Suomalainen politiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta jottei mene liian vuodatukseksi, niin kun Unkaria katsoo, niin voisi mennä huonomminkin.

Millä tavalla huonommin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä tavalla huonommin?

Siten, että kyseessä on diktatuuri, joka muuttunee totalitaristiseksi jo tämän vuosikymmenen aikana. Ei tuosta mitään hyvää voi seurata. Veikkaanpa, että muuttoliike Unkarista pois tulee olemaan melko voimakasta tulevina vuosina.

Siten, että kyseessä on diktatuuri, joka muuttunee totalitaristiseksi jo tämän vuosikymmenen aikana. Ei tuosta mitään hyvää voi seurata. Veikkaanpa, että muuttoliike Unkarista pois tulee olemaan melko voimakasta tulevina vuosina.

Höpö höpö ditatuurisi, ja muuttoliikkeesi kanssa!
EU on se joka on muuttumassa toalitaariseksi diktatuuriksi.
Itse asiassa jo muutaman vuoden esim saksasta on ollut kova muuttovirta unkariin, nimeenomaan vähän varakkaammat haluavat muuttaa hyvään ja turvalliseen maahan.

Siis mitä helvettiä nyt tapahtuu? Tämän viikon satoa jo mm.:
- Henkilöturvatunnukset aiotaan muuttaa syntymä- ja sukupuolineutraaleiksi. Eli kaikki passit, ajokortit, rekisterit, ymv. pitää uusia ja kaikkien opetella ulkoa joku random numerosarja.
- Maa- ja metsätaloustieteiden maisteri nimitettiin valtionvarainministeriön kansliapäälliköksi. Eli vvm:n ylin(?) virkamies, jolla ei ole osaamista tai kokemusta valtiontaloudesta.
- Tätä maskijuttua ei voi edes sanoiksi pukea.
- Ja vielä sokerina pohjalla https://www.is.fi/politiikka/art-2000006470042.html

Ja nyt on vasta torstai...
Hyviä meemejä tästä sentään syntyy ja on todella hauska koittaa selittää tätä ulkomaalaisille kavereille

View: https://twitter.com/WoodyW00dlegger/status/1248184530193784833?s=08

Viimeksi muokattu:
Siis mitä helvettiä nyt tapahtuu? Tämän viikon satoa jo mm.:
- Henkilöturvatunnukset aiotaan muuttaa syntymä- ja sukupuolineutraaleiksi. Eli kaikki passit, ajokortit, rekisterit, ymv. pitää uusia ja kaikkien opetella ulkoa joku random numerosarja.
- Maa- ja metsätaloustieteiden maisteri nimitettiin valtionvarainministeriön kansliapäälliköksi. Eli vvm:n ylin(?) virkamies, jolla ei ole osaamista tai kokemusta valtiontaloudesta.
- Tätä maskijuttua ei voi edes sanoiksi pukea.
- Ja vielä sokerina pohjalla https://www.is.fi/politiikka/art-2000006470042.html

Ja nyt on vasta torstai...
Hyviä meemejä tästä sentään syntyy ja on todella hauska koittaa selittää tätä ulkomaalaisille kavereille

View: https://twitter.com/WoodyW00dlegger/status/1248184530193784833?s=08

Ihan normiviikko vihervasemmisto vetoisessa suomessa.

Tää kateellisuus on jotain aivan sairasta. Yrityksille tarjotaan tukea ja yritykset sitä hakevat. Kun kateellinen ihminen, jonka ajatustoiminta riittää noppa nappa ymmärtämään sen että 100ke on paljon rahaa tämän huomaa, niin sehän on heti itseltä pois. Ei muuta kuin tappouhkauksia päälle :rolleyes: Olishan tuollakin ainakin yksi koodari työllistetty ja toimintaa saatu ylläpidettyä muutenkin, mutta kun ei. Aika vahvasti haisee elämänkoulu näissä uhkailijoissa. Oikeastaan kiitokset saa myös osoittaa iltapaskalle, joka nosti esille kaikki järkevätkin tuen saajat ihan klikkien takia.

Siis jumalauta, nuo tuet on tarkoitettu yrityksille, joilla menee oikeasti huonosti tän koronan takia. Nyt siellä on hakemukset menny läpi ihan heittämällä, vaikka oikeaa tarvetta avustuksille ei ole. Pääsääntöisestikin tommoset avustukset on aivan paskaa, siis rahaa heitetään niille, jotka osaa parhaiten paskaa puhua hakemuksissa.

Vitun hienoa, että nuo avustuksien saajat julkistetaan, niin näkee miten ahneita ja tilannetta hyväksikäyttäviä monet ihmiset on. Ja julkinen lynkkäys on erittäinkin toimiva keino saada porukka ajattelemaan, että kannattiko lähteä leikkiin mukaan. Lähtökohtaisesti, jos yritys ei pysy pystyssä ilman tukia, avustuksia ja ties mitä paskaa, niin sillon sille yritykselle ei ole tarvetta nykymaailmassa.

Toki, kenenkään henkeä ei tarttis lähtee uhkaamaan sentään. Mutta toivon todella, että alkaa julkinen perkaus näiden tukien saajista. Ai ai, se on vittumaista kun jääkin kiinni käsi toisen taskussa :D

Toisaalta, jos itsellä olisi yritys, jonka toimintaan korona edes etäisesti vaikuttaa, niin laittaisin kyllä hakemusta. Sitten, jos myöntäisivät tukea, niin eihän se minun vika olisi, jos saisin? Vika on minun mielestäni enemmänkin nyt siellä tukien jakajan päässä.

Toisaalta, jos itsellä olisi yritys, jonka toimintaan korona edes etäisesti vaikuttaa, niin laittaisin kyllä hakemusta. Sitten, jos myöntäisivät tukea, niin eihän se minun vika olisi, jos saisin? Vika on minun mielestäni enemmänkin nyt siellä tukien jakajan päässä.

Aivan, koska eihän meitä henkilökohtaisesti ohjaa moraali missään nimessä. Kaiken minkä voin saada (vaikka sitten huijaamalla, keplottelemalla, hyväksikäyttämällä), minun kuuluu saada?

Oon ymmärtänyt että ei mitään hakemuksia tarvitse laittaa vetämään? Miksi muuten jotkut yritykset palauttaa niitä avustuksia?

Aivan, koska eihän meitä henkilökohtaisesti ohjaa moraali missään nimessä. Kaiken minkä voin saada (vaikka sitten huijaamalla, keplottelemalla, hyväksikäyttämällä), minun kuuluu saada?
Harva liiketoiminta on sellaista, johon korona ei jollain tavalla ole vaikuttanut. Ei se tuen hakeminen ole millään tavalla huijaamista tai keplottelemista, eikä sen tuen hakijan vastuulla ole arvioida onko oikeutettu tukeen vai ei. Tottakai, jos valehtelee hakemuksessa tai antaa väärää tietoa, mutta siitähän ei ollut kysymys. Kriteerit nyt tuskin olleet kellekkään täysin selvät.

Selvästikin nyt näyttää siltä, että tuota tukea on jaeltu vähän jokaiselle yritykselle, joka sitä on hakenut, mutta ei se niiden yritrysten vika ole.

Siis jumalauta, nuo tuet on tarkoitettu yrityksille, joilla menee oikeasti huonosti tän koronan takia. Nyt siellä on hakemukset menny läpi ihan heittämällä, vaikka oikeaa tarvetta avustuksille ei ole. Pääsääntöisestikin tommoset avustukset on aivan paskaa, siis rahaa heitetään niille, jotka osaa parhaiten paskaa puhua hakemuksissa.

Vitun hienoa, että nuo avustuksien saajat julkistetaan, niin näkee miten ahneita ja tilannetta hyväksikäyttäviä monet ihmiset on. Ja julkinen lynkkäys on erittäinkin toimiva keino saada porukka ajattelemaan, että kannattiko lähteä leikkiin mukaan. Lähtökohtaisesti, jos yritys ei pysy pystyssä ilman tukia, avustuksia ja ties mitä paskaa, niin sillon sille yritykselle ei ole tarvetta nykymaailmassa.

Toki, kenenkään henkeä ei tarttis lähtee uhkaamaan sentään. Mutta toivon todella, että alkaa julkinen perkaus näiden tukien saajista. Ai ai, se on vittumaista kun jääkin kiinni käsi toisen taskussa :D
No mietipä nyt hetki huutokauppakeisarin toimintaa ja kerro kuinka korona ei vaikuta?
-kuvaukset loppu
-ei yleisöä
-ainoa myynti netissä
-miten kierrät ostamassa tavaraa?
-meklauskeikat yms tapahtumat peruttu täysin

Jääviys on kuitenkin validi termi...
Ja sitten tosiaan se että ketkä niitä tukia tarvitsee niin hoitoala ja maatalous, muut nauttikoot kapitalismista ja takaisin kortistoon kortti pöytään uusia tulee kyllä.

Huutokauppakeisarista sen verran että saa rahaa koska on tv kasvo. Se ei tarvitse mitään huutokauppanettiä sillä suomessa on jo sellainen...

e: Ja tosiaan kun helikopterirahoituksesta ruvettiin puhumaan niin varmaan melkoisen moni oletti että saadaan vähän vuokra- ja ruokarahaa sillä osa on valmiiksi niin köyhiä
ettei voi yhtäkkiä "varautua" yhtään mihinkään, ja työnsä menettäneet joutuu atm. venaamaan helvetin kauan että saa rahaa ja sittenkin melkein olisi hyvä olla aikaa tutustua uuteen elintasoon eikä aloittaa 3kk laskut pöydällä nälkäisenä(jos oot panostanut maalliseen omaisuuteen niin sossu sanoo "myy talo ensin"). Sitten joku palsanmäki saa 100k ja kansanedustajat antaa itelleen ja kavereilleen 100k??? Elkää vanhat jörbat unohtako lamafiilistelyä, kaikki tapahtuu nykyään nopeammin(rysähdys, luottotiedot menee kuukausissa) ja kaiken lisäksi ei voida sanoa että ois menny hyvin missään vaiheessa ennenkään tätä tässä lamojen välillä :). Tää on vähä sama ku sillo mut sillo tultii ylhäältä alas, nyt pohjan läpi...
Ei välttämättä näy rikkaiden taskussa kun kaiken saa ulkomailta pelimerkkejä vastaan, mutta monelta menee duuni ja firma ihan tosta noin.

Viimeksi muokattu:
Huutokauppakeisarista sen verran että saa rahaa koska on tv kasvo. Se ei tarvitse mitään huutokauppanettiä sillä suomessa on jo sellainen...
Eli kerrataanpa. Päätetään jakaa rahaa yrityksille, jotka kärsivät koronan vaikutuksista. Sellainen yritys sitten hakee sitä. Luettelin yläpuolella aika monta syytä, miten huutokauppakeisari siitä kärsii. Mielestäsi syynä on kuitenkin se, että kyseessä on tv-kasvo. Lisäksi tuet on evättävä, jos vastaava bisnes on aiemmin olemassa :sneaky:

Eli automaattinen evääminen joka ikiselle firmalle, joka on siirtynyt koronan aikana mihinkään bisnekseen, joka on aiemmin jo millään tavalla olemassa? Esimerkiksi ravintolat eivät saa myydä ruokaa mukaan, koska idea on vanha. Kukaan ei saa viedä toimintaansa nettiin, koska joku muu on tehnyt sen jo ennenkin. Vai olisiko kyseessä se iki-ihana suomalainen kateus, joka nostaa päätään?

Ja ei, en ole yrittäjä eikä mulla ole lähipiirissä ketään, joka tuota tukea saisi. En vaan pysty millään käsittämään tuollaista logiikkaa. Jos oma talous on aivan päin persettä (kuten näistä uhkailijoista voi päätellä), niin ei se siitä muita vihaamalla ja kadehtimalla paremmaksi tule.

Enkä sano etteikö työssäkävijöitäkin voisi yksinkertaisemmin auttaa, mutta ei se nyt taas tähän mitenkään liity.

Viimeksi muokattu:
Ja sitten tosiaan se että ketkä niitä tukia tarvitsee niin hoitoala ja maatalous, muut nauttikoot kapitalismista ja takaisin kortistoon kortti pöytään.
Niin toisaalta taas eletään sosialistisessa valtiossa, missä on maksettu hirmuveroja, niin olettaisi jotain saavansa takasin hädän hetkellä? Myös yritykset.
Matkailu-/ravintola-alat ym. turismiin liittyvät nyt varmasti olisi sellaisia, mitkä tukea kipeimmin tarvitsevat. Sekä vientiyritykset varmasti olisi kriisin ajan syytä pitää pystyssä. Ihan en ymmärrä, millä tavalla maatalous tai hoitoala tästä kärsii..

Eli automaattinen evääminen joka ikiselle firmalle, joka on siirtynyt koronan aikana mihinkään bisnekseen, joka on aiemmin jo millään tavalla olemassa? Esimerkiksi ravintolavat eivät saa myydä ruokaa mukaan, koska idea on vanha. Kukaan ei saa viedä toimintaansa nettiin, koska joku muu on tehnyt sen jo ennenkin. Vai olisiko kyseessä se iki-ihana suomalainen kateus, joka nostaa päätään?
Eikai mikään niin sano? Kukin omilla varoillaan ja kyvyillään. Eikai nyt saatana sitä nettiin päivittäytymistä pidä valtiolla maksaa... tai siis siistiähän tollainen vipuilu olisi, mutta siitä pitäisi tulla yleisempi tapa että valtio auttaa investoinneissa pyyteettä/lomaketta vastaan eikä eriarvoistava tapa vs niitä joilla oli jo pääomaa - tai ei ollut.
Sitäpaitsi jo ennen tätä on ravintolat osannut sekä take-awayn ja onlinen... Ja jos se jotakuta kiinnostaa niin mun mielestä kyllä saakin mennä paikat konkkaan tai jos autetaan niin autetaan myös pientä.

Niin toisaalta taas eletään sosialistisessa valtiossa, missä on maksettu hirmuveroja, niin olettaisi jotain saavansa takasin hädän hetkellä? Myös yritykset.
Matkailu-/ravintola-alat ym. turismiin liittyvät nyt varmasti olisi sellaisia, mitkä tukea kipeimmin tarvitsevat. Sekä vientiyritykset varmasti olisi kriisin ajan syytä pitää pystyssä. Ihan en ymmärrä, millä tavalla maatalous tai hoitoala tästä kärsii..
En väitä etteikö olisi hyvä idea pitää rattaat pyörimässä, näitä velkoja kun ei aiotakkaan maksaa takaisin. Ja jonkun vitun eu-n mittakaavalla meillä on voimaa tarvittaessa :)
Ostetaan vielä laivue uusia hävittäjiä valmiiks...
Ajattelin tota asiaa siltä kantilta että kaikenmaailman kauneussalongit ja kebabit kyllä putkahtaa uusiksi, isot merkittävät esim. rakennuttajat pärjää kyllä hetken
ja jos tässä nyt sitten on joku hätä niin panostetaan ne tähän asiaan varatut rahat tämän asian hoitoon. Ettei jää sadot pellolle tai tekemättä tai ihmisiä hoitamatta.
En ole silläkään kannalla että maajussien tilille toimitetaan 100k, vaan tietty hankintoja & palkkoja yms. maksetaan maksusitoumuksilla, joissa on vaan enemmän nollia ja kovempi leimasin.

e: Sen verta visionääri oon että en epäile hetkeäkään etteikö tulevaisuudelle olisi hyväksi jos kortistosta saataisiin porukkaa ponnahtamaan terveydenhuoltoon tai vaikka taimitarhalle

Mä vaan kirjotin mitä kuvittelin tuolla tapahtuvan, en mä tosiaan hävinnyt penniäkään käsittääkseni näissäkään miljardeissa.
Katotaan sitten kesän ja syksyn mittaan mitä käy kulutustuotteiden hinnalle että paljonko tulee takkiin :)
Rahaköyhän etu että paljon kummemmaksi ei voi mennä niinkauan kun sapelit pysyy tupissa.

Viimeksi muokattu:
Eikai mikään niin sano? Kukin omilla varoillaan ja kyvyillään. Eikai nyt saatana sitä nettiin päivittäytymistä pidä valtiolla maksaa... tai siis siistiähän tollainen vipuilu olisi, mutta siitä pitäisi tulla yleisempi tapa että valtio auttaa investoinneissa pyyteettä/lomaketta vastaan eikä eriarvoistava tapa vs niitä joilla oli jo pääomaa - tai ei ollut.
Sitäpaitsi jo ennen tätä on ravintolat osannut sekä take-awayn ja onlinen... Ja jos se jotakuta kiinnostaa niin mun mielestä kyllä saakin mennä paikat konkkaan tai jos autetaan niin autetaan myös pientä.
Sä nyt et taida ihan ymmärtää sitä, että ei se bisnesidea voi olla mikään laitetaan tuotteet nettiin. Ne on ollu siellä jo vuosia. Lisäksi missään ei oo sanottu, ettei pienet firmat voi tuota tukea hakea. Ainoa ehto oli se 20% omarahoitus ja sellainen yritystoiminnan kehittäminen, että se kelpaa. Ei muuta kuin joka firma hakemaan.

Sä nyt et taida ihan ymmärtää sitä, että ei se bisnesidea voi olla mikään laitetaan tuotteet nettiin. Ne on ollu siellä jo vuosia. Lisäksi missään ei oo sanottu, ettei pienet firmat voi tuota tukea hakea. Ainoa ehto oli se 20% omarahoitus ja sellainen yritystoiminnan kehittäminen, että se kelpaa. Ei muuta kuin joka firma hakemaan.

Eli automaattinen evääminen joka ikiselle firmalle, joka on siirtynyt koronan aikana mihinkään bisnekseen, joka on aiemmin jo millään tavalla olemassa? Esimerkiksi ravintolat eivät saa myydä ruokaa mukaan, koska idea on vanha. Kukaan ei saa viedä toimintaansa nettiin, koska joku muu on tehnyt sen jo ennenkin. Vai olisiko kyseessä se iki-ihana suomalainen kateus, joka nostaa päätään?

Otit itse jostain ihan taivaantuulista koko homman aiheeseen, josta nyt sanot minun olevan ulalla?
Meinasin tän alemman alunperin quotata pelkästään ja vastata: En ymmärrä mistä puhut ja miten liittyy asiaan. En mä puhunut mistään bisnesalojen vaihtamisista nyt???
Ja tuo loppu on ihan roskaa, miksi tai missä olisin sanonut jotain sen suuntaistakaan että ei voisi vaikka myydä take-awayta?

Tuet pitäis mennä henkilöstön palkkoihin ja tilavuokriin, jotta voitaisiin jatkaa siitä mihin jäätiin. Sen ei pitäisi olla edes kokoomuslaisen mielestä väärin kun isompi tosiaan saisi
absoluuttisesti enemmän.

Otit itse jostain ihan taivaantuulista koko homman aiheeseen, josta nyt sanot minun olevan ulalla?
Meinasin tän alemman alunperin quotata pelkästään ja vastata: En ymmärrä mistä puhut ja miten liittyy asiaan. En mä puhunut mistään bisnesalojen vaihtamisista nyt???
Ja tuo loppu on ihan roskaa, miksi tai missä olisin sanonut jotain sen suuntaistakaan että ei voisi vaikka myydä take-awayta?

Tuet pitäis mennä henkilöstön palkkoihin ja tilavuokriin, jotta voitaisiin jatkaa siitä mihin jäätiin. Sen ei pitäisi olla edes kokoomuslaisen mielestä väärin kun isompi tosiaan saisi
absoluuttisesti enemmän.
Mä puhuin alusta asti huutokauppakeisarista. Nyt lainailet mun viestejä sieltä täältä kun et osaa enää vastata. Jos yrityksellä ei ole liikevaihtoa, sillä henkilöstön palkkojen tukemisella ei ole yhtään mitään merkitystä. Se on sama kuin sammuttaisi tulipaloa ämpärillä.

Back
Ylös Bottom