sulaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja krp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

krp

Alottelijan tyhmä kysymys

Reenailtu puol vuotta ja tavotteeseen viel puol lisää.
Reeniä 3 krt viikko.
Joten kun pääsen tavote kokoon ja painoon, niin jos lopetan reeniin, sulanko takaisin lähtö painoon/kokoon?

Paljonko vaatii reeniä jotta pitää tavoitetun koon/painon eikä tarvitse/haluu lisää?

KRP kuittaa ja kiittää

Originally posted by krp
Joten kun pääsen tavote kokoon ja painoon, niin jos lopetan reeniin, sulanko takaisin lähtö painoon/kokoon?
Jos et pidä salitreenillä yllä lihaskuntoasi, niin kyllä, lihakset surkastuvat muutamassa kuukaudessa.

Ei ihan liity sulamiseen mutta sarjapainojen tippumiseen. Tossa jokunen kesä takaperin pidin käytännössä koko kesän taukoa. Ennen kesää meni jotain 15x80kg penkistä. Ja syksyn ekassa treenissä 1x80kg. Että kaippa se tauko jotain vaikutti :) Eli ei varmaan onnistu nää "treenaan nyt itteni hyvään kuntoon, ja sitten riittää ja lopetan". Mitä taas tulee kunnon ylläpitämiseen, niin kyllä sen varmaan ylläpitää ihan yhdellä treenikerralla per viikko. Kahdella kerralla nyt ainakin.

Originally posted by krp
Paljonko vaatii reeniä jotta pitää tavoitetun koon/painon eikä tarvitse/haluu lisää?

Saman verran kuin sillä hetkellä kun olet tavoitekoossa et vain enää lisää treenipainoja tai toistoja.

Noin siis todella karkealla haarukalla ajatellen.

Jos et treenaa enää ollenkaan niin sulat nopeasti, jos treenaat edes vähän niin sulat hitaammin, mutta sulat joka tapauksessa.

Et "sula" samaan kokoon mitä olit,mutta pienenet kyllä. Olen itse aloittanut käytännössä nollasta 178/54 ja olen nyte n.84. Puolen vuoden treenitauko pudottaa painoa tonne kasikympin seutuville. Olen nyt treenannut reilun puolivuotta voimanostoa ja olin lähemmäs ysikymppinen,kun aloitin.Sekin vaikuttaa miten treenaat.Olen tosin käynyt lähemmäs 9 vuotta rimpuilemassa noiden painojen kanssa,että pohjat on vähän erilaiset... Tuskin roinaat,mutta jos..on asia "vähän" eri.

Jostain olen kuullut sellaisen, että kestää 2xtreenattu aika, että lihakset on samassa kunnossa kuin ennen treenausta.

Eli vuodessa hankitut lihakset häviäisivät kahdessa vuodessa. En tiedä sitten, pitääkö paikkansa.

Vaikuttavia tekijöitä lienee useita, ainakin ruokavaliolla on suuri vaikutus. Jos on oppinut syömään paremmin kuin ennen treenin aloitusta en usko että kroppa palaa aloituspisteeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom