Suomalainen aikuinen käyttää liikuntaan 427 euroa vuodessa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fluffy, miksei sitä saisi pelkkään sauvakävelyyn menemään lähes 300 euroa jos aktiivisesti harrastaa. Kahdet laadukkaat lenkkarit vuodessa maksaa jo yli 200e. Siihen sitten sauvat päälle niin päästään jo 300e. Puhumattakaan citymarketin tuulipuvusta, eihän sitä farkuilla voi kävellä.

Kai joku pro saakin menemään, mutta jotenkin mulle tuli mieleen sellainen harrastaja, joita ainakin meilläpäin on enemmistö: vanhempi pariskunta kävelee verkkaisesti sauvoja heilutellen...;) Tuskin investoivat parempiin lenkkareihin saati kaksiin. Itse en tiennyt että noin kalliita sauvoja on edes olemassa!

Eikä sillä, että jotenkin halveksuisin sauvakävelijöitä, itsekin harrastan sitä (sauvojen hinta ehkä 9,90 ja samat muutaman kympin lenkkarit jo toista vuotta käytössä), mutta todella todella harvat tekee sitä oikein, saati laadukkailla varusteilla. Saattaahan olla, että kalliimmilla sauvoilla pääsisi jotenkin kovempaa vauhtia, pitänee kokeilla joskus.

Hmm... Pitääpäs tämän vuoden saldo ihan laskea :D
Sali 60 € puoli vuotta, toinen käyttämäni sali ilmainen
Kesän treenaus rupusalilla 60 €
Uudet lenkkarit juoksuun 90 € (oli puoleen hintaan)
Ulkoilutakki 29 € (ovh 120 €, eli alesta tämäkin...)
Ulkoiluhousut 39 €
Muut ostetut treenivaatteet 100 € (arvio, alesta suurin osa)
Lisäravinteet n. 100 €

= 478 €

Yllättävää. Aika paljon kyllä "säästää", kun hyödyntää alennusmyyntejä.

Saliin menee rahaa noin 400, nyrkkeily reenien vuosi maksu on satasen, vaatteisiin uppoo vuodessa ehkä noin sata euroo (käytän mahdollisuuksien mukaan ale myynit hyväksi, esim. ostin tänä vuonna rbk:n hyvät juoksu kengät 20 eurolla). Muihin varusteisiin menee vaihtelevasti esim. tänä vuonna ostin uudet hanskat 80e ja pistarit 90e. Ne kestää taas jokun aikaa, eli joka vuosi ei tarvi uusia ostaa. Sitten tietty urkkateippiä ym. sälään menee ehkä jokunen kymppi, maastopyörään täytyis nyt ostaa uus rapakaari taakse jne. Ruokia en laske kun tulis sitä syötyä muutenkin, ja mun lisäravinteisiin ei nyt niin mahottomia mene, maksimissaan ehkä pari sataa vuodessa.
Mut kun noikin laskee yhteen, niin kyllähän sitä rahaa kuluu aika hulvaton määrä, mut monelta kaverilta palaa yhtä paljon baareissa hillumiseen mihin mulla ei taas rahaa juurikaan mene.

Hmm, lasketaas..

Sukset+hiihtovarusteet, lenkkeilyvarusteet, polkupyörä, sali ja uima-allas+sauna. Ohjattua kuntoilua, kamppailukoulusta, kuntopiirejä, hiihtosuunnistusta ja normaalia suunnistusta. Ohjattuja kuntoleireijä jopa 12 viikkoa yhteensä 6kk todella rankalla ohjelmalla. Ruokailut neljä kertaa päivässä. Mukava ja viihtyisä majoitus. Tulokset todella näkyviä ja tuntuvia.

Äkkiseltään ajateltuna voisi olla kallista, mutta minulle tästä lystistä jopa maksettiin 600e!! Kyllä rajavartiolaitos hoitaa varusmiehet.. :)

No, oikeesti lisäravinteisiin ehkä ~50e. Käytössä kaksi salia, jotka molemmat siis ilmaisia. Kyllähän tuota rahaa menee jos oikein laskemaan alkaa..

Edit: Siis ~50e kuukaudessa..

Ensimmäinen ajatus: no en minä liikuntaan noin paljon rahaa saa uppoamaan. Mutta sitten... järkyttävä tulos! Jos todellakin reilut 400e riittäisi, olisin onnellinen: suunnilleen 1700 eeroa vuodessa! Hitto, tarvitsen sponsorin!

Niin, ja miten paljon kaljaa tällä rahalla olisikaan saanut. Selvisipä syy siihenkin miksi kuivat kaudet aina venyvät :evil:

Salikorttiin menee enään neljäpuol hunttia+joku 50e muihin saleihin.
Lisäravinteet kanssa menee omasta pussista niin niitä tulee ostettua aika harvoin, 3x100-200e~ vuodessa.
Vaatteet maksaa äippä.:haart:

Siinähän se vastaus tulikin :) Tai kävelee kiskalle ostamaan Fazerin sinistä?
Haha, tuli mieleen tuosta että kesällä tuli monta kallista uintireissua.:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom