sukupuolineutraalia sanastoa - mielensäpahoittajat älkööt vaivautuko

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei "haista vittu" sanonta pitaa heti muuttaa muotoon "haista sukupuolielin" koska tuohan on muuten aivan kauheaa naisten halventamista
Ja / tai miesten väheksymistä. Voisin kuvitella, että kyseisen aktiviteetin ehdottaja ajattelee vitun haisevan pahalta ja siksi ehdottaa sen haistamista. Vähän kuin haista paska. Ei ulostettakaan varmaan ehdoteta haistettavaksi ellei se olisi kyseisen aktiviteetin suorittajalle hyvin epämieluisaa. Tästä siis päästään siihen, että kyllä se meisselikin voi haista pahalta, mutta sen haistamista ei juurikaan ehdoteta. Haista sukupuolielin olisi siis hyvä vaihtoehto niin vältytään tällaiselta eriarvoisuudelta.

Oon mäki varmaan jossain määrin aivopesty, mut voi luoja tota noiden touhuu. Ei voi olla noin sekasin. Mikroaggressio ei jumalauta. :D

Oon mäki varmaan jossain määrin aivopesty, mut voi luoja tota noiden touhuu. Ei voi olla noin sekasin. Mikroaggressio ei jumalauta. :D

Tuntuu että toi jengi puhuu eniten roduista ja sukupuolista, ja mitä kukin ryhmä saa ja ei saa tehdä :D Aika ironista, kun miettii mitä vastaan kovaäänisesti taistelevat.

IMO tälle olisi tehtävä nopeasti jotain:

Chicago_Blackhawks_logo_%281937-1955%29.png

#RÄSÄNENHOITAA

Tuli tuossa netissä teksti vastaan, jossa kirjoittaja spekuloi lentokoneen perämiehen ammattinimellä. Se sukupuoli, joka synnyttää lapsia, ei välttämättä haluaisi itseään kutsuttavan perähenkilöksi kyseistä toimenkuvaa suorittaessaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005514797.html

Suomen ainoa rasistinen linnunnimi vaihdettiin

Avaisitko hiukan minulle, että millä tavalla tässä on nyt tullut "pelleiltyä"?

Pysyn tiukasti kannassani sen suhteen, että joku saattaa loukkaantua rasistisesta eläimen nimestä.

Ratkaisu tähän on nykyaikaistaa nimi niin, ettei kenellekään tule paha mieli.

Tähän mielipiteeseen törmää usein nykyjään. Kuka tuon muuten määrittelee kuka saa loukkaantua ja mistä? Mitä jos mua hypoteettisesti häiritsee vaikkapa sana "laiha", koska olen itse hieman lihava? Pitäisikö sana "laiha" täten poistaa suomenkielestä?

Tähän mielipiteeseen törmää usein nykyjään. Kuka tuon muuten määrittelee kuka saa loukkaantua ja mistä? Mitä jos mua hypoteettisesti häiritsee vaikkapa sana "laiha", koska olen itse hieman lihava? Pitäisikö sana "laiha" täten poistaa suomenkielestä?
Täten ehdotan, että korvaava sana voisi olla kehonpainorajoitteinen. Tehdään siitä tavallaan puute, niin läsk... kehonpainorajoituksettomille ei tule siitä enää negatiivisia viboja.

Täten ehdotan, että korvaava sana voisi olla kehonpainorajoitteinen. Tehdään siitä tavallaan puute, niin läsk... kehonpainorajoituksettomille ei tule siitä enää negatiivisia viboja.

Tuo kuulostaa järkevältä ja tasa-arvoisimmalta ratkaisulta. Jonkun bodypositiivisuus kampanjan voisi lyödä tulille somessa!

Täytyy sanoa että toi on aika saatanan karismaattinen puhuja. En ois kuvitellut kuuntelevani 3tunnin podcastia politiikasta ja jopa eettisyydestä sekä uskonnosta mutta oon katellu noita videoita ihan saatanasti sen jälkeen kun linkkasit ton ekan Rogan haastiksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom