkonäkö, siistit kunnolliset vaatteet yms) kateellisia ja siitäkös se riemu ratkesi. En ymmärrä sitä paskan jauhamista ja muuta vastaava. Mä kävin silloin töissä, mulla oli kivasti rahaa ja mulla oli oikeus ostaa kivoja vaatteita jne, mikä siinä oli toisille niiiin vaikeaa? Ja sit nää heitot, et "onhan se hyvä, kun vanhemmilla on rahaa ja ne lellii sua ostamalla kaikkea kallista." :curs: Kiva kuunnella noita juttuja, kun vanhemmat eivät varallisuudestaan huolimatta olleet mulle mtn ostaneet. Koulukirjat oli lukioaikana suunnilleen ainoa juttu, mitä he kustansivat.

Ja autokerhoilua kannatan kyllä minäkin. :thumbs:

Mut kateellisuus on asia, mikä saa mut näkemään punaista. Jos meillä on kivasti rahaa ja meillä on ollut varaa ostaa pelit ja vehkeet, niin miksi siitä pitää olla jonkun kateellinen? Pitäiskö vaan elää köyhästi ja esim. myydä auto pois, ostaa vaatteet aina kirppikseltä jne?

Onneksi on kuitenkin ihmisiä, jotka eivät ole kateellisia. :)
Ja asia erikseen ovatkin sitten ne, jotka tarkoituksella yrittävät saada toisia kateellisiksi..

training_addict sanoi:
Ton mä voin kyllä allekirjoittaa, mutta en mä sitäkään nää enää niin nuorison ongelmana. Enemmänkin se koskee näitä varttuneempia jääräpäitä, jotka ei oo muuta maailmaa nähny kun telkkarista tai sitten sillä vuosittaisella lomamatkalla Madeiralle...;)

Pakko kommentoida et oon samaa mieltä. Ei tunnu suvaitsemattomuus olevan nuorison ongelma enää. Omassa tuttavapiirissä on pirun suvaitsevaista porukkaa. Osa jopa todella innostuneita, jos saavat tavata jostain eri kulttuurista tulevia ihmisiä. Mutta osa vanhemmista ihmisistä sitten.. No paljon on just sellasia jääräpäitä että huhhuh. Ei toki saa yleistää liikaa.

Edit: Niin, valitettavasti kateus on hyvin tyypillinen ominaispiirre Suomalaisissa, vaikka sitä varmasti muuallakin esiintyy. Oon ite ehtiny huomata tähän ikään mennessä monesti sen, että jos on saavuttanu jotain, kannattaa olla nöyrä ja hiljaa..

training_addict sanoi:

Mun mielestä kans toi ei ole enää niinkään nuorison ongelma.
Mutta suvaitsevaisuudesta.. Kuinka moni mun lisäksi voi sanoa, että homous on ok? Että se on normaalia ja hyväksyttävää eikä mikään sairaus.

Mä olen ainakin niin saatanan katellinen niin helvetin monelle ja monesta asiasta että se haittaa mun mielenterveyttä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom