Asiantuntijat: Uusi laki nostaisi ruoan hintaa väistämättä
Kuluttajat voivat joutua kärsijöiksi, kun hallitus ryhtyy suitsimaan kaupan valtaa ja rajoittaa kauppojen omien halpamerkkien myyntiä. ”Pelkään, että tämä johtaa ainoastaan ruoan kallistumiseen”, sanoo tutkija.
Kuluttajat voivat joutua kärsijöiksi, kun hallitus ryhtyy suitsimaan kaupan valtaa ja rajoittaa kauppojen omien halpamerkkien myyntiä. ”Pelkään, että tämä johtaa ainoastaan ruoan kallistumiseen”, sanoo tutkija.
www.aamulehti.fi
En mä tiiä, mä harkitsen ihan aidosti vittullessani että mä äänestän vasemmistoa. :D Coopit, pirkat rainbow ja muitten halpis ruoan hinta nousee.
Meinaakohan poliitikot oikeesti tehdä yhtäkään kansaa helpottavaa päätöstä. Nyt ollaan airbnb asuntojen vuokraamiseen puuttumassa. ELi valtio päättää tai ainakin rajottaa osittain kenelle saisin vuokrata asuntoani ja kuinka pitkäks aikaa..
EIks noi kyrvät sais ihan oikeesti jotain kansaa helpottavia päätöksiä tehtyy? Pitääkö ne kaikki olla elämää vaikeuttavia?
EI se perusedellytykset kuten asuminen ja ruoka nyt ainakaan liian halpaa ole muutenkaan..
Eli, toimeentulotukee leikataa ja ruoan hinta nousee. Hyvä yhdistelmä. Varmasti vähentää yleistä rikollisuutta ja häiriökäyttäytymistä... Varsinkin ilta-aikaan kaupoissa... jne.
Hyviä päätöksiä...
--
edit. eli jos nyt johonkin tulee unisex vessa ja koulussa ei enää suvivirttä veisata ja liikennemerkit muuttuu ''sukupuolineutraalimpaan'' suuntaan niin vastapuolella on sitten ruoan hinnan nousu, niin kumpi nyt ois suurempi paha..?
Niinpä.