Steviaa makeutukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vidamic
  • Aloitettu Aloitettu
Hmmh, mielenkiintosta, mä kyllä tyydyn toistaseks syömään sapuskani makeuttamattomana tai jos pakko tunkea ni laitan fruktoosia sitten, kunnes tosta tavarasta saadaan enempi tutkimuksia tehtyä (tosin nykypäivänä onko niihinkään enää luottaminen ku niin korruptoituneita nekin)..

Xylitol ja erytritol on myös vaihtoehtoja. Jälkimmäisessä ei ole edes laksatiivista vaikutusta. Molemmat esiintyy sellaisenaan luonnossa: esim. erytritolia on monissa hedelmissä. Sitten on myös vähän harvinaisempi luo han guo -niminen makeuttaja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin jonkun tutkimuksen kokonaisuudessaan siitä miten liika määrä aiheutti hiirillä tuma -ja solumuutoksia.. Ni siihen floppas mun innostus ylittää tuo kuitenkin WHO:n antama suositus steviassa.. tuo erytritol ja luo han guo oli uusia mulle, voisin ottaa selvää niistä.. :) Kiitos valaisemisesta..

Huomasin kaupassa uutta Funlightia, makeutettu kokonaan stevialla. Mielipiteitä? Kokemuksia?

Minkä ketjun kaupassa ja oliko kalliimpaa kuin aspartaamilla makeutettu?

Niin ja mitä tulee noihin turvotuksiin ja vatsakipuihin, olen itse käyttänyt vuoden ajan steviaa suuria määriä (3-6tl päivässä) enkä ole huomannut minkäänlaisia oireita. En toki väitä, etteikö joillekin ihmisille oireita saattaisi tulla. Steviat tilaan iHerbistä muutaman kilon pusseissa.

Niin ja mitä tulee noihin turvotuksiin ja vatsakipuihin, olen itse käyttänyt vuoden ajan steviaa suuria määriä (3-6tl päivässä) enkä ole huomannut minkäänlaisia oireita. En toki väitä, etteikö joillekin ihmisille oireita saattaisi tulla. Steviat tilaan iHerbistä muutaman kilon pusseissa.

Nuo sinun määrät taitaa olla aivan liian pieniä vielä sulatusongelmiin. Niiden on kerrottu tulevan massiivisista annoksista.

Tuo stevia funlight pitääkin testata, sillä funlightit on ollut paras mauste rahkalle, mutta sen aspartaami on aina ollut arvelluttavaa.

Sittarissa tuota näkyi olevan. En muista hintaa, tuskin kovin kallista. Maku on yhtä kamala kuin funlightissa, kaippa tuo rahkan kanssa menee.

MIstä kaupoista tarkalleen ottaen löytyy? Löytyykö ihan suurista prismoista/k-kaupoista? Entä kilohinta? Jotta hahmottaisin paremmin sen käyttö määrän niin paljonko steviaa laitettaisiin jos haluttaisiin korvata desi sokeria?

Nyt on tehty tuolla Canderel stevialla rahkalettuja. Oli hyvää. :kuola: Tuossa on myös suhde vs. normisokeri 1:1.

Huomasin kaupassa uutta Funlightia, makeutettu kokonaan stevialla. Mielipiteitä? Kokemuksia?
Täälläpäin oli cittarissa ainakin kahta makua, ja hommasin kummatkin. Harvoin kun nuo FunLightit paheneen jääkaapissa ehtii. Hyviä on rahkan kanssa! Ja myös mehuna.

No joo, itsellä sisäinen kukkahattutäti huutaa aina hoosiannaa keinotekoisia myrkkyjä nähdessään:) taidan siirtyä kokonaan tuohon steviamehuun.

Lempi jälkiruokani on kääretorttu, suhteellisen terveellistä kun jauhoja tulee yhteensä vähän yli desi ja maitorahkaa ja raejuustoa on paljon. Epäterveellinen kohta on sitten se 1,5dl sokeria ja haluaisin korvata tuon stevialla, mutta paljonko sitä steviaa laitan?

Jaffa_stevia_sitrus_dry_jpg_300x400_autocrop_q85.jpg

tää on hyvää

Koulun limsamaattiin oli ilmestynyt stevialla makeutettua jaffaa, ihan samanmakusta ku ennenkin

Lempi jälkiruokani on kääretorttu, suhteellisen terveellistä kun jauhoja tulee yhteensä vähän yli desi ja maitorahkaa ja raejuustoa on paljon. Epäterveellinen kohta on sitten se 1,5dl sokeria ja haluaisin korvata tuon stevialla, mutta paljonko sitä steviaa laitan?
Kun aikani guuglettelin niin pääsin tulokseen että stevia on 150-300 kertaa makeampaa kuin sokeri. Tässä taas päästään siihen, että millaista steviaa sinulla on. Nuo kauppojen hyllyiltä löytyvät, kun ovat jotkut niin blandattuja, että voi käyttää 1 : 1 sokerin kanssa. Jos kunnon jauhetta, niin testaisin ehkä teelusikallista steviaa tuohon 1.5 dl sokeria, mutta tämä on mutuilua.

Nuo kauppojen hyllyiltä löytyvät, kun ovat jotkut niin blandattuja, että voi käyttää 1 : 1 sokerin kanssa. Jos kunnon jauhetta, niin testaisin ehkä teelusikallista steviaa tuohon 1.5 dl sokeria, mutta tämä on mutuilua.

Kävin tänään ostamassa Life kaupasta 50g pussin ja huvikseni koitin 2 dl vettä sillä makeuttaa, ihan pieni kärjellinen teelusikasta oli jo aivan liikaa :D Hintaa kertyi noin 12 euroa pussille, mutta kaipa tuo riittää "hetkeksi"

No siitä hakeen sitten suhdetta tuohon kääretorttuun. Vaikka aidon sokerin tarkotushan on yleensä hiivattomissakin tuotoksissa tuoda kuohkeutta, mutta myös väriä. Mutta eiköhän sen tuolla stevialla korvaa. Kerro täällä miten kävi.

Juu yritän heti kun saan pienen käsityksen kuinka vähän tuota tarvii laittaa, nyttenki koko päivän keitelly kahvia, mutta edelleen tulee liian makeaa :D

Vähän kyllä mietityttää tuo sokerin korvauksen vaikutus kun 1,5dl --> ~1tl vähentää aika paljon sitä taikinan määrää :D

Tuleeks tosta steviasta semmosta limasuufiilistä kuten aspartaamista (light-limsoissa esim tuntuu kitalaessa jotenkin hassulta)??

Itte en oo huomannu, mitä nyt päivän käyttäny :D Maku on vähän "omituinen", mutta veikkaan, että johtuu siitä kun ei ole koskaan ennen maistanut

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom