Steviaa makeutukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vidamic
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hahahah

Tämähän on liian hyvää ollakseen totta!

Tuli haettua tänään postista Vaniljasteviaa nestemäisenä, ja en ois uskonu millään kun jengi sanoo että "oo varovainen ettei tuu 'liian makeaa' (wtf liian makeaa mitä se on?)" ja ei jumalauta, laitoin sen täydet 14 tippaa pariinsataan grammaan mustikoita ja tuntuu että eipä tee makeaa enää ikinä mieli.

Mahtavaa litkua, toivottavasti ei ole mitään terveyshaittoja!!

Hah, oisit suosiolla uskonut vaan varotuksia :D Ja ei siitä mitään terveyshaittoja pitäisi tulla, kun annostus on niin vähäistä, ja on lisäksi luonnontuote.

Mä oon jo kauan makeuttanut teen stevialla ja kun sen makuun tottuu (kestää vähän aikaa) niin keinomakeutusaineet maistuu oudolle. Sopii myös hyvin happamien tuotteiden kanssa kuten rahkan ja marjojen. Leivontaan ei oikeen sovi... Mä ostan stevian paikallisesta ekokaupasta jossa sitä myydään "ihonhoitotuotteena" myös netistä oon tilannu joskus. Valkoista steviapulveria käytän, joskus erehdyin ostamaan vihreetä pulveria ja se maistui hirveelle!

Annostuksesta vielä, mä käytän maustemittaa ja laitan n. puolikkaan (tulee tosi makeeta, joillekin riittää vähempikin varmaan)

Komppaan tuota rahkahommaa. Mansikoita, hermannia ja pari tippaa steviaa = GROM NOM NOM NOM

Taalta Jenkeista sita tosiaan saa melkein mista vaan... meilla on kaapissa lojunut yksittaispakattuja steviapusseja jo vaikka kuinka kauan (ostin miehelle aikoinaan jotta voisin makeuttaa kahvinsa sokerin sijaan...sitten lopetti sokerit kahvissa ja steviakin jai kaapinperalle). Eilen kokeilin eka kertaa kreikkalainen jugurtti-kurpitsasossoon ja hyvin makeutti:). Tata tulen jatkossakin kayttamaan (eika ole kallista). :)

Itse olen käyttänyt steviaa nyt ehkä 6kk. Lopetin käytön noin viikko sitten. Syy on se, että st evia vetää makeudellaan riman aika korkealle ja tämän jälkeen hedelmien, marjojen, jopa juuresten luonnollista makeutta on vaikea maistaa. Kun on viikonkin ilman steviaa ym, niin kummasti makuaisti palaa normaaliksi ja oppii taas maistamaan ruokien luonnollisen makeuden.

Kun on viikonkin ilman steviaa ym, niin kummasti makuaisti palaa normaaliksi ja oppii taas maistamaan ruokien luonnollisen makeuden.

No pidä taukoa? :) En ite ainakaan voi olla ilman vaniljasteviamarjarahkaa :S

Meikä tilasi tuolta luonnon keskuksesta stevianestettä tommoisen pikku putelin. Sivumaku on aivan kamala! Ei tuota pysty missään kahvissa käyttämään, rahkassakin aika kamala maku. Onko noissa vaniljoissa sun muissa tuota sivumakua yhtä reippaasti?

Kyllä stevia menee vielä läpi myyntilupien kanssa Suomessakin etenkin nyt, kun on kohistu todella paljon ihmisten paluusta luonnollisiin makuihin: voin myynti jatkuvassa kasvussa, keinotekoiset makeutusaineet pois mehuista ja nyt niihin laitetaan sokeria (kun lupia steviallekaan ei vielä ole) ja kaikenlaiset kevyttuotteet alkavat kadota kauppojen hyllyiltä.
Henk.koht. tykästyin steviaan puol vuotta sitten, vähensi mun sokerin himoakin hirveästi ja olen lähes täysin karkiton! Aiemmin maistui pieni levy 72 prossasta vieläkin vahvempi suklaalevy per viikko mutta enää ei ole tarvetta siihenkään. Kahviin en laita, yrttiteemukilliseen (3 dl) yhden napin kylläkin.

Tämä alkoi kiinnostamaan ja ajattelinkin tilata iHerbistä esim. tuota vaniljan makuista steviaa. Sen mitä luin noita artikkeleista niin "huonona" puolena noissa tuotteissa nähdään juuri selvät kitkerät sivumaut. Olisi hyvä kuulla just lisää kokemuksia eri tuotteista steviaa koskien, että mitkä maut on koettu hyviksi ja missä sivumaku kovinkin paha.

Kysytään nyt tässä, en viitsi uutta topiccia pystyttää: Onko kukaan kokeillut "sokeritonta sokeria" ts Erytritolia? Erään verkkokaupan sivuilla törmäsin tällaiseen. Kaloreita 0 tuoteselosteen mukaan, tosin hiilihydraattia 100g, jotka kaikki sokerialkoholeja. ??? Onko tämä jotenkin esim ksylitoliin tai maltitoliin verrattavissa? Ihan heti kärppänä en ollut tilaamassa, kun nyt melkein käytän sen vähän makeutuksen mitä lisään ihan perus sokeria tai sitten sitä steviaa jos haluaa kalsuissa säästellä jostain syystä.

Tänään tuli iherbsin paketti ja vanilla stevia meni heti kokeiluun maitorahkan sekaan. Kyllä muuten toimii :) tuli sopivan makeaa ja maku ei ole mitenkään keinotekoisen oloinen vaan tosi hyvä. Uppoaa heti rahkakin normaalia paremmin.

Haluaisin kokeilla vaniljan makuista steviaa, mutta en sitä löydä suomalaisista nettikaupoista. Löytyy vaan esim tuollaista http://www.terveysapila.fi/eshop/categories/631/, jossai ei mausta sanota mitään. Miltä sitten maistuu maustamaton stevia? Sokerilta? Rahkaa kun tuolla olisi tarkoitus makeuttaa mutta olisi siihen mukava ihan joku makukin saada... Periaatteena mulla on että mitään suuhunpantavaa en ulkomailta tilaa, joten löytyisikö jostain täältä Suomesta? Jos joku tietää voisitteko linkittää :)

Ilmeisesti alkoholia sisältäviä nestemäisiä steviapulloja ei tarvi säilyttää jääkaapissa, mutta alkoholittomia kyllä. Näin ainakin oon päätellyt eri pullojen ohjeista.

mä tilasin ja aikanaan iherbistä vaniljasteviaa. aluks sain siitä mielettömät vatsakivut, mutta se on onneks jääny pois. nyt se alkaa jo hieman tökkimään, kun tuntuu nyt siitä alkaa jo tulemaan jäätävä sivumaku. liekö syynä se, että pullo on kohta tyhjä eli viimisiä viedään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom