Starbucks, miksi ei Suomessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Suomessa on vielä hyvät kahvit huoltiksella verraten esim. Ruotsiin tai Norjaan. Säiliökahvi on hirveetä skeidaa joka paikassa, pannukahvi tuoreena on ihan menevää. Mä en edes mistään erikoiskahveista oikein perusta (Robert's Coffeen Cafe Latte on mun mielestä paskaa, muut ihan jees). Kotona kahvi kuitenkin maistuu parhaalta, mutta taitaakin olla psykologinen seikka se.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tässä nyt taas tuijoteta kokoajan sitä hintaa. Ärsyttävää ajatella kun kaikki pitää kelata hintojen kautta, autoon pistetään haisemaan 30 tonnia, vaikka ihan saman kapistuksen saisi kulkuneuvoksi puolet halvemmalla, mutta sitten kahvi on äärettömän kallista jos sattuu maksamaan 3 euroa. Mulle on ihan sama jos tossa olisi joku laatukahvila, jossa kahvi maksaisi vitosen, ei siellä tarttisi litkiä kuitenkaan joka päivä, mutta olisihan se kivaa kun saisi valita mitä kahvia vetelee ja vielä laadukkaassa mestassa. Stokan Robertsin papupisteessä on kahveja jos jonkinmoisia, sieltä haen aina papuina eri laatuja. Olisi hieman coolia kun saisi kahvilassa päättää, notta kuppi Konaa ja toinen kuppi kaverille Blue mountainia. Hauskoja elämän pikkujuttuja.

Starbucksissa huvittavaa on se kuppien koko, eli pieni kuppi on sellainen iso tuoppi, keskikokoinen siitäkin vielä reilusti suurempi, ja iso kahvi on sitten ihan jumalaton ämpäri (hieman liioitellen).

Yleensä itse olen valinnut sen pienimmän koon ja siinäkin on ollut tekemistä, ilmeisesti en sitten ole ihan niin kova kahvin kuluttaja vaikka useampi kuppi päivässä meneekin :wtf:

Mutta hyvänmakuista kahvia sieltä on aina saanut, ja kyllä pieneen Suomeenkin muutama Starbucks mahtuisi.

Kahvi on suomalaisille pyhä juttu, vähän kuten bensiini jenkeille. Taitaa Mike johtua siitä tuo ihmisten marina, kun kahvista tarttis maksaa yli 2 € jossain erikoiskuppilassa.

Omasta mielestä kahvilakultuurissa on ideana se ympäristö, fiilis ja ympärillä olevat ihmiset ja se tunnelma mikä tulee itse kahvilasta. Sijaintipaikka vaikuttaa aika paljon myös. Onhan jotkut kahvilat hienosti sisustettuja ja tunnelma ihan toinen. Toisaalta ihan totta, että se on ihan mihin haluaa sijoittaa. Eri elämys vetää kahvilassa päivällä hyvällä fiiliksellä kuppi erikoissumppia, kuin kotona samassa ympäristössä neljän seinän sisällä xtra-halpiskahvia.;)

Ei tässä nyt taas tuijoteta kokoajan sitä hintaa. Ärsyttävää ajatella kun kaikki pitää kelata hintojen kautta, autoon pistetään haisemaan 30 tonnia, vaikka ihan saman kapistuksen saisi kulkuneuvoksi puolet halvemmalla, mutta sitten kahvi on äärettömän kallista jos sattuu maksamaan 3 euroa. Mulle on ihan sama jos tossa olisi joku laatukahvila, jossa kahvi maksaisi vitosen, ei siellä tarttisi litkiä kuitenkaan joka päivä, mutta olisihan se kivaa kun saisi valita mitä kahvia vetelee ja vielä laadukkaassa mestassa. Stokan Robertsin papupisteessä on kahveja jos jonkinmoisia, sieltä haen aina papuina eri laatuja. Olisi hieman coolia kun saisi kahvilassa päättää, notta kuppi Konaa ja toinen kuppi kaverille Blue mountainia. Hauskoja elämän pikkujuttuja.

Tätä komppaan. Aina vingutaan että ruokien ja muiden peruselintarvikkeiden pitää olla mahdollisimman halpoja (lähes ilmaisia), mutta sitten ollaan valmiita lyömään telkkariin monta tonnia jne.

kyllä Lontoossa on todella rauhallisia ja mukavia starbuckseja. Oxford streetin lähellä oli joku kirjakauppa, missä oli todella rauhaisa starbucks, sekä ritz hotellin lähellä oli toinen rauhallinen. Ei ne lentokentillä olevat starbucksit ehkä oo niitä kaikista rauhallisimpia ;)

Helvetti pysähdyttiin tossa rekkamiesten kuppilassa, eri Simpeleen Teboililla jota myös "Hartikaiseksi" kutsutaan. Helvetin pieni posliinikupillinen kahvia maksoi 1,40e ja santsikuppi 1,00e. Jumankauta ei edes Cafe Espalla ole kahvi ton hintaista, tai taitaakohan tosiaan olla juuri tuon hintainen 2,4egee se kuppi (saikos siellä santsata ilmatteeksi?). Eniwei, aivan persiilleen menny tää suomalainen kahvikulttuuri, jos moisesta voidaan enää edes puhua. Tuota suomalaista kahvia saa yhdestä paketista sen 80 kupillista, eli 2 euron sijoituksella tulee myyntiä 112 euroa.

Eikö vähempikin riittäisi? Kuitenkin puhutaan rekkamiesten kahvilasta jossa paskaiset kupit ja huono seura ja sijainti 50km lähimpään asutukseen.

Ootko Mike käyny entisen pakkiskaupan vieressä olevan Pineapple -sisustusliikkeen kellarin kahvilassa? Siinä on kyllä sitä tunnelmaa!

Helvetti pysähdyttiin tossa rekkamiesten kuppilassa, eri Simpeleen Teboililla jota myös "Hartikaiseksi" kutsutaan. Helvetin pieni posliinikupillinen kahvia maksoi 1,40e ja santsikuppi 1,00e. Jumankauta ei edes Cafe Espalla ole kahvi ton hintaista, tai taitaakohan tosiaan olla juuri tuon hintainen 2,4egee se kuppi (saikos siellä santsata ilmatteeksi?). Eniwei, aivan persiilleen menny tää suomalainen kahvikulttuuri, jos moisesta voidaan enää edes puhua. Tuota suomalaista kahvia saa yhdestä paketista sen 80 kupillista, eli 2 euron sijoituksella tulee myyntiä 112 euroa.

Eikö vähempikin riittäisi? Kuitenkin puhutaan rekkamiesten kahvilasta jossa paskaiset kupit ja huono seura ja sijainti 50km lähimpään asutukseen.

Ootko Mike käyny entisen pakkiskaupan vieressä olevan Pineapple -sisustusliikkeen kellarin kahvilassa? Siinä on kyllä sitä tunnelmaa!
Kyllä on niin suomalaista tekstiä ettei mitään rajaa. Ei nyt narista hinnoista herraisä.

Pineapple muutti meidän liikkeen paikalle, eli heillä ei enää ole kellarissa mestaa.

Kyllä on niin suomalaista tekstiä ettei mitään rajaa. Ei nyt narista hinnoista herraisä.
Pointti oli, kuten joku muukin tuolla jo sanoi, että itse ainakin haen kahvilasta kokemusta ja tunnelmaa, en välttämättä sitä kahvia. Tuo rekkamiesten paratiisi on lähinnä kahvi-narkomaaneille tarkoitettu ja moisella rahastus on perusteetonta kun ainoa fiilis on että "tahdon v****n tästä paikasta".

Itse maksan mielelläni vaikka sen 4 egee kahvista jos saan nauttia sen Starbucksin terassilla.
Pineapple muutti meidän liikkeen paikalle, eli heillä ei enää ole kellarissa mestaa.
Harmillista.

Nyt kun kahvista puhutaan, niin onko teillä himassa millaisia kahvinkeittimiä? Himottais hankkia joku italialainen hifilaite. Ihmekyllä monille 50e on liikaa kahvinkeittimestä, mutta tosiaan telkkari saa maksaa vaikka tonnin. :wtf:

Jeps, kahvilat myyvät kahvihetkiä, marketit itse kahvia.

Juurikin näin! Tämän pointin ihmiset usein missaavat kun ihmettelevät, miksi tuhlata rahaa kahviloihin tai ravintoloihin. Se on vaan musta niin älyttömän rentouttavaa ja mukavaa lähteä frendien kanssa kahville ja jauhaa paskaa mukavassa ympäristössä.
Suomessa on se iso miinus, että suurin osa kahviloista on ketjukahviloita ja niissä yleensä se meininki on aika väsynyttä ja samanlaista. Wayne´s coffee on ketjuista ainoa, joka kolahtaa, siinä on jotain erilaista.

Nyt kun kahvista puhutaan, niin onko teillä himassa millaisia kahvinkeittimiä? Himottais hankkia joku italialainen hifilaite. Ihmekyllä monille 50e on liikaa kahvinkeittimestä, mutta tosiaan telkkari saa maksaa vaikka tonnin. :wtf:
Pakkiksen kahvikeskustelu.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=61946&highlight=kahvi

Ite hommasin tuommoisen setin himakahvittelua varten. Jauhan aina vain sen verran kuin haluan juoda. Mylly maksoi muistaakseni 280 eskoa ja Moccamasterin saa rontilla satkulla mistä vain.

attachment.php

Ei ole kahvinkeitintä ollenkaan, en juo kahvia kuin kahviloissa silloin tällöin. Se tonnin telkku löytyy.

Menee vähän ohi tästä Starbucks aiheesta, mutta Tukholmassa näytti olevan sveitsiläiset Jura-keittimet kovassa huudossa. Kallein taisi olla NK:ssa yli 40 000SEK. Onhan noita esim. stokkallakin, mutta tuolla olivat tosi näyttävästi esillä, pystyi testaamaan toimintoja jne.

Kyllähän esim. tuommoinen aika pätevältä laitteelta vaikuttaa

http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=497

Omat vanhemmat kun itse omistavat kahvilan niin aihe koskettaa erityisesti.Tosiaan itseänikään ei se hinta kiinnosta, se juju on istuskella hyvässä seurassa jossain siistissä kahvimestassa ja lipittää hyvää kahvia aina silloin tällöin. Starbucks voisi olla ihan mielenkiintoinen paikka vaikka Stadiin, ripaus lisää jenkkilää tänne pohjolaan.

Itse voin maksaa laadukkaasta kahvikupista sen 5€ silloin joskus kun kahvilaan menen, eli kerran pari vuodessa. Jos ulos lähtee harvoin vaikkapa kahvilaan istuskelemaan, niin voi sitä silloin vähän "törsätäkin", etenkin jos laatu on kohdillaan. Miehen kanssa on tästä aina vääntöä, hänen mielestään on järkkyä maksaa kupillisesta kahvia enemmän kuin kahvipaketista ja vielä muut lisukkeet päälle. Mun mielestäni elämästä pitäisi välillä osata nauttiakin, vaikkapa vain sen valmiiksi tehdyn kahvikupin verran.

Itse voin maksaa laadukkaasta kahvikupista sen 5€ silloin joskus kun kahvilaan menen, eli kerran pari vuodessa. Jos ulos lähtee harvoin vaikkapa kahvilaan istuskelemaan, niin voi sitä silloin vähän "törsätäkin", etenkin jos laatu on kohdillaan. Miehen kanssa on tästä aina vääntöä, hänen mielestään on järkkyä maksaa kupillisesta kahvia enemmän kuin kahvipaketista ja vielä muut lisukkeet päälle. Mun mielestäni elämästä pitäisi välillä osata nauttiakin, vaikkapa vain sen valmiiksi tehdyn kahvikupin verran.
Bissee saa kaupasta tarjouksesta 0,5egee tölkki (sisus), terassilla/pubissa se maksaa sitten 5-6 euroa. Mitenkäs se eroaa tuosta kahvista? Kahvia juodaan yleensä vain se yksi iso muki, bisseä helposti 5-10 tuoppia. Ruokaakin saa kotona parilla eurolla, silti monet käyvät ravintolassa syömässä jopa 30 euron annoksia. :jahas:

Mieluummin minä käyn ulkona kahvilla ja juon bisset himassa saunassa tai sohvalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom