Steen1 pyrkii eduskuntaan

Lähinnähän kyse on siitä, että ehdokkaaksi ei ilmeisesti pitäisi päästä ketään muita kuin puoliksi porukoiden rahoilla opiskelevaa nuorta eliittiä ja heidän vanhempiaan.
Kehenkäs tällä puoliksi porukoiden rahoilla opiskellevalla nuorella eliitillä viitataan. Korkeasti koulutettuihin nuoriin poliitikoihin?

Eikä toi stenkka mun mielestäni ole sen paskempi ehdokas kuin kukaan muukaan (vaikka tällainen kokoomusjugendilainen olenkin), edustaa varmasti osaa kansasta, toivottavaa tietysti olisi harjaantua vähän politiikassa ensin, mutta eipä sitä julkkisehdokkailta ennenkään ole odotettu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kehenkäs tällä puoliksi porukoiden rahoilla opiskellevalla nuorella eliitillä viitataan. Korkeasti koulutettuihin nuoriin poliitikoihin?

Niin, tehdäänpäs hypoteettinen oletus: oletetaan, että eteesi tuotaisiin Jyrki Katainen ja Steen1, etkä olisi kummastakaan ikinä kuullut.

Kuuntelisit minuutin molempien puhetta. Jo tältä pohjalta pystyisit luultavasti esittämään valistuneen veikkauksen, että pojat ovat tuskin viettäneet nuoruuttaan samalla asuinalueella.
 
Niin, tehdäänpäs hypoteettinen oletus: oletetaan, että eteesi tuotaisiin Jyrki Katainen ja Steen1, etkä olisi kummastakaan ikinä kuullut.

Kuuntelisit minuutin molempien puhetta. Jo tältä pohjalta pystyisit luultavasti esittämään valistuneen veikkauksen, että pojat ovat tuskin viettäneet nuoruuttaan samalla asuinalueella.

Kyllä, ihan varmasti. Ja pointtisi oli? Mielenkiintoinen stereotypia sinänsä tuo vanhempien rahoilla kouluttautuminen, onko sulla tarkempaakin tietoa esim. vaikka just Jyrki Kataisen opiskelun rahoittamisesta?
 
Mielenkiintoinen stereotypia sinänsä tuo vanhempien rahoilla kouluttautuminen, onko sulla tarkempaakin tietoa esim. vaikka just Jyrki Kataisen opiskelun rahoittamisesta?

Ei siihen tarvita "tarkempia tietoja". Vakavarainen perhetausta näkyy habituksesta, kuuluu puhetavasta ja paistaa kauas. Stereotypiat syntyvät usein empiirisen kokemuksen perusteella, siksi ne ovat mielestäni positiivinen asia. Niiden avulla pystyy ymmärtämään paremmin maailmaa.
 
Ei siihen tarvita "tarkempia tietoja". Vakavarainen perhetausta näkyy habituksesta, kuuluu puhetavasta ja paistaa kauas. Stereotypiat syntyvät usein empiirisen kokemuksen perusteella, siksi ne ovat mielestäni positiivinen asia. Niiden avulla pystyy ymmärtämään paremmin maailmaa.

Eli duunariperheestä lähtöisin oleva korkeakoulutettu nuori ei voi omaksua puhetapoja tai habitusta muualta kuin kotoaan. Eli onko esim. mut nyt tuomittu siihen että duunarivanhempani paistaa musta kauas, vaikka kuinka kouluttautuisin?

wikipedia Jykestä sanoi:
Jyrki Kataisen isä Yrjö Katainen on eläkkeellä oleva lentokonemekaanikko ja äiti Marja (os) Kinnunen toimii Siilinjärven kunnan johdon sihteerinä.
melkoista eliittiä tosiaan.
 
Eli duunariperheestä lähtöisin oleva korkeakoulutettu nuori ei voi omaksua puhetapoja tai habitusta muualta kuin kotoaan. Eli onko esim. mut nyt tuomittu siihen että duunarivanhempani paistaa musta kauas, vaikka kuinka kouluttautuisin?

Niin, itse olen huomannut että työväenluokkaiset ihmiset puhuvat mm. useammin vahvaa murretta.

Yksi minua kummastuttava asia on muuten tämä murrerunoilija Heli Laaksonen. Hänen "raumastaan" kuuluu, että se on väkisin väännetty markkinointitemppu, kun taas esim. työpaikalla näkemäni rekkakuskit puhuvat raumaa luonnostaan eivätkä muunlaista puhetta osaakaan.

Eli: miksi Timo Jutila on aitoa mansea puhuessaan juntti, mutta joku korkeasti koulutettu nuori nainen väkinäistä ja päälleliimattua murretta puhuessaan onkin "taiteilija"?
 
melkoista eliittiä tosiaan.

Oma perhetaustani on sellainen, että minun näkökulmastani eliittiin kuuluu jokainen nuori jolla on kaksi edes kohtuullista ansiotuloa nauttivaa vanhempaa.
 
Voi vittu alkaa olla jo vähän naurettavaa touhua kun joka helevetin pelle pyrkii eduskuntaan. Pitäisköhän ittekki asettua ehdokkaaksi :jahas:

Onkohan tuolla sen sivulle vieraskirjaa, vois heittää pari valittua sanaa
 
Mielenkiintoinen stereotypia sinänsä tuo vanhempien rahoilla kouluttautuminen, onko sulla tarkempaakin tietoa esim. vaikka just Jyrki Kataisen opiskelun rahoittamisesta?

Nyt vedän muuten aasinsillan tästä koulutuksellinen tasa-arvo -keskustelusta Halla-Ahoon.

Hänen mukaansahan tämä "monikulttuurisuus on rikkaus" -argumentti ei mene läpi (vaikka onkin olemassa yksittäisiä hyvin pärjääviä pakolaisia) siksi, että moni ihminen uskoo mieluummin omia havaintojaan kuin virallista totuutta.

Minulle tämä "Suomessa kaikilla on perhetaustasta riippumatta mahdollisuus kouluttautua" -argumentti ei mene läpi (vaikka onkin olemassa yksittäisiä hyvän koulutuksen hankkivia alimman sosiaaliluokan nuoria) siksi, että uskon mieluummin omia silmiäni kuin virallista totuutta. En tunne suurta määrää todellisissa laatukouluissa opiskelevia ihmisiä, mutta kaikki tuntemani ovat keskimääräistä varakkaammasta perheestä. En usko, että se on sattumaa.
 
Minulle tämä "Suomessa kaikilla on perhetaustasta riippumatta mahdollisuus kouluttautua" -argumentti ei mene läpi (vaikka onkin olemassa yksittäisiä hyvän koulutuksen hankkivia alimman sosiaaliluokan nuoria) siksi, että uskon mieluummin omia silmiäni kuin virallista totuutta.

Kato sä tiedät myös et salaliittoteoria on täällä. :rolleyes:

Niin, itse olen huomannut että työväenluokkaiset ihmiset puhuvat mm. useammin vahvaa murretta.

Yksi minua kummastuttava asia on muuten tämä murrerunoilija Heli Laaksonen. Hänen "raumastaan" kuuluu, että se on väkisin väännetty markkinointitemppu, kun taas esim. työpaikalla näkemäni rekkakuskit puhuvat raumaa luonnostaan eivätkä muunlaista puhetta osaakaan.

Eli: miksi Timo Jutila on aitoa mansea puhuessaan juntti, mutta joku korkeasti koulutettu nuori nainen väkinäistä ja päälleliimattua murretta puhuessaan onkin "taiteilija"?

En tiedä, ei mulla ainakaan oo Jutista ollut erityisiä junttiassosiaatioita, ainakaan mansen puhumisen takia. Ja tohon Heli Laaksosen rauman murteeseenkaan en osaa sanoa mitään, en ole hänen raumaa kuullut puhuvan, enkä tiedä miten oikeaa raumaa puhutaan.

Eniveis, musta on ihan mukavaa tietää että olen mielestäsi eliittiä, kun mun duunarivanhemmilla on ollut työtuloja.

edit: ja tohon Halla-Ahoonkaan en sano mitn, populisti koko janppa.

Edit2: tulee sekava posti mut menköön, pitää vielä kysyä tosta lisäyksestäsi.
En tunne suurta määrää todellisissa laatukouluissa opiskelevia ihmisiä, mutta kaikki tuntemani ovat keskimääräistä varakkaammasta perheestä. En usko, että se on sattumaa.
Määrittele laatukoulu.

Ja mistä se sun mielestäsi sitten johtuu että noissa laatukouluissa ei ole köyhempien perheiden lapsia?

SS-hemmo sanoi:
Voi vittu alkaa olla jo vähän naurettavaa touhua kun joka helevetin pelle pyrkii eduskuntaan. Pitäisköhän ittekki asettua ehdokkaaksi.
tuo Halmeen kuva avatarissasi luo huikeaa uskottavuutta tälle esiintuomallesi mielipiteelle.

Ja edelleen, saahan sinne ehdolle mennä, kansa sitten päättää kannattiko eli ei.
 
Kato sä tiedät myös et salaliittoteoria on täällä. :rolleyes:

Ei siihen mitään salaliiittoja tarvita. Luonnollinen maailmanjärjestys on seuraava: rikkaiden lapset opiskelevat, köyhien lapset painavat duunia.

Mielestäni tämä asia voitaisiin sanoa jo peruskoulussa suoraan. Luulen, että Suomessa vahvassa kasvussa olevat nuorison mielenterveysongelmat vähenisivät, kun ihmiset tietäisivät lapsesta asti oman paikkansa yhteiskunnassa, eivätkä joutuisi hankkimaan liikaa stressiä päämääräänsä pähkäillessään.
 
Ei siihen mitään salaliiittoja tarvita. Luonnollinen maailmanjärjestys on seuraava: rikkaiden lapset opiskelevat, köyhien lapset painavat duunia.

Mielestäni tämä asia voitaisiin sanoa jo peruskoulussa suoraan. Luulen, että Suomessa vahvassa kasvussa olevat nuorison mielenterveysongelmat vähenisivät, kun ihmiset tietäisivät lapsesta asti oman paikkansa yhteiskunnassa, eivätkä joutuisi hankkimaan liikaa stressiä päämääräänsä pähkäillessään.

Mitäs mä teen kun mulla on duunarivanhemmat, saanko mä jatkaa kauppatieteen opintojani täällä yliopistossa vai menenkö metallipuolelle amikseen? Kyllä sieltä mainitsemastasi eliitistä voidaan mennä tekemään "rehellistä työtä", ja toisinpäin, ja hyvä näin.
 
?

Niin, mä olenkin 25-vuotias ja tienaan tänä vuonna 4 kertaa vanhempieni yhteenlasketut vuositulot(pystytkö samaan?!?!), eli tiedän empiiriseltä pohjalta yhtä ja toista Suomen luokkaeroista. Kaikki on mahdollista, mutta itse matemaattisesti suuntautuneena ihmisenä painotan enemmän sitä, miten todennäköisiä eri asiat ovat.
 
Niin, mä olenkin 25-vuotias ja tienaan tänä vuonna 4 kertaa vanhempieni yhteenlasketut vuositulot(pystytkö samaan?!?!), eli tiedän empiiriseltä pohjalta yhtä ja toista Suomen luokkaeroista. Kaikki on mahdollista, mutta itse matemaattisesti suuntautuneena ihmisenä painotan enemmän sitä, miten todennäköisiä eri asiat ovat.

Selvempi homma, olet melkoinen luokka-asiantuntija. Ja kun kysyit, niin en tod. pysty vielä, sitten valmistuttuani joo..!!1..11?)!
 
Mulla on myös duunarivanhemmat, ja ollaan systerin kanssa molemmat käyty yliopisto (mulla opinnot on vielä vähän kesken). Lisäks mulla on aika monta kaveria, joilla ei vanhemmat todellakaan ole ylempää keskiluokkaa, ja silti on koulut käyty.

Tosin, kyllähän sen yliopistolla helposti huomaa, että suurimmalla osalla mami ja dädi edustaa ylempää sosioekonomista asemaa.

Turha silti sanoa, etteikö voisi kouluttautua riippumatta vanhempien asemasta. Sitäpaitsi, kyllä niitä "hyvien perheiden" kakaroita syrjäytyy yhtä lailla ja jäävät himaan syljeskelemään kattoon. Tällaisiakin tapauksia on omassa tuttavapiirissä. Omasta asenteesta ja teoista se on kiinni, turha vedota vanhempien asemaan, ei ne niitä pääsykoekirjoja juniorin puolesta lue. Toki vanhemmat voi merkittävästi tukea (rahallisesti) ja helpottaa siten opiskelua.
 
Onkohan tuolla sen sivulle vieraskirjaa, vois heittää pari valittua sanaa
Siellä on foorumi, johon ei ole edes rekisteröitymispakko tällä hetkellä. Siellä se Stenkka vastailee.
 
No sittenhän voi katsos jättää sen räppitouhun vähemmälle. Kyllä sinuakin varmaan kiinnostavat kolmevitosena eri asiat kuin parikymppisenä.

Lähinnähän kyse on siitä, että ehdokkaaksi ei ilmeisesti pitäisi päästä ketään muita kuin puoliksi porukoiden rahoilla opiskelevaa nuorta eliittiä ja heidän vanhempiaan.

Mutta eikö ole hyvä että Veltto Virtaset, Halmeet ja Steenit antavat kansalle puhuttavaa, nettikirjoittajille moraalista närkästeltävää ja eduskunnan täysistuntojen televisioinneille jonkinlaista viihdearvoa. Heistä jokaisella on mielipide, Petri Neittaanmäestä aika harvalla.

Jos kerran eduskuntaan asti pyrkii, pitäisi olla jotain todellista kokemusta, tietoa ja taitoa, mitä siellä sitten voisi hyödyntää. En nyt lähde kritisoimaan sitä , että onko ehdokas oikeston vai vasemmiston listoilla, vaan onko ehdokkaalla mitään annettavaa.

Monet ammattipoliitikot ovat pitkänlinjan järjestyön tuloksia, eikä mitään sammuneita urheilu-tähtiä. Heinäluoma on hyvä esimerkki, vaikka koulutusta ei ole nimeksikään hän on koko pienen ikänsä viettänyt sdp järjestötoiminnassa ja tietää miten etikketti toimii.

Näitä "koko-kansan-ääniharavoita" pitäisi katsoa kriittisesti. He ovat pelkän kuuluisuutensa takia päässet kansanedustajaksi. Puolue laittaa ääniharavalle sanat suuhut ja tunnetut kasvot toistaa puhetta. Pahimpana irvikuvana voidaan pitää "vienonen-karpela-saarela"-marionettia, jota kepu ohjailee mielensä mukaan.

Viimeisimpänä kaikista turhimmat edustajat (=kansanhuvit-ryhmä), juuri mainitsemasi Toni Halme ja Veltto Virtanen , jotka häviävät kansanedustaja kauden alettua. Eivät saa mitään aikaan , ehkä jonkun surkean iltapäivälehden lööpin, mutta siihen se jää. Steen1 on samaa ryhmää , en henkilökohtasesti kaipaa yhtää kansanhuveja maan päättäjiltä. IMO jos joku ei osaa päättää ketä äännestää, niin jättää mieluummin äänestämättä, kun tuhlaa äänensä "kansanhuveihin".
 
Mä en tajua miks ihmeessä pitää olla joku ihme gansta-räppääjä ja yrittää vaikuttaa politiikkassa. Kukaan ei voi olla uskottava poliitikko ja gänstä-räppäri samaan aikaan, mollemmat "ammatit" syö toistensa uskottavuutta.

Nämä edellä mainitut Suomalaiset-räppärit on selkeesti hävittäneet sen todellisen gänsteri asenteen. Eikös todelliset gänsterit vaan myy huumeita, aseita ja naisia, sitten siinä sivussa listii parit nigat, vääntää siitä räppii ja keräilee "benjamineja". Nämä edellä mainitut räppistarat voidaan sanomansa perusteella rinnastaa kettutyttöihin tai johonkin muihin vastaaviin narisijoihin. Vaatteet on samanlaiset kuin aidoilla räppäreillä, mutta se todellinen "nigga"-elvistely ja asenne puuttuu kokonaan. :)



Lökäpöksyt ovat välinpitämätöntä porukkaa. Se on ikävä havaita, jos joku välinpitämätön lökäpöksy antaa äänensä steen1:lle tietämättään mitä äänestää. Onneksi suuri osa nuorista kuitenkin tietää, mitä ero vasemmistolla ja oikeistolla on.

Ensinnäkään Steen1 ei oo "gansta-räppääjä", eikä käytä todellakaan mitään lökäpöksyjä (käsitykseni mukaan boikotoi jenkkituotteita)....Steen1 käyttää räppiä lähinnä ilmaisutyylinä, koska asiat on helpompi ilmaista näin eli ei oo mikään 24/7blingbling4real 50Cent kakkonen....

Ja miksei Steen1 voisi pyrkiä mukaan eduskuntaan, mielestäni äijällä on hyviä pointteja monessa asiassa, eikä varmasti olisi se huonoin vaihtoehto.Tältäkin foorumilta löytyy niitä jotka marisi, että miksi se jauhaa vaan niistä asioista eikä tee mitään asioiden parantamiseksi?

Niin ja mitä tohon viimeseen kappaleeseen tulee niin ei voi muuta sanoa kun että: Eläköön yleistys ja ennakkoluulot!:thumbs: :david:


niin ja toi Halme-kortti on kyllä aika säälittävä....Mun käsittääkseni kyseisillä herroilla ei oo mitään muuta yhteistä kun, että Steen1:n äänet todennäköisesti tulevat samoilta alueilta mistä Halmeen äänet tulivat ja että molemmat ovat julkisuuden henkilöitä.Poliittisesti aivan eri linjoilla ja väittäisin Steenin olevan ehkä jonkin verran enemmän perillä asioista.
 
Niin, mä olenkin 25-vuotias ja tienaan tänä vuonna 4 kertaa vanhempieni yhteenlasketut vuositulot(pystytkö samaan?!?!), eli tiedän empiiriseltä pohjalta yhtä ja toista Suomen luokkaeroista. Kaikki on mahdollista, mutta itse matemaattisesti suuntautuneena ihmisenä painotan enemmän sitä, miten todennäköisiä eri asiat ovat.

Kuullostat hieman ristiriitaselta tai sitten tienaat aika helvetisti. Tuolla suomeruotsalaiset- threadissä sanoit seuraavaa:

Täytyy sanoa, että mua henk.koht. vituttaa tuo kaikkein stereotyyppisin ankdammen porukka, jota löytää aika helposti, kun kävelee esim. sisään Hankenille. Eräs mielenkiintoisimmista kokemuksistani oli myös ekskursio vanhan tyttöystävän kanssa ritarihuoneen tanssiaisiin aatelispoppoon keskelle (oli itse aatelinen, ei ollut koskaan käynyt ja painostuksestani lähti katsomaan ). Tuolla näki niin käsittämättömän suomenruotsalaista porukkaa, että mua otti päähän jo joidenkin olemassaolo.

Ei se elämäntyyli hei ole kallista muille kuin köyhille.

Mua henk.koht. vituttaa sellaiset suomensuomalaiset,joilla on niin paljon massia että pystyy hommaan itelleen aatelismuijan. Vai valtavalla melallako sä sen itelles hoisit?
 
Urski on katujen miehiä selvästi, ylpeä siitä ja kova kuin kivi :rolleyes:

Henk. koht. en näe mitään pahaa kenenkään ehdokkuudessa, ei ole kenenkään pakko äänestää ketään. Steen on joissakin asioissa aika runkkari, mutta uskoakseni ihan aatteen mies. Eli ei mene sinne ajamaan omia etujaan vaan meidän kaikkien. Se on jo aika erikoista, vaikkei taitoja niin olisikaan.
Toisaalta voidaan kysyä onko kansan etuja ajava politiikka sitä oikeanlaista politiikkaa, vai onko systeemi niin mätä että muutama idealisti vain haittaa sen jouhevuutta.
 
Back
Ylös Bottom