Spuget, harmittomat öttiäiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
On se kyllä aika ikävä kokemus aina kun istuu suht täydessä ratikassa ja pulsu istahtaa viereen... Tulee sellainen "miksi minä..." fiilis.

e. Sitten kun se pulsu siihen istahtaa, miettii aina että toivottavasti se ei rupea hölöttämään mitään... Ja ainahan se rupeaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä lähinnä kritisoin sitä, että niitä erikseen fanitetaan. Jos tollaiseen tilanteeseen on joku ihminen päätynyt, se on lähinnä erittäin surullista ja säälittävää, eikä siinä ole mitään fanittamista. Itse koen ne erittäin etovina ja epämiellyttävinä sekä jopa pelottavina, koska ovat niin arvaamattomia.

No omalta osaltani voin sanoa, ettei "fanittaminen" tarkoita mitään lippujen heiluttamista tai kannatuslaulujen laulamista jokaisen spurgun kohdalla :) Enemmänkin kyse on yleisestä asennoitumisesta. Spurguja voi sääliä, inhota tai kaikkea siltä väliltä mutta itse olen päätynyt tuollaiseen suht positiiviseen asenteeseen. Käytännössä se tarkoittaa sitä että jos kaupungilla tulee spurgu vastaan, mua ei automaattisesti ala vituttaa (tai säälittää). Ja tässä tarkoitan nimenomaan niitä harmittomia ja leppoisia spurguja, jotka kertoilevat hyviä juttuja eivätkä rähise.

Aivan varmasti näkemys on ihan eri esim. vartijoilla ja poliiseilla mutta tämä perustuukin omakohtaisiin kokemuksiini. Arvasin myös että joku tänne tulee ihmettelemään moista asennetta, enkä nyt näe mitään suurta tarvetta alkaa aiheesta sen kummemmin vääntämään. Aion myös vastaisuudessa moikata Tarea kun se tulee vastaan, heitän Tanelle kolikon ja säästän tyhjät pulloni Oskulle :D
 
On se kyllä aika ikävä kokemus aina kun istuu suht täydessä ratikassa ja pulsu istahtaa viereen... Tulee sellainen "miksi minä..." fiilis.

e. Sitten kun se pulsu siihen istahtaa, miettii aina että toivottavasti se ei rupea hölöttämään mitään... Ja ainahan se rupeaa.

Juurikin näin. Sen tietää, että jos joku tuntematon avaa suunsa julkisissa, niin 99% varmuudella kaveri on a) kännissä, b) kamoissa ja/tai c) hullu.
 
No on se se. En hyvällä tahdollakaan sen elehtimisestä tosiaan usko että olis nykyään mikään harmiton tyyppi.

Hah.. olihan se simppakin tässä ketjussa mukana. Simpalta lähtee kyllä ihan levotonta juttua välillä. Kerran se on mulle selittänyt olevansa entinen palkkasoturi moskovasta ja toisella kerralla sillä oli musta vyö karatessa.

Simppa lienee kuitenki aikaa pehmeeluontoinen kaveri loppujenlopuksi. Sitä oli kuulemma vartija käskyttänyt puistossa vähän kovempaa, niin oli simpalle tullut itku silmään ja luvannut olla kunnolla.
 
Aivan varmasti näkemys on ihan eri esim. vartijoilla ja poliiseilla mutta tämä perustuukin omakohtaisiin kokemuksiini. Arvasin myös että joku tänne tulee ihmettelemään moista asennetta, enkä nyt näe mitään suurta tarvetta alkaa aiheesta sen kummemmin vääntämään.

Ei kaikki vaksit vihaa spurguja. Suurimman osan 2000-luvusta olen vartijan/järkkärin töitä tehnyt ja ei minulla mitään sen suurempaa kaunaa spurguja vastaan ole. Spurgut ovat yleensä hieman vanhempaa porukkaa joka tarkoittaa sitä että heidän kanssaan ei ole ongelmia jos kohtelee heitä ihmisinä. Eli jos joutuu vaikka poistamaan niin sanavalinnat ovat kohteliaita, mutta tietysti asia esitetään jämäkästi. Ei mitään "nonii paskahousut nyt vittuun täältä tai tulee femma pleksiin", jota monet 18vuotiaat vaksit harrastavat. Sitten hetken päästä huudellaan radiolla apua kun paha spurgu hermostui.

Tietysti joka ihmisryhmässä on persereikiä, eli ei kaikki kohtaamiset spugejen kanssa olleet mukavia. Silti noiden "mukavien" spurgujen kanssa ennemmin sanan pari vaihtoi kuin toimeksiantajan edustajan kanssa. Ja asiakkaina aivan toiselta planeetalta kuin känniset työssäkäyvät keski-ikäiset naiset tai somalipojat.
 
itse teen duunia nistien ja deekujen kanssa, joten päihteidenkäyttäjät aika tuttuja. aikamoisia juttuja kyllä näkee ja kuulee täällä. juhannuskin tulee vietettyä yövuoroissa seuraten tätä erikoista alaa.

kyllä mike kaukana on lojaalisuus kun kyse päihdeongelmaisista. ei siinä kauan kroppa jäähtymään pääse kuolemantapauksissakaan ku ryyppykaveri tyhjentää taskut. aikamoisia veitikoita pahimmat deekut ja joka toisella henkirikos tilillään. mukavia tarinoita kylläkin kuulee ja se fysiikka on kyllä jotain ihan järjetöntä näillä miehillä. nimenomaan miehillä, kun naiset eivät tätä alaa kovin kauan jaksa kun henki lähtee.

ei ihminen ihan piruuttaan ala juopoksi vaan kyllä siellä on yleensä joku traumaattinen kokemus taustalla. kerran yksi asiakas potkasi mua munille ja ajattelin kolauttaa kaveria kostoksi, mutta kun lukee elämänkaarta niin 10-vuotiaasta alkaen elämä rappukäytävässä ei niin terapeuttista lapsuutta anna ja mielestäni jo oikeuttaa jonkinmoiseen häiriökäytökseen. surullista kylläkin...
 
wääntäkä, voitko tarkentaa että mitä tarkoitat tuolla että "fysiikka on ihan järjetöntä näillä miehillä".

ne miehet ketkä ovat vielä hengissä tuollaisella elämäntyylillä yli 60 vuotiaana ovat kyllä geeniperimältään ihmeellisiä.

yksikin asiakas on ollut aamusta iltaan umpijurrissa nyt yli vuoden marinolin yms. voimalla ja ihan iskussa tuntuu olevan. miehellä ikää 55 v. kerran aikoinaan kun hänellä oli selväkausi, jonka jälkeen ryyppäsi viikon putken. kysyin onko kova krapula... vastasi, että ei kai nyt viikon juomisesta mitään krapulaa tule.

nämä vanhanpolven deekut ovat kyllä niin erilaisia uudenpolven päihdeongelmaisiin. nuoremmat vaan valittavat ja vetävät kaikkea lääkkeitä sekaisin, mutta vanhempi asiakaskunta ei ota edes yleensä pameja pitkiin ryyppykierteisiin.

kyllä fysiikka ja psyyke on raudanlujaa, että kestää tuollaista. loppujen lopuksi aika harvoin ketään menee deliriumiin tai saa viinakramppeja. itse tuskin kestäisin montaa kuukautta tuollaista elämäntyyliä, kun kuolema korjaisi pois.

yksi asiakas asui muutamia vuosia sitten vielä metsässä teltassa kolme vuotta. kesät talvet. kertoi, että tarvisi ottaa rauhallisti alkoa, ettei sammu ja jäädy talvella kovien pakkasten aikaan. teltassa oli kuulema ihan lämmin kaasulämmittimen avulla. voi vaan kuvitella miten pitkä talvikausi on kun asuu sen teltassa. aamulla kehuskesli aina keittäneensä aamukahvit teltan edessä ja joku kaveri kävi aina välillä moikkaamassa. joku kaveri siihen teltaan eteen oli kuoliaaksi jäätynytkin jonakin talvena.
 
On kyllä hurjaa porukkaa. Itse en sen enmpää sääli tai fanita heitä.Ymmärrettäväähän se on että joillekkin voi noinkin käydä. Oman talon vieressä pyörii yksi spugejengi. Eräänä päivänä kun olin menossa rahaa nostamaan niin kuulin pusikosta epämääräistä röhähtelyä. Sittä kun ohi kävelin niin näin pulsun munakädessä keskellä tietä ilmeisitikkin virtsarakon tyhjennystä suorittamassa 5 promillen humalassa. Kova oli ainekin heiluminen. Väillä noita näkee näin kesäisin lähistön pusikoissa ja jalkakäytävällä nukkumassa.
 
Se on vielä pieni summa mikä menee pummien syöttämiseen ja juottamiseen. Tiedän pari tuttua keskus-sairaalaan ortopediaosastolta. Siellä vissiin vuodesta toiseen hoidetaan samojen pummien luunmurtumia. Tähän vielä lisäksi muu alkoholin aiheuttamien sairauksien hoito, niin ei ole halpaa lystiä. En kyllä minäkään ymmärrä tuota fanittamista. On se varmaan sitten niin, että kun kusee ja paskoo nurkkiin ihan vaan rennosti, niin se on sitten pirun khyyliä.
 
Asiaan liittyen tulee yksi hyvä muisto mieleen: Aikuisviihdealalla työskennellessäni törmäsin mieshenkilöön jolla oli ehkä maailman omituisin seksifantasia. Hän halusi mennä Stadiin steissille pyörimään spurguporukoihin, ja että spurgut pakottais sen ottamaan niiltä suihin röökiä ja kaljaa vastaan. Sitten se fantasia jatkui niin että se olisi koko vkolopun spurgujengin alistamana, paskaisissa ja kusisissa farkuissa tai nahkahousuissa ja spurgut imettäis munaansa ja kusis sen päälle ja se pelkäis että töissä saadaan tietää että se pyörii vkoloput steissin liepeillä spurguporukassa.

Voi elämä :lol2:

Mä kerroin ton ihan luottamukselle, perkele.
 
Mä lähinnä kritisoin sitä, että niitä erikseen fanitetaan. Jos tollaiseen tilanteeseen on joku ihminen päätynyt, se on lähinnä erittäin surullista ja säälittävää, eikä siinä ole mitään fanittamista. Itse koen ne erittäin etovina ja epämiellyttävinä sekä jopa pelottavina, koska ovat niin arvaamattomia.
Höpö höpö, kunnon vanhan koulukunnan denat on just letkeitä, herrasmiehiä. Nistit ja nuoremmat spuget on niitä, ketkä käyttäytyy arvaamattomasti ja ovat pelottavia. Noi vanhemmat kaiffarit vaan istuskelee puistoissa ja vetää brenkkua.

edit:
Spurgut ovat yleensä hieman vanhempaa porukkaa joka tarkoittaa sitä että heidän kanssaan ei ole ongelmia jos kohtelee heitä ihmisinä.
Näin.
 
Letkeät herrasmies deekut on imho yhtä uskottavia kuin vanhan ajan reilut ja mukavat vanhat sedät jotka vain halusivat istuskella lasten kanssa penkillä ja antoivat karkkia.
 
Höpö höpö, kunnon vanhan koulukunnan denat on just letkeitä, herrasmiehiä. Nistit ja nuoremmat spuget on niitä, ketkä käyttäytyy arvaamattomasti ja ovat pelottavia. Noi vanhemmat kaiffarit vaan istuskelee puistoissa ja vetää brenkkua.

edit:

Näin.

Juu, tätini odotti esikoistaan viimeisillään joku kesä tässä noin 30v sitten. Noh, kerrostalossa oli sietämättömän kuuma ja vielä sietämättömämmäksi se kävi raskaana olevalle naiselle. Hän meni usein sitten Tokoin rantaan istumaan, ja siellä oli spugeja silloinkin.
Kuulemma kohtelivat hyvin kunnioittavasti raskaana olevaa naista, ja esim ajoivat teinit vittuun puiston penkiltä, että raskaana oleva nainen pääsee istumaan ja lepuuttamaan jalkojaan. Jokseenkin yllättynyt olin, kun kuulin tästä häneltä itseltään.
 
Kyllä se tolkuton ryyppääminen äänessä kuuluu ja naamassa näkyy.
 
Miksi näillä on aina (useimmiten) mörisevä,matala ääni? Vaikuttaako se tupakka ja viina siihen ääneen?
Eiköhän nuo liuottimet tuhoa hiljalleen äänihuulten limakalvot. Alkoholi tuhoaa limakalvon pinnan ja samalla myös turvottaa äänihuulia (laajentaa verisuonia).
Myös savu tuhoaa sitä limakalvoa. Ajan kuluessa äänestä tulee ns. seksikäs viskibasso.

Eli vastaus kysymykseesi: vaikuttaa.

Edit. tosi hidas olin
 
mikäs se Oulun torinrannassa pyörivä vankan oloinen spuge on? tai ainakin se vaikuttaa spugelta, kun tuntuu sillä ihan humala päällä olevan aina kun se siellä näkee monena päivänä peräkkäin? siis semmonen melko isokokoinen mies.
 
Back
Ylös Bottom