Spuget, harmittomat öttiäiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
OT: onko iLuurilla kuvattu?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä taasen menen aina tsekkaamaan tilanteen, vaikka kuinka olis spuge. Viimeksi viikko sitten tein u-käännöksen ja menin auttamaan kun vanha spuge oli röhnällään bussipysäkin katoksessa eikä päässy ylös. Poliisit sen sitten lopulta kävi vielä tsekkaamassa. Hätä voi olla todellinen vaikka kuinka ihminen olisi juoppo. Ihmetyttää monesti ihmisten välinpitämättömyys.

Yksi case oli pari kesää sitten, kun kävelykadulla eräässä massatapahtumassa ihmiset vaan katto ihmeissään kun joku ei-ihan-spugen-kriteereitä-täyttävä henkilö kynti naamallaan asfaltissa. Menin jeesaamaan tyypin ylös ja poliisit paikalle, kukaan muu (kymmeniä ihmisiä meni ohi) ei tehnyt mitään ja kaveri loukkasi itteään ihan huolella.

Mä myös olen soitellut apuja useammallekin spurgulle. Viimeeksi tossa syksyllä oli yksi kaveri ihan solmussa fillarinsa kanssa, pää ja kädet verillä. Siitä meni kanssa jengiä ohi mut kukaan ei tehny mitään. Sairaala oli samalla kadulla abt. 500m päässä ja yritin ensin taluttaa tätä herrasmiestä sinne, mutta kun ekan askeleen jälkeen se jo kaatui suoriltajaloin naamalleen oli pakko soittaa apua paikalle. Itse herra spurgu oli kovin kohtelias ja pyyteli anteeks ja toisteli että ei tässä mitään hätää ei sinun tarvitse, mut eihän sitä siihenkä voinu jättää vuotamaan.

Ambulanssi kun tuli paikalle niin ne ensihoitajat naureskeli että joo me nähtiinkin tää kaveri jo tossa aiemmin fillarinsa kanssa ja arvailtii et pitkällekköhän se pääsee. Siis WTF??!! Eikös ne olis voinut vaikka soittaa poliisit korjaamaan se talteen tai edes takavarikoimaan fillaria, eikä odottaa et koskahan se kaatuu ja satuttaa ittensä... Kyllähän se varmaan on vähän turhauttavaa kun samat tyypit on itseaiheutetun tilan takia vähän väliä hoidettavana.. mut silti..

Edit: sehän jopa yritti tarjota mulle jotain hiluja siitä kun niin ystävällisesti autoin sitä. En huolinut :) Saa ainakin yhden bissen niilläki rahoilla
 
Hohoo! Oulun legendaariselle Kolikko-Tanelle on perustettu facebookissakin faniryhmä :hyvä: Kolmessa päivässä keränny jotain 1400 fania. Ihmiset siellä kertoilee parhaita Tane-juttujaan :D

Onko muissa kaupungeissa muille spurguille vastaavia?
 
Mä myös olen soitellut apuja useammallekin spurgulle...

Minä soitin kerran ja se riitti minulle. Poliisissa sanoivat, että apu on tulossa todella v*ttumaisella äänellä, että suurin piirtein olin tyhmä kun sinne soitin. Odottelin siinä sitten 40 min, sitten poliisit tuli ja vei pois. Ei mitään tietoakaan ambulanssista vaikka mies aivan tajuttomana makasi keskellä katua, eikä kysymystä pulssista ym. Tampereella tapahtui.
 
Hohoo! Oulun legendaariselle Kolikko-Tanelle on perustettu facebookissakin faniryhmä :hyvä: Kolmessa päivässä keränny jotain 1400 fania. Ihmiset siellä kertoilee parhaita Tane-juttujaan :D

Onko muissa kaupungeissa muille spurguille vastaavia?

Lappeenrannassa on Nuuhi. Sille kanssa löytyy facebook faniryhmät, sekä kahtena vuonna on järjestetty Nuuhirock 2009 mini-festaritkin.
 
Tuleepas aika iso nosto tällekkin topicille. Tapasin tuon Simpan Oulun yössä elokuussa kun vietin syntymäpäiviäni. Tunnistin heti tuon karunnäköisen tolpan jonka naama oli vähintäänkin ajan kaluama. Tuli sitten pummimaan tupakkia meiltä ja mehän käärittiin sille muutama sätkä, että jätkä pääs jatkamaa iltaansa :)
 
Mummon naapurissa Lappeenrannassa asui aikanaan vanha juoppoukko Jouko, siinä se asusteli pienessä talossansa ja joi ja joi ja joi. Ei se mikään pahansuopa ollut, päinvastoin, heitteli aina kännipäissään mulle ja mun pikkuveljelle viis- ja kymmenpennisiä, että saadaan ostaa karkkia. Pappa joutui antamaan sille välillä kyytiä, kun se tuli väärälle puolelle aitaa eikä millään älynnyt lähteä pois. Taisi olla vaan aika yksinäinen herra ja pieniä kun oltiin, niin lähinnä pelättiin sitä.

En kyllä todellakaan fanita spugeja, mutta kyllä niiden joukkoon mahtuu kaikenlaisia, jopa ihan mukaviakin ihmisiä, kun joskus jokusen sanan vaihtanut. Yks ukko Jyväskylässä nukkui kesällä usein ulkosalla, kerran se kehui nukkuneensä metsässä ja kyllä sen vaatteistakin huomasi, kun havunneulasia oli joka puolella. Sit se osti paketillisen jauhista, purkin tonnikalaa ja sekoitti ne keskenään "Tää on sitä sissimuonaa, tällä pärjää!" ja olutta päälle. Jyväskylässä pyörii kyllä myös aika helvetisti sekakäyttänarkkarijuoppoukkoja ja -akkoja, niille ei heru myötätuntoa, ei vaan pysty.
 
San Franciscossa on parhaat spuget aitiopaikalla Union Squarella:

WyQTx.jpg


2uY1e.jpg
 
Tapasin Metrossa ollessani Kenopolvi-Kimmo nimellä tunnetun herrasmiehen (Googlella löytyy). Kimmo blaadasi avoimesti metrossa samalla olutta nauttien. Tällä kertaa seurassani oli myös naisväkeä, jotka saivat nauttia Kimmon latelemista kohteliaisuuksista. Hieno ja todellinen herrasmies!
 
Kimmo E on hieno mies. Viimeksi tavatessamme soitin Kimmolle Irwinin parhaita, Kimmo oli vahvasti tunnelmissa mukana.
 
Toinen seurassani ollut naishenkilö koki asiakseen huomauttaa Kimmoa tupakoinnista metrossa, johon Kimmo kohteliaasti vastasi viitaten k.o. naishenkilön mahdollisiin seksuaalisiin taipumuksiin samalla kehuen k.o. naishenkilön ulkonäköä.
 
olen elämäni aikana nähnyt monta, hyvin monta spugea ja veijaria, eikä yksikään ole ikinä ollut ärhenteliä, ne iskee juttua ihan pirusti ja toki yrittävät siinä sivussa pummata erinäisiä asioita, kun niitä kohtelee ihmisinä niin ovat ihan asiallisia mutta jos katsot nenänvarttasi pitkin ja selkeästi näytät halveksuntasi niin kyllä siitä ihan normaalikin ihminen vetää pultit niin miksi ei spuge saisi??
väite että nämä eläisivät verovaroilla on melkoinen vitsi, näillä oman elämänsä tarzaneilla ei ole asuntoa, ei nimeä työkkärissä, ei kelassa, siispä he saavat sossusta ssen ihan vitun minimin millä ihminen pysyy hengissä ja siinä ei mistään satasista puhuta, eli jos suhteutetaan vähän tätä eräiden inhoa spugejen loisimiseen yhteiskunnan varoilla vaikka näihin todella reippaisiin TYÖMIEHIIN nimelta somput ym ym mamut jotka vetävät sossusta vittu tonneja kuukaudessa ja eivät todellakaan tee yhtään mitään saati edes vaivaudu yrittämään niin muutama hassu spuge on kyllä ihan väärä kohde halveksunnalle.
ottakaa spugekin ihmisenä niin ei tarvii pelätä, koskaan kun ei voi tietää mikä tarina heidän takanaan on, surullisia kohtaloita olen kuunnellut niin monet kerrat että sääli on se mitä heitä kohtaan pitää tuntea
 
Back
Ylös Bottom