Suomalainen politiikka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kyllä kiinnosta edelleenkään. Johan tuo lupautui maksamaan ne itse niin ehkä saat yösi nukuttua nyt paremmin.
Rikkailla hyvä kusettaa. Jos jää kiinni niin aina voi sanoa että maksaa takaisin koska varaa on. Jos ei jää kiinni niin sehän on vaan plussaa. Epäilen ettei tällainen systeemi toimi taviksilla. Jos jää kiinni, niin en usko että riittää jos maksaa takaisin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tässä nyt nillitetään, kansanedustaja ei ole virassa eikä työsuhteessa. Edustajantoimi. Saa siitä palkkiota, verotetaan ansiotuloverona kuten työläisen. Mutta kulukorvaus on omanlaisensa. Sitä saa hyvän mällin ja voi painaa kämpän sillä. Työläiselle firman maksama asunto aina verotettava etu, mutta edustajalle ei. Sinne voi dumppaa vaikka aamupalat.

Ja paska argumentti, että varaa olisi. Olis mullakin varaa maksaa skidien neuvolat yksityisellä, mutta vien silti "ilmaiseen" veroilla kustannettuun kunnalliseen.


edit. Ruotsissa tämäkin asia on paremmin. (Ei tarvi muistuttaa mamuista, se on huonommin). Siellä ihan avoimesti sanotaan, että kuningasperhe maksaa 13sek per kansalainen (googlen eka tulos). Eli 1.3e. Eli 13 miltsiä per vuosi. Ja herroiksi elelevät sillä summalla. Vaikka omaakin fygyä kaiketi olis.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin ennakkoäänestämässä, kokoomuksen vaalipropaganda on tehonnut meikäläiseen. Pelottaa mitä stadissa tapahtuu jos SDP/Vihreät/Vas -akseli saa ylivallan.

Koska kokkareidenkin lista on täynnä kaikenlaisia ihmefiluureja ni päädyin äänestämään Juhana Vartiaista. mitähän tästäkin seuraa.
 
Mä olen sen verran vanhanaikainen että ajatus jonkun äänestämisestä kaupunginvaltuustoon tommosesta syystä on kyllä vieras. Se suurmoskeija suunnitelmahan on ollu horroksessa jo muutaman vuoden.
 
Mitä tässä nyt nillitetään, kansanedustaja ei ole virassa eikä työsuhteessa. Edustajantoimi. Saa siitä palkkiota, verotetaan ansiotuloverona kuten työläisen. Mutta kulukorvaus on omanlaisensa. Sitä saa hyvän mällin ja voi painaa kämpän sillä. Työläiselle firman maksama asunto aina verotettava etu, mutta edustajalle ei. Sinne voi dumppaa vaikka aamupalat.

Ja paska argumentti, että varaa olisi. Olis mullakin varaa maksaa skidien neuvolat yksityisellä, mutta vien silti "ilmaiseen" veroilla kustannettuun kunnalliseen.


edit. Ruotsissa tämäkin asia on paremmin. (Ei tarvi muistuttaa mamuista, se on huonommin). Siellä ihan avoimesti sanotaan, että kuningasperhe maksaa 13sek per kansalainen (googlen eka tulos). Eli 1.3e. Eli 13 miltsiä per vuosi. Ja herroiksi elelevät sillä summalla. Vaikka omaakin fygyä kaiketi olis.
Ero taitaa olla siinä, että ruotsin Kunkku perheineen ei ole edellisenä päivänä kertomassa uutisissa, että pitäis kunnallisveroa nostella, koska rikkailla (yli 2000€/kk tienaavat) on varaa maksaa enemmän sitä yhteistä hyvää. Ei toki mullakaan tuntus pari prosenttia lisää veroa missään, jos sais asua ja syödä ilmaiseksi.
 
Mä kävin ennakkoäänestämässä, kokoomuksen vaalipropaganda on tehonnut meikäläiseen. Pelottaa mitä stadissa tapahtuu jos SDP/Vihreät/Vas -akseli saa ylivallan.

Koska kokkareidenkin lista on täynnä kaikenlaisia ihmefiluureja ni päädyin äänestämään Juhana Vartiaista. mitähän tästäkin seuraa.
Seuraa lisää köyhien suomalaisten kyykyttämistä. Siitä Vartiaisella on hyvin historiaa jo. Toki eipä tuolla ole tietysti mitään väliä jos ei itse kuulu siihen ns. paremmin toomeentulevaan kansanosaan.
 
Seuraa lisää köyhien suomalaisten kyykyttämistä. Siitä Vartiaisella on hyvin historiaa jo. Toki eipä tuolla ole tietysti mitään väliä jos ei itse kuulu siihen ns. paremmin toomeentulevaan kansanosaan.

Vaihtoehtona tuntuu olevan että me ollaan muutaman vuoden kuluttua kaikki kyykyssä velkataakan alla. No kattoo nyt mimmonen valtuusto sinne saadaan kokoon.
 
Kyllä se köyhä parhaiten menee kyykkyyn halpatyövoimalla ja maahanmuuttajilla. Ei jää keskiluokka tai bättre folk samoille konnuille, aines tiivistyy ja jengiytyy. Suorittaville töille on jo tekijät tilattu muualta, pakolliset koulut kun käyty niin ei muuta ku soffalle pitkäkseen, kalja auki ja jointti palamaan.

Anyway, täytyy se ääni mennä antamaan kokkareille, yrittäjänä ja osakesijoittajana kaikki muu olisi melko lailla hölmöä. Tosin persuista en ole oikein selvittänyt, mitkä on kannat yrittäjien verotukseen, työn verotukseen, eläkemaksuihin ja osakekauppojen/osinkojen verotukseen? Kuitenkaan eivät taida tukia olla laskemassa?
 
Ei kyllä kiinnosta edelleenkään. Johan tuo lupautui maksamaan ne itse niin ehkä saat yösi nukuttua nyt paremmin.
Kyllä minä yöni nukun hyvin. Jos ei kiinnosta edelleen pätkääkään sitte ehkä kannattaa mennä takas kattoon kuinka pitkiä kehonrakentajat on tänä vuonna. Se sinua ainaki kiinnostaa.
 
No nyt on viihdettä koko rahalla, kattelen Ylen pienpuoluetenttiä. On sanosko mielenkiintoisia mielipiteitä muutamalla ehdokkaalla.


Aika maltillisia nä lopulta on ei ykskään ole vielä innostunut.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom