Eli automaattinen evääminen joka ikiselle firmalle, joka on siirtynyt koronan aikana mihinkään bisnekseen, joka on aiemmin jo millään tavalla olemassa? Esimerkiksi ravintolavat eivät saa myydä ruokaa mukaan, koska idea on vanha. Kukaan ei saa viedä toimintaansa nettiin, koska joku muu on tehnyt sen jo ennenkin. Vai olisiko kyseessä se iki-ihana suomalainen kateus, joka nostaa päätään?
Eikai mikään niin sano? Kukin omilla varoillaan ja kyvyillään. Eikai nyt saatana sitä nettiin päivittäytymistä pidä valtiolla maksaa... tai siis siistiähän tollainen vipuilu olisi, mutta siitä pitäisi tulla yleisempi tapa että valtio auttaa investoinneissa pyyteettä/lomaketta vastaan eikä eriarvoistava tapa vs niitä joilla oli jo pääomaa - tai ei ollut.
Sitäpaitsi jo ennen tätä on ravintolat osannut sekä take-awayn ja onlinen... Ja jos se jotakuta kiinnostaa niin mun mielestä kyllä saakin mennä paikat konkkaan tai jos autetaan niin autetaan myös pientä.
Niin toisaalta taas eletään sosialistisessa valtiossa, missä on maksettu hirmuveroja, niin olettaisi jotain saavansa takasin hädän hetkellä? Myös yritykset.
Matkailu-/ravintola-alat ym. turismiin liittyvät nyt varmasti olisi sellaisia, mitkä tukea kipeimmin tarvitsevat. Sekä vientiyritykset varmasti olisi kriisin ajan syytä pitää pystyssä. Ihan en ymmärrä, millä tavalla maatalous tai hoitoala tästä kärsii..
En väitä etteikö olisi hyvä idea pitää rattaat pyörimässä, näitä velkoja kun ei aiotakkaan maksaa takaisin. Ja jonkun vitun eu-n mittakaavalla meillä on voimaa tarvittaessa
Ostetaan vielä laivue uusia hävittäjiä valmiiks...
Ajattelin tota asiaa siltä kantilta että kaikenmaailman kauneussalongit ja kebabit kyllä putkahtaa uusiksi, isot merkittävät esim. rakennuttajat pärjää kyllä hetken
ja jos tässä nyt sitten on joku hätä niin panostetaan ne tähän asiaan varatut rahat tämän asian hoitoon. Ettei jää sadot pellolle tai tekemättä tai ihmisiä hoitamatta.
En ole silläkään kannalla että maajussien tilille toimitetaan 100k, vaan tietty hankintoja & palkkoja yms. maksetaan maksusitoumuksilla, joissa on vaan enemmän nollia ja kovempi leimasin.
e: Sen verta visionääri oon että en epäile hetkeäkään etteikö tulevaisuudelle olisi hyväksi jos kortistosta saataisiin porukkaa ponnahtamaan terveydenhuoltoon tai vaikka taimitarhalle
Mä vaan kirjotin mitä kuvittelin tuolla tapahtuvan, en mä tosiaan hävinnyt penniäkään käsittääkseni näissäkään miljardeissa.
Katotaan sitten kesän ja syksyn mittaan mitä käy kulutustuotteiden hinnalle että paljonko tulee takkiin
Rahaköyhän etu että paljon kummemmaksi ei voi mennä niinkauan kun sapelit pysyy tupissa.