Suhtautuminen lisäravinteisiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja natu76
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä palstalaisten rouvat/punttimimmien ukot on mieltä lisäravinteista?Aihe tuli mieleen koska omalla kohdallani emäntä on sohvaperuna joka suorastaan halveksii lisäravinteita ja saan kuulla saman vittuilun melkein joka kerta kun mittailen jauhoja sekoittimeen.Rahat menee kuulemma taivaan tuuliin heraproteiinissa,on aivan sama otanko palautusjuomana herahydrolysaattia vai perunajauhoa.
Asiallista keskustelua on turha käydä erittäin negatiivisen asenteen ja olemattoman ravintotietouden vuoksi,olen yrittänyt selvittää akalle lisäproteiinin merkitystä etc. mutta turhaan.
No,karavaani kulkee ja koirat haukkuu.:whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
heh mulla sama juttu tyttökaverin kans, yritä siinä sitten selittää että ne on vain ruokavalion täydentämistä varten :)

4 vuotta kun jaksatte tapella ja yrittää kertoa sille lisäravinteista, ruokavaliosta ja treenaamisesta, ni ne ehkä kiinostuu itekkin siitä..
oma emäntäni juuri tuon 4 vuoden jälkeen jotenki pimahti ja rupes käymään salilla kanssani etc. nyt tuota on kestäny 2 vuotta, luulempa että ei oo mikään ohi menevä juttu..:kippis1:

tsemppiä sinne, tiedän tunteen:

:jahas: :rolleyes: :D :lol2: :( :itku: :evil: :curs:

Jos todella muijasi _vittuilee_ päin naamaa noin pienestä asiasta ja usein, niin muija vaihtoon. Ei lisäravinteet oo kuin tiivistettyä ruokaa kumminkaan, eikä mitään kossua, heroiinia tai roinaa.

Valittaako hän myös esim. raejuuston, rahkan tai vitamiinipillereiden syönnistä? Sano, että rahat menee paljon enemmän hukkaan esim. alkoholin, karkin tai muun sokerimoskan ostamisessa kuin esim. perusproteiinijauhon.

Exä ei oikein mitään kommentoinu mun lisäravinteista ja älysi asian ihan hyvin, kun selostin. Siitä (ja monesta muustakin jutusta) pisteet hänelle, oli/on suht älykäs nainen monessakin mielessä.

Olen kyllä joillakin ihmisillä (eräs läheinen ystävä sekä eräs työkaverini) huomannut saman kauhunsekaisen, osittain vittuilevan asenteen lisäravinteisiin. Eivät näe, että itse asiassa kreatiini ja proteiinijauhot ovat aivan sama asia, kuin esim. vitamiinipillerit (jotka saattavat hyväksyä ja niitä vetävät) -> tiivistettyä ruokaa (tai siis joku ruoan osa tiivistetyssä muodossa).

Kai on kyse vain ennakkoluuloista. Mutta kuten sanottua, paska haisee ja balalaikka soi. :D ...eiku siis se karavaanisanonta. ;)

edit: onnittelut goldille! Sitkee oot ollut! :thumbs:

No mulla ei ole miestä valittamassa ja jos sellanen ois ja aukois mulle päätä mun ruokavaliosta ja/tai lisäravinteista (joita kyl käytän aika vähän) ni en kauaa kattelis! Tiedän kyl monta ei-treenaavaa jätkää jotka muuten kelpais mut epäilen et ongelmia vois tulla just ruokajuttujen yms kanssa...

Terveellisestä ruokavaliosta (ja etenkin jos käyttää lisäravinteita) saa näköjään vittuilla mut jos mässää karkkia ja pullaa ja viinaksia ni se onkin ihan normaalia ja hyväksyttävää :rolleyes:
Herkuttelu välillä on hyvästä mut nykyään herkuttelu tuntuu monilla olevan ihan jokapäiväistä ja jos muut ei tee samoin niin heti katotaan pitkin nenänvartta ja pidetään "anorektikkona" tai muuten "terveysintoilijana". Prkl.

No, mä asun solussa ja joskus tuntuu et kämppis vähän ihmettelee meitsin ruokavalioo...Toisaalta, mitäs se muille kuuluu...Kuulin kyllä kerran kans saarnat proteiinin turhuudesta ja kuinka se kuormittaa elimistöä turhaa jne. Vähän vitutti mut nykyään koitan laskee kymmeneen ja puhaltaa :)

Mun ukkeli alko treenaan mun salilla käynnin myötä, mutta otti jutun heti niin tosissaan, että mukaan tuli palautusjuomat ja lisäproteiinit ym. Itse en ollut niihin ennen tietämättömyyttäni koskenutkaan, ja sieltä (ja kiitos pakkiksen) ne kulkeutu munkin leipäläpeen.
Kilpaa siis mittaillaan jauhoja!! :)

Originally posted by Angelica-82
Herkuttelu välillä on hyvästä mut nykyään herkuttelu tuntuu monilla olevan ihan jokapäiväistä ja jos muut ei tee samoin niin heti katotaan pitkin nenänvartta ja pidetään "anorektikkona" tai muuten "terveysintoilijana". Prkl.

Kuinka tuttua, kuinka tuttua... Joskus tuntuu että poikaystävä ja äiti on ainoot ketkä ymmärtää! Isäkin yrittää ja melkeen onnistuukin siinä, ostaa mm. aina kaapin täyteen kunnon bodysafkaa kun meen kotiin :worship: kiitti iskä...
No ei kait niitten muitten tarviikkaan, pitäköön vaan friikkinä jos haluaa, hehhee!

Eh, minä mikään agitaattori, mutta ... muutaman kuukauden sisällä olen koulinut kolme ihmistä käyttämään lisäravinteita - joukossa myös oma Unelmieni Prinssi. U.P. on myös alkanut käydä salilla hieman fiksummin, kuunneltuaan kyllin: "Noista sun nk. 'lajitreeneistä' ei ole MITÄÄN hyötyä ... jäkätijäkäti ... kunnon ohjelma ... jäkätijäkäti ... realistiset tavoitteet ... jäkätijäkäti." Lisäksi olen laatinut hänelle sen 'kunnon' ohjelman, ja nyt yritän hivuttaa uutta, vieläkin järkevämpää kehiin.

Vielä minä Karvavarpaasta voimanostajan teen, jepjep. :whip:

Originally posted by Iivili
Jos todella muijasi _vittuilee_ päin naamaa noin pienestä asiasta ja usein, niin muija vaihtoon. Ei lisäravinteet oo kuin tiivistettyä ruokaa kumminkaan, eikä mitään kossua, heroiinia tai roinaa.

Aivan. En tarkoita nyt juuri tätä lisäravinneasiaa, vaan yleensäkin. Eukkoja kitinää ihan turha kuunnella. Jos ei passaa niin pistä kuuran puolelle :david:

Emäntä tyytyy hymyilemään nätisti kun raahaan uutta pönttöä kotiin, kysyy että mihis tota tarvitaan ja kun selitän (luennoin) purkin tärkeydestä niin toteaa yleensä vain jaa... ja jatkaa lukemista...mut eipähän ainakaan vittuile :)

Porukoitten hyvästä suhtautumisesta olenkin kiitellyt jo aiemmin. Kiinnostavampi tilanne oli tässä vähän aikaa sitten kun poikaystäväni (joka ei treenaa) näki keittiöni kaapin sisällön. Seuraava kysymys oli että enhän minä ala käyttämään mitään hormooneja :rolleyes: Ja sitten piti (taas kerran) selittää mitä ihmeen järkeä tuollaisten kalliitten jauhojen syömisessä on, ja miten kunnon kotiruoka olisi paaaaljon parempaa.
Loppujen lopuksi päästiin aiheesta kuitenkin yhteisymmärrykseen. Hieman myöhemmin poikaystävä kyseli mitä salikortti maksaa...kattotaan nyt josko saisin innostumaan.

Eräs mun naisystävistä sano mulle että siinä vaiheessa homma menee yli jos rupeaa lisäravinteita syömään, no sanoinpa sille että sitte se on mennyt mun osalta jo monta vuotta sitten ja senpä takia se mua vähän ihmeellisenä pitääkin.
Vanhemmat on taas suhtautunut tosi hyvin, alussa olivat vähän vastaan että pitääkö nyt noitakin syödä ja eikö ne ole vaarallisiakin. Nykyään kun kotona menee käymään niin äiskä heti mainostaa mitä ruokaa kaapista löytyy ja sanoo että voisithan sä jäädä yöksikin kun sulla on sitä protskuakin tuolla kaapissa että voit illalla ottaa sen protsku drinkinkin ennen ku meet nukkumaan.

En tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa, kun yks hyvä ystäväni (joka ei itekään oo mikään sohvaperuna) oli huolissaan, et onko mulla se "uus" syömishäiriö... Oli lukenut jostain tästä liiallisesta "terveysintoilusta" (on sille joku hieno nimikin...) ja mä kuulemma oon just semmonen :lol2:

Originally posted by hURJA
Ortoreksia. http://www.tukiasema.net/teemat/artikkeli.asp?docID=336 Olkaa varovaisia siellä ulkona.

Ton perusteella tällä palstalla heiluvista suurin osa on vähintääkin "lähes ortoreetikkoja". :lol2:

Kieltämättä tuttuja piirteitä mutta toi artikkeli anto kyllä vähän huonon kuvan. Mun mielestä ei oo väärin karsastaa esim. vieraitten tarjoomaa ruokaa (etenkin jos vierailee jossain usein!) kun se tahtoo olla sitä helvetin epäterveellistä sorttia. Ongelmasta puhuisin vasta sillon kun perusruoka-aineet lakkaa kelpaamasta...

Ootan vaan ku äiti saa käsiinsä ton artikkelin ni johan alkaa saarnaus...Tosin onneks en enää asu kotona vahtivien silmien alla!

eipä ole emäntä valittanut vaikka olen syönyt 2,2,4,4,6,6,8,8 "lisäravinteita".oli mukava alkaa treenaamaan sen kans yhessä ja treenataan vielä samalla ohjelmalla:D

Meillä emäntä suhtautuu hyvin ja asiallisesti, käypä välillä ostamassakin niitä ku ei ite oo ehtiny.

"onks nää jotai hormooneja?!?!?" ja sitten etsitään pakkauksesta eu:n sertifikaatti merkkiä...

Samoja jauheita emännän kanssa käytetään, eli asiassa ei ongelmia. Ystävien ja sukulaisten kantaa en tiedä, eikä edes kiinnosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom