Streptokokki G

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin, nieluviljelny tulokset tulivat, streptokokki G oli diagnoosi. Ei siis ole angiina. Tulossa antibioottikuuri. Uskaltaako sitä salille kuurin aikanakin? Olin jo ehtinyt unohtaa koko jutun, kun oireita ei ole ollt ja 2 kertaa olen käynyt treenilläkin. Olo treeneissä ollut hyvä, joten tarviiko taukoa kuurin ajaksi?

Meitsillä oli streptokokki ilman kummempia oireita. Vähän nielu vain kipeä. Ja oli tärkeää olla 7vko pois salilta kun noin kauan minulla jaksoi jyllätä kehossa se, nimittäin tulehdus voi streptokokissa levitä sydämeen. Näin lääkärini kertoi.

edit. Ja kun keho yrittää parantua jostain niin se ei ole kehittävää treenata koska keho käyttää kaikki resurssit paranemiseen jos on kipeä eli otat vaan lepoa ihan ja ei tartte hätäillä. Luultavasti paranet nopeemmin vaan kun oot tekemättä mitään hetken ja sit pikkuhiljaa taas nostaa takas. Ja kun lepäät kunnolla sen pois niin ei uusiudu sit. Nimimerkillä kokemusta on. Uusiutui ja jouduin ottamaan kaks kuuria kun ei enää oma keho toiminu.

Jos on vähänkään yskää tai kova jätkä puuskuttamaan/puhaltelemaan salilla, niin tartuntavaara kova
T: nimim. angiinan samassa huoneessa olevalta saaneena

Tuskin tarvii, mutta onneksi tulit kysymään täältä etkä esimerkiksi hoitavalta lääkäriltäsi.
Olisin varmasti kysynyt, mutta hoitaja vain soitti ja ilmoitti että E-resepti tulossa.

EDIT: Ja näin yleisesti muillekin, että kyseessä siis streptrokokki G eli ei angiina. Angiinan aiheuttaa streptrokokki A.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom